Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       10/30    
(#36866) etwg hozzászólása Válasz Aug 27, 2014
Washingtonra ujabb csapás vár. A napokban adják át a 2. Villamosvonalat ( az elsö 2010 ota müködik). Elképesztö amerikai kampány elözi meg az átadást. Tesztelik a villamost, amit itt (DC streetcar-nak hivnak, hogy mi történik egy baleset esetén, hány perc alatt érnek oda a tüzoltok, hogyan kell jegyet váltani, ülni stb. Az uj ( amugy cseh gyártásu) jármüvekben.
(#36965) róbertke hozzászólása Válasz Aug 30, 2014
Szuper! Kísérő szöveg: MILW26642.
Part of 7 boxcars that were never salvaged in the late 1950s near present-day Whistler, BC.
At the time of the derailment, this was the PGE Pacific Great Eastern. Later British Columbia Railway, BCRail and now CN.
MP 70.85
(#36966) róbertke hozzászólása Válasz Aug 30, 2014
(#37467) róbertke hozzászólása Válasz Szept 13, 2014
(#37721) róbertke hozzászólása Válasz Szept 23, 2014
Elkészült: NYC E - Unit
(#37724) etwg hozzászólása Válasz Szept 23, 2014
Itt meg egy kép a hétvégéröl Illinoisbol.


image.jpg
 
(#37727) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37724) Válasz Szept 23, 2014
Hú de szép gőzdaru és szerelvénye. Külcsinileg hozták rendbe, vagy működik is???
(#37743) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37727) Válasz Szept 23, 2014
Azt sajnos nem tudom, de utánnajárok
(#38134) róbertke hozzászólása Válasz Okt 5, 2014
Athearn újdonság.
(#38135) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38134) Válasz Okt 5, 2014
Nem néznek ki rosszul, és végre valakinek az eszébe jutott egy bizonytalan kontaktuspárt kiiktatni.
Az árrol csak annyit, hogy feleveniti nagyon régi emlékeimet, amikor fél koffer Athearm mozdonnyal repültem haza ( akkor még sulylimit sem volt a repülögépeken ) és a legdrágább 27 dolcsi volt......
(#38196) róbertke válasza etwg hozzászólására (#38135) Válasz Okt 7, 2014
Ja* igen, az ára ...... gondolkodóba ejtő az szentigaz ...
(#38242) róbertke hozzászólása Válasz Okt 10, 2014
Szervusz etwg! Tényleg létezett egy ilyen ABA szett!!
(#38246) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38242) Válasz Okt 10, 2014
Nem tudom, biztos ( miért ne). Vagy valaha kétségeim lettek volna?

(#38275) róbertke válasza etwg hozzászólására (#38246) Válasz Okt 12, 2014
Másnak, másik fórumon.
(#39695) róbertke hozzászólása Válasz Nov 23, 2014
Tegnap találkoztam ezzel a képpel. Caboose fékezőszeleppel. Kérdésemre megkaptam már a választ, miszerint tolt menethez is használták ezeket, csak akkor még egy lámpát is akasztottak a caboose elejére. Ez a képen szereplő valamilyen egyedi átépítés, utólag lett az ablak kivágva és a fékezőszelep felszerelve?

2849[1].jpg
 
(#39696) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#39695) Válasz Nov 23, 2014
Találtam még egy kocsit, tehát nem egyedi átépítés.

Caboose 001.jpg
 
(#39705) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39696) Válasz Nov 23, 2014
Valoszinü a Georgia vasuton gyakran kellett tolatni, igy lehet, hogy több cabooset is átalakitottak. Nagyon üzemszerü nem lehetett, mert igy csak lépésben lehet ( szabad ) menni, azt hiszem 20 mph a vmax. De a szabály az szabály, ha csak néhány kilométert is tolattak igy ( lehet, hogy cikk-cakk a pálya egy része) akkor is kellett a fékezö szelep meg a lámpa.
Ma is ilyen üzem van pl. A White Water Valley RR-n ott Metamora-nál mintegy 3 km-t tolják a vonatot. A Lebanon-i muzeumvasuton meg majdnem 12km-t. Igaz ott a caboosen külsö peron van, igy nem kell az ablak. De abbol is van kettö a homlokfalon.
(#39724) Frankye válasza etwg hozzászólására (#39705) Válasz Nov 24, 2014
Egy ehhez hasonló megoldásban itthn (Magyarország) is gondolkodtak a szakemberek. Az elképzelés az volt, hogy a tolatásvezető/gépkísérő az első (menetirányt tekintve) kocsi homlokajtajában áll, a fővezetékre csatlakoztatott fékező szeleppel, és a mozdonyvezető a menetirányt tekintve hátul helyezkedik el.
Végül a dolog - úgy tűnik - "kudarcba fulladt", de legalábbis nem lett belőle semmi.
(#39807) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#39724) Válasz Nov 26, 2014
Ezt a módszert kint láttam Wien Westbahnhof-on, tolták befelé a vonatunk, a tolatásvezető kezében egy rugós bovden volt melynek a másik vége a fékező szelepre csatlakozott. A bak előtt pár méterrel még rádiózott egyet, majd az óvatos rákkattanáskor befékezte a vonatot. Leszállt és a bovdent (közelről megmutatta) rácsatlakoztatta a másik vágányon álló kocsi végére.
(#39808) róbertke hozzászólása Válasz Nov 26, 2014
Még a nyáron vettem egy Bachmann gyártású Santa Fe festésű FT-B mozdonyt.
Eredetileg ezt szántam egy régi Bachman gép alá átépítésnek.
Pár hete a Vaterán beszereztem egy érdekes vonatot, Missouri Pacific felirattal, Gilbert márkanévvel. Abszolút nem tudtam róla semmit, hogy ez miféle-kiféle gyártmány. Végül a Net-en rábukkantam egy gyűjtő oldalára, ahol is kiderült, hogy ez egy Amcsi modellgyár volt, ahol ezt a modellt 1963-ig gyártották. A kocsik OK!, de a mozdony valami iszonyat, az eredeti kasznit rárakták egy Mehano alvázra, így az eredeti hajtásnak nyoma sem maradt. Tegnap este kipróbáltam, és legnagyobb meglepetésemre az ötven éves kaszni alá, szinte milliméter pontosan passzol a Bachmann hajtás tokostól-vonóstól. Már csak egy-két dolog lenne vissza: A kaszni rögzítése az alvázhoz /ahhoz a bazi nagy fémöntvényhez/ és a reflektor működésének a kitalálása.

Flexmodell B...jpg

vatera19 ruf...jpg
 
(#39896) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39808) Válasz Nov 29, 2014
Igy jár aki betartja a méreteket.....

40 évvel késöbb épitett ugyanazon jármü mérete csak mifelénk lehet különbözö......

Azért azt is meg jegyezni, hogy a (Kader) Bachmann összevásárolta anno szinte valamennyi csödbement amerikai gyár portfolioját azzal a céllal, hogy egyszer majd felujitva ujra piacra dobja öket. Igy az sincs kizárva, hogy a Gilbert a Bachmannhoz került.
(#39897) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39896) Válasz Nov 29, 2014
A kép magáért beszél, később a kocsik bekerültek a Bachmann palettájába is.
(#39900) róbertke hozzászólása Válasz Nov 29, 2014
Ilyen képet még nem láttam.....de ezek szerint ilyesmi is létezett

két vasúttár...jpg
 
(#39901) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39900) Válasz Nov 29, 2014
Akkor csak nem hat a Cavinton.
Már többször tettem be ilyen meg hasonlo képeket. Szinte mindennapos az USA-ban az ilyen pályavezetés. Chicago körül közel 100 ilyen keresztezödés van.
Az egyik ilyen vonalon egy helyi vasut >160 km/h-val száguld át egy ilyen keresztezödésen. ( keresztbe csak tehervonat jár.)
(#39908) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39901) Válasz Nov 29, 2014
A sorompóra gondoltam!
(#39909) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39908) Válasz Nov 29, 2014
Az csak helyi folklor.
(#39917) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#39808) Válasz Nov 29, 2014
Az ablakokat az egerek rágták meg?...... vagy valaki ceruzával jegykezelőt játszott.....
(#39918) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#39917) Válasz Nov 29, 2014
Utasimitáció.....
(#39988) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#39985) Válasz Dec 3, 2014
Lemaradt EMD F7

EMD F7.jpg
 
(#39989) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39988) Válasz Dec 3, 2014
Könnyü nekik, akkorák azok a mozdonyok, hogy kis ügyességgel még egy közepes terepasztal is beférne a motor köré. Ha egy europai bemegy az F7-s motorházba könnyen tériszonyt kaphat....
(#39993) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39989) Válasz Dec 3, 2014
Arról is találtam képet! Kis hiján kettő Szergej motor egymás mellé(!) beférne...
(#40605) etwg hozzászólása Válasz Dec 25, 2014
Egy ujabb amerikai agymenés:

