Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       294/437    
(#44036) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#44035) Válasz Ápr 14, 2015
Tillig motorátszerelő készlet nem lesz jó?
(#44037) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#44035) Válasz Ápr 14, 2015
Kedves István,
Több cseh oldalon van teljes lista, most kapásból EZT találtam, itt méretek is vannak.
Üdv: Gábor
(#44038) G.F. Rákoskeresztúr válasza lakasi hozzászólására (#44035) Válasz Ápr 14, 2015
Szervusz István!

Valószínűleg a Mashima 1220-as, vagy a 1224-es jó lesz bele. De hozd el a gépet csütörtökön, és ott megmondom pontosan, hogy melyik fér bele!
Feri
(#44039) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44038) Válasz Ápr 14, 2015
Szolgálati!
Ma meghozta a postás a NYÁK üzemből az M41-es fényszóró paneleket!
(#44040) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44039) Válasz Ápr 14, 2015
Ez remek hír!
Sajnos a Csörgők többi öntött darabjai még nem készültek el.
Feri
(#44041) hoTTo hozzászólása Válasz Ápr 14, 2015
TT-Boardon van egy sok képpel megtűzdelt beszámoló a Zella Mehlisben zajlott modultalálkozóról. Egy-egy képen Sünöcske és Gashpy is felfedezhető Akit érdekel, katt ide
(#44042) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#44041) Válasz Ápr 14, 2015
A TT-Board képeit általában csak a regisztrált tagok láthatják.
Ezért addig is, amíg a mi képeink is elérhetőek lesznek, kárpótlásul egy link, szintén képekkel. (Viszont a tulaja egy-két héten belül leszedi azokat...)
Kattints ide a galériáért.
(#44043) angyal.marci válasza lakasi hozzászólására (#44035) Válasz Ápr 14, 2015
Egyvalamit tisztázzunk: új, még meleg motort keresel, vagy/és bontott régit?
(#44049) saetta válasza Gashpy hozzászólására (#44042) Válasz Ápr 14, 2015
Ebben nekem csak Dávid tűnt könnyen fel

Baromi jó lehetett, várjuk a beszámolót.

Üdv:

SAetta
(#44050) bacsko hozzászólása Válasz Ápr 15, 2015
Kedves teTTestársak! Idáig inkább csak passzívan figyeltem a fórumot, de most segítséget szeretnék kérni tőletek. Elkezdtem az első komolyabb terepasztalom tervezését. Eddig csak egy kicsit megbonyolított dilikört építettem össze BTTB-s anyagból. Azt most elbontanám és immár modern sínekkel szeretnék építkezni. Hálás lennék ha segítenétek elkerülni azokat a szokásos buktatókat amikre én most még csak nem is gondolok.
Sajnos a helyem szűkös. Egy csigalépcső mögé tudom az asztalt élére állítva tárolni. Ez erősen behatárolja a magasságot is, max 25cm, ebből 20cm a hasznos, beépíthető magasság. A többi kell az elektronikának és a rejtett váltóknak. A csatolt terven jelöltem is ezeket a falakat, hogy érzékelhető legyen. A hátsó épületet pontosan ezért levehetőre tervezem.
Az alapterület 120x250cm. Rétegelt lemez vázban gondolkodom, XPS-ből faragott tereppel. Már elkészítettem egy kis diorámát, elég jól lehet ezzel az anyaggal dolgozni és nem is nehéz.
Mindenképpen "játszható" asztalt szeretnék, de igyekeztem nem túlzsúfolni. Mivel a járműveket mindig le kell venni róla elrakás előtt, az állomást az asztal szélére terveztem a könnyű hozzáférhetéség miatt.
A kékkel jelölt váltóval szeretnék egy hurkot kialakítani, hogy meg tudjam fordítani a szerelvényeket. A zölddel jelölt szakaszt pedig oldalról nyitott alagútként szeretném kialakítani. A hátsó részen az alapszinten egy árnyékállomást tervezek kialakítani.
Előre is köszönöm a segítséget.

snapshot.jpg

snapshot5.jpg

v2_base_2m_1...scarm
 
(#44051) bacsko hozzászólása Válasz Ápr 15, 2015
+képek

snapshot2.jpg

snapshot3.jpg

snapshot4.jpg
 
(#44057) Milos Grimasz válasza bacsko hozzászólására (#44050) Válasz Ápr 15, 2015
Nagyon jó kis asztalt terveztél.
Két dolog amit esetleg javasolhatok.
- A dombot én előrébb hoznám a fűtőházig és ezzel rejteném el a visszakanyarodó vágányt, vagy sűrű erdővel takarnám
- A gyári vágányoknál még beiktatnék plusz két váltót, hogy a szerelvényről le lehessen állni és a mozdonyt az elejére csatolhasd.
(#44058) reszelozsir válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#43999) Válasz Ápr 15, 2015
Csak keresem az állam... Gyönyörű lett, gratulálok hozzá.
(#44061) Gashpy válasza saetta hozzászólására (#44049) Válasz Ápr 15, 2015
Feltettem a saját képeimből is néhányat az itteni fényképalbumomba.

És aki engem is látni akar, az látogasson el Dirk albumába.

Csatosüveg forever!!!
(#44065) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#44035) Válasz Ápr 15, 2015
Mindenkinek aki motort keres ajánlom magam! Mashima 5 méret-típus, azonnal vihető.

Bővebben: Link

Üdv
Zsolt
(#44066) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#44061) Válasz Ápr 15, 2015
Dirk albumában a 140-es kép nagyon előnyösre sikerült rólad!
(#44071) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#44061) Válasz Ápr 15, 2015
Sok ismerős arc.
Látom Dávid is kényelmesen meg tudja támasztani a csatos üvegét.
(#44072) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#44065) Válasz Ápr 15, 2015
Szia Zsolt,

Ez egy nagyon tetszetős kis weblap lett. Gratulálok!
Ha esetleg időd engedi, akkor a motoroknál a konkrét példányt bemutató fotót, illetve méretrajzot is betehetnél.
De így is informatív.
A többi téma is érdekes. Megnyomtam a Ctrl+D-t.

G.
(#44075) bacsko válasza Milos Grimasz hozzászólására (#44057) Válasz Ápr 15, 2015
Köszönöm a visszajelzést.
A dombot nem szívesen hoznám előrébb, mert nagyon tetszik a csatolt híd és azt nem szeretném lehagyni. Inkább akkor majd fásítok serényen. Már amúgy is gyakorlom a dolgot.
A váltókon én is gondolkodtam, de elektromos lekapcsolót nem tervezek, nem érzem őket megbízhatónak és sokat rövidítene a hasznos vágányhosszon is. Inkább arra gondoltam, hogy tolatva állnának be a szerelvények. Úgy sejtem ezzel minden vasúti szabály megszegek, de ezzel együtt tudok élni.

hack-33150-b...jpg
 
(#44076) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#44066) Válasz Ápr 15, 2015
Mint a környező képek is mutatják, akkor mindenkiről ilyen előnyös kép készült...
(#44083) BR95 válasza bacsko hozzászólására (#44051) Válasz Ápr 15, 2015
Üdv!
Szerintem a híd után tégy be egy kitérőt, egy párhuzamos kerülővágánynak, a következő kitérőt cseréld angolra, ebbe kösd a párhuzamost. Ez a szakasz, mint egy nyílt vonali keresztezési hely üzemelhet (vagy a gyár megállója...), a mozdony a gyárba szánt kocsikat eddig húzza, itt átáll tolóüzemre és betolja az angolon keresztül a kocsikat a gyárudvarra... Ebben az esetben megmarad a három csonkád hasznos hossza.
Másik ötlet: a gyár teljes vágányzatát húzd el balra, amennyire lehet (2*G1=232mm) és két csonka vágányt köss össze egy kitérővel, ahol a húzó mozdony kerülhet.
Mind e mellet tetszik a terv! Arra figyelj még, hogy az állomásod külső vágánya ne legyen nagyon szélen, mert egy gyorsabb mozdony a kanyarból kilépve még lelép az asztalodról...


Józsi
(#44084) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#44083) Válasz Ápr 15, 2015
Esetleg még a hózentrógertől jobbra eső két váltót helyettesíteném be egy angollal...
(#44085) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#44084) Válasz Ápr 15, 2015
Felfedeztem még egy hatalmas hibát: R267-es íveket használni szerintem nagy bátorság, ott még a BTTB V36 is elakad/kisiklik... Zeuke start gőzös ok, Piko V23 ok, de más? Nagyon szűk az az ív...
(#44086) lakasi hozzászólása Válasz Ápr 15, 2015
Mindenkinek köszönöm a motorral kapcsolatos javaslatokat. Van egy 107-em, kicsit feltupíroztam, jó a lehajtás, nincs agyongyötörve, a hangja viszont borzalmas. Az eredeti körmotort szeretném lecserélni, a kaszni viszont csak max 13 mm vastagságot enged. Az hiszem a Feri által javasolt Mashima megfelelő lesz. Holnap viszem magammal a gépet és konziliumot tartunk felette. Viszem továbbá a V36 gyűjteményt, akit érdekel megcsodálhatja.
(#44087) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#44072) Válasz Ápr 15, 2015
Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, a tanácsot megfogadom és kiegészítem a gyári méretrajzzal.
(#44089) sunocske válasza saetta hozzászólására (#44049) Válasz Ápr 15, 2015
Idézet:
„Ebben nekem csak Dávid tűnt könnyen fel ”

Nyilván, mivel kitakarom a téma felét a képeken
(#44090) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44071) Válasz Ápr 15, 2015
Idézet:
„Látom Dávid is kényelmesen meg tudja támasztani a csatos üvegét.”

Tudod ez olyan dolog, hogy ha már ott van, legalább vegyük valami hasznát is...
(#44091) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44083) Válasz Ápr 15, 2015
A szurdokban nem szívesen vinnék párhuzamos vágányokat, olyan nagy lenne a kivágás, hogy elfogyna a domb
A vágányzat elhúzása viszont jó ötlet és akkor neked és Milosnak is igaza lesz. A gyárat egy picit eltolom jobbra és akkor simán kifér a lenti vágányzat, ez már elég jól körüljárhatóságot biztosítana.
A legalsó vágány befut az épületbe, ezért lóg túl.
A külső vágány elé még vagy 5 centit jó lenne ráhagyni, megpróbálok még annyit kihozni a helyből.

gyar_1.png
 
(#44092) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44084) Válasz Ápr 15, 2015
Az angolváltót is nézegettem oda, de annak a sajátossága miatt ha csak simán szeretném körbe-körbe járatni a vonatot, akkor is kapcsolgatni kellene. Azért még átgondolom.
(#44093) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44085) Válasz Ápr 15, 2015
Ezt viszont benéztem, nem akartam 310 alá menni. Valamiért az R21-R11 páros R11-R01-re változott a fejemben
Ideje újrarajzolni, ez elég sok mindent megváltoztat.
Remélem azért az alapkoncepciót nem kell nagyon megvariálni.
(#44104) angyal.marci hozzászólása Válasz Ápr 16, 2015
Üdv mindenkinek!
Most éppen nagy világítási projektben vagyok. Egy Zeuke V180 most kapott SMD ledeket. Helyesen kötöttem be őket, mégis az egyik irányba ha megy a gép, akkor a hátsó ledek is fel-felvillannak. Másik irányba ha megy a mozdony, akkor ez a jelenség nem tapasztalható. Mi lehet az oka?
Aztán: van itt valakinek abban tapasztalata, hogy BTTB Br35-be hogy lehet SMD LEDes világítást betenni? (A mozdonyról van szó, a szerkocsit egyelőre békénhagyom) az a másik problémám ezzel a masinával, hogy amikor még izzó volt benne, akkor csak a menetirány szerinti jobb lámpa égett. A balon csak alig jött ki valami kis derengés. A fényvezető pedig nincsen semmivel sem eltakarva odabenn...
(#44105) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44104) Válasz Ápr 16, 2015
Ilyesmi?

IMG_0998.JPG
 
(#44106) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44105) Válasz Ápr 16, 2015
Igen, csak felső fényvető nélkül.
(#44108) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44106) Válasz Ápr 16, 2015
III. korszakos a gépezet, nézd meg a korabeli fotókat, volt harmadik lámpája is. Amúgy ebben 3db SMD LED van, vagyis lámpánként egy-egy. A Harmadik lámpa meg egyszerűen készült: ki lett fúrva a helye, mini réz tollbetétből a megfelelő hosszú csövecske levágva, és matt feketére festve.
(#44109) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44108) Válasz Ápr 16, 2015
A led az alvazhoz vagy a kasztnihoz van rögzítve?
(#44110) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#44104) Válasz Ápr 17, 2015
Szia Marci,

A hátsó ledvillogás a motor visszatápláló hatása miatt van. Mivel a led egy előtéttel közvetlenül a motorral párhuzamosan van kötve, így ez előfordulhat. Csíkos meg tudja mondani, hogy milyen szűrés kell oda, hogy ezt kiküszöböld.

A ledesítést meg tudod úgy oldani, ahogy Csíkos mutatta, tehát fényszórónként egy-egy smd led odaragasztva, lehuzalozva lakkozott vezetékkel, vagy az eredeti izzó helyére beraksz egy 5 mm-es fehér ledet, egy kis sárga izzófestékkel megbolondítva, hogy ne legyen annyira ívfény színe. Ilyenkor is kell elé egy előtét és az izzó fényútjához hasonlóan ez is megvilágítja a fényvezetőket és szépen látszik. Annyi a különbség, hogy míg az izzó körkörös fényt ad, ezek a ledek kb 30 fokban sugároznak, tehát akár egy kis igazgatással épp a fényvezetőket tudod "meglőni" vele, így garantált a tuti fényélmény. Hogy miért csak az egyik világított eredetileg, azt nem tudni. Lehet, hogy sorjás a prizma, vagy ha szögbe vágott, akkor el van fordulva, vagy az izzó melletti, fehér fémbetét egyik fele kopott, vagy akármi más. Ha hozod a mozdonyt, úgyis meg fogom ezt is nézni rajta.

