|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#49448) gaTTeros hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
T. barkácsoló méreTTársak!
Szükségem lenne 6db M2x25 ös csavarra az anyjával együtt. Hol tudnék ilyent kis tételben beszerezni? Sajnos a net-en csak 500-1000 db-os rendelésekben kaphatnék. Ötletek? Esetleg ki tud segítni valaki, persze ellentételezéssel. Köszi a válaszokat. |
(#49449) Csupaszem60 válasza gaTTeros hozzászólására (#49448)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Szia!
Próbáld meg itt: Bővebben: Link
TTibi
Kérlek, használd az URL+Név gombot link beszúrásához! |
(#49454) Sky967 válasza maTTato hozzászólására (#49409)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
A MVC oldalán nem találtam 83819 cikkszámú váltót. Helyette 83817-es van, de azt 83722-el ki kell egészíteni, hogy az ágba belehessen csatlakozni. Különben a 83710-et nem lehet csatlakoztatni. Rosszul gondolom vagy a 83819 egy új darab ami az előző kettőt váltja ki? Hol tudok ilyet rendelni? |
(#49455) sunocske válasza Sky967 hozzászólására (#49454)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Rosszul gondolod, geometriailag a kettő egy és ugyanaz, csak a 19-es tartalmaz egy mágneses állítóművet is, míg a 17-es (elvileg) csak kézi állítású (illetve majd valaki kijavít, ha mégsem, de mintha lehetne hozzá kapni külön is állítóművet). A 722-es mindkettőhöz kelleni fog, vagy ha kisebb vágánytengely-távolságot szeretnél, akkor a 83731-es darabot ajánlom a figyelmedbe. |
(#49456) csíkosháTTú válasza gaTTeros hozzászólására (#49448)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Mennyiség?
Csavar biztos van, az anya a kérdéses.
|
(#49458) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#49455)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
83819 már nincs, mert a gyártó már nem szereli be az elektromos állítóművet. Meg kell venni a 83817-et, és hozzá a 83960 állítóművet, ha elektronikásan akarjuk kapcsolgatni. A "vágott" töltésű darab mindenképp kell a váltó után. |
(#49461) gaTTeros válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49456)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
6 darab kéne ha van... |
(#49462) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49456)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Nálam meg van anya.... |
(#49463) csíkosháTTú válasza gaTTeros hozzászólására (#49461)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Kutatok anya után. Ha más nem, akkor etwg-vel összehozzuk. Csak idő kérdése, mert legkorábban a jövő héten tudunk majd összefuTTni. |
(#49464) terkoz válasza gaTTeros hozzászólására (#49448)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Szia!
Nekem ez bejött:
Nagy és Nagy Kft.
Kötőelemek
Róbert Károly krt. 68
Vagy ha Érd közelebb van, a Pataki cukrászda mellett van egy csapágybolt. A gőzmozdonytól a szívbillentyűig mindent megkapsz mikró és maxi méretben is. Én itt szoktam venni.
Ha ráér a következő klubtalálkozóig, veszek és viszek.
üdvgyuri
|
(#49465) gaTTeros válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49463)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Köszönöm. Ráér addig. Időpontot az átvételre majd kérek Tőled e-mailen. Üdv. |
(#49466) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Egy új tömörülés készülődik és talán a TT is teret kap
Székesfehérvár
üdvgyuri |
(#49467) Sky967 válasza sunocske hozzászólására (#49455)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
A 819 helyett 817. Ezzel nincs gondom, mert méretileg azonos. De, ha a 722-öt be kell a váltó után tennem (muszáj betenni, mert másképp nem lehet folytatni), akkor hogyan változik a vágányzat? Milyen anyag változás lesz így és hogy jön akkor össze a hurok? |
(#49468) SzebiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Tisztelt BaráTTaim!
Újra vagyok itt.
