|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#36866) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Washingtonra ujabb csapás vár. A napokban adják át a 2. Villamosvonalat ( az elsö 2010 ota müködik). Elképesztö amerikai kampány elözi meg az átadást. Tesztelik a villamost, amit itt ( DC streetcar-nak hivnak, hogy mi történik egy baleset esetén, hány perc alatt érnek oda a tüzoltok, hogyan kell jegyet váltani, ülni stb. Az uj ( amugy cseh gyártásu) jármüvekben.
|
(#36965) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Szuper! Kísérő szöveg: MILW26642.
Part of 7 boxcars that were never salvaged in the late 1950s near present-day Whistler, BC.
At the time of the derailment, this was the PGE Pacific Great Eastern. Later British Columbia Railway, BCRail and now CN.
MP 70.85 |
(#36966) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
|
(#37467) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
|
(#37721) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
|
(#37724) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Itt meg egy kép a hétvégéröl Illinoisbol.
|
|
(#37727) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37724)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Hú de szép gőzdaru és szerelvénye. Külcsinileg hozták rendbe, vagy működik is??? |
(#37743) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37727)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Azt sajnos nem tudom, de utánnajárok |
(#38134) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2014 |
|
|
(#38135) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38134)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2014 |
|
Nem néznek ki rosszul, és végre valakinek az eszébe jutott egy bizonytalan kontaktuspárt kiiktatni.
Az árrol csak annyit, hogy feleveniti nagyon régi emlékeimet, amikor fél koffer Athearm mozdonnyal repültem haza ( akkor még sulylimit sem volt a repülögépeken ) és a legdrágább 27 dolcsi volt...... |
(#38196) róbertke válasza etwg hozzászólására (#38135)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2014 |
|
Ja * igen, az ára ...... gondolkodóba ejtő az szentigaz ... |
(#38242) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Szervusz etwg! Tényleg létezett egy ilyen ABA szett!! |
(#38246) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38242)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Nem tudom, biztos ( miért ne). Vagy valaha kétségeim lettek volna?
|
(#38275) róbertke válasza etwg hozzászólására (#38246)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2014 |
|
Másnak, másik fórumon. |
(#39695) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Tegnap találkoztam ezzel a képpel. Caboose fékezőszeleppel. Kérdésemre megkaptam már a választ, miszerint tolt menethez is használták ezeket, csak akkor még egy lámpát is akasztottak a caboose elejére. Ez a képen szereplő valamilyen egyedi átépítés, utólag lett az ablak kivágva és a fékezőszelep felszerelve? |
|
(#39696) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#39695)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Találtam még egy kocsit, tehát nem egyedi átépítés.
|
|
(#39705) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39696)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Valoszinü a Georgia vasuton gyakran kellett tolatni, igy lehet, hogy több cabooset is átalakitottak. Nagyon üzemszerü nem lehetett, mert igy csak lépésben lehet ( szabad ) menni, azt hiszem 20 mph a vmax. De a szabály az szabály, ha csak néhány kilométert is tolattak igy ( lehet, hogy cikk-cakk a pálya egy része) akkor is kellett a fékezö szelep meg a lámpa.
Ma is ilyen üzem van pl. A White Water Valley RR-n ott Metamora-nál mintegy 3 km-t tolják a vonatot. A Lebanon-i muzeumvasuton meg majdnem 12km-t. Igaz ott a caboosen külsö peron van, igy nem kell az ablak. De abbol is van kettö a homlokfalon. |
(#39724) Frankye válasza etwg hozzászólására (#39705)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Egy ehhez hasonló megoldásban itthn (Magyarország) is gondolkodtak a szakemberek. Az elképzelés az volt, hogy a tolatásvezető/gépkísérő az első (menetirányt tekintve) kocsi homlokajtajában áll, a fővezetékre csatlakoztatott fékező szeleppel, és a mozdonyvezető a menetirányt tekintve hátul helyezkedik el.
Végül a dolog - úgy tűnik - "kudarcba fulladt", de legalábbis nem lett belőle semmi. |
(#39807) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#39724)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2014 |
|
Ezt a módszert kint láttam Wien Westbahnhof-on, tolták befelé a vonatunk, a tolatásvezető kezében egy rugós bovden volt melynek a másik vége a fékező szelepre csatlakozott. A bak előtt pár méterrel még rádiózott egyet, majd az óvatos rákkattanáskor befékezte a vonatot. Leszállt és a bovdent (közelről megmutatta) rácsatlakoztatta a másik vágányon álló kocsi végére. |
(#39808) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2014 |
|
Még a nyáron vettem egy Bachmann gyártású Santa Fe festésű FT-B mozdonyt.
Eredetileg ezt szántam egy régi Bachman gép alá átépítésnek.
Pár hete a Vaterán beszereztem egy érdekes vonatot, Missouri Pacific felirattal, Gilbert márkanévvel. Abszolút nem tudtam róla semmit, hogy ez miféle-kiféle gyártmány. Végül a Net-en rábukkantam egy gyűjtő oldalára, ahol is kiderült, hogy ez egy Amcsi modellgyár volt, ahol ezt a modellt 1963-ig gyártották. A kocsik OK!, de a mozdony valami iszonyat, az eredeti kasznit rárakták egy Mehano alvázra, így az eredeti hajtásnak nyoma sem maradt. Tegnap este kipróbáltam, és legnagyobb meglepetésemre az ötven éves kaszni alá, szinte milliméter pontosan passzol a Bachmann hajtás tokostól-vonóstól. Már csak egy-két dolog lenne vissza: A kaszni rögzítése az alvázhoz /ahhoz a bazi nagy fémöntvényhez/ és a reflektor működésének a kitalálása. |
|
(#39896) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39808)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Igy jár aki betartja a méreteket.....
40 évvel késöbb épitett ugyanazon jármü mérete csak mifelénk lehet különbözö......
Azért azt is meg jegyezni, hogy a (Kader) Bachmann összevásárolta anno szinte valamennyi csödbement amerikai gyár portfolioját azzal a céllal, hogy egyszer majd felujitva ujra piacra dobja öket. Igy az sincs kizárva, hogy a Gilbert a Bachmannhoz került. |
(#39897) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39896)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
A kép magáért beszél, később a kocsik bekerültek a Bachmann palettájába is.
|
(#39900) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Ilyen képet még nem láttam.....de ezek szerint ilyesmi is létezett
|
|
(#39901) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39900)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Akkor csak nem hat a Cavinton.
Már többször tettem be ilyen meg hasonlo képeket. Szinte mindennapos az USA-ban az ilyen pályavezetés. Chicago körül közel 100 ilyen keresztezödés van.
Az egyik ilyen vonalon egy helyi vasut >160 km/h-val száguld át egy ilyen keresztezödésen. ( keresztbe csak tehervonat jár.) |
(#39908) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39901)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
A sorompóra gondoltam! |
(#39909) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39908)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Az csak helyi folklor. |
(#39917) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#39808)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Az ablakokat az egerek rágták meg?...... vagy valaki ceruzával jegykezelőt játszott..... |
(#39918) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#39917)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Utasimitáció..... |
(#39988) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#39985)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2014 |
|
Lemaradt EMD F7 |
|
(#39989) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39988)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2014 |
|
Könnyü nekik, akkorák azok a mozdonyok, hogy kis ügyességgel még egy közepes terepasztal is beférne a motor köré. Ha egy europai bemegy az F7-s motorházba könnyen tériszonyt kaphat....
|
(#39993) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39989)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2014 |
|
Arról is találtam képet! Kis hiján kettő Szergej motor egymás mellé(!) beférne... |
(#40605) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Egy ujabb amerikai agymenés:
önjáró daru
Ha nem küldte volna egy hasonlo konstrukcio egyik jo ismerösünket vagy 40 éve az örökös ibolyás mezöre, akkor még az ember el is hinné, hogy ez jo dolog. ( Azota Europában már betiltották az ilyen himbálodzo jármüveket.) |
(#40606) sunocske válasza etwg hozzászólására (#40605)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Nem lenne ezzel különösebb gond, ha lenne a előtte egy pőrekocsi, amire rá lehetne támasztani a gémet menet közben. Aztán akkor már mehet kétszer ilyen gyorsan is, nem fog himbálózni az eleje... |
(#40607) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#40606)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Ott volt az a védőkocsi mögötte ...... az is lehet, hogy a szabályt megszegve egyszerűen nem tili-tolizták elé a kocsit. Ne menjen gyorsabban, csak biztonságosan! |
(#40609) etwg válasza sunocske hozzászólására (#40606)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Erröl van szo.
Régen egy kisebb könyvtárnyi daruirodalmat áttanulmányoztam ( 9 darum van, 3 saját épitésü), sok darunál még a gémet sem volt szabad felemelni alátámasztás nélkül ( valamennyi Ardelt daru). Az ujabb kisebb daruknál meg lett engedve a mozgás a sinen, ha a gém bizonyos szögben volt. ( szenelö EDK daruk, magas gémmel), de igy ahogy a filmen látni tilos volt a mozgás a sinen ( látni is, hogy mennyire himbálodzik, és ott log a tonnás markolo is a kar végén.)
Nem tudni, hogy szabályos volt-e a menet, vagy megint valaki csak gunyt üzött a szabályokbol. |
(#40615) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Mindig is érdekelt, hogy mi lehet az EMD F7 ajtaja mögött. Robert Ruotolo fényképe most segít ebben. |
(#40616) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40615)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Eddig nem kérdezted, el mondtam volna a semmit.... , mármint, hogy semmi nincs ott, csak hozzá lehet férni egyes berendezésekhez belülröl ( mars fény stb.). |
(#40795) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Pőrekocsi 01 |
|
(#40796) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Pőrekocsi 02 |
|
(#40797) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Pőrekocsi 03 |
|
(#40812) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40797)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Ez meg megint milyen agymenés?
Ilyesmiért is Amerikába kell menni a halandonak? ( csak nem lettek négyszögletesek a mozdony kerekei?).
|
(#40825) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40812)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Motor nincs benne, így sokkal olcsóbb a szállítása.
De itt van még kettő:
|
|
(#40833) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40825)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Hát nem tudom mivel olcsobb mert biztos engedély kell az ilyen szállitásra - elég ránézni a kötözö láncokra, meg a magasságra. Szerintem vendégalvázon egyszerübb lenne, ha más nincs. |
(#40838) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40833)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Szerintem meg lehet, hogy kikötői fuvar. |
(#40839) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40812)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Ennél meg lehet, hogy valami gyengébb felépítményű vonalon/vonalra viszik, ezért rakhatták nyolctengelyes kocsira. |
(#41028) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Az ilyen képeket szeretem. |
(#41029) etwg válasza róbertke hozzászólására (#41028)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
|
(#41037) róbertke válasza etwg hozzászólására (#41029)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
A vezér még mosolyog is a fotósnak! |
(#41038) etwg válasza róbertke hozzászólására (#41037)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Ö meguszta, a PFT-n fogják elverni a port... |
(#41067) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Valahol vitatkoztatok mi az a hump slug. Az egy kirámolt, betonnal kiöntött mozdonykeret. Alatta a két motorizált alváz a hozzákapcsolt mozdony(-ok)ról kapja a delejt, igy 4(6) meghajtott tengely helyett a duplája áll rendelkezésre. Ez a guritodombon nagyon jol jön. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 0:38:58 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|