Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       343/437    
(#49083) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#49078) Válasz Jan 7, 2016
Dehogy, szerintem az alkímiára váltott át! Elkészíti az alkatrészeket, bedobálja a varázsüstjébe, rázogatja kevergeti majd a végén kész a szép modell!!
(#49084) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#49083) Válasz Jan 7, 2016
Ezt én is valószínűbbnek tartom
(#49091) M298 hozzászólása Válasz Jan 7, 2016
BaráTTaim!
2016 január 14-én délután a szokott helyen indulhat a tali. Készüljetek: Ki mit kapott, Ki mit tervez? Várom a régi és új TT-ben modellezőket. István
(#49092) G.F. Rákoskeresztúr válasza Gashpy hozzászólására (#49082) Válasz Jan 7, 2016
Á, ne féltsd a zsebed! Gábor azért váltott papírkasztnira, hogy olcsóbban, és gyorsabban juthassanak a gőzösökhöz a modellezők!
(#49093) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#49092) Válasz Jan 7, 2016
Ezentúl úgy látszik, a modelljeit lehet kérni papírból és rézből. Ahogy Gábort ismerem, nem lehet majd megkülönböztetni egymástól a ket kivitelű gépet
(#49095) GABA TT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#49092) Válasz Jan 7, 2016
Na meg az energia drága kincs, valami minél könnyebb annál kevesebbet fogyaszt. A mai világban nem mellékes mennyire pörgeti a villanyórát, főként ahol kártyás van 2s tovább lehet vele vonatozni. ez olyan mint az autóknál a karbonszálas kaszni.

Lényegében ez csak egy szabás minta, vagyis maratás. Amit papírból össze lehet rakni azt rézből biztosan mivel az tartja a formát Mivel 45 fokos szögben lévő oldalak ívben végződnek össze rakás után mindennek stimmelni kell.
Gittelgetésre csiszolgatásra itt nincs lehetőség. Ez már a 4-es számú vezető állás
(#49138) TTfan válasza róbertke hozzászólására (#48934) Válasz Jan 10, 2016
Melyek a Metrans által cibált tehervagon típusok?
(#49139) angyal.marci válasza TTfan hozzászólására (#49138) Válasz Jan 10, 2016
Konténeresekkel láttam eddig. Gyere ki Csepelre, bármikor láthatod hogy miket húz.
(#49140) TTfan válasza angyal.marci hozzászólására (#49139) Válasz Jan 10, 2016
Az OK, hogy konténeres. Azokból lehet-e a méretünkben kapni valamilyet (amik itthon is futnak)? Csepel nekem picit odébb van, évente 1x járok csak arra.
(#49141) angyal.marci válasza TTfan hozzászólására (#49140) Válasz Jan 10, 2016
Én meg csepeli vagyok
Biztosan van olyan, amennyi féle van modellben forgalomban, valamelyik csak passzol, bár festését tekintve nem biztos. Ha az jó, igyekszek majd fotózni neked.
(#49142) saetta válasza TTfan hozzászólására (#49138) Válasz Jan 10, 2016
Őszinte leszek:
Google " metrans herkules".

Nekem kidobott egy rakás variációt. Ha ezt írásban kellene közzétennem (milyen tipusú kocsi, milyen konténerrel), sokkal bonyolultabb lenne...

De a profik biztos le tudják írni, hogy Sdgmns vagy mi, stb stb.
Amit én látok, az az, hogy a konténeres vonatoknál, ma
- egyrészt ez az ikerkocsis, 3 forgóvázas kocsi a legjellemzőbb (TT-ben TILLIG DB-s vagy OBB-s változat van, de főleg narancs-kék kombináció, amit viszont életben nemigen látok, vagy csak nagyon koszosak)
- zsebes kocsik, amiből TT-ben rengeteg TILLIG van, bár a valóságban talán több az "újfajta" zsebes,
- kéttengelyest nemigen látok a valóságban de TT -ben van PIKO és ROCO is,
- TILLIG-nek ezen kívül van a hosszú régi konténeres 4 tengelyes.

Na én a fentiekből szinte bármit beteszek a METRANS mögé, de egy szerelvényt biztos inkább az Sdgmns + zsebes kombinációból állítanék ki.

Üdv.

