|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#33693) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2014 |
|
A drezdai kiruccanás képei a teljesség igénye nélkül. Havi feltöltési limit túllépés miatt néhány kép a végéről lemaradt, amit majd pótolok.
Addíg is jó nézelődést: KATT |
(#33719) imi972 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
|
(#33729) masTTertape válasza Frankye hozzászólására (#33659)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Köszönjük Frankye! |
(#33730) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#33688)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Andris,
Tavaly 10 euro volt a narancs Lössnitzben.
Van még pár db. raktáron.
Gábor |
(#33731) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#33692)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Együgyű, sértett emberek így reagálnak.
Szerencsére a moderáció ez esetben okos döntést hozott. |
(#33734) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Egyébként meg üdv minden Mérettársnak!
Sikerrel megjártuk a nyílt napot is. Szép volt, jó volt, eredményes volt.
Vegyes érzelmekkel gondolok vissza a szombati napra. Rövidesen összerakok egy írást a blogomra, addig is szép napot mindenkinek! |
(#33737) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Tisztelt Modultulajdonosok!
Kérek mindenkit, hogy nézze át a mellékelt táblázatot, hogy szerepel-e benne minden modulja, jók-e az adatai.
Ha eltérést, hiányt tapasztatok, minél hamarabb keressetek! A lista képezi a Temofeszt pályájának tervezéséhez az alapot. Az óra ketyeg...
|
|
(#33739) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#33731)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Kitől nem vitted el a megrendelt árut?
Nagyon kiakadhatott, ha ilyeneket irkált.
Ezért (sem) tartom azt a fórumot semmire... |
(#33742) M298 válasza Gashpy hozzászólására (#33737)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Ugye gondoltok a jún. 21/22-re is? A plakát már kész, jóváhagyásra vár. Akár 24 órás rekord is lehetne szombat 7.00-tól vasárnap 7.00-ig. |
(#33743) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#33742)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Én gondolok 21-re, és ösztökélem magam, hogy haladjak a modulépítéssel |
(#33744) DinoTT válasza M298 hozzászólására (#33742)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Szia!
Nyilvános üzemben semmiképpen sem szeretném a 24 órás üzemet, mert nem tudjuk még hány kezelőnk lesz.
Magunk és a modulos társadalom felé megpróbálhatjuk kommunikálni a 24 órás üzemet mert az össze is fog jönni, csak nem 7-7-ig hanem éjféltől éjfélig.
Meddig van a hivatalos nyitva tartás? |
(#33745) M298 válasza DinoTT hozzászólására (#33744)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
21-én 13 órától 22-én 1 óráig. Mivel már pénteken kezdődne a modulok hordása, összerakása és vasárnap délelőtt, délben a szétszedés bárhova befér egy 24 órás üzem, de nem akarom erőszakolni. Felügyelet mindenképpen kell és tudjuk a munka nélküli vasutas alszik el a leghamarabb. Egyébként szombaton reggel is lehet szállítani, mert 13-ig elkészül, csak volt olyan hang, hogy ki kéne használni a helyet és időt. |
(#33746) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#33739)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Általában olyanoknál van számomra félretett modell, akik tudják, hogy megyek értük. Sok esetben a földrajzi megközelíthetőség jelent akadályt. De szerintem ez semmi esetre sem az a téma, amit egy ilyen perifériára sodródott modellező fegyvertényként kezelhetne.
Hogy ő mire akadhatott ki, az a lelkivilágában keresendő.
Csak abban bízom, hogy egyszer megtérnek az ilyen hőzöngők és belátják, hogy rossz tempót diktáltak maguknak. |
(#33750) DinoTT válasza M298 hozzászólására (#33745)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Én mindenképpen pénteken délután akarom, hogy összerakjuk a modulokat, ha bármi gond adódik ne legyen csúszás szombaton. Így szombat 0-24-ig lenne a 24 órás üzem. Akikkel eddig beszéltem mindenki a zárás utáni azonnali bontás mellett szavazott mert így vasárnap lehet még pihenni.
Modulosok, jól mondom? |
(#33753) M298 válasza DinoTT hozzászólására (#33750)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
Részemről rendben, azt gondoltam, hogy ki akarjátok használni a teljes hétvégét. Legyen péntek délután a kezdés és forgalom ameddig akarjátok. |
(#33754) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#33746)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Nem is értettem miért kellett ez a homályos ködös kirohanás.
Persze személytelenül...de téged legalább nem rángat egy nyomorult a bíróságra mert éppen felakadt a tű! |
(#33755) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#33754)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Ne foglalkozzatok már vele! Lépjetek túl az egészen. |
(#33756) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#33754)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
OFF
Hát olyanért nem, de volt már esetem pocsék haknizenésszel, aki rajtam követelte a kártérítést, mert nem tudta eladni a hallgathatatlan mulatós muzsikáját. Pedig akkortájt élte virágkorát a zene eme borzalmas vadhajtása.
