Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       27/28    
(#69898) etwg válasza acszoli hozzászólására (#69897) Válasz Aug 7, 2024
Már müködik az enyém. De jo cuccok vannak itt, kár, higy Svájcbol vámolni stb kell. Szeptemberben ha minden igaz megyek arrafelé lehet, hogy megállok náluk is ha van boltjuk.
(#69899) acszoli hozzászólása Válasz Aug 7, 2024
Van még bolt, de szombatonként van csak nyitva. Írní/hívni kell ha valami megtetszik és lefoglalni.
(#69900) etwg válasza acszoli hozzászólására (#69899) Válasz Aug 7, 2024
Már látom. Majd megnézem.
Sajnos a kedvenc boltom is már bezár ( Old Pullman) Novembertöl ugy látszik már csak WEBshop marad, pedig náluk ( hatalmas raktáráruház a zürichi to mellett) elég sok orát eltöltöttem.
Valoban nem kell semmi, csak legfeljebb inspirácio mi lenne meg jo ami még nincs... De egyre kevesebb van már ilyesmi, vagy csak öregszem.
(#69901) acszoli válasza etwg hozzászólására (#69900) Válasz Aug 7, 2024
Megvan az is még, csak neki is írni kell. Ott az árukészlet is, sőt, néha új dolgok is vannak. Pont múlt héten voltam nála.
(#69926) acszoli hozzászólása Válasz Aug 11, 2024
Egy Mikado, 118 emberrel a "fedélzeten"

PXL_20240811...jpg
 
(#69964) etwg válasza acszoli hozzászólására (#69926) Válasz Aug 21, 2024
Na elkészült a vezérlés is, és már ujra fut a 80 éves Lionel vonat az USAbol. A sineket is ujra szigeteltem, igy már nincs gond

IMG_7371.jpeg

IMG_7378.jpeg
 
(#69965) acszoli hozzászólása Válasz Aug 22, 2024
Jah, hogy ez a vezérlő! Ez nagyon királyul kinéző szerkezet!

(BTW - a zürichi boltban a budget vagonok még olcsóbbak lettek, ha valakit érdekel)

https://trainmaster.ch/ZZ-425.htm
(#69966) etwg válasza acszoli hozzászólására (#69965) Válasz Aug 22, 2024
Engem is ez kapott el amikor elöszor egy 1950-s Lionel katalogusban láttam. Akkor még a trafo is ebben a dobozban volt és elképesztö mechanizmusokkal mozgatták a trafo szigeleteltnel felsö részén az áramszedöket.
Kb vagy 20 éve kihiztak egy modernizált berendezést hgyanabban a dobozban amibe már nem volt trafo csak elektdonia ( egy modellgyár elkepzelése szerint ) viszint csakis eredeti trafoval ment ami nem müködik Europában.
Ahogy olvasgattam nem is vált be nagyon igy sokan szabadulni akartak töle, igy sikerült nekem is tavaly egy nem müködöt venni Long Beachben, és ebbe épitettem az otthon fejlesztett uj vezérlést. Ez már bármilyen trafoval megy ( 30 Voltig), és mindent tud amit az eredeti is tudott csak a tulterhelés lámpa nem jelez, mert a védelem a végfokok integrált része az meg 20 ampert is tud. Igy meg gondolkodok hogyan lehetne az a lámpák felhasználni.
(#69967) acszoli hozzászólása Válasz Aug 22, 2024
Kell egy ilyen vezérlő!
(#69968) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#69967) Válasz Aug 22, 2024
Bakancslistádra feltétlen felírni!!
(#69969) etwg válasza acszoli hozzászólására (#69967) Válasz Aug 22, 2024
Csak hogy képben legyél abban a dobozban van 4 potenciométer meg a hozzájuk valo áttétel azaz összesen 4 forgo kar meg 6 vezétrlögomb
(#70025) acszoli válasza etwg hozzászólására (#69898) Válasz Aug 31, 2024
Idézet:
„Szeptemberben ha minden igaz megyek arrafelé lehet, hogy megállok náluk is ha van boltjuk.
(”

Ha arra jársz, szólj és elmegyek veled. Fél órányira lakom onnan.
(#70026) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70025) Válasz Aug 31, 2024
Sajnos kimarad az ut, egészségügyi okokbol.
(#70030) róbertke hozzászólása Válasz Aug 31, 2024
Walthers Trainline GE DASH 8 40BW AMTRAK 510
Használtan, de szuperjó állapotban kerűlt hozzám
Flottámban ő most a csúcsszuper gép.

Walthers Tra...jpg
 
(#70058) acszoli hozzászólása Válasz Szept 4, 2024
Egy megfáradt Camelback. Festék lemaratva, homokfújva, és festve. Kerekek, hajtókarok, csavarok újra nikkelezve.

Még egy maszkolás a füsttér körül, feliratok, lakkozás, motorcsere, dekóder installálás van még hátra.

Azt hiszem átkerül a Union Pacific flottába. Tudom, tudom ilyen nem volt, de a "Reading" messze van Wyomingtól


PXL_20240903...jpg

PXL_20240903...jpg

PXL_20240904...jpg
 
(#70059) Lazsi válasza acszoli hozzászólására (#70058) Válasz Szept 4, 2024
Buta kérdés... De itt a fűtő a szerkocsin állt, miközben a mozdonyvezető a fülkében? Vagy menet közben hátrament, megrakta a kazánt és visszament a fülkébe?
Próbáltam képet keresni a neten, de leginkább csak modellről találtam... Igaziról nem láttam olyat, ahol ezt el tudtam volna dönteni... (Meg nagyobb mozdonyokat.)
(#70060) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#70059) Válasz Szept 4, 2024
Volt a szerkocsin egy felhúzható ajtó, onnan lapátolta a szenet a fűtő közvetlen a kazánba.

001 B.JPG
 
(#70061) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#70059) Válasz Szept 4, 2024
Hát igen egy ujabb amerikai agymenés volt. A használt szén miatt ( antracit) igen széles rost kellett ezért kellett a mozdonykonyhát a fekvökazánra rakni a fütöt meg a szerkocsira. Többnyire csak kisebb helyi vonalakon használták meg a tolato szolgálatban, mert a személyszállitásra akkor 2 ember kellett a konyhába, (igy meg 3 volt a mozdonyon). Valoban nem sok volt belölük mert antracit sem volt mindenhol. Meg nem is nagyon vált be mert rohadt hangos volt a kazán, ami elválasztotta a mozdonyvezetöt a kollégájátol a másik oldalon.
(#70062) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70058) Válasz Szept 4, 2024
Milyen eredetü ez a mozdony? Varney? A motort nem látom
(#70063) róbertke hozzászólása Válasz Szept 4, 2024
Baltimore and Ohio 4-6-0 camelback locomotive (Howden, Boys’ Book of Locomotives, 1907).

001 B.JPG

001.JPG
 
(#70064) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70063) Válasz Szept 4, 2024
Nekem van egy a gyüjteményemben egy nagyobb mozdony azt hiszem a LIMAtol. ( most nem vagyok otthon) , de majd alkalomadtán lefényképezem.
(#70065) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70064) Válasz Szept 4, 2024
Köszi, de nem kell. Lazsi megkapta a megfelekő válaszokat.
(#70066) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70062) Válasz Szept 4, 2024
Ez egy "GEM Model", Reading railroad A-5A modellje. A motort már kiszereltem, cserés lesz. Működik, de kap valami modernebbet

Brasstrains.com on találtam, a turkáló szekcióban ;)

Ott a fűtő a képen
...meg a motor

PXL_20240903...jpg

PXL_20240903...jpg
 
(#70067) acszoli válasza Lazsi hozzászólására (#70059) Válasz Szept 4, 2024
Az egyetlen UP Camelback fotó amit találtam az egyik könyvemben. Ez elég nagy, és a fűtőnek is van tető a feje felett.

PXL_20240904...jpg
 
(#70068) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70067) Válasz Szept 5, 2024
Jo meleg lehetett a konyhában....
(#70083) diginewl hozzászólása Válasz Szept 6, 2024
Tiszteletem! Kalandos úton itt van nálam egy amerikai H0-ás gőzös...
Nézzem meg, ha tudom javítsam meg... Járt már a Csíkos műhelyben, ahol azt mondták motorhibás. De kiderült nem az, mert egy másik szerkocsival működik. Igaz, ez később derült ki....
Hogyan lehet ezekhez egyáltalán robbantott rajzot meg valami használati utasítást keresni???
Azt mondta a tulaj bácsi, hogy nem füstöl. Persze, mert le is van kapcsolva a füstkapcsoló (alul a kerekeknél).
Tudnátok ebben segíteni? Hol találok hozzá leírást?

paragon3 4105 n&w y6b #2198
Erre kerestem rá, de tulajdonképpen semmi nem jön.

20240906_180...jpg

20240906_180...jpg
 
(#70084) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70083) Válasz Szept 6, 2024
Háh már találtam valamit...Használati legalább megvan.

CV8=8 reset
de nem csinál semmit.
Csak össze vissza hangoskodik
(#70085) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70083) Válasz Szept 6, 2024
Te ez nagyon ugy néz ki, hogy Rivarossi. Keress az alján 2 RR betüt.
Pontosan ehhez nem biztos, higy van rajzom, de nagyon egyforma felépitésüek valamennyi RR Mallet mozdony. Ha nem is találok rajzot lehet, hogy tudok segiteni.
(#70086) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70084) Válasz Szept 6, 2024
Sajnos ebben nem tudok segiteni. Már nem foglalkozom DCC-vel.

(#70087) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70085) Válasz Szept 6, 2024
Nincs az alján semmi felirat. Se RR, se semmi más. DC-ben is kéne mennie, de abban sem megy.
Mivel ez egy gyárilag összerakott DCC mozdony, a dekóder is gyári benne, csak annyit tudok kipróbálni, ha kibontom az elejét, hogy a benne levő két motor közvetlenül meghajtva egyenárammal működik-e?
Bár elméletileg az első rész egy másik szerkocsival működött....
Na mindegy, a hétvégén rugózok rajta egyet aztán ennyi.
Nagyon úgy gondolom, hogy a dekóderben a motorvégfok szállt el...de azt én javítani aztán nem tudom.
(#70088) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70087) Válasz Szept 6, 2024
Ha meglátod a motort abbol egyböl látni, hogy egyenáramu vagy nem . Csak az egyenáramuba megy 2 vezeték.

Megprobálom, lehet hogy tudok rajzot szerezni.( ha a BLI valaha is kiadott ilyen rajzot).
(#70089) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70087) Válasz Szept 6, 2024
Nézd még meg, milyen elektromos rendszer van a szerkocsiban. Lehet, hogy abban van a balhé, ha a másikkal ment.
(#70090) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70089) Válasz Szept 7, 2024
Háöizé: ebben egy nagy büszke amerikai rétisas... azaz egy egyedi dekóder van.
A mozdony felé 8 vezeték megy a szerkocsiból. (2-sín, 2-motor, világítás füst, közös+, és még marad egy. Tehát lehet elöl is valami intelligens cucc...)
A nagyobb gondom a dekóder alján levő nagy középső IC...
Mondjuk ez még akár cserélhető is lenne, ha tudnám, hogy ez MI

Szerintem itt kiszállok ebből a vonatból. Ami biztos: nem (csak) motorhibás a mozdony.

20240907_063...jpg

20240907_063...jpg
 
(#70091) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70090) Válasz Szept 7, 2024
Közben googli a barátom. Érdekes tegnap még nem hozta. Találtam csatlakozó PIN-out leírást, így le tudom tesztelni a motorokat egyenárammal.
Ebben valami bili azaz BLI dekóder van.

ÉÉS közben találtam az ESU-nál BLI csere panelt! Háh haladok

Amúgy a panelon levő teljesítmény ic-t lehet érdemes lenne kicserélni, hátha.
(#70092) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70091) Válasz Szept 7, 2024
Sikerült lefotóznom a füstös végfokot.
Ezzel kapcsolatban lehet tudni valamit?

20240907_100...jpg
 
(#70093) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70092) Válasz Szept 7, 2024
Zetex ZHB6790 Ez lenne?
Megnézem délután, hogy a mozdony eleje a lábkiosztásnak megfelelően működik-e. Ha igen, akkor nyomozok ezen ic után...
(#70094) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#70083) Válasz Szept 7, 2024
Az a Zetex motorvégfok azért csak elfüstölt valamitől. Mivel csak a motorral van kapcsolatban, így...

Nem hisezm, hogy megjavult magától. A modellben egy Quantum QSI, vagy Tsunami hangdekóder van. Amcsi szokásoknak megfelelőan, ha a sínben feszültség van, azonnal szól a menethang, nem kell bekapcsolni. Kikapcsolni - pontosabban némítani - az F8 funkcióval lehet.
(#70095) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70090) Válasz Szept 7, 2024
Na pontosan ezért hagytam ott az egész DCC világot. Elegem kezdett lenni ilyen, mások által összetákolt elektronikákbol 40 év praxis után.

IMG_7404.jpeg
 
(#70096) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70090) Válasz Szept 7, 2024
Azon a panelon valaki már büszkedett az egyik 8 lábuval. Az nem gyári forrasztás.
(#70097) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70094) Válasz Szept 7, 2024
Asszem megvan mi a gond...elég nagy, és mindent megmagyaráz
Sikerült a lábkiosztás alapján beazonosítani a mozdony felé vezető szálakat.
Csak a motort meghajtva 12v-on 1,9-2,1 A (!!!) áramfelvételt mértem. Ment mind a kettő meghajtás, viszont az egyikből diszkrét füstölgés is jött. Gondolom ez a motor felől....
Következtetések: A gép gondolom használt volt, amikor a kedves Bácsihoz került. Akkor már szorult valamennyire a motor, ami egyszer már ki is nyírta a végfokot, amit (én is észrevettem) már cseréltek egyszer.

Kérdésem: ilyen végfok IC-d van-e kedves MesTTer?
(A motort mindenképp ki kell szedni (valahogy) és megnézni gyógyítható-e, de előtte a kérdés az, hogy van-e itt a közelben ilyen IC, és kb mennyiért?)
(#70098) acszoli hozzászólása Válasz Szept 7, 2024
Nekem is van egy ilyenem, az a füst ki be kapcsoló azon sem csinál semmit, mint a Paragon 4 vadiúj Challengeren sem, ellenben a kürt füst generátor folyamatosan fűt.... lekötöttem a francba mindet. Nem használok füstöt. A Dreyfuss hudsonomat is kinyirta. Azt mondjuk 12 év után a számla nélkül is ingyen megjavította a BLI.
(#70099) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70097) Válasz Szept 7, 2024
A ZHB 6792 gyakoribb és többet is tud. A 90-s csak 40 Voltos.
(#70100) acszoli hozzászólása Válasz Szept 7, 2024
Ez a Paragon dolog egy rakás kaka. Van vagy 10 Broadway-om, talán 2 amivel nincs gond. Az újabb mozdonyaik már ismét elérhetőek csak dekoder előkészítéssel, benne van a füst generátor. Egy esu loksound kell bele, és már minden csodálatos;) (majdnem;)
(#70101) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#70098) Válasz Szept 7, 2024
Ez a füst a motortól jött .
Hogyan lehet ezeket a mozdonyokat szétszedni? Alulról kell a hajtásokat szétszedni, kiszedni a kazánból, vagy valahogy lejön a kazántér teteje?
Köszi!

Érdekes a googli most behozott egy robbantott ábrát... ugyanarra a keresésre, mint amit tegnap betettem.
Paragon3 büszke nagy rétisas ámerikai göjzös
(#70102) acszoli hozzászólása Válasz Szept 7, 2024
Szétszedni nem olyan ördöngösség. Most nincs előttem a konkrét darab, nem emlékszem. Van amikor csak alulról van csavar, van amikor valamelyik dóm levehető és alatta van valami csavar.

Mondjuk pont ennek az Y6 AUX tender-ét akartam szétkapni, hogy beletegyek egy dcc világítást...és nem, egyszerűen nem tudom, hogy kell szétszedni. Rézből van, szóval az oldalfalak feszegetése nem működik. Majd csak rájövök. Pedig szedtem már szét pár réz mozdonyt.
(#70103) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#70102) Válasz Szept 7, 2024
Köszönöm Válaszod!
A szerkocsit csavarok tartják össze! Azokat kell kicsavarozni alulról

Azért írtam a robbantott ábrát az előbb, mert sikerült megtalálni!
A középső "dóm" leszedhető, és alatta van a csavar, az tartja a kasztnit. Így már egyszerűbb lesz a motort megnézni. (Gondoltam nem bonyolítják túl - ámerikai modell révén- , de amíg ábra nincs, minden csak ábránd...)
Ez a 2A fogyasztás elég soknak tűnik...terheletlenül...
(#70104) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70103) Válasz Szept 7, 2024
A Zetex kb 1 A-t bir ki. Ott valoszinü valamilyen mechanikus gond van.
(#70120) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70104) Válasz Szept 9, 2024
Nu, modellező Társak!
Ez az Ámerikai gőzüs aztán ad érdekes dolgokat!!!
Sikerült szétszedem, és a motort közvetlenül meghajtani DC 12V-al. Terheletlenül úgy pörög mint valami RailJet, és 200mA (!) fogyaszt. Azaz valahol eltűnik a mozdonyban a motorkimeneten még 1,8A!!!
Azon a kimeneten, ami a motorra megy - közvetlenül papíron! Hát ez érdekes, és még az Ámerikaiak mondják, hogy a nyugati modellezők nagyon gagyik.....

20240909_092...jpg
 
(#70124) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70120) Válasz Szept 9, 2024
A mechanizmussal ( kerekekkel) vagy anélkül mérted?
(#70125) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70124) Válasz Szept 9, 2024
Egyben az egészet - a motort onnan kirobbantani, inkább nem!!!
És most gyorsan is ment, és nem jött a hátsó kerekek közül a füst. Valahol még van benne egy trükk.
Majd este nézegetem. Csíkostól várok visszajelzést vezérlő FET ügyben. Ha más nem durrant el rajta, akkor vissza lehet hozni a pályára.

Mindenesetre az kiderült, hogy használtan lett véve.... ennyit a neuewertig, tadellose, wie Neu, e-bay megjegyzésekről
Semmivel sem jobbak, mint a magyar börzézők...
Lapozás       27/28    
Frissek
  2024. Szept, 16. Hé
20:59:10
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés