|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#29145) wolfchild válasza benYo91 hozzászólására (#29144)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Kérdés az analóg BTTB-t, hogy érted?!
BTTB gördülőállomány analógban + kalapsín?!
vagy
BTTB gördülőállomány analógban + I profilos sín?!
Ez azért fontos, mert a területed tényleg hatalmas, és nem is oly régen láttunk itt nagy asztalt jó féle kalapsínből, szerintem erre a területre az már nem opció.
Nyilván vannak anyagi vonzatai mindkettőnek, de szerintem ekkora helyen majdnem "öngyilkosság" a kalapsín.
Várom a többiek véleményét is, hogy mit gondolnak az állításomról.
Üdv.: Wolfch!ld |
(#29146) kaTTonai válasza TT Putz hozzászólására (#29138)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Köszönöm szépen,hogy időt szántál rá!
Várom a fejleményeket,miután beszéltél az emberrel...
Miki
U.i.:
Várom a fényképes beszámolót a túráról! |
(#29148) benYo91 válasza wolfchild hozzászólására (#29145)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
"U" profilos vágányanyagom van, gondolom erre gondolsz, mint kalapsín.
Erről viszont most hallok először, hogy öngyilkosság. Részleteznéd kicsit, érdekelne a dolog. |
(#29149) Váltógyártó válasza benYo91 hozzászólására (#29144)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Én például wolfchild-el ellentétben nem vagyok híve, hogy mindenhol vágány legyen, én pont azt a fajta asztalt szeretem, ami dioráma vasúttal! (Kisfa asztala)
Persze a másikkal sincs semmi baj!
Viszont egy dologra figyelj, hogy ha nagyon széles asztalt építesz, akkor a falnál nem fogod elérni, akár az építés folyamán, akár később pályatisztítás vagy siklás miatt. A másodikat úgyis sokat kell majd csinálnod, ha BTTB vágányzatot használsz! |
(#29150) benYo91 válasza Váltógyártó hozzászólására (#29149)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Kisfa asztala nekem majdhogynem etalon. Nagyon tetszik, és valami hasonló, amit én is belevinnék... Talán kicsivel több sínnel...
A tisztításra már én is gondoltam, de arra jutottam, hogy inkább megtanulok repülni, mintsem az aljzatbetonozás. |
(#29151) reszelozsir válasza benYo91 hozzászólására (#29148)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Erről folyt egy eszmecsere pár hete. Érdemes megkeresni Ha hibátlan, és tökéletes, akkor hajrá, bár pont én írtam, hogy lehet érdemesebb már profilsínt használni... A kitérők viszont nagyon megdrágíthatják az átállást. |
(#29153) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29148)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Az U profilos sin vaslemez ( konzervdoboz pléh) amit csak a nikkelezés véd a rozsdásodás ellen - egy ideig - amint az lekopik - márpedig teszi - akkor örökké kontaktusproblémád lesz - vagy a vonatokat örökké mozgásban kell tartani, hogy tisztitsák a sineket.
Ezért ha ujak a sinek, soha nem szabad mechanikusan tisztitani - még sinradirral sem - csakis benzines ronggyal stb.
Azonkivül az U profilos singeometria már nem igen felel meg az uj modelleknek, ezért ez is gondot okozhat - kis ivek, rossz kerékvezetés stb. Szoval ha régi modelekkel rendelkezel akkor még talán OK, de a maiakhoz már nem illik. |
(#29154) benYo91 válasza etwg hozzászólására (#29153)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Akkor a javaslat az, hogy adjam el a régi síneket, és vegyek I-profilosakat?
Van esetleg ezeknek a síneknek valami más beszerzési helye, ahol nem 4-500Ft-okért adják darabját?
Nem igazán vagyok képbe az U-profilos síneken kívül mással... :/ |
(#29155) reszelozsir válasza benYo91 hozzászólására (#29154)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Az állapotuktól függ. Profilsínnél én az összerakható flexit használtam. Kb 1300Ft/m-re jön ki most az ára. A váltók meg...
Perverz dolog, de akár keverheted is őket, ha túl sok jó állapotú van a régiből. Lehet kapni átmeneti vágánymezőt is. |
(#29156) wolfchild válasza benYo91 hozzászólására (#29148)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Azt hiszem etwg elmondott mindent.