ON |
(#33762) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#33755)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Köszi a fejedelmi többest, de egyedül vagyok! |
(#33772) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#33762)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
....és masTTertape |
(#33773) maTTato válasza róbertke hozzászólására (#33772)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
....meg maTTato, aki az egészet elkezdte... |
(#33777) zsolesz74 válasza maTTato hozzászólására (#33773)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Na tessék! Szép kis banda! |
(#33783) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2014 |
|
Bocsánat Urak!
Lenne egy átadó hídkészlet, ami három részes, két lemezes és egy ívhíd. Eredeti Zeuke, makuláltlan, dobozukban vannak.
Részletek a továbbiakban tőlem, lehetőleg e-mail-es üzeneteket várnék, ha valaki vágyna ilyenre. |
(#33785) reszelozsir válasza M298 hozzászólására (#33753)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2014 |
|
Péntektől vasárnapig megvannak a szabadnapjaim, ott tudok lenni. |
(#33791) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33783)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2014 |
|
Új gazdája van a hidaknak, köszönöm! |
(#33795) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2014 |
|
Kedves TTársak,
Pár szépség keresi gazdáját: APRÓ
Érdemes körülnézni az oldalamon, mert ott folyamatosan töltődnek a kategóriák.
|
(#33822) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#33795)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2014 |
|
Körülnéztem!
Nincs ott semmi kacat! |
(#33831) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#33398)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Részt veTTem egy "nyeremény játékban". Azt írták, hogy minden kérdésre 48h-n belül válaszolnak az említeTT boltból.
Csak a szokásos: nem nyertem... |
(#33832) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
(Lehetne egy kalaplengetős ikon is iTT alant, a kis mosolygó fejek közöTT... )
Szóval, kalaplengetés helyett:
így szeretnék gratulálni a GabaTT Modellnek, az ontopic méretű MÁV 377 gőzös megalkotásáért!
Kapott egy Tran DCX76D/N dekódert (megjegyzem, hangot is lehetne bele tenni), nagyon szépen fut! Mind a külcsín, mind a belbecs egészen kiváló munka! A JAGO gőzösöket messze megelőzi! |
(#33835) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33832)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Erre gondolsz? |
(#33846) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Üdv az Uraknak,
Elkészült a teljesen szubjektív, sebnitzi összefoglaló: A NAPLÓMBAN
Kellemes szórakozást!
G. |
(#33847) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#33846)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Remek írás, jó volt újra átélni...
Minden szava igaz.
Két hét múlva a VMTV stábja elindul a Nagy Berlini Körútra, avagy Berlin CSAK a vasútmodellezés szempontjából.
Hová, mikor és mennyiért...
Üdv
Putz Attila
VMTV szerkesztő |
(#33860) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#33846)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
|
(#33861) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Szervusztok!
Jó beszámoló volt! Biztosan páran kedvet kaptak a MVMT-hoz (Minőségi VasútModellező Turizmus)
És hogy akkor hozzátegyek én is valamit...
Mint már említettem, meghívást kapott a B.TT.B Modul szakosztály Szlovákiából, az augusztus végi, Zsolna (Zˇilina) mellett megrendezésre kerülő modultalálkozóra.
A kiírást a mellékelt fájlban találjátok (a második felében magyarul is).
Nagyon jó lenne, ha egy kisebb csapat részt tudna venni... (Nekem legfeljebb egy egynapos kiugrás fér csak bele, de az sem biztos...)
Akit érdekel és menne, nálam jelentkezzen!!!
|
|
(#33864) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33832)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Közben befutoTT egy kérés. Majd fotózok, és leírom az "átépítést". Előljáróban: a modell az NEM651 szabvány szerint digitális üzemre előkészített. Az aljzatot NEM KELL KISZERELNI, ha de akarunk tenni egy dekódert (a DigiTools ebbe túl nagy, mint sok más TT modellbe). Legfeljebb akkor kell trükközni a modellel, ha hangosítani is akarjuk. Most nagyon sok a dolgom, hétfőn fotózok. |
(#33873) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Szeretném a TT-s történelemben járatosak segítségét kérni. A fő kérdésem a következő: mit lehet, vagy mit érdemes tudni a ROKAL-ról? Pár szóban aki tudna segíteni azt megköszönném. A Wikipédián csak külföldiül találtam bejegyzést, és én aki már nem a legfiatalabb korosztályhoz tartozik az csak a nagy testvér nyelvét ismeri (bah, miket is beszélek...dehogy ismerem azt is) nem igen igazodok ki a gugli által lefordított zagyvaságon.
A másod kérdésem pedig imigyen szól: a ROKAL által gyártott termékek (konkrétan most sínekre gondolok) súlyozottabbak-e, ritkábbak-e a TT-s palettán (kvázi, drágábbak-e) mint a keletnémet Zeuke, vagy BTTB-s társaik? |
(#33874) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#33873)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Pár éve lehoztunk egy riportot az Indóházban Debreczeni Csaba gyűjtőtársunkkal. Ő az egyetlen, hazai Rokal gyűjtő, aki mindent tud a márkáról. Kint volt a temofeszten is és tudtommal olvassa ezt a fórumot is. Ha segítség, akkor előásom a cikket. Ha többre vagy kíváncsi, keresd őt. |
(#33875) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#33874)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Megköszönném a fáradságod. Igen érdekel a dolog, és nagy segítség lenne.
