|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#32030) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32029)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
A legjobb az öreg sapkája és a MEO-s aki ellenőrzi a ház oldalát, hogy jó lett-e a kőporozás! |
(#32038) enigma válasza FriTTz hozzászólására (#32030)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Szerintem tévedsz. A támaszkodó kolléga a jól végzett munka során elfogyasztott tudatmódosító szer által okozott heveny salakanyag eltávolítást végez az input oldalán. |
(#32040) FriTTz válasza enigma hozzászólására (#32038)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Nem hinném, hogy kocka lenne!
Szerintem erőemelő inkább! |
(#32042) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#32041)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Köszönöm!
|
(#32049) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32042)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Azt szétesett bányavalamit miböl csináltad, marha jol néz ki!
|
(#32051) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#32049)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Kindertojásban volt felhúzós kisautó hajtóműve. |
(#32055) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32051)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Valami hasonlora gondoltam én is. Nagyon jo! |
(#32066) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Üdv Mindenki!
Alkatrészt keresek BR56/86-hoz. Szükségem volna egy egészséges 31304 számú alvázfélre, valamint komplett rudazatra mindkét oldalra a 86-oshoz. Akinek van elfekvőben ilyen alkatrésze, kérem keressen meg!
Köszönöm |
(#32071) Gashpy válasza BR95 hozzászólására (#32066)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Azt már próbáltad, hogy közvetlenül megkeresed az alkatrésszel foglalkozó kollégágat? |
(#32072) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
A modulos fórumon elkezdtem a sosnowiec-i találkozóról a beszámolót. |
(#32080) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Elkezdödött a nagy munka:
G&D TT
|
(#32085) BR95 válasza Gashpy hozzászólására (#32071)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Még nem...
De bíztam benne, hogy Ők okosabbak mint én és ha van nekik, akkor szólnak... |
(#32094) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#32066)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Sajna most is csak azt tudom mondani, amit a múltkor: ez az az alkatrész, ami ha épségben megvan valakinél, akkor az vagy egy jól működő mozdony részét képezi, vagy éppen beépítésre vár egy olyanba, ami már eltörött, szétporladt.
És ez jellemző a kintiekre is, így ennél fogva szinte ritka, mint a fehér holló, hogy legyen kínálatban. Ha van is, nagyon drága és csak ezért az egy darabért nem éri meg semmilyen szállítósdi.
De már korábban is feljegyeztem az igényt és az egy hónap múlva esedékes drezdai turnén mindenképp meg fogom nézni, hogy van-e.
G. |
(#32098) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#32094)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Vettem az vakeráról egy mozdonyt, ezt szeretném rendbe rakni. Ha jól emlékszem azt írtad, nem lehet ezt a műanyagot ragasztani, így hiába nem tört el teljesen, nem az igazi a tartása... Mondjuk ez is donornak lett szánva, amikor kicsomagoltam, akkor vettem csak észre a hibát.
A feljegyzést köszönöm!
JJ |
(#32099) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#32094)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Szia!
Akkor esetleg a T334 alvázra is rá tudnál majd nézni? |
(#32100) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#32098)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
A törött, vagy törésnek indult keretet lehet javítani, nem ragasztva, hanem oldható kötéssel, csavarozással, kiváló, az eredetinél stabilabb tartást biztosítva. Ekkor a hátsó záróelem két apró csavarral van rögzítve a két keretfélhez és egy életre tart.
De talán ez a kisebbik gond. A használt, bontott főkeretek másik hibája, hogy a négyzetes tengelyágyak oválisra kopnak, ezáltal a tengelyek szitálnak, így további kopásra ítélve a keretet. Ez nem javítható, hiába a műgyantás kiöntés, meg utáncsiszolás, sosem lesz olyan pontos, mint a gyárilag fröccsöntött alkatrész.
Sajnos éppen ezen okok miatt fogyott ki a vintage alkatrészek kínálatából ez a főkeret.
De ha elhozod, vagy megkapom valahogy a rögzítendő keretet, akkor megcsinálom neked és azután bármilyen tovább/átépítésre alkalmas lesz. És akkor nem kell várni a bizonytalanra.
Mert ugyanis egy ilyen keretpár 8-15 euro áron szokott lenni az alkatrészes árusoknál odakint, ha van. És ekkor is necces, hogy zsír új, vagy már bontott-e a darab. Amint elkezd "kiszáradni" az öntvény, szinte évek alatt bekövetkezhet a törés, repedés.
Az igazi szerencse az lenne, ha a sötétebb piros, már Tillig öntésű alkatrészt találnék neked. |
(#32101) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#32099)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Természetesen az is fel van írva.
Majd a mozdony cikkszáma kellene, mert volt itt kavarás az újabb motoros változatokkal. |
(#32102) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#32101)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Köszönjük |
(#32103) masTTertape válasza Bácsi Attila hozzászólására (#31910)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Válasz Bácsi Attilának, mert ahogy láttam, nem kapott megfelelő útbaigazítást.
M40-es forgóvázmaszk: az ismert alkotók műhelyéből talán lehet kérni, rendelni. Varga Zsolt modellkészítőtől van esély rendelni, mert ő csinált, csinál Púpost. Gyantaöntet, az anyag alkalmazásából fakadó sajátosságokkal.
Hubert Feri is készít M40-est, tőle esetleg tudsz kérni. Az ő alkatrésze részletgazdag, sztirol alapú.
Dönts belátásod szerint! |
(#32106) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#32098)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Idézet: „A törött, vagy törésnek indult keretet lehet javítani, nem ragasztva, hanem oldható kötéssel, csavarozással, kiváló, az eredetinél stabilabb tartást biztosítva. Ekkor a hátsó záróelem két apró csavarral van rögzítve a két keretfélhez és egy életre tart.”
Megerősítve, és a kolléga kivitelezése is precíz! |
(#32110) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#32100)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
BR56-nál láttam a megoldásodat, jól néz ki. De működik ez a BR86-nál is? |
(#32113) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#32110)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Természetesen. Ez nem is kérdés. |
(#32115) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#32113)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Fel foglak csörögni.... |
(#32123) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Achtung!
Breaking news!
Az imént jöTT az e-mail Rheinbreitbach-ból!
Szállítható a Kühn MÁV Y kocsija, mindkettő, az első és a másod osztályú is!
Akit érint, kezdheti ostromolni a kedvenc kereskedőjét! |
(#32130) Bácsi Attila válasza masTTertape hozzászólására (#32103)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Gábor köszi szépen a tippett. |
(#32157) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Szerintetek a Roco Szergej fém bajuszát
(Ezt) fel lehet aplikálni a Tillig narancs Szergejére? (fülek lecsiszolása, ragasztás - maga a kasztni méret és az arányok azonosak?) |
(#32159) Lezlinilzen válasza HarciSün hozzászólására (#32157)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Szia!
A Tillig szergej szélesebb ránézésre is. ( meg rondább is ) |
(#32165) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32159)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Viszont nincs akkora lik a forgóváz meg az alváz között. Vagy az az igazin is ilyen látványos? |
(#32168) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#32165)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Nem.
A Tillig Szergejt is lejjeb szokták egyesek ültetni úgy 1 mm-el... |
(#32169) Gashpy válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32159)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Az ablakát rontották el szerintem. A plexire nyomott fekete keret meg még tovább rontja a kinézetét.
Én letöröltem és a kasztnin húztam ki. Sokat segített a pofáján... |
(#32171) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#32168)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Ja, és peres gumikkal tovább lehet vadítani a kinézeten... |
(#32172) masTTertape válasza Bácsi Attila hozzászólására (#32130)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Igazán nincs mit. A végeredmény úgyis a mestereken múlik. |
(#32176) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#32157)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Talán a kép segít, a felső a Tillig, középen a Roco, alul a vonalzó |
|
(#32233) john07_doki válasza hoTTo hozzászólására (#32176)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Ottó,
Jól látom? "Élőben" nem volt még szerencsém találkozni ilyen alkatrésszel... a Roco bajusza oldalt - egy bizonyos ponttól - keskenyebb, mint a gép orrán? (???) |
(#32234) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#32233)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Klikk
Benbe szaktárs képe a 001-ről, talán látszik. |
(#32235) john07_doki válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32234)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Szia Csíkos,
Bocs, én nem látom...
Amit látok az az, hogy az orron lévő vastagsággal fordul be az éleken és tarja is azt a méretet, majd a végek felé szépen keskenyedik.
A Roco bajuszban pedig mintha lenne egy "lépcső"... |
(#32236) Lezlinilzen válasza john07_doki hozzászólására (#32235)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Az a rész bele van süllyesztve a kaszniba.
|
(#32237) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#32235)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Írtam én, hogy mit kell látni? |
(#32238) DZolTTán válasza john07_doki hozzászólására (#32233)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Emígyen: |
|
(#32239) john07_doki válasza DZolTTán hozzászólására (#32238)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Laci, Zoli,
Hoppááá! Köszi!
Ottó képe alapján el nem tudtam volna képzelni, hogy így fest a mozdonyon...
Igazából akkor lenne teljes a kép bennem, ha Ottó megmutatná oldalról is a bajuszkáit... (!) |
(#32240) Lezlinilzen válasza john07_doki hozzászólására (#32239)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Ezt Ottóval kell megbeszélned, bár nem hiszem, hogy nagyon örül neki, hogy ennyire kíváncsi vagy a bajuszkájára... |
(#32241) john07_doki válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32240)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Értem én, de most írjam ide, hogy "Ottó! Mutasd meg légy szíves a bajuszkáid ódarró' is!"?
Nem akartam ennyira tolakodó, vagy akaratos lenni, célozni próbáltam... Még a végén félreértett volna. |
(#32242) DZolTTán válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32240)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Laci, ha már lett egy remek festős topic, alkalomadtán megosztanál velünk egy-két műhelytitkot, hogy lehet ilyen gyönyörű, kromofág után kiáltó, ótvar rozsdát festeni, mint a bányás képeiden a szétesett gépeken? Tökéletes, szinte megszólal! |
(#32243) Lezlinilzen válasza DZolTTán hozzászólására (#32242)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Köszönöm a dicséretet, igazán örülök, hogy tetszik.
Nagyjából véletlen volt, de estefelé leírom, és felteszem.
Most vagyok túl a szergejek antikolásán, most Eas-kocsikat próbálok használttá tenni. Este írok. |
(#32244) john07_doki válasza DZolTTán hozzászólására (#32242)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Szerintem ezt nem lehet leírás alapján utángyártani, leutánozni, illetve megvalósítani. Lacit meg pláne nem!
A festés és antikolás technikáját leginkább a saját "kárán" tanulja meg az ember. Sok-sok gyakorlás.. és akkor is benne van az a momentum, hogy "ez most így jött össze, de lehet, hogy mégegyszer nem sikerülne..."
Jómagam például most másodszor tettem "fékolaj" fürdőbe egy repülőmakettet, pedig már majdnem készen volt.
Természetesen ettől még én is szívesen elolvasnék egy ilyen beszámolót. |
(#32245) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#32244)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Persze, hogy nem!
Nem is ez a cél egy-egy ilyen ismeretterjesztő cikknél, hanem az, hogy az alapfogásokat elsajátítsa valaki, és kevesebbet tanuljon a maga kárán. (Magyarul, kevesbbet szívjon, hamár belekezd.)
|
(#32247) Lezlinilzen válasza DZolTTán hozzászólására (#32242)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Jelentem: megtörtént. Tessenek kérem olvasni, véleményezni, belémkötni, elvágni a torkomat, stb.
Bővebben: Link |
(#32249) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32247)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Minden vasútmodellező nevében:
KÖSZÖNJÜK!
Én nem értek az ilyen dolgokhoz, és nagyon örülök, ha ezekben a kérdésekben olyan Művészek osztják meg tapasztalataikat, mint amilyen Te vagy. |
(#32253) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32249)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Nagyon köszönöm, de én sem értek hozzá, csak csinálom. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 0:44:10 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|