|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#49084) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#49083)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
Ezt én is valószínűbbnek tartom |
(#49091) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
BaráTTaim!
2016 január 14-én délután a szokott helyen indulhat a tali. Készüljetek: Ki mit kapott, Ki mit tervez? Várom a régi és új TT-ben modellezőket. István |
(#49092) G.F. Rákoskeresztúr válasza Gashpy hozzászólására (#49082)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
Á, ne féltsd a zsebed! Gábor azért váltott papírkasztnira, hogy olcsóbban, és gyorsabban juthassanak a gőzösökhöz a modellezők!
|
(#49093) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#49092)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
Ezentúl úgy látszik, a modelljeit lehet kérni papírból és rézből. Ahogy Gábort ismerem, nem lehet majd megkülönböztetni egymástól a ket kivitelű gépet |
(#49095) GABA TT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#49092)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2016 |
|
Na meg az energia drága kincs, valami minél könnyebb annál kevesebbet fogyaszt. A mai világban nem mellékes mennyire pörgeti a villanyórát, főként ahol kártyás van 2s tovább lehet vele vonatozni. ez olyan mint az autóknál a karbonszálas kaszni.
Lényegében ez csak egy szabás minta, vagyis maratás. Amit papírból össze lehet rakni azt rézből biztosan mivel az tartja a formát Mivel 45 fokos szögben lévő oldalak ívben végződnek össze rakás után mindennek stimmelni kell.
Gittelgetésre csiszolgatásra itt nincs lehetőség. Ez már a 4-es számú vezető állás |
(#49138) TTfan válasza róbertke hozzászólására (#48934)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Melyek a Metrans által cibált tehervagon típusok? |
(#49139) angyal.marci válasza TTfan hozzászólására (#49138)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Konténeresekkel láttam eddig. Gyere ki Csepelre, bármikor láthatod hogy miket húz. |
(#49140) TTfan válasza angyal.marci hozzászólására (#49139)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Az OK, hogy konténeres. Azokból lehet-e a méretünkben kapni valamilyet (amik itthon is futnak)? Csepel nekem picit odébb van, évente 1x járok csak arra. |
(#49141) angyal.marci válasza TTfan hozzászólására (#49140)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Én meg csepeli vagyok
Biztosan van olyan, amennyi féle van modellben forgalomban, valamelyik csak passzol, bár festését tekintve nem biztos. Ha az jó, igyekszek majd fotózni neked. |
(#49142) saetta válasza TTfan hozzászólására (#49138)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Őszinte leszek:
Google " metrans herkules".
Nekem kidobott egy rakás variációt. Ha ezt írásban kellene közzétennem (milyen tipusú kocsi, milyen konténerrel), sokkal bonyolultabb lenne...
De a profik biztos le tudják írni, hogy Sdgmns vagy mi, stb stb.
Amit én látok, az az, hogy a konténeres vonatoknál, ma
- egyrészt ez az ikerkocsis, 3 forgóvázas kocsi a legjellemzőbb (TT-ben TILLIG DB-s vagy OBB-s változat van, de főleg narancs-kék kombináció, amit viszont életben nemigen látok, vagy csak nagyon koszosak)
- zsebes kocsik, amiből TT-ben rengeteg TILLIG van, bár a valóságban talán több az "újfajta" zsebes,
- kéttengelyest nemigen látok a valóságban de TT -ben van PIKO és ROCO is,
- TILLIG-nek ezen kívül van a hosszú régi konténeres 4 tengelyes.
Na én a fentiekből szinte bármit beteszek a METRANS mögé, de egy szerelvényt biztos inkább az Sdgmns + zsebes kombinációból állítanék ki.
Üdv.
S. |
(#49143) róbertke válasza TTfan hozzászólására (#49138)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Általában 21 Sggrss + 2 Sggnss vagy 16 Sggrss + 3 Sggnss kocsi, ha tényleg egy élethű vonatot akarsz összehozni akkor 200.000 HUF körül lesz az ára!!! |
(#49144) TTfan válasza saetta hozzászólására (#49142)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Köszönöm! |
(#49145) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49143)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Tyűha... Az minimum egy ötöslottó... |
(#49146) TTfan válasza róbertke hozzászólására (#49143)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Nem szándékozok olyan hosszú vonatot összeállítani, nincs rá annyi hely. |
(#49147) palwolf válasza TTfan hozzászólására (#49140)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
A Hobbytrain-től érkeznek még konténeres ikerkocsik a mi méretünkben, elvileg mostanában kell megjelenniük. Sggmrs típusú vagonok lesznek, képek alapján talán jobban passzolnának mint a Tillig verzió. (A kereshetőség érdekében a cikkszámaik H70501, H70502, H70503, plusz az elriwa-s különkiadások, lásd itt.) |
(#49148) saetta válasza palwolf hozzászólására (#49147)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2016 |
|
Ezeket kb. 3 éve várjuk.
(Igaz, nem annyi ideje, mint a Kuehn néhány mozdonyát...) |
(#49149) róbertke válasza TTfan hozzászólására (#49146)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Ne egyszerre akarj megvenni mindent!! Légy szisztematikus gyűjtő! A modellezés bármelyik ága nem az idegbajosok sportja. Tervezd meg, két év alatt havonta megveszel egyet. Bejöhet közben egy akció is .... de ne építs kimondottan arra!! www.ebay.de aktív használata. Csere-bere. Modultalálkozókra és Temofesztre is gondolj... |
(#49150) palwolf válasza saetta hozzászólására (#49148)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Igaz, régebbi történet ez is, de itt azt mondják, hogy a projekt tényleg realizálódik mostanság, sőt ősszel volt már kép korai handmuster-ről is. (A Kuehn-t meg szerintem nem lehet überelni ilyen téren ) |
(#49173) afekete hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Sziasztok!
Eddig csak olvastam a fórumot és a korábbit is, de ideje a tettek mezejére lépni. Próbálok minél több infót begyűjteni az építendő terepasztalomhoz, így most kérdezek.
Érdekelne, hogy a Tillig kapcsoló sínje milyen elven működik? Nem láttam még közelről, de lehet akkor evidens lenne. Előre is köszi a válaszokat.
Üdvözlettel:
Fekete András |
(#49180) csíkosháTTú válasza afekete hozzászólására (#49173)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Gyakorlatilag sima kerékérintkező. Csak ügyesebben van megcsinálva, nem úgy, mint a régi BTTB-s kapcsoló sín, nincs ott a "harmadik sín". Van benne egy pici szigetelt "szakasz", a mozdony ezt "hidalja át", amikor kapcsol. |
(#49182) saetta válasza palwolf hozzászólására (#49150)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Szia!
Köszönjük szépen az infot. Majd Nürnbergben utánajárunk vagy utána járnak az illetékesek
SAetta |
(#49183) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
OFF
Elvileg vadonat új dolog Csepeliek előnyben! Gasphy, mikor megyünk?
(frissen telfonnal lőtt kép)
ON |
|
(#49189) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#49183)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
HÚ! |
(#49190) afekete válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49180)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
Köszi, ez eddig érthető. Magát a kapcsolást a fém kerék hozza létre, vagy a mozdony, mint "fogyasztó" kapcsol? Ezt azért kérdezem, hogy ha az első igaz, akkor gyakorlatilag minden fém kerék előidézi a kapcsolást? Vagy ha a második az igaz, akkor pedig minden világítással rendelkező kocsi? |
(#49195) Gashpy válasza angyal.marci hozzászólására (#49183)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
|
(#49196) angyal.marci válasza Gashpy hozzászólására (#49195)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
Öhmm...... Pedig az egész Jedlik oda jár
Kólát meg nem iszom. |
(#49197) terkoz válasza angyal.marci hozzászólására (#49196)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
Nagyon vigyázz a Colával, veszélyes ital:
Per a bíróságon
Józsi bácsi pereli a CocaCola vállalatot, mert az ő teherautójuk nekiment Józsi bácsi kis teherautójának.