Gábor! Megkereshetlek mozdony alkatrész ügyben privát emailben? BR 23-ashoz, Br 86-oshoz, és BR 103-ashoz kellene egy-két apróság. |
(#33876) etwg válasza enigma hozzászólására (#33873)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
A Rokal volt az elsö europai gyár akik sorozatban 12 mm-s nyomtávu nagyvasutat hoztak a piacra!(1946). A mintakép az akkor az USA-ban nagyon felfuto TT méret volt . ( lásd TT USA ).
A Rokal sajnos az akkori német divat szerint kevésbé törödött a méretaránnyal, ezért szándékosan nem irtam, hogy 1:120 méretü volt a vasutja, mert a méretarány az idök folyamán 1:100 és 1:120 körül ingadozott.
A konkurrencia hiánya azt is lehetövé tette, hogy saját szabványokat vezessenek be, igy más (késöbbi) gyártok modelljei nem igen illeszkedtek a Rokalhoz. A cég a 60-s években ért el a csucspontra, de akkor a német piac már nagyon fel volt osztva és az 1960-ban megjelenö N méret (Arnold, majd késöbb sokan mások is) feleslegessé tették a "közbülsö" méretarányt, ráadásul a vasfüggöny mögötti "ocska" keletnémet Zeuke megjelent a sokkal pontosabb, méretarányosabb modellekkel. Ezt persze a nyugati világ nem nézhette ölbetett kézzel, ezért mindent megtett a különbségek még véletleszerü felfedése ellen is, azaz csödbe nyomták a méretarány nyugati protagonistáját. Ezek még egyszer megprobálkoztak, 1968-ban még a Zeukevel is tiltott kooperácioba lépve, a márka felélesztésére, de ez rosszul sült el, mert a Zeuke által beszállitott modellek szebbek, mérethelyesebbek voltak, igy a különbség még jobban látszodott.
1970-ben a produkciot elkezdték csökkenteni.
1971-ben egy uj modellezö csillag jelent meg a RÖWA, akinek hatalmas tervei voltek a TT-s gyepen is, és megvette a Rokal egyik másik jobb konstrukcioját, de sorozatgyártásba, ha jol emlékszem csak néhány konténeres vagon került. A Röwa egetverö céljait szintén csöd követte, majd beolvadt a Rocoba - pontosan nem tudni mi töttént a TT szerszámokkal.
1974-ben a Rokal csödöt jelent, amit nemsokára a Röwa is követ (1975) mert még valoszinüleg tartozott a Rokalnak és a csödbiztos pénzt akart látni. Ezzel fejezödött be a Rokal/nyugati TT története ami 1946-1974 között müködött.
A részletekkel Rokal-tt foglalkozik.
A modellek geometriája sajnos alkalmatlan az általunk használt TT vágányokon történö vonatozásra ( durva kerekek, rossz méretü karimák) igy vagy az eredeti rokal vágányzat kell, vagy le kell esztergályozni a kerekeket.
A kuplungokat is késöbb az N méretarány terjesztette el, igy itt is teljes eltérés van a nemzetközi TT meg a Rokal között.
Ennyit diohéjban.
|
(#33877) enigma válasza etwg hozzászólására (#33876)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Köszönöm, kielégítetted a kíváncsiságom. |
(#33879) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#33875)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Nincs mit. Elő kell ásnom a pdf-ek közül.
Keress bátran, nagyjából minden van ezekhez, sőt most hoztam Németországból csomó kurrens alkatrészt, ami már sehol sem elérhető. |
(#33880) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#33879)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Köszönöm. Mihelyt egy kis levegőhöz jutok itt a költözés körüli káoszban jelentkezem. |
(#33881) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#33876)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Talán még csak annyit, hogy amikor a Roco bevillantotta magát a TT-be, akkor a katalógusban felbukkantak azok a bizonyos Rpkal/Röwa kocsik... |
(#33882) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#33881)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
A Roco a Röwa programját vette át, igy csk közvetve kerülhetrek Rokal kocsik hozzá.
Viszont a Roconak nem ez volt az elsö probálkozása a TT mérettel. Még a 60-s években ( még nem Roco néven) reklámcélokra csinált vagy féltucat kocsit meg egy hajtásnélküli villanymozdonyt. |
(#33883) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#33882)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Abból a bliszteres csomagolású villanymozdonyból készítette Varga Zsolt ezt a modellt.
|
|
(#33886) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
|
(#33890) Gyapy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Jó napot, délutánt mindenkinek !
PIKO BR 130 (Ludmilla ) és a 46194 sz. hanggenerátor összeépítéséről van valakinek tapasztalata analóg üzemben ?
Az enyém összeépítés után nem indul el,a világítás működik az irányváltásnak megfelelően. Próbáltam hagyományos egyenáramú és elektronikus táppal is.
Minden tanácsot , tippet köszönök ,
Gábor |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:18:41 |
|
Jelenleg 0 fő olvassa az oldalt |
|
|