Előkészítés
Megfelelő alapanyagok beszerzése. Itt nem csak a megfelelő színű festékre kell gondolni, hanem a minőségre is, ami nem elhanyagolható szempont. Pár db-os tételeknél érdemes szórópisztolyt (AirBrush) használni, 5-30 darab között, én a szórópalackot javaslom.
A szórópisztolyhoz modellboltban kapható 'modellfestékek' megfelelőek, némi hígítást követően. (A csomagoláson található útmutatót, használati leírást tartsuk be!)
Szórópalackos megoldásnál, sajnos bonyolultabb a dolog. NE használjunk, hőálló, járműjavító, aszfaltfestésre szolgáló festékeket. (Javasolt márkák: DUPLICOLOR, PRISMA COLOR SPRAY) Ezek elég nagy színválasztékban kaphatóak. A DUPLICOLOR-t egy helyen színre is keverik, ami modellezésénél nagyon hasznos.
Érdemes MATT színben festeni, mert a modellen az a valósághűséget növeli, esetleg még a selyemfényű is megteszi, a csillogós nagyon rikít, de valamikor az kell.
A festést érdemes jól szellőző helyiségben, extrém esetben a szabadban végezni.
Pár darabos tételnél egy asztalt fóliával leterítünk, és pár kartonlapot paravánnak összeállítunk, hogy a szálló festék ne a környezetbe rakódjon le. Persze kapható profi cucc is, de egy nagyobb kartondoboz is megteszi. Célszerű világításról is gondoskodni. Rendszeres, nagyobb tétel festése esetén jobb külön helyiséget kialakítani, - ha módunkban áll - elszívással.
Világításként neoncsövet és spotlámát (4-6db) használok. Ez után következik az elszívás kialakítása, mert a keletkező festék-köd és hajtógáz igen ártalmas. Erre egy cső és egy nem szénkefés ventillátor is megoldás. Figyeljünk oda, hogy milyen elszívó motort használunk. Illékony oldószereket még véletlenül se szívjunk el szénkefés (szikrázó) motorral, mert robbanásveszélyes. Minden esetben érdemes és kell is aktív szűrőbetétet alkalmazni.
Ezután érdemes a belsejét kibélelni több rétegben takaró fóliával és/vagy csomagoló papírral.
A festeni kívánt darabot enyhén alkoholos, tiszta ronggyal át kell törölni és ezzel zsírtalanítani. Ha ez esetleg elégtelen lenne, akkor ULTRADERM-es vízzel leöblíteni.
Szükséges pontokon maszkolni. (Erről még lesz később szó)