|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#44036) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#44035)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Tillig motorátszerelő készlet nem lesz jó? |
(#44037) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#44035)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Kedves István,
Több cseh oldalon van teljes lista, most kapásból EZT találtam, itt méretek is vannak.
Üdv: Gábor |
(#44038) G.F. Rákoskeresztúr válasza lakasi hozzászólására (#44035)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Szervusz István!
Valószínűleg a Mashima 1220-as, vagy a 1224-es jó lesz bele. De hozd el a gépet csütörtökön, és ott megmondom pontosan, hogy melyik fér bele!
Feri |
(#44039) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44038)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Szolgálati!
Ma meghozta a postás a NYÁK üzemből az M41-es fényszóró paneleket!
|
(#44040) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44039)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Ez remek hír!
Sajnos a Csörgők többi öntött darabjai még nem készültek el.
Feri |
(#44041) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
TT-Boardon van egy sok képpel megtűzdelt beszámoló a Zella Mehlisben zajlott modultalálkozóról. Egy-egy képen Sünöcske és Gashpy is felfedezhető Akit érdekel, katt ide |
(#44042) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#44041)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
A TT-Board képeit általában csak a regisztrált tagok láthatják.
Ezért addig is, amíg a mi képeink is elérhetőek lesznek, kárpótlásul egy link, szintén képekkel. (Viszont a tulaja egy-két héten belül leszedi azokat...)
Kattints ide a galériáért. |
(#44043) angyal.marci válasza lakasi hozzászólására (#44035)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Egyvalamit tisztázzunk: új, még meleg motort keresel, vagy/és bontott régit? |
(#44049) saetta válasza Gashpy hozzászólására (#44042)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2015 |
|
Ebben nekem csak Dávid tűnt könnyen fel
Baromi jó lehetett, várjuk a beszámolót.
Üdv:
SAetta |
(#44050) bacsko hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Kedves teTTestársak! Idáig inkább csak passzívan figyeltem a fórumot, de most segítséget szeretnék kérni tőletek. Elkezdtem az első komolyabb terepasztalom tervezését. Eddig csak egy kicsit megbonyolított dilikört építettem össze BTTB-s anyagból. Azt most elbontanám és immár modern sínekkel szeretnék építkezni. Hálás lennék ha segítenétek elkerülni azokat a szokásos buktatókat amikre én most még csak nem is gondolok.
Sajnos a helyem szűkös. Egy csigalépcső mögé tudom az asztalt élére állítva tárolni. Ez erősen behatárolja a magasságot is, max 25cm, ebből 20cm a hasznos, beépíthető magasság. A többi kell az elektronikának és a rejtett váltóknak. A csatolt terven jelöltem is ezeket a falakat, hogy érzékelhető legyen. A hátsó épületet pontosan ezért levehetőre tervezem.
Az alapterület 120x250cm. Rétegelt lemez vázban gondolkodom, XPS-ből faragott tereppel. Már elkészítettem egy kis diorámát, elég jól lehet ezzel az anyaggal dolgozni és nem is nehéz.
Mindenképpen "játszható" asztalt szeretnék, de igyekeztem nem túlzsúfolni. Mivel a járműveket mindig le kell venni róla elrakás előtt, az állomást az asztal szélére terveztem a könnyű hozzáférhetéség miatt.
A kékkel jelölt váltóval szeretnék egy hurkot kialakítani, hogy meg tudjam fordítani a szerelvényeket. A zölddel jelölt szakaszt pedig oldalról nyitott alagútként szeretném kialakítani. A hátsó részen az alapszinten egy árnyékállomást tervezek kialakítani.
Előre is köszönöm a segítséget. |
|
(#44051) bacsko hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
+képek |
|
(#44057) Milos Grimasz válasza bacsko hozzászólására (#44050)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Nagyon jó kis asztalt terveztél.
Két dolog amit esetleg javasolhatok.
- A dombot én előrébb hoznám a fűtőházig és ezzel rejteném el a visszakanyarodó vágányt, vagy sűrű erdővel takarnám
- A gyári vágányoknál még beiktatnék plusz két váltót, hogy a szerelvényről le lehessen állni és a mozdonyt az elejére csatolhasd. |
(#44058) reszelozsir válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#43999)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Csak keresem az állam... Gyönyörű lett, gratulálok hozzá. |
(#44061) Gashpy válasza saetta hozzászólására (#44049)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
|
(#44065) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#44035)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Mindenkinek aki motort keres ajánlom magam! Mashima 5 méret-típus, azonnal vihető.
Bővebben: Link
Üdv
Zsolt |
(#44066) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#44061)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Dirk albumában a 140-es kép nagyon előnyösre sikerült rólad! |
(#44071) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#44061)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Sok ismerős arc.
Látom Dávid is kényelmesen meg tudja támasztani a csatos üvegét. |
(#44072) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#44065)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Szia Zsolt,
Ez egy nagyon tetszetős kis weblap lett. Gratulálok!
Ha esetleg időd engedi, akkor a motoroknál a konkrét példányt bemutató fotót, illetve méretrajzot is betehetnél.
De így is informatív.
A többi téma is érdekes. Megnyomtam a Ctrl+D-t.
G. |
(#44075) bacsko válasza Milos Grimasz hozzászólására (#44057)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Köszönöm a visszajelzést.
A dombot nem szívesen hoznám előrébb, mert nagyon tetszik a csatolt híd és azt nem szeretném lehagyni. Inkább akkor majd fásítok serényen. Már amúgy is gyakorlom a dolgot.
A váltókon én is gondolkodtam, de elektromos lekapcsolót nem tervezek, nem érzem őket megbízhatónak és sokat rövidítene a hasznos vágányhosszon is. Inkább arra gondoltam, hogy tolatva állnának be a szerelvények. Úgy sejtem ezzel minden vasúti szabály megszegek, de ezzel együtt tudok élni. |
|
(#44076) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#44066)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
|
(#44083) BR95 válasza bacsko hozzászólására (#44051)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Üdv!
Szerintem a híd után tégy be egy kitérőt, egy párhuzamos kerülővágánynak, a következő kitérőt cseréld angolra, ebbe kösd a párhuzamost. Ez a szakasz, mint egy nyílt vonali keresztezési hely üzemelhet (vagy a gyár megállója...), a mozdony a gyárba szánt kocsikat eddig húzza, itt átáll tolóüzemre és betolja az angolon keresztül a kocsikat a gyárudvarra... Ebben az esetben megmarad a három csonkád hasznos hossza.
Másik ötlet: a gyár teljes vágányzatát húzd el balra, amennyire lehet (2*G1=232mm) és két csonka vágányt köss össze egy kitérővel, ahol a húzó mozdony kerülhet.
Mind e mellet tetszik a terv! Arra figyelj még, hogy az állomásod külső vágánya ne legyen nagyon szélen, mert egy gyorsabb mozdony a kanyarból kilépve még lelép az asztalodról...
Józsi |
(#44084) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#44083)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Esetleg még a hózentrógertől jobbra eső két váltót helyettesíteném be egy angollal... |
(#44085) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#44084)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Felfedeztem még egy hatalmas hibát: R267-es íveket használni szerintem nagy bátorság, ott még a BTTB V36 is elakad/kisiklik... Zeuke start gőzös ok, Piko V23 ok, de más? Nagyon szűk az az ív... |
(#44086) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Mindenkinek köszönöm a motorral kapcsolatos javaslatokat. Van egy 107-em, kicsit feltupíroztam, jó a lehajtás, nincs agyongyötörve, a hangja viszont borzalmas. Az eredeti körmotort szeretném lecserélni, a kaszni viszont csak max 13 mm vastagságot enged. Az hiszem a Feri által javasolt Mashima megfelelő lesz. Holnap viszem magammal a gépet és konziliumot tartunk felette. Viszem továbbá a V36 gyűjteményt, akit érdekel megcsodálhatja. |
(#44087) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#44072)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, a tanácsot megfogadom és kiegészítem a gyári méretrajzzal. |
(#44089) sunocske válasza saetta hozzászólására (#44049)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Idézet: „Ebben nekem csak Dávid tűnt könnyen fel ”
Nyilván, mivel kitakarom a téma felét a képeken |
(#44090) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44071)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Idézet: „Látom Dávid is kényelmesen meg tudja támasztani a csatos üvegét.”
Tudod ez olyan dolog, hogy ha már ott van, legalább vegyük valami hasznát is... |
(#44091) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44083)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
A szurdokban nem szívesen vinnék párhuzamos vágányokat, olyan nagy lenne a kivágás, hogy elfogyna a domb
A vágányzat elhúzása viszont jó ötlet és akkor neked és Milosnak is igaza lesz. A gyárat egy picit eltolom jobbra és akkor simán kifér a lenti vágányzat, ez már elég jól körüljárhatóságot biztosítana.
A legalsó vágány befut az épületbe, ezért lóg túl.
A külső vágány elé még vagy 5 centit jó lenne ráhagyni, megpróbálok még annyit kihozni a helyből. |
|
(#44092) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44084)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Az angolváltót is nézegettem oda, de annak a sajátossága miatt ha csak simán szeretném körbe-körbe járatni a vonatot, akkor is kapcsolgatni kellene. Azért még átgondolom. |
(#44093) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44085)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2015 |
|
Ezt viszont benéztem, nem akartam 310 alá menni. Valamiért az R21-R11 páros R11-R01-re változott a fejemben
Ideje újrarajzolni, ez elég sok mindent megváltoztat.
Remélem azért az alapkoncepciót nem kell nagyon megvariálni. |
(#44104) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2015 |
|
Üdv mindenkinek!
Most éppen nagy világítási projektben vagyok. Egy Zeuke V180 most kapott SMD ledeket. Helyesen kötöttem be őket, mégis az egyik irányba ha megy a gép, akkor a hátsó ledek is fel-felvillannak. Másik irányba ha megy a mozdony, akkor ez a jelenség nem tapasztalható. Mi lehet az oka?
Aztán: van itt valakinek abban tapasztalata, hogy BTTB Br35-be hogy lehet SMD LEDes világítást betenni? (A mozdonyról van szó, a szerkocsit egyelőre békénhagyom) az a másik problémám ezzel a masinával, hogy amikor még izzó volt benne, akkor csak a menetirány szerinti jobb lámpa égett. A balon csak alig jött ki valami kis derengés. A fényvezető pedig nincsen semmivel sem eltakarva odabenn... |
(#44105) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44104)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2015 |
|
Ilyesmi? |
|
(#44106) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44105)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2015 |
|
Igen, csak felső fényvető nélkül. |
(#44108) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44106)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2015 |
|
III. korszakos a gépezet, nézd meg a korabeli fotókat, volt harmadik lámpája is. Amúgy ebben 3db SMD LED van, vagyis lámpánként egy-egy. A Harmadik lámpa meg egyszerűen készült: ki lett fúrva a helye, mini réz tollbetétből a megfelelő hosszú csövecske levágva, és matt feketére festve. |
(#44109) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44108)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2015 |
|
A led az alvazhoz vagy a kasztnihoz van rögzítve? |
(#44110) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#44104)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Szia Marci,
A hátsó ledvillogás a motor visszatápláló hatása miatt van. Mivel a led egy előtéttel közvetlenül a motorral párhuzamosan van kötve, így ez előfordulhat. Csíkos meg tudja mondani, hogy milyen szűrés kell oda, hogy ezt kiküszöböld.
A ledesítést meg tudod úgy oldani, ahogy Csíkos mutatta, tehát fényszórónként egy-egy smd led odaragasztva, lehuzalozva lakkozott vezetékkel, vagy az eredeti izzó helyére beraksz egy 5 mm-es fehér ledet, egy kis sárga izzófestékkel megbolondítva, hogy ne legyen annyira ívfény színe. Ilyenkor is kell elé egy előtét és az izzó fényútjához hasonlóan ez is megvilágítja a fényvezetőket és szépen látszik. Annyi a különbség, hogy míg az izzó körkörös fényt ad, ezek a ledek kb 30 fokban sugároznak, tehát akár egy kis igazgatással épp a fényvezetőket tudod "meglőni" vele, így garantált a tuti fényélmény. Hogy miért csak az egyik világított eredetileg, azt nem tudni. Lehet, hogy sorjás a prizma, vagy ha szögbe vágott, akkor el van fordulva, vagy az izzó melletti, fehér fémbetét egyik fele kopott, vagy akármi más. Ha hozod a mozdonyt, úgyis meg fogom ezt is nézni rajta.
G. |
(#44111) jakoa válasza angyal.marci hozzászólására (#44104)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
A villogásnak az az oka, hogy nem tökéletes az áramszedése a mozdonynak.
Amikor megszűnik - akár egy pillanatra is - az áramszedés, abban a pillanatban a frogó motor átmegy generátor üzemmódba és ellentétes polaritású feszültséget generál a kimenetein (melyre a ledek is csatlakoznak). Ez az izzós működés esetében is megvoolt, viszont az izzószál ennyi idő alatt nem tudott felvillanni, tehát ott ez nem volt zavaró jelenség. A LED-ek viszont azonnal ragálnak, így rögtön felvillannak.
Ennek a legegyszerűbb orvoslása, ha a leddel párhuzamosan bekötésre kerül egy kellően nagy kapacitású kondenzátor, mely felltöltéséhez kellően hosszú idő szükséges. (kb. 4mikrós kerámia). |
(#44112) angyal.marci válasza jakoa hozzászólására (#44111)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
A mozdonyban benne van az eredeti kondenzátor. Majd megtakarítom az áramszedést, meg rakok bele nagyobb kondit. Az eredeti vajon mekkora lehet? |
(#44113) jakoa válasza angyal.marci hozzászólására (#44112)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Az eredeti kondenzátor a motorral van párhuzamosan kötve és sokkal kisebb kapacitású. A szerepe pedig a zajszűrés, azaz a magas frekvenciás zajok kiszűrése.
A kerekek megtakarítása sem fogja teljesen kiküszöbölni a problémát. A jelenség pedig pl. kitérőkön való áthaladáskor valószínűleg intenzívebb lesz.
Az új kondenzátort csak a leddel kell párhuzamosan kötni, az előtétellenállással már nem. |
(#44114) gmarc válasza masTTertape hozzászólására (#44110)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Nálam van itthon egy kupac olyan LED, aminek a vége nem félkör alakú, hanem egy kis tölcsér van kiképezve rajta befelé, és így sokkal jobban szóródik a fény. Kísérletképpen BTTB-s Nohabba építettem be belőle, és tökéletesen eljut a fény a fényszórókhoz, gyakorlatilag ugyanúgy, mint egy izzó esetében. |
(#44115) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#44109)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Kasznin vannak a LED-ek.
A villogás okát már előttem leírták, jakoa kolléga meg is adta a megoldást.
A motoron lévő kondenzátor 33nF vagy 47nF (nanoFarad) értékűek, és valóban csak a szénkefe szikrázása okozta rádiófrekvenciás zavarok csökkentésére kellenek. A LED-del párhuzamosan kell kapcsolni egy-egy nagyobbat. |
(#44116) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44115)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Az ugye nem baj, hogyha a led és az előtét-ellenállás lesz párhuzamosan kapcsolva a kondenzátorral? |
(#44117) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#44116)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Már Jakoa kolléga is irta, hogy ez nem jo. A kondit a LED-l kell párhuzamosan kötni, és az elötét ellenálláson keresztül tölteni. Ez a lényege a dolognak. |
(#44118) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#44117)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Oké. Köszönöm a segítséget! |
(#44121) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
A legenda szerint egy munkából – és a helyi csárdából - hazafelé tartó bányásznak egy szellemalak jelent meg ezen a helyen, aki arra figyelmeztette, hogy a kőfejtőben dolgozókra nagy veszély leselkedik.
A bányász a ferenceshegyi apáthoz sietett, hogy elmondja neki látomását. A nemesi származású apát számára elképzelhetetlen volt, hogy egy egyszerű bányásznak ilyen „kiváltsága” legyen, és a csendőrséggel fenyegette, ha híresztelni meri ezt a képtelenséget. A bányász nem hagyta magát, és feldúltan a kőfejtőhöz indult, hogy figyelmeztesse társait a veszélyre.
Az apát és a csendőrök a bányaudvarban utolérték, és a perpatvarra a fejtésen dolgozó bányászok is odasereglettek köréjük.
Ekkor a kőfalon hatalmas kőomlás indult meg.
Ahogyan a morajlás és a por elült, csend és döbbenet telepedett az imént még hangos tömegre. Mindenki sértetlenül megúszta az esetet.
A ferenceshegyi apát maga emeltette ezt a kegyhelyet Szent Borbála tiszteletére.
További fotók a honlapomon.
|
|
(#44126) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44121)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Gyönyörű! |
(#44127) hoTTo válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44121)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
Csodás a történet is! |
(#44128) BR95 válasza bacsko hozzászólására (#44093)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2015 |
|
@bacsko
Gondolatébresztőnek. Nem tudtam tartani a mélységet, kellett a plusz húsz centi... Viszont így 310 alatt nincs semmi. Kicsit bűvészkedtem a hurokkal is, mert gond volt a magasságokkal. Azért amennyire lehet, ragaszkodtam a te tervedhez! |
|
(#44135) bacsko válasza BR95 hozzászólására (#44128)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2015 |
|
Jól néz ki, de ha jól nézem most fordulás nélkül nem bejárható a felső szint.
Én most ezt alkottam, elvileg sehol sem maradt benne 310 alatti és talán a magasságok is rendben vannak. |
|
(#44136) BR95 válasza bacsko hozzászólására (#44135)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2015 |
|
Igen, azt a hibát én is észrevettem, már át is rajzoltam... A két emelkedő hány százalékos? Mindenképp legyen 4% alatti, de jobb a 3%! |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 11:57:04 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|