Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » A forditókorong »
A forditókorong
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: etwg, idő: Jan 7, 2013, olvasva: 10390
Lapozás:

Sok hídon, a tengerentúlon, a mai napig a mozdonyok légsűrítőit használják energiaforrásként, azaz a mozdony felmegy a hidra, rákapcsolják a mozdony fékvezetékét és a sűrített levegővel hajtják meg a kis turbinát, majd azon keresztül a kerekeket.

Ennek a megoldásnak a legnagyobb hátránya, hogy ha nincs mozdony a hídon, csak kézzel lehet a hidat mozgatni, vagy itt is extra légtartályokat kell felszerelni, hogy legyen elég  energia a forgáshoz.

Vákuumhajtás

 

A háromtámaszú híd a kéttámaszútól abban különbözik, hogy itt a királycsap is részt vesz a teher hordásában. Ezek a hidak gyakran az eredetileg billenőszerkezetűek átalakításával készültek, azaz meghagyva az eredeti, nehéz hídtestet, azt kiegészítették a végeken 4, radiális kerékkel, amelyek mindig a körsínen futnak, így lehetővé vált a híd mechanikus forgatása is, ami a billenő szerkezetnél nem volt egyszerű, hiszen a híd csupán a királycsapon feküdt fel. (A meghajtást nem volt mihez csatlakoztatni.)

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Dec, 25. Sze
1:59:41
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés