Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » Kipróbáltuk a Tillig Elite állítóművet »
Kipróbáltuk a Tillig Elite állítóművet
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: Topi, idő: Júl 1, 2010, olvasva: 9690
Lapozás:
Előző cikkünk után, szerkesztőségünkbe került a Tillig Elite 86110-es asztal alatti állítóműve is. Szétboncoltuk őt is, szigorú szemekkel megnéztük mindenét.

Tillig sínrendszer, egy sokszor használt, elérhető árú és jó minőségű sínrendszer. Ehhez ugye jó minőségű asztal alatti állítómű dukál. Megkaptuk.

A Tillig (TILLIG Modellbahnen GmbH) sűrűn használt asztal alatti váltóművét nézzük meg ezúttal, elsősorban ismét technikai szempontból. A 86112 típusú váltómű egy már újabb típus, aminél annyi a lényeges változtatás, hogy asztalra felszerelés után is lehetőség van a házat levenni, és karbantartani a váltóművet. Nem kell az egészet lecsavarozni.

A beépítésre nem különösebben térünk ki cikkünkben, mert beépítése teljesen magától értetődő és annak egyszerűsége miatt nem is érezzük szükségét kitárgyalni.

Nézzük sorra, az előnyöket és hátrányokat.

Előnyök:

  • A többi asztal alatti váltóműhöz képest (Roco, Conrad) sokkal lassabb és egyenletesebb a mozgás
  • Halk üzem
  • Kiváló önreteszelődés
  • Rendkívül sok kontaktus kimenet
  • Kis áramfelvétel

Hátrányok:

  • Drágább mint az előzőekben bemutatott Conrad féle (~4500 Ft)
  • Mozgó tengely, sokkal közelebb van a váltóhoz (kevésbé rugózhat az acélszál)
  • Merevebb és vastagabb a hozzá adott acélszál

A Conrad féle esetből tanulva, egyből szinte vérszemet kapva, áramfelvételt néztünk, mint a vasútmodellezők egyik legnagyobb gondját.

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Nov, 22. Pé
8:56:27
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés