A mechanikai felépítése műszaki szemmel nézve sokkal korrektebb.
A reteszelődést itt egy dupla csigahajtás oldja meg, kiválóan. Található egy csiga hajtás először a motor tengely és orsó tengelye között, majd még egy az orsó és a rajta futó szán között.
A vezérlő kontaktusok és a végálláskapcsolás egy aranyozott nyákra szorított rugós bronz lemez. Mivel ezek az érintkező lemezek nem áttételesen (mint a Conradnál), hanem közvetlenül vannak a mozgó elemen rajta, így sokkal inkább kézbentartott a végállás és a teljes kitérés mértéke.
Felépítéséből látszik, hogy relatíve kevés alkatrészből áll, ez azért növeli a megbízhatóságot. Fotónkon ugyan nem látszik, de a mozgást biztosító orsón, a fekete műanyag házon belül (szán) egy rendes fém menetes persely található, így egyhamar nem fog kikopni mozgás közben.
A fenti ábrán látható, hogy a váltóáramú üzem esetére a félhullámú egyenirányító diódákat már tartalmazza a váltó, nem olyan szerencsétlenül van kívülről utólag rátéve (lsd. Conrad).
A feltehetően saját gyártású DC motorra természetesen egy szűrőkondenzátort is tettek.