A tárgyaláson a CocaCola vállalat ügyvédje kérdezi Józsi bácsitól:
Maga ugye azt mondta a rendőrnek a helyszínen, hogy jól van?
Hát mondja Józsi bácsi: az úgy kezdődött, hogy a tehenemet felraktam a kisteherautómra...
Erre belevág az ügyvéd: Én nem arra vagyok kíváncsi, én azt kérdeztem, hogy azt mondta-e a rendőrnek a helyszínen, hogy jól van?
Aztán - folytatja Józsi bácsi - elindultunk be a faluba a teherautómmal és elértünk az útkereszteződéshez...
Megint belevág az ügyvéd: Tisztelt bíróság én úgy veszem észre, hogy Józsi bácsi nem akarja beismerni, amit a helyszínelő rendőrnek mondott, és most csak nagy kártérítést akar kikövetelni testi sérülésért, ami nem is történt meg.
A bíró már kíváncsi volt a történetre és mondta Józsi bácsinak, hogy csak folytassa a beszédjét.
Hát ugye a kereszteződénél nekem volt elsőbbségem, a CocaCola teherautó meg csak áthajtott a stop táblán és jól nekünk jött. A nagy ütközés következtében én jobbra, a tehenem meg balra repült. Igen nagy fájdalmaim voltak alig bírtam egy kicsit is feltápászkodni, amint hallom, hogy a tehenem nagyon bőg, mert igen megsérült. Egy fél perc múlva már ott is volt egy motoros rendőr és látom, hogy megáll a tehenem mellet. Nézi, majd előveszi a pisztolyát és a tehén szeme közé lő, hogy ne szenvedjen tovább. Ezek után átjön oda, ahol én fekszem, kezében még mindég ott a pisztoly és megkérdezi tőlem: Maga jól van?
-Hát mi a ló.@.zt mondtam volna neki?? |
(#49198) angyal.marci válasza terkoz hozzászólására (#49197)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
ez jó! .
Na térjünk vissza a modellezéshez |
(#49202) gaTTeros hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
|
|
(#49203) etwg válasza gaTTeros hozzászólására (#49202)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2016 |
|
Már jön az uj......
|
|
(#49207) csíkosháTTú válasza afekete hozzászólására (#49190)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2016 |
|
Az első eset! (A második, álatald említett az az elektronikus foglaltságjelzés, az más tészta.) |
(#49216) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2016 |
|
Akinek a halálhírét keltik, az sokáig él?
Már el is temettük a Conrad féle motoros állítóművet, most meg e szent pillanatban megkaptam a VMC hírlevelét. Elvileg minden a régi, kivéve a cikkszám és az ár. Azért ugyanazt a - mondjuk ki - nem a legjobb minőségű terméket 800 Forinttal drágábban... Mostmár nekem is jobban megéri a MTB váltóállítóműve. |
(#49218) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49216)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2016 |
|
Érdekes, hogy megint nagy dobveréssel kivánják a szegény halandora sozni a....-rt.
Utánnanéztem az utobbi 6 honap nemzetközi modellvasut sajtotermékeinek, 3 teszt jelent meg váltomotorokrol, 2 teljesen ismeretlen és eléggé reménytelen konstrukcio - mégis az egekbe dicsérik. A 3. meg egy ismert konstrukcio felpofozott változata. Az MTB váltomotorrol hallgat a szabad sajto.....ugy néz ki tul olcso, vagy jo bornak nem kell cégér????? |
(#49219) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#49218)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2016 |
|
Úgy tűnik. Aminek van épp elég sikere, annak nem kell a reklám. Persze nem tudom, hogy mennyire fogy a MTB termék, de egy uNokatestvért most irányítottam a MTB motorokhoz, hogy azokat vegye a modulhoz. Én is szerintem azokat fogom fogyasztani.
Mellik 2 volt az a kérdőjeles? |
(#49220) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#49219)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2016 |
|
Még a nevüket sem volt érdemes megjegyezni, és kimondottan lusta vagyok visszakeresni és ezzel még reklámot is verni nekik. Mechanikailag nem voltak rosszak, de kb 3x nagyobbak mint az MTB - majdnem ugyanolyan tudás mellett. |
(#49225) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2016 |
|
Nincs oly sötét erő, mely elvenné a jókedvet! |
|
(#49227) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#49219)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Idézet: „Persze nem tudom, hogy mennyire fogy a MTB termék”
Nagyon. Nem győzik gyártani, 2-3 hónapos szállítási időket kénytelen adni a gyártó. |
(#49228) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#49227)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
"Sikerült" találnom egy apro hiányosságot az MTB váltomotoron.
Mégpedig vezérléstechnologia szempontból. A motoron addig kell nyomni a nyomogombot, amig a motor nem áll át a másik végpontba 0,8 - 1,5 sec. Ha korábban megszakad a vezérlö áram, akkor "feluton" marad az állitomü.
Ez föleg azokat a modellezöket fogja izgatni, akik sinkontaktusokat stb. használnak a váltok állitására.
Kár, hogy belülröl nem ugy alakitották ki a kapcsolást, hogy amint kimozdul a motor a holtpontbol a másik végpontig meg se álljon (2 dioda kellett volna még ehhez)......
Persze kivülröl ezt meg lehet oldani, csak az már extra munka.
|
(#49230) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#49228)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Aha, hát nem figyelhetnek mindenre. A végálláskapcsolóra szoktak inkább rákérdezni a vevők, erre kevesen gondolnak. |
(#49232) maTTato válasza etwg hozzászólására (#49228)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Az én világomban elengedés késleltetéssel oldják meg ezt a problémát. Itt is hasonlóan egy elektronikával simán áthidalható a hiányosság. Kérdés lenne-e valaki aki ezt elkészíti. Netán sorozatban gyártaná és mindez mibe kerülne. |
(#49234) etwg válasza maTTato hozzászólására (#49232)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Nem hiszem, hogy ilyen bonyodalmakba kell vergödni ( persze ha valaki elektronikát épit, akkor ezt a jellemzöt bekombinálhatja. Még nem volt idöm belemélyedni az MTB belvilágába, de van olyan érzésem, hogy apro belsö trükkel megoldhato a dolog. |
(#49235) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#49232)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Például...
Két ellenállás csere, és máris "megnyúlik" a kimenő impulzus annyira, hogy átvigye véghelyzetbe az MTB motort. De nincs kizárva, hogy alapból is tudja vezérelni, ki kellene próbálni. |
(#49236) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49235)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Ezért írtam, hogy ez a hiányosság nem lehet valami eget verő. Még árban így is versenyképes maradhat a többi gyártóhoz képest... szerintem. |
(#49238) etwg válasza maTTato hozzászólására (#49236)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Nem kellene semmi más csak a minusz polust is bevezetni a szerkezetbe ( még egy csatlakozo). Minden más a dobozon belül a rendelkezésre áll!
|
(#49239) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Sziasztok!
A Fleischmann 529701 Nehéz szállító kocsihoz transzformátor rakomány van. (8 tengelyes, DB, III.) Sajnos csak H0-s méretben találtam. Létezik ilyen trafó TT-s méretben valamilyen formációban?Van valakinek felesleges? Vagy, ha egy 20kV/0,4kV -os olajtranszformátorról van valakinek méretezett rajza érdekelne. Előre is köszönöm! |
(#49240) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49239)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
TT-ben ilyen szerelvény ritkaság - azt hiszem valamilyen kisszériás német gyárnak volt ilyen modellje.
Azok a trafok azonban joval nagyobbak mint a 20kVA.
Itt találsz egy sereg trafot méretekkel. |
(#49242) róbertke válasza Sky967 hozzászólására (#49239)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
|
(#49244) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#49242)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
A pkg az olyan 200 krajcár körül szokott lenni, legalábbis nekem legutóbb ennyi volt. |
(#49246) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2016 |
|
Idegen tollakkal (és képekkel) ékeskedek. Atti készítheti majd az új festési séma szerint is |
|
|
|
2025. Jan, 24. Pé 9:44:35 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|