Ha "U" profilos sínből építkezel, nagyjából le kell képezned a teljes vágányzatot az alaplemez másik felén vezetékekből, hogy mindegyik síndarabba bekötve meglegyen a kontakt. De még ez sem atombiztos.
A másik gond, ami nálad előfordulhat a dioráma jelleg miatt, hogy egyszerűen elcsúfítja az asztalod. (Hacsak nem kimondottan a 70-es 80-as éveknek megfelelő "retro" asztalt csinálsz.) Gond lehet szintén a kitérők cseréjekor, az összedugott és leégett BTTB-s régebbi váltót elég kemény dolog kigyomlálni a helyéről. (A vékony laposabbnál könnyebb, mert ott a váltómű külön leszedhető.)
Van itthon vagy 50-60db kalapos váltóm, de csak olyan demo jellegű dolgokon merem használni, ami ad-hoc jelleggel van összerakva. (Bármilyen gondosan is tisztítod, vagy tartod karban, nem 100%-osok, néha beragad, vagy félig vált, vagy picit visszapattan, egyszóval az elmúlt 30 év mindegyiken nyomott hagyott.)
A friss belépők örök dilemmája, régi olcsó és inkább vállalja a szívást, vagy új drága, de akkor tipp-topp. Én a régivel kezdetem, de lassan szórom kifele a dolgaim, mert nincs értelme vesződni vele. (Nem gördülőállomány, hanem sínanyagról beszélek.)
Azt is tudom, hogy az analóg olcsóbbnak tűnik, de ha nem mindent a boltok polcairól szerzel be, a digi üzem sem vészes.
Szép nagy analóg asztalt Lezlinilzentől láttam, szerintem Ő is tudna neked segíteni, hogy merre indulj egy ilyen nagy projektben. |
(#29158) benYo91 válasza wolfchild hozzászólására (#29156)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Akkor hadd kérjek segítséget, hogy hol érdemes a sínanyagot beszerezni, és hogy a váltó állítóművekre van-e valami B-verzió, hogy ne legyen az még külön 4-5 ezer pénz.
Oké, terveztem, hogy 2-300ezer rámegy majd az asztalra, de ennél az új rendszernél ez ahogy számolok nem menne ennyiből. |
(#29161) reszelozsir válasza benYo91 hozzászólására (#29158)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Nézd át a modellboltok oldalait, mi, hol mennyi. Döntsd el, hogy barnított sín, vagy sima. Talpfa rács, vagy betonalj. A tervrajz megmondja, hogy hány méter vágány kell, és már szorozhatsz is. A váltók kérdésében vannak nálam szakavatottabbak is. |
(#29162) UWH válasza kaTTonai hozzászólására (#29146)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia Miki!
Nem értelek. Dec, 22-én már ajánlottam Neked a Tamást. Jan. 4.-én írtam, hogy a börzén találkoztam vele és van neki és elküldőm az elérhetőségét. Elküldtem Neked privátban. A januári klubtalin találkoztam vele, és mondta, hogy felvettétek egymással a kapcsolatot, de az aztán nem jelentkeztél.
Csak azért szólok nehogy meglepetés érjen, mert csak egy Rédei Tomi van.
üdv
Laci |
(#29165) kaTTonai válasza UWH hozzászólására (#29162)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Köszi,hogy szóltál,sejtettem,hogy ő lesz az...
Miki |
(#29166) wolfchild válasza benYo91 hozzászólására (#29158)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Az egyenesekről szóltak már előttem, váltót (BTTB váltónak megfelelőt) EW1-es Tillig DIY csomagban pl. a VMC már ad, 2.300 Ft.-ért de lehet, hogy máshol olcsóbb is. (Még egy kis trükk, Keresd Tóth Gábort (masTTertape), igényelj tőle ingyenes B.TT.B klub kártyát, és pár boltban rögtön kapsz 5-10% kedvezményt, mert ilyen mennyiségnél ez is számít.)
Így a kitérőhöz olcsón hozzájutsz. Ha már megvannak a régi U-s kitérők és a leszerelhető fajta, akkor az állítóművet fel tudod használni, ha nem akkor azt is venni kell, de az nem lesz olcsó. Vagy rendelsz szervomotorokat 500Ft./darab áron és vagy analógban mint a hagyományos váltóknál megoldod, vagy digi szervódekóderrel. Ez utóbbinál egy DIY szervodekóder önköltsége úgy 1500 pénz, és ez 4 váltót elvisz. |
(#29169) Csupaszem60 válasza benYo91 hozzászólására (#29158)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Keresd meg ezt az oldalt:
http://www.vasuttmodell.hu/
TTibi |
(#29171) Váltógyártó válasza benYo91 hozzászólására (#29154)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Síneket és gyári kitérőket a legolcsóbban a lentebbi linken kapsz, speckó kitérőket (akár BTTB geometriát) meg nálam.
Képek |
(#29172) benYo91 válasza wolfchild hozzászólására (#29166)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Tehát ha tele vagyok ilyen állítóművekkel, akkor ezeket hazsnálhatom a Tillig 83***-es sínjeihez?
Ha igen, nagyon visszahoznátok az életkedvem, és egy percet sem gondolkodnék tovább... Már tölteném is fel vaterára a régi vágányanyagaimat. |
|
(#29173) benYo91 válasza Váltógyártó hozzászólására (#29171)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
A váltóiddal pedig már régóta szemezek, kb 2 hónapja "Tetszikeltem" a facebook oldalad is. szerintem fogok még jelentkezni... Ha lemondhatok az "U" profilról, akkor már merek is |
(#29174) wolfchild válasza benYo91 hozzászólására (#29172)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Igen, de nem közvetlenül, mert úgy nem kompatibilis. Ugye a Tillig váltó is jobra balra mozog, meg ez is, viszont az összeköttetést neked kell megoldanod. |
(#29175) benYo91 válasza wolfchild hozzászólására (#29174)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
de mondjuk az asztal alá el tudom rejteni, nem? |
(#29177) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
TT-s Nagy MesTTerek!
Van 2 db nehézteher szállító vagonom,de nem tudom beazonosítani kiféle-miféle....
Az alvázon és a kuplungtartónál is csaka a "Miki" felirat van rajta..Ne tessék röhögni nem én írtam rá gyári felirat a műanyagban.
Üdv:Miki |
(#29179) saetta válasza TT Putz hozzászólására (#29138)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
eBay-en ebben a pillanatban 10 eurónál jár es 10 perc múlva jár le...
Nekem most. Bonyolult lenne megvenni, de ha ismersz valakit, aki tud segíteni, hajra...
Ja es ha mar ismersz valakit, akkor MINDIG érdemes megnézni eBay-en is, az nem kerül semmibe se....
Üdv
Saetta
U.i.: fentieket azzal a feltételezéssel írtam, hogy az emeletes barna tetős kettős közép részéről van szó....
|
(#29181) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29145)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Kalapsín felejtős! Egyetértek!
Akármennyire is furcsa, de ez a legkisebb tétel a terepasztalon és a legdrágább, ha nem működik! |
(#29182) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29166)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
MOST AZONNAL KÉREM A LINKET AZ 500Ft-os szervomotorok beszerzési helyéről!!!!! |
(#29183) saetta válasza benYo91 hozzászólására (#29158)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Az en véleményem, hogy...
- ez egy hatalmas terület, amin rengeteg lehetőség kínálkozik
-a régiós síneket egyszerűen el kell felejteni ( vitrinbe jók az egyenesek, olyat lehet, hogy vennék is Tőled)
- nem kell feltétlenül az egész asztalt egyszerre megépíteni, így nem feltétlen kell nagy költség - minőség kompromisszumot kötni. Ha erősen költségkorlátos a helyzet, akkor még mindig inkabb építs kisebb (pl. Hosszabb de keskenyebb) pályát es később bővítsed,
- ha modulszeru elemeket (is) teszel bele, azt modultalálkozóra is viheted (de akkor csinálj lszi kétvágányosat )
- a hátsó oldalhoz tennék valószínűleg egy nagy pályaudvart
- a bal oldalon nyílt vonali két vágányos nyílt terepet csinálnék (alagútban be és le, aztán lent tárolóba, illetve onnan ki es vissza az állomásba vagy méginkább attól függetlenül el a másik oldalra....