Üdv: SzebiTT |
(#49469) hoTTo válasza Sky967 hozzászólására (#49467)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Megkeresed az egyes sin darabok méreteit, amiket maTTato a hurok alsó, egyenes részére rakott, pl a Tillig honlapon, és kisakkozod, hogyha a 83722 36mm-e kötelező, akkor a maradék hosszban milyen elemekre lesz szükség. Én legalábbis így állnék neki... |
(#49470) Sky967 válasza maTTato hozzászólására (#49409)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
MaTTato! A 83819-et cserélem 83817-re. A 83710-et 83722-re. Fenn 2 2 db 83709 közé rakok 83073-at. Alul az egyenes szakaszba 2 db 83704-et az úgy jó? |
(#49471) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
|
(#49472) maTTato válasza Sky967 hozzászólására (#49470)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Beraktam a 03722-t. Remélem jó helyre tettem, mert nem ismerem a töltéses sínrendszert. A zagyva részek mellé a könnyebbség kedvéért külön kiírtam a számokat. |
|
(#49473) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Szerbusztok!
Egy kis különlegesség MÁV 224 DV SB 106 Kellemes szórakozás volt össze állítani, a tavaly rajzolt kittet. Szerkocsi épül majd hozzá hétvégén kapcsolatuk olyan lesz mint a nyerges vontatóé a súly egy részét a mozdonyra helyezi. Nem kifejezetten a tömeg miatt , ha nem a mozdony súlypontja érdekébe. Aminek lehetőleg a két hajtott tengely között kell lennie. |
|
(#49474) angyal.marci válasza terkoz hozzászólására (#49466)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Mi az hogy talán? Enigma az egyik főkolomposa. Azt is mondta hogy csupa TT ami ott összegyűlt. A modulállomását már el is kezdi építeni.
Mozdonyfuttatásra engem is meghívtak meg két offtopic barátomat. |
(#49475) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#49473)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2016 |
|
Ezzel csak két baj van.
1) nem értek a gőzösökhöz
2) nem ezt a korszakot modellezem.
Zseni vagy májsztró! |
(#49485) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Szia!
Hol, merre?
Dug
S. |
(#49486) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#49473)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Most már látom, hogy kell az a másodállás...
Egyébként semmi különös, csak a szokásos színvonal!! stb. |
(#49487) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#49473)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Hali!
Grat!
OFF
Bocs, de sokan rosszul tudják és használják. A "Szerbusz" az helyesen Szer vusz. Latinból átvett köszöntés, a szolgálni szóból ered.
ON |
(#49489) enigma válasza angyal.marci hozzászólására (#49474)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Hát ha már imigyen meglettem szólítva.....
Igen, szervezkedünk.
A "Közérdekű" topicban helyeztem el egy felhívást a klubtoborzóról.
Tavaly évvégén született meg az elhatározás, hogy egy kis társaságot hozzunk össze a vasútmodellezés helyi híveiből.
Nem kitétel a TT-s elkötelezettség, - de nem is hátrány. Sz eddig jelentkezettek fele (kb. 6-7 fő) TT-s, a többiek H0, vagy N-s méretarányt képviselik.
Akkor már itt is hangozzék el: Szeretettel várunk mindenkit, - akár egy-két alkalomra bármely méretarányt képviseli is - aki szeretne egy jót modellvasútazni, szívesen résztvesz egy össznépi mozdonyfuttatáson, egy mozdonylovin |
(#49490) Sky967 válasza maTTato hozzászólására (#49472)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Köszönöm szépen az újabb segítséget! |
(#49492) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2016 |
|
Sziasztok! Ma jött egy kis adag vágány így lesz mód hétvégén egy kicsit változatosabb vonatozásra.
Továbbá lesz alkalom kipróbálni a szakaszolás dolgot amit itt tanultam meg hála nektek.
Hatalmas piros pont a vasuTTmodel kft csapatának
Korrekt megbízható partner |
|
(#49494) csíkosháTTú válasza Sky967 hozzászólására (#49490)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Vigyázó szemeddel stikában kövesd sikumegalifter kollégát, pont ilyen sínből kezd neki építkezni! (Lásd: az előző hozzászólását!) |
(#49498) Sky967 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49494)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Támogató ötleted természetesen megfogadom. (Nem látható pálya részeken szeretnék ágyazatos síneket használni. - Esetleg a viadukt résszel bővülne.) A többi részen flexiben gondolkodom.)
|
(#49500) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#49492)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Most olvastam
Köszi a pirospontot |
(#49502) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#49500)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Szivesen |
(#49511) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Sziasztok!
Gáborral Nürnbergben nem sikerült külön erről beszélnünk a Kühn úrral, de a 2016-os prospektusban azt látom, hogy lesz egy közös analóg - digitális vezérlője.
Tud erről valaki többet?
BZ |
(#49513) etwg válasza saetta hozzászólására (#49511)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Parancsolj:
|
|
(#49514) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#49511)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Nekem nem kell ehhez Nürnbergig menni, az információ házhoz jön...
100Euro-ba kerül (na jó, 99,90€). 2,5A-i terhelhető. Analógban négyféle, különböző fékutat lehet beállítani vele. DCC-ben egy teljes értékű vezérlő, XpressNet csatlakozóval is bír, és tudja a tartozékcím tartományt is kezelni.
Első benyomásom róla, hogy a tudásához képest a kijelzője azért nics túlméretezve, és relatíve kevés a kezelőgombok száma. Pl. csak 4 funkciógombja van, de ennél sokkal több funkció vezérlésére is képes. Vagyis picit komplikált lehet előcsalogatni vele mondjuk az F10 funkciót. De ígértes darabnak tűnik, meg kellene nyúzni egyet. |
(#49515) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49514)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Egy kicsit keveslem a teljesitményét (20VA), de attol még jo lehet. És sajnos tény, hogy igen nehéz lesz a kezelése ( mint a legujabb kocsim computere az is minden csak nem logikus. ) |
(#49519) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#49515)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
100€-ért ennyi jut... Mármint VA-ben.
(OFF vettél volna cseh márkát. Én majdnem egyből tudtam mindent vezérelni rajta. Na jó, a hangulatvilágítás színének beállítását elsőre én sem találtam...) |
(#49521) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49519)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Majd legközelebb olyat probálok..... |
(#49534) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Kedves Topictársak!
A mai nap hozzájutottam egy TILLIG 01212-es (MÁV hangos NoHab-os) készlethez.
A modulos klubban már futtattunk egy ilyen szerelvényt korábban, de akkor nemigen figyeltem meg a mozdonyt alaposabban.
Mostani bejegyzésem a hangja miatt íródott. Ugyanis elsőre nekem nagyon tetszik. Elsősorban a gyorsítási fokozatok kapcsolása. Biztos van mit állítani a gyorsulási és lassulási értékeken (esetleg bele lehet bonyolódni a egy összetettebb görbe beállításába), de a kézi vezérlőt realisztikusan használva életszerűnek tűnik. Persze nem vagyok igazán szakavatott, de a káptalanfüredi megállóhely közvetlen szomszédságában töltve el sok-sok nyarat, és pár alkalommal ilyen mozdonyon utazva végig a Székesfehérvár - Káptalanfüred szakaszt (egyszer ráadásul vezetve is) eléggé a fülemben van a mozdony hangja.
Bár EZ a modellkasztni továbbra sem a kedvencem (és lehet, hogy lesz majd szebb újabb kivitel), de már csak a hang miatt is a készlet nekem nagyon kedves újdonság a TT-s pályákon.
Üdv:
SAetta
U.i.: Az már csak "hab a tortán", hogy a kis bajor város modellüzletében utánam fél órával egy másik magyar gyűjtőtárs is ugyanilyen készletet szerzett be. |
(#49535) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Nem teljesen ide tartozik (de ide is):
Téma:
UHLENBROCK IB II vs Daisy II - adatszinkronizálás
Emlékeim szerint tavaly a nürnbergi vásáron a cég egyik eléggé jól tájékozottnak tűnő szakembere azt magyarázta nekem, hogy a két digitális vezérlés elvileg használhatja ugyanazt az adatbázist, pontosabban a Daisy 2-be is fel lehet vinni a másik mozdonykészletét.
Nos mire oda jutottam, hogy a kérdés igazán aktuálissá vált (ugyanazon TT gyűjteményhez két központ), nem állt módomban újratárgyalni a kérdést, mivel az Uhlenbrock csak egy képviselővel jött el Nürnbergbe a nagy kivonulás helyett, és az az úr elsőre nem teljesen meggyőző "nem lehetséges" választ adott.
A digitális modellezésben jártasabbaknak van esetleg a tárgyban megalapozott és részletes véleménye?
Előre is köszönettel:
SAetta |
(#49538) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#49534)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Igen, szerintem is nagyon jó a Nohab hangja! Szuper készletet vettél!
Off
Este láttam, hogy hívtál, de gondolom nem volt fontos, mert csak egyszer próbálkoztál. ;)
On |
(#49540) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Na mégegyszer mert elveszett.
Ma végre megépült az első két vágányos állomásom. Az elektromos bekötéseknél a szakaszolt részekbe kicsit bátortalan voltam nem akartam leégetni a mozdonyok. De köszönöm a segítséget amit itt kaptam a témához. Kicsit jobb a játékélmény már így. Amit nem értek ha jó minden miért van az hogy nem abba a pályára megy az áram amerre a kapcsoló áll. Tehát kapcsoló a barna felé van de mégis a fehér oldalra megy |
(#49541) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#49540)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Képek |
|
(#49543) Sky967 válasza sikumegalifter hozzászólására (#49541)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
A kapcsoló általában egy rugó segítségével billenti át az érintkezőt amit egy ellentétes mechanikával tud megfelelő gyorsasággal elérni. Ez azt jelenti, hogy pont ellentétes így a bekötés a kapcsoló állásával. Ha megegyező állást szeretnél akkor egy relét kell közbe iktatnod. (ez viszont bonyolítja és meghibásodási szempontból is egy plusz elemet teszel a rendszerbe, továbbá növeli a költségeket is) Neked kell eldöntened, hogy a "vizuális látvány" megér-e ennyit.
Habár, ha tudsz beszerezni "csúszó" kapcsolót akkor nincs ilyen macera.
(pl. régi Sokol rádióban is van ilyen) |
(#49544) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49543)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Nem egyszerübbb felcserélni a két huzalt a kapcsolon? Akkor minden stimmelni fog.
|
(#49545) DinoTT válasza saetta hozzászólására (#49535)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Szia!
Valahogy biztos lehet, mert több helyen láttam a Daisy II tulajdonság adatlapján.
|
(#49547) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Értem már akkor a dolgot nekem elfér így ahogy van
Majd a későbbiekben lesz kapcsoló rendes. Most így is nagy élmény a játék nekünk még van váltóállító fönökasszony nálunk bár az elején majdnem beleraktam egyik traxx a másikba nem jól állította a váltót. Mondtam is neki a munkahelyével játszik Olyanok voltunk mint két gyerek.
Viszont azt szeretném kérdezni hogy ha lesz elektromos állítóművek akkor a szakaszolást lehet úgy csinálni hogy amerre állítom a váltót oda adja az áramot vagy ennyire ne menjek bele a dologba? |
(#49549) Sky967 válasza etwg hozzászólására (#49544)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Persze az a legegyszerűbb. |
(#49552) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49549)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Van egyszerübb is. Elforditani a furatban a kapcsolot 180 fokkal.
|
(#49557) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2016 |
|
Február 11-én (második csütörtök) délután 16.00-tól a havi tali Nyugatiban. |
(#49558) dlaci69 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2016 |
|
Sziasztok!
A V63 001-röl keresnék használható tervrajzot. |
|
|
2025. Jan, 24. Pé 21:40:31 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|