Az indexelés (pozicionálás)
Ez a dolog eltér a valóságtól. A valóságban a hidat ritkán indexelik, hiszen ott van a hídkezelő, aki tudja, hova kell fordítani a hidat, és látja is, mikor van a helyén.
A modellvasúton rengeteg megoldás létezik.
A legegyszerűbb a nagy gyártók által is használt mechanikus kontaktus ill. megoldás, ami nemcsak helyes állásban állítja meg a forgást, de automatikusan reteszeli a hidat (pl. Fleischmann). Ennek a házi megvalósítása korántsem egyszerű.
Más megoldások pl. apró mágneseket használnak erre a célra:
Minden sínpár között van egy kis mágnes, ami egy REED relét működtet, ha a híd a megfelelő állásban van.
A legújabb rendszerek mikroprocesszorokat használnak ugyanerre a feladatra. Egy apró processzor megkapja kívülről a parancsot, hová kell a hídnak fordulnia, és ennek megfelelően vezérli a meghajtó szerkezetet.
Főleg elektronikai fórumokon gyakran elhangzik, hogy egy sokpólusú (36, vagy több) léptetőmotor tengelyére kell az egész hidat szerelni, hiszen akkor pofonegyszerű lenne a vezérlés. Sajnos, amilyen egyszerű az elmélet, legalább olyan rossz is. A léptető motor lépései nagyon gyorsak, így a mozdonyok a tehetetlenség miatt akár fel is fordulhatnak a hídon. Ezenkívül így nem lehet megoldani a híd lassulását mielőtt az elérné a célvágányt.
Itt egy másik megoldás, ahol a korong alatt egy nagy tárcsán a kireszelt lyukat oldják meg a feladatot.