Teljes felépítés az alábbi ábrán látható. Bal oldali az állandó feszességért felel, míg a jobb oldali kerekek a meghajtásért.
A kocsi fékezése és indítása egy egyszerű módon működik, ugyanis amikor a jármű "vezetője" (Gripman) elkívánja indítani a kocsit, akkor az úttest alatt futó sodronyt "felcsippenti", mintegy belekapaszkodva a folyamatosan mozgó sodronyba. Amikor megállni kíván, akkor pedig elengedi, majd fékez. Elengedni a sodronyt sosem engedi el teljesen, mindig a befogó szerkezetben marad a sodrony, de hagyja szabadon futni.
A kábelhiba ebben a rendszerben, azaz az elpattant sodrony szál, rendkívül nagy probléma. Ennek jelzésére egy rendkívül leleményes módszert találtak ki, mely kábelhiba esetén csengővel jelez:
A régimódi kocsi semmilyen modern eszközt nem igényel... Nem is rontották el a hangulatát, így minden, változatlanul a több mint százéves technológiával működik. Hibátlanul.