- a jobb oldalon aztán mehetne a hegyi terep, de ahogy írták mások, érdemes a dombot hátra tenni úgy, hogy feléd nézzen a hegy. Mellékvonalat még ide....
Stb. Majd még írok...
Üdv
Saetta |
(#29184) zsolesz74 válasza benYo91 hozzászólására (#29175)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
A szervos megoldás nagy előnye, hogy asztal alá rejthető és az átállítási sebessége beállítható. Úgyhogy elmarad a csattanós átállás, és szépen lassan átvált a kitérő!
Ha érdekel, nézd meg a galériámban, van egy-két megoldás erre készen! |
(#29185) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#29182)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Bővebben: Link
Picit elszálltak az árak ahogy a forint is, így most 534 Ft. / db. |
(#29186) saetta válasza saetta hozzászólására (#29179)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
30,5 euro lett a vége ... |
(#29188) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29185)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Tőlük rendeltél már?
Ezt a szervot ismerem, van egy itthon és zajos mint a kávédaráló... |
(#29190) enamessias válasza wolfchild hozzászólására (#29185)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Esteleg közelebb hasonló jó áron nincs? |
(#29191) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#29188)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Bővebben: Link
Pedig ugyanezt árulják itthon is, meg ráadásul volt is a kezedbe mikor nálam jártál.
Arra figyelj, hogy azt hiszem 5-ös csomagig olcsóbb, utána a posta miatt drágul. (Tudjuk, hogy mind free shipping, de az árban akkor is benne van, csak így jobban fest a marketing szempontjából.) |
(#29192) wolfchild válasza enamessias hozzászólására (#29190)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Nálam szokott lenni, és olyan 800 Ft. körül szoktam adni. (Nyilván mennyiségfüggő, mondjuk speciel most éppen kifogytam, de szokott lenni.) |
(#29194) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#29190)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Hollandiában van a hobbyking európai raktára, keresd meg őket. |
(#29196) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29191)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
|
(#29197) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#29196)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Ja kérem!!!
Ócsó is legyen, meg csendes is, meg közel is.... Még valami esetleg?!
(Cégünk olcsón, jól és gyorsan dolgozik. Ön ezekből kettőt választhat ) |
(#29199) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29197)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Nekem az volt a szempont, hogy a piacon elérhető megoldásoknál 30%-kal olcsóbban, biztosan tudjak eladni 4 szervos DCC vezérlőket...azonos paraméterekkel.
ÉS SIKERÜLT! |
(#29202) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#29194)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Hú! Köszi! Tegnap rendeltem megint 8-at dekóderekkel együtt, ha egy nappal ezelőtt kaptam volna a linket, lehet vártam volna vele. Dekódert elég leközelebb rendelnem, a motorokat meg innen, akkor picit olcsobban kijövök. Késöbb is ha kell cserélni, már tudom honnan. Thx.
Amugy mennyire bírják? Mekkora szokott lenni az élettartalmuk vasútmodellezésben? |
(#29204) wolfchild válasza enamessias hozzászólására (#29202)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Fogalmam sincs az élettartamáról, még nem sikerült megölnöm egyet sem, de gondolom viszonylag hosszú, mivel olyan minimálisat forog, hogy szétkopni nem tud. |
(#29205) enamessias válasza wolfchild hozzászólására (#29204)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Gondoltam, de azért rákérdeztem... Olyan helyekre is rakom, ahol utólag csak nagy bontásokkal lehetne hozzáférni, ha esetleg cserélni kellene, de igy megnyugodtam.
|
(#29211) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Vaterán van minden sínem...
Holnap nekiesek az ötletelésnek, és ebben a verzióban biztos, hogy nem fogom elsietni...
Viszont ez a szervomotoros dolog érdekelne... mert én leragadtam gyermekkorom vasútmodelljeinél.
Ha nem csattan a váltó, akkor király. Csak ne kelljen az állítóműre 4-5 ezret költeni váltónként.
Ha valaki érez magában elég erőt, segíthetne egy kicsit felvilágosodni... Mert így már abban sem vagyok biztos, hogy analóg rendszert szeretnék... (Csak előbb azt kellene tudnom, hogy hogyan működik, és mire jó a digitális üzem.)
Bocs, de ilyen téren annyira analfabéta vagyok, amennyire lehet.