S.
(#49143) róbertke válasza TTfan hozzászólására (#49138) Válasz Jan 10, 2016
Általában 21 Sggrss + 2 Sggnss vagy 16 Sggrss + 3 Sggnss kocsi, ha tényleg egy élethű vonatot akarsz összehozni akkor 200.000 HUF körül lesz az ára!!!
(#49144) TTfan válasza saetta hozzászólására (#49142) Válasz Jan 10, 2016
Köszönöm!
(#49145) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49143) Válasz Jan 10, 2016
Tyűha... Az minimum egy ötöslottó...
(#49146) TTfan válasza róbertke hozzászólására (#49143) Válasz Jan 10, 2016
Nem szándékozok olyan hosszú vonatot összeállítani, nincs rá annyi hely.
(#49147) palwolf válasza TTfan hozzászólására (#49140) Válasz Jan 10, 2016
A Hobbytrain-től érkeznek még konténeres ikerkocsik a mi méretünkben, elvileg mostanában kell megjelenniük. Sggmrs típusú vagonok lesznek, képek alapján talán jobban passzolnának mint a Tillig verzió. (A kereshetőség érdekében a cikkszámaik H70501, H70502, H70503, plusz az elriwa-s különkiadások, lásd itt.)
(#49148) saetta válasza palwolf hozzászólására (#49147) Válasz Jan 10, 2016
Ezeket kb. 3 éve várjuk.
(Igaz, nem annyi ideje, mint a Kuehn néhány mozdonyát...)
(#49149) róbertke válasza TTfan hozzászólására (#49146) Válasz Jan 11, 2016
Ne egyszerre akarj megvenni mindent!! Légy szisztematikus gyűjtő! A modellezés bármelyik ága nem az idegbajosok sportja. Tervezd meg, két év alatt havonta megveszel egyet. Bejöhet közben egy akció is .... de ne építs kimondottan arra!! www.ebay.de aktív használata. Csere-bere. Modultalálkozókra és Temofesztre is gondolj...
(#49150) palwolf válasza saetta hozzászólására (#49148) Válasz Jan 11, 2016
Igaz, régebbi történet ez is, de itt azt mondják, hogy a projekt tényleg realizálódik mostanság, sőt ősszel volt már kép korai handmuster-ről is. (A Kuehn-t meg szerintem nem lehet überelni ilyen téren )
(#49173) afekete hozzászólása Válasz Jan 11, 2016
Sziasztok!
Eddig csak olvastam a fórumot és a korábbit is, de ideje a tettek mezejére lépni. Próbálok minél több infót begyűjteni az építendő terepasztalomhoz, így most kérdezek.
Érdekelne, hogy a Tillig kapcsoló sínje milyen elven működik? Nem láttam még közelről, de lehet akkor evidens lenne. Előre is köszi a válaszokat.
Üdvözlettel:
Fekete András
(#49180) csíkosháTTú válasza afekete hozzászólására (#49173) Válasz Jan 11, 2016
Gyakorlatilag sima kerékérintkező. Csak ügyesebben van megcsinálva, nem úgy, mint a régi BTTB-s kapcsoló sín, nincs ott a "harmadik sín". Van benne egy pici szigetelt "szakasz", a mozdony ezt "hidalja át", amikor kapcsol.
(#49182) saetta válasza palwolf hozzászólására (#49150) Válasz Jan 11, 2016
Szia!

Köszönjük szépen az infot. Majd Nürnbergben utánajárunk vagy utána járnak az illetékesek

SAetta
(#49183) angyal.marci hozzászólása Válasz Jan 11, 2016
OFF
Elvileg vadonat új dolog Csepeliek előnyben! Gasphy, mikor megyünk?
(frissen telfonnal lőtt kép)
ON

20160111_223...jpg
 
(#49189) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#49183) Válasz Jan 12, 2016
HÚ!
(#49190) afekete válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49180) Válasz Jan 12, 2016
Köszi, ez eddig érthető. Magát a kapcsolást a fém kerék hozza létre, vagy a mozdony, mint "fogyasztó" kapcsol? Ezt azért kérdezem, hogy ha az első igaz, akkor gyakorlatilag minden fém kerék előidézi a kapcsolást? Vagy ha a második az igaz, akkor pedig minden világítással rendelkező kocsi?
(#49195) Gashpy válasza angyal.marci hozzászólására (#49183) Válasz Jan 12, 2016
Részemről nem gond, majd tömeggel megyek...

De te még csak kólát kaphatsz
(#49196) angyal.marci válasza Gashpy hozzászólására (#49195) Válasz Jan 12, 2016
Öhmm...... Pedig az egész Jedlik oda jár
Kólát meg nem iszom.
(#49197) terkoz válasza angyal.marci hozzászólására (#49196) Válasz Jan 12, 2016
Nagyon vigyázz a Colával, veszélyes ital:

Per a bíróságon
Józsi bácsi pereli a CocaCola vállalatot, mert az ő teherautójuk nekiment Józsi bácsi kis teherautójának.
A tárgyaláson a CocaCola vállalat ügyvédje kérdezi Józsi bácsitól:
Maga ugye azt mondta a rendőrnek a helyszínen, hogy jól van?
Hát mondja Józsi bácsi: az úgy kezdődött, hogy a tehenemet felraktam a kisteherautómra...
Erre belevág az ügyvéd: Én nem arra vagyok kíváncsi, én azt kérdeztem, hogy azt mondta-e a rendőrnek a helyszínen, hogy jól van?
Aztán - folytatja Józsi bácsi - elindultunk be a faluba a teherautómmal és elértünk az útkereszteződéshez...
Megint belevág az ügyvéd: Tisztelt bíróság én úgy veszem észre, hogy Józsi bácsi nem akarja beismerni, amit a helyszínelő rendőrnek mondott, és most csak nagy kártérítést akar kikövetelni testi sérülésért, ami nem is történt meg.
A bíró már kíváncsi volt a történetre és mondta Józsi bácsinak, hogy csak folytassa a beszédjét.
Hát ugye a kereszteződénél nekem volt elsőbbségem, a CocaCola teherautó meg csak áthajtott a stop táblán és jól nekünk jött. A nagy ütközés következtében én jobbra, a tehenem meg balra repült. Igen nagy fájdalmaim voltak alig bírtam egy kicsit is feltápászkodni, amint hallom, hogy a tehenem nagyon bőg, mert igen megsérült. Egy fél perc múlva már ott is volt egy motoros rendőr és látom, hogy megáll a tehenem mellet. Nézi, majd előveszi a pisztolyát és a tehén szeme közé lő, hogy ne szenvedjen tovább. Ezek után átjön oda, ahol én fekszem, kezében még mindég ott a pisztoly és megkérdezi tőlem: Maga jól van?
-Hát mi a ló.@.zt mondtam volna neki??
(#49198) angyal.marci válasza terkoz hozzászólására (#49197) Válasz Jan 12, 2016
ez jó! .
Na térjünk vissza a modellezéshez
(#49202) gaTTeros hozzászólása Válasz Jan 12, 2016
Kis kikapcsolódás: TT dioráma. Apáék javítják a Trabantot.



20151231_105...jpg
 
(#49203) etwg válasza gaTTeros hozzászólására (#49202) Válasz Jan 12, 2016
Már jön az uj......


image.jpg
 
(#49207) csíkosháTTú válasza afekete hozzászólására (#49190) Válasz Jan 13, 2016
Az első eset! (A második, álatald említett az az elektronikus foglaltságjelzés, az más tészta.)
(#49216) angyal.marci hozzászólása Válasz Jan 14, 2016
Akinek a halálhírét keltik, az sokáig él?

Már el is temettük a Conrad féle motoros állítóművet, most meg e szent pillanatban megkaptam a VMC hírlevelét. Elvileg minden a régi, kivéve a cikkszám és az ár. Azért ugyanazt a - mondjuk ki - nem a legjobb minőségű terméket 800 Forinttal drágábban... Mostmár nekem is jobban megéri a MTB váltóállítóműve.
(#49218) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49216) Válasz Jan 14, 2016
Érdekes, hogy megint nagy dobveréssel kivánják a szegény halandora sozni a....-rt.

Utánnanéztem az utobbi 6 honap nemzetközi modellvasut sajtotermékeinek, 3 teszt jelent meg váltomotorokrol, 2 teljesen ismeretlen és eléggé reménytelen konstrukcio - mégis az egekbe dicsérik. A 3. meg egy ismert konstrukcio felpofozott változata. Az MTB váltomotorrol hallgat a szabad sajto.....ugy néz ki tul olcso, vagy jo bornak nem kell cégér?????
(#49219) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#49218) Válasz Jan 14, 2016
Úgy tűnik. Aminek van épp elég sikere, annak nem kell a reklám. Persze nem tudom, hogy mennyire fogy a MTB termék, de egy uNokatestvért most irányítottam a MTB motorokhoz, hogy azokat vegye a modulhoz. Én is szerintem azokat fogom fogyasztani.
Mellik 2 volt az a kérdőjeles?
(#49220) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49219) Válasz Jan 14, 2016
Még a nevüket sem volt érdemes megjegyezni, és kimondottan lusta vagyok visszakeresni és ezzel még reklámot is verni nekik. Mechanikailag nem voltak rosszak, de kb 3x nagyobbak mint az MTB - majdnem ugyanolyan tudás mellett.
(#49225) maTTato hozzászólása Válasz Jan 14, 2016
Nincs oly sötét erő, mely elvenné a jókedvet!