önjáró daru

Ha nem küldte volna egy hasonlo konstrukcio egyik jo ismerösünket vagy 40 éve az örökös ibolyás mezöre, akkor még az ember el is hinné, hogy ez jo dolog. ( Azota Europában már betiltották az ilyen himbálodzo jármüveket.)
(#40606) sunocske válasza etwg hozzászólására (#40605) Válasz Dec 25, 2014
Nem lenne ezzel különösebb gond, ha lenne a előtte egy pőrekocsi, amire rá lehetne támasztani a gémet menet közben. Aztán akkor már mehet kétszer ilyen gyorsan is, nem fog himbálózni az eleje...
(#40607) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#40606) Válasz Dec 25, 2014
Ott volt az a védőkocsi mögötte ...... az is lehet, hogy a szabályt megszegve egyszerűen nem tili-tolizták elé a kocsit. Ne menjen gyorsabban, csak biztonságosan!
(#40609) etwg válasza sunocske hozzászólására (#40606) Válasz Dec 25, 2014
Erröl van szo.
Régen egy kisebb könyvtárnyi daruirodalmat áttanulmányoztam ( 9 darum van, 3 saját épitésü), sok darunál még a gémet sem volt szabad felemelni alátámasztás nélkül ( valamennyi Ardelt daru). Az ujabb kisebb daruknál meg lett engedve a mozgás a sinen, ha a gém bizonyos szögben volt. ( szenelö EDK daruk, magas gémmel), de igy ahogy a filmen látni tilos volt a mozgás a sinen ( látni is, hogy mennyire himbálodzik, és ott log a tonnás markolo is a kar végén.)
Nem tudni, hogy szabályos volt-e a menet, vagy megint valaki csak gunyt üzött a szabályokbol.
(#40615) róbertke hozzászólása Válasz Dec 26, 2014
Mindig is érdekelt, hogy mi lehet az EMD F7 ajtaja mögött. Robert Ruotolo fényképe most segít ebben.
(#40616) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40615) Válasz Dec 26, 2014
Eddig nem kérdezted, el mondtam volna a semmit.... , mármint, hogy semmi nincs ott, csak hozzá lehet férni egyes berendezésekhez belülröl ( mars fény stb.).
(#40795) róbertke hozzászólása Válasz Dec 31, 2014
Pőrekocsi 01

Pőrekocsi ra...jpg
 
(#40796) róbertke hozzászólása Válasz Dec 31, 2014
Pőrekocsi 02

Pőrekocsi ra...jpg
 
(#40797) róbertke hozzászólása Válasz Dec 31, 2014
Pőrekocsi 03

Pőrekocsi ra...jpg
 
(#40812) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40797) Válasz Dec 31, 2014
Ez meg megint milyen agymenés?

Ilyesmiért is Amerikába kell menni a halandonak? ( csak nem lettek négyszögletesek a mozdony kerekei?).
(#40825) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40812) Válasz Dec 31, 2014
Motor nincs benne, így sokkal olcsóbb a szállítása.
De itt van még kettő:

Pőrekocsi ra...jpg
 
(#40833) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40825) Válasz Dec 31, 2014
Hát nem tudom mivel olcsobb mert biztos engedély kell az ilyen szállitásra - elég ránézni a kötözö láncokra, meg a magasságra. Szerintem vendégalvázon egyszerübb lenne, ha más nincs.
(#40838) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40833) Válasz Dec 31, 2014
Szerintem meg lehet, hogy kikötői fuvar.
(#40839) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40812) Válasz Dec 31, 2014
Ennél meg lehet, hogy valami gyengébb felépítményű vonalon/vonalra viszik, ezért rakhatták nyolctengelyes kocsira.
(#41028) róbertke hozzászólása Válasz Jan 4, 2015
Az ilyen képeket szeretem.
(#41029) etwg válasza róbertke hozzászólására (#41028) Válasz Jan 4, 2015
Ez a kép sem mindannapos:

indiana

(#41037) róbertke válasza etwg hozzászólására (#41029) Válasz Jan 4, 2015
A vezér még mosolyog is a fotósnak!
(#41038) etwg válasza róbertke hozzászólására (#41037) Válasz Jan 4, 2015
Ö meguszta, a PFT-n fogják elverni a port...
(#41067) etwg hozzászólása Válasz Jan 5, 2015
Valahol vitatkoztatok mi az a hump slug. Az egy kirámolt, betonnal kiöntött mozdonykeret. Alatta a két motorizált alváz a hozzákapcsolt mozdony(-ok)ról kapja a delejt, igy 4(6) meghajtott tengely helyett a duplája áll rendelkezésre. Ez a guritodombon nagyon jol jön.
Lapozás       10/30    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
0:38:58
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés