Serdülő korba léptek a Bécsi alacsonypadlós villamosok
1995. decemberében a Mikulás nagy ajándékot hozott a Császárváros lakóinak, mert a puttonyába bele sem fért az első ULF (Ultra Low Floor).
Az első kocsi 1995. 12. 06-án, a 67-es vonalon kezdte meg a próba üzemet. A villamos nagy különlegességnek számított a 19cm-es padlómagasságával, hiszen ezzel akadálymentesen lehetett felszállni a kocsira.
Jelenleg 215 darab járja a bécsi utcákat az utasok nagy nagy örömére, ami a villamosok több mint 40%-a. A villamos amellett, hogy alacsony padlós, igen környezet barát jármű, mert fékezéskor a hálózatba visszatáplálja a keletkező energiát, illetve a jármű megoldásainak köszönhetően a hangszennyezés is jóval kissebb, mint egy átlag villamosnál.
Évente a Wiener Linien 15-20 új járművel gazdagodik, az is kuriózum, hogy minden új kocsi légkondicionálóval van ellátva. A nagy, 7 szekciós jármű közel 3millió Euroba kerül.
A 7 szekciós ULF 35 méter hosszú 207 utas befogadására alkalmas.
Az 5 szekciós 24 méter hosszú, és 136 utast tud elszállítani.