P1330735.JPG
 
(#49227) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#49219) Válasz Jan 15, 2016
Idézet:
„Persze nem tudom, hogy mennyire fogy a MTB termék”
Nagyon. Nem győzik gyártani, 2-3 hónapos szállítási időket kénytelen adni a gyártó.
(#49228) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#49227) Válasz Jan 15, 2016
"Sikerült" találnom egy apro hiányosságot az MTB váltomotoron.
Mégpedig vezérléstechnologia szempontból. A motoron addig kell nyomni a nyomogombot, amig a motor nem áll át a másik végpontba 0,8 - 1,5 sec. Ha korábban megszakad a vezérlö áram, akkor "feluton" marad az állitomü.
Ez föleg azokat a modellezöket fogja izgatni, akik sinkontaktusokat stb. használnak a váltok állitására.
Kár, hogy belülröl nem ugy alakitották ki a kapcsolást, hogy amint kimozdul a motor a holtpontbol a másik végpontig meg se álljon (2 dioda kellett volna még ehhez)......
Persze kivülröl ezt meg lehet oldani, csak az már extra munka.

(#49230) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#49228) Válasz Jan 15, 2016
Aha, hát nem figyelhetnek mindenre. A végálláskapcsolóra szoktak inkább rákérdezni a vevők, erre kevesen gondolnak.
(#49232) maTTato válasza etwg hozzászólására (#49228) Válasz Jan 15, 2016
Az én világomban elengedés késleltetéssel oldják meg ezt a problémát. Itt is hasonlóan egy elektronikával simán áthidalható a hiányosság. Kérdés lenne-e valaki aki ezt elkészíti. Netán sorozatban gyártaná és mindez mibe kerülne.
(#49234) etwg válasza maTTato hozzászólására (#49232) Válasz Jan 15, 2016
Nem hiszem, hogy ilyen bonyodalmakba kell vergödni ( persze ha valaki elektronikát épit, akkor ezt a jellemzöt bekombinálhatja. Még nem volt idöm belemélyedni az MTB belvilágába, de van olyan érzésem, hogy apro belsö trükkel megoldhato a dolog.
(#49235) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#49232) Válasz Jan 15, 2016
Például...

Két ellenállás csere, és máris "megnyúlik" a kimenő impulzus annyira, hogy átvigye véghelyzetbe az MTB motort. De nincs kizárva, hogy alapból is tudja vezérelni, ki kellene próbálni.
(#49236) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49235) Válasz Jan 15, 2016
Ezért írtam, hogy ez a hiányosság nem lehet valami eget verő. Még árban így is versenyképes maradhat a többi gyártóhoz képest... szerintem.
(#49238) etwg válasza maTTato hozzászólására (#49236) Válasz Jan 15, 2016
Nem kellene semmi más csak a minusz polust is bevezetni a szerkezetbe ( még egy csatlakozo). Minden más a dobozon belül a rendelkezésre áll!
(#49239) Sky967 hozzászólása Válasz Jan 15, 2016
Sziasztok!

A Fleischmann 529701 Nehéz szállító kocsihoz transzformátor rakomány van. (8 tengelyes, DB, III.) Sajnos csak H0-s méretben találtam. Létezik ilyen trafó TT-s méretben valamilyen formációban?Van valakinek felesleges? Vagy, ha egy 20kV/0,4kV -os olajtranszformátorról van valakinek méretezett rajza érdekelne. Előre is köszönöm!
(#49240) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49239) Válasz Jan 15, 2016
TT-ben ilyen szerelvény ritkaság - azt hiszem valamilyen kisszériás német gyárnak volt ilyen modellje.
Azok a trafok azonban joval nagyobbak mint a 20kVA.

Itt találsz egy sereg trafot méretekkel.
(#49242) róbertke válasza Sky967 hozzászólására (#49239) Válasz Jan 15, 2016
TT 8 tengelyes trafószállító és trafó Úgy cirka 660 Kč + postaköltség. De ha nagyon sietsz, kettő TRAFÓBÓL
még az egyik tiéd lehet 90 Euróért!!
(#49244) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#49242) Válasz Jan 15, 2016
A pkg az olyan 200 krajcár körül szokott lenni, legalábbis nekem legutóbb ennyi volt.
(#49246) angyal.marci hozzászólása Válasz Jan 15, 2016
Idegen tollakkal (és képekkel) ékeskedek. Atti készítheti majd az új festési séma szerint is

FB_IMG_14528...jpg

FB_IMG_14528...jpg

FB_IMG_14528...jpg
 
Lapozás       343/437    
Frissek
  2025. Jan, 24. Pé
6:26:07
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés