Hírek » Változó fel- és leszállási rend több vonalon »
Változó fel- és leszállási rend több vonalon
Beküldte: Csukló, idő: Nov 12, 2010, forrás: BKV Zrt
A Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert november 15-től újabb járatainkra terjesztjük ki, ahol műszakilag lehetséges.
Változó fel- és leszállási rend több vonalon
A Combino villamosokon korábban sikeresen bevezetett ajtózáródási rendszert november 15-től újabb járatainkra terjesztjük ki, ahol műszakilag lehetséges. A jövő héttől a 3-as, a 42-es, az 50-es, az 52-es, az 59-es, az 59A, a 62-es, a 62A, és a 69-es viszonylatokon találkozhatnak utasaink az új, környezettudatosabb ajtózáródási rendszerrel. Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es járataink kisebb forgalmú szakaszain "áthaladásos" üzemet vezetünk be a gyorsabb haladás érdekében.
Jelenleg az ajtókat a járművezető egyedi, vagy központi nyitással működteti, de mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.
A korszerűbb ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. A járműveken ajtózárás előtt minden esetben van az ajtó záródását jelző fény és hangjelzés. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.
Utasaink tájékozódását a megváltozott ajtózáródásról az ajtókon elhelyezett utastájékoztató matricák és a hangos utastájékozatási rendszer segíti.
Ezzel egy időben a 19-es és a 41-es viszonylatokon áthaladásos üzemmel találkozhatnak utasaink. Az említett viszonylatok kisebb forgalmú vonalszakaszain - a Kamaraerdő-Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar-Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér-Batthyány tér között - a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.
Mindkét rendszer előnye, hogy a megállóban, illetve főleg a végállomáson tartózkodó jármű hideg időben nem hűl ki, ezzel az energiatakarékos megoldással a téli időszakban is kényelmesebb körülményeket tudunk biztosítani utasainknak. Reméljük, hogy az új ajtófunkció és az áthaladásos üzem megkönnyíti az utazást, amivel hozzájárulhatunk utasaink komfortérzetének növekedéséhez.