A belső kialakításra mondhatjuk hogy puritán. Ám inkább az jellemző rá, hogy a célt tekintve kellően leegyszerűsített.
Az egész váltómű lelke, egy egyenáramú motor. Látható, hogy az alap mechanikai elem egy fogasléc, és a motor tengelyén lévő fogaskerék. Innen látszik már az egyik fő előny, mégpedig a kiváló önreteszelődés. Elsősorban a tekercses váltóműveknél ez egy komoly probléma, mégpedig hogy nem feszíti és tartja megfelelően az adott kitérésben az állítómű magát a váltót.
Némely váltómű vegyesen használja a fém és műanyag alkatrészeket. Bizonyára nem kell mondani, hogy nem célszerű egy akár fém fogaskerék - műanyag orsó / fogasléc vagy ennek fordított kombinációja, ugyanis a műanyag túl puha. Így idővel a műanyag alkatrész eldarálódik, és azon kapjuk magunkat, hogy a váltó zörög, de nem áll át.
Itt a Conrad féle állítóműben ezt vélhetően figyelembe vették és inkább a műanyag-műanyag párosítást választották. Ez pozitív.
Ha jobban megnézzük a váltóművet, azonnal rájövünk az egyik igen komoly gyengepontjára. Mégpedig a végállások azon az elven működnek, hogy az elmozduló fogasléc által megnyomott réz lemez és az alsó réz felület között megszűnik a kontaktus. Ha ezek a lemezek nem megfelelően állnak, a hosszan tartó üzem vagy a gyártási szórás okán, akkor jön az első komoly probléma, a hangja. Mivel a lemez későn állítja meg a motort, így a fogasléc igen nagy erővel nekicsapódik a váltómű oldalának. Így megállni megáll, ám nagyon hangossá válik.
Hang csillapítása: Előbbi fentebb említett problémából azonnal jön a megoldás. Ahhoz, hogy a motor egy kicsit előbb álljon meg, (előbb mint hogy a falnak ütközne) semmi mást nem kell tenni, mint ezeket a lemezeket, fogóval - csipesszel egy kicsit megnyomorgatni.
Kicsit módosítunk rajta, majd próba. Megint módosítunk, megint próba. Egész halk megállást lehet elérni így.
Végállások, vezérlő kimenetek: A vezérlő kimenetek is lemezes megoldásúak. Ezeket a vezérlő kimeneteket használhatjuk szívpolarizációra, váltó visszajelentésre, jelzőállításra. Mivel a nem különösebben merev lemez itt is feszítés elvén ad kontaktust, így itt is előfordulhat a hátrányként említett oxidáció miatti nagyon komoly kontakthiba.
Motor ereje: Nem különösebben lehet panasz a benne lévő DC motor nyomatékára. Ha megfelelő feszültséget kap, akkor akár a váltómű oldalát és képes lenne "kirúgni".
Nézzük a technikai adatait!