Na jó, nem... trafót már összeszedtem annyit, hogy marad az analóg üzem vagy ha hülyeségeket beszélek, lőjetek le! |
(#29213) DinoTT válasza benYo91 hozzászólására (#29211)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
|
(#29215) lakasi válasza benYo91 hozzászólására (#29172)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Ezeket a váltóállítókat jobb ha elfelejted, mert ha beépíted őket, akkor fog elmenni az életkedved. Ugyanez a helyzet a régi kalapsínekkel. Hallgass a terepasztal professzorokra. A legjobb, ha megtanulsz flex sínekkel dolgozni, manapság ez a legolcsóbb és legmegbízhatóbb megoldás. I profilos váltókat is lehet már kapni építő készletben, és ha a motorizáláshoz most nincs pénzed, arra ráérsz később is. A lényeg, hogy amit ráépítesz a terepasztalra, az hosszú távon tartós megoldás legyen.
A tervezett asztalod méretéhez: igen nagy ívű elgondolás, csak gyakorlati okokból ügyelj arra, hogy ha nem tudod körbejárni asz asztalt - falhoz támaszkodik, akkor ne legyen sehol sem egy méternél mélyebb. Ellenkező esetben a terepezésnél, takarításnál lesznek gondok. Építés közben, különösen az elektromos szerelésnél gyakran kell az asztal alatt dolgozni, ezért jó ha 90 fokban fel lehet állítani, különben gugolva, hason csúszva mászkálhatsz minden alkalommal alá. Ara is gondolj, hogy a vágányokon kívül más tárgyak is lesznek a kész asztalon (épületek, utak, egyéb tereptárgyak) és ha ezeket nem veszed figyelembe a vágányzat vonalvezetésénél, akkor nagyon elviheti az arányokat. Az a legjobb, ha az épületek már megvannak a pályafektetés idejére és a helyükre lehet próbálni őket. |
(#29216) enamessias válasza DinoTT hozzászólására (#29213)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Ilyen rövid dróttal nem túl merev? Könnyű vagonok is fel tudják vágni a váltót? |
(#29218) benYo91 válasza lakasi hozzászólására (#29215)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Köszönöm!
Kaptam ma elég sok jó tanácsot, és mindenképp áttervezem az asztalt, valószínűleg méretben és vonalvezetésben is.
És igen, már szemezek a flexi sínekkel.
Az elektronikával még hadilábon állok, korábban nem csináltam még ilyeneket, részben mert nem voltam rákényszerülve, részben, mert nem foglalkoztatott. Most viszont 1000 helyről hallom, és 1000 helyen látom, hogy mennyi mindent meg lehet oldani, így természetesen érdekel a téma. Igyekszek felzárkózni a mai technikához, és azon leszek, hogy értsem is, hogy mi mire jó. 23 éves vagyok, van még időm tapasztalatokat szerezni És talán lesztek itt páran, akik segítetek is ebben. Ha így lesz, biztos vagyok benne, hogy egy használható asztalt sikerül majd összehoznom! Komolyan köszönöm, hogy helyes vágányra tereltetek! Igyekszek majd nem hülyeségeket kérdezni!
(Ja, az első köteg "U"-profilos sínt már el is adtam ) |
(#29220) DinoTT válasza enamessias hozzászólására (#29216)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Ha majd megismerkedsz a Tillig EW2 és EW3 váltóival ahol a nagyvasúthoz hasonlóan a csúcssín rugalmassága miatt állítható és nincs gyökcsap vagy forgáspont mint a BTTB váltóknál akkor azt is meglátod, hogy sajnos kell a drótba merevség mert a csúcssín is erős. Így viszont nem nagyon lehet felvágni, de nem is szokás. |
(#29222) enamessias válasza DinoTT hozzászólására (#29220)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Tudom, hogy nem szokás, de az ördög sosem alszik! |
(#29223) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Ezeknél a szervos megoldásoknál nem lehet a felvágással számolni.
Itt ha nem jó az irányba állás, akkor kisiklik a szerelvény. Illetve zárlatos lesz a rendszer. |
(#29224) zsolesz74 válasza benYo91 hozzászólására (#29211)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Analóg és digitális rendszerhez illeszthető szervovezérlőt is tudok neked ajánlani a készletemből! Keress meg nyugodtan. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 22:33:20 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|