G.
(#44111) jakoa válasza angyal.marci hozzászólására (#44104) Válasz Ápr 17, 2015
A villogásnak az az oka, hogy nem tökéletes az áramszedése a mozdonynak.
Amikor megszűnik - akár egy pillanatra is - az áramszedés, abban a pillanatban a frogó motor átmegy generátor üzemmódba és ellentétes polaritású feszültséget generál a kimenetein (melyre a ledek is csatlakoznak). Ez az izzós működés esetében is megvoolt, viszont az izzószál ennyi idő alatt nem tudott felvillanni, tehát ott ez nem volt zavaró jelenség. A LED-ek viszont azonnal ragálnak, így rögtön felvillannak.
Ennek a legegyszerűbb orvoslása, ha a leddel párhuzamosan bekötésre kerül egy kellően nagy kapacitású kondenzátor, mely felltöltéséhez kellően hosszú idő szükséges. (kb. 4mikrós kerámia).
(#44112) angyal.marci válasza jakoa hozzászólására (#44111) Válasz Ápr 17, 2015
A mozdonyban benne van az eredeti kondenzátor. Majd megtakarítom az áramszedést, meg rakok bele nagyobb kondit. Az eredeti vajon mekkora lehet?
(#44113) jakoa válasza angyal.marci hozzászólására (#44112) Válasz Ápr 17, 2015
Az eredeti kondenzátor a motorral van párhuzamosan kötve és sokkal kisebb kapacitású. A szerepe pedig a zajszűrés, azaz a magas frekvenciás zajok kiszűrése.
A kerekek megtakarítása sem fogja teljesen kiküszöbölni a problémát. A jelenség pedig pl. kitérőkön való áthaladáskor valószínűleg intenzívebb lesz.
Az új kondenzátort csak a leddel kell párhuzamosan kötni, az előtétellenállással már nem.
(#44114) gmarc válasza masTTertape hozzászólására (#44110) Válasz Ápr 17, 2015
Nálam van itthon egy kupac olyan LED, aminek a vége nem félkör alakú, hanem egy kis tölcsér van kiképezve rajta befelé, és így sokkal jobban szóródik a fény. Kísérletképpen BTTB-s Nohabba építettem be belőle, és tökéletesen eljut a fény a fényszórókhoz, gyakorlatilag ugyanúgy, mint egy izzó esetében.
(#44115) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44109) Válasz Ápr 17, 2015
Kasznin vannak a LED-ek.
A villogás okát már előttem leírták, jakoa kolléga meg is adta a megoldást.
A motoron lévő kondenzátor 33nF vagy 47nF (nanoFarad) értékűek, és valóban csak a szénkefe szikrázása okozta rádiófrekvenciás zavarok csökkentésére kellenek. A LED-del párhuzamosan kell kapcsolni egy-egy nagyobbat.
(#44116) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44115) Válasz Ápr 17, 2015
Az ugye nem baj, hogyha a led és az előtét-ellenállás lesz párhuzamosan kapcsolva a kondenzátorral?
(#44117) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#44116) Válasz Ápr 17, 2015
Már Jakoa kolléga is irta, hogy ez nem jo. A kondit a LED-l kell párhuzamosan kötni, és az elötét ellenálláson keresztül tölteni. Ez a lényege a dolognak.
(#44118) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#44117) Válasz Ápr 17, 2015
Oké. Köszönöm a segítséget!
(#44121) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Ápr 17, 2015
A legenda szerint egy munkából – és a helyi csárdából - hazafelé tartó bányásznak egy szellemalak jelent meg ezen a helyen, aki arra figyelmeztette, hogy a kőfejtőben dolgozókra nagy veszély leselkedik.
A bányász a ferenceshegyi apáthoz sietett, hogy elmondja neki látomását. A nemesi származású apát számára elképzelhetetlen volt, hogy egy egyszerű bányásznak ilyen „kiváltsága” legyen, és a csendőrséggel fenyegette, ha híresztelni meri ezt a képtelenséget. A bányász nem hagyta magát, és feldúltan a kőfejtőhöz indult, hogy figyelmeztesse társait a veszélyre.
Az apát és a csendőrök a bányaudvarban utolérték, és a perpatvarra a fejtésen dolgozó bányászok is odasereglettek köréjük.
Ekkor a kőfalon hatalmas kőomlás indult meg.
Ahogyan a morajlás és a por elült, csend és döbbenet telepedett az imént még hangos tömegre. Mindenki sértetlenül megúszta az esetet.
A ferenceshegyi apát maga emeltette ezt a kegyhelyet Szent Borbála tiszteletére.


További fotók a honlapomon.

DSCN0020.JPG

DSCN0024.JPG

DSCN0041.JPG
 
(#44126) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44121) Válasz Ápr 17, 2015
Gyönyörű!
(#44127) hoTTo válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44121) Válasz Ápr 17, 2015
Csodás a történet is!
(#44128) BR95 válasza bacsko hozzászólására (#44093) Válasz Ápr 17, 2015
@bacsko

Gondolatébresztőnek. Nem tudtam tartani a mélységet, kellett a plusz húsz centi... Viszont így 310 alatt nincs semmi. Kicsit bűvészkedtem a hurokkal is, mert gond volt a magasságokkal. Azért amennyire lehet, ragaszkodtam a te tervedhez!

bacsko1.jpg
 
(#44135) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44128) Válasz Ápr 18, 2015
Jól néz ki, de ha jól nézem most fordulás nélkül nem bejárható a felső szint.
Én most ezt alkottam, elvileg sehol sem maradt benne 310 alatti és talán a magasságok is rendben vannak.

B_1.jpg

B_2.jpg

v2_base_2m_1...scarm
 
(#44136) BR95 válasza bacsko hozzászólására (#44135) Válasz Ápr 18, 2015
Igen, azt a hibát én is észrevettem, már át is rajzoltam... A két emelkedő hány százalékos? Mindenképp legyen 4% alatti, de jobb a 3%!
Lapozás       294/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
9:02:02
  Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt
Hirdetés