Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       41/43    
(#69673) tumikas hozzászólása Válasz Jún 27, 2024
Na belefutottam egy érdekes esetbe:
Piko H0-s U-Boothoz szerettem volna cserekarosszériát venni más pályaszámmal (kezdőkészletes gép, 119 060-as, ezt csomagolták eddig az összes kezdőkészletükbe). Semmi baj gondoltam hogy az 59330-as cikkszámhoz amit eddig kiadtak 5 féle pályaszámmal lehet rendelni olyan kasznit ami más psz-al fut mint a 060-as. Na itt jött a feketeleves, a Pikotól ugyan rendelhető a kért kaszni, viszont teljesen random (!) milyen pályaszámmal kapja meg az emberfia.
(#69677) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69673) Válasz Jún 27, 2024
Te gondolod, hogy a kinai raktárokban ki fogják csomagolni a kasznit és megnézik milyen pályaszám van rajta?
Ha már a gyártásban nem tesznek különbséget a pályaszámok között utánna ezt nyugodtan ki lehet zárni....
A spedicioban már csak dobozok vannak 59330 cikkszámon.

(#69680) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69677) Válasz Jún 27, 2024
Jelenleg 3 féle BR119 van a PIKO-nál.
A start szettben lévő modellt az árulják külön is, ezeknek a kasznija azonos cikkszámon fut.
Van még egy ilyen annak a kasznija más cikkszám.
Ezeknek mindnek felül, a vezetőállás felett van a harmadik fényszórója.

Van egy olyan verzió, aminél a harmadik lámpa a vezetőállás alatt van, ennek is külön cikkszámon van a kasznija.
(#69683) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69677) Válasz Jún 28, 2024
Hát ha így működik a készletnyilvántartásuk az elég gázos történet. Arról nem beszélve hogy ebből egy ügyes jogász ki tudna érdekes végkifejletet hozni.

@csíkosháTTú

Megnéztem a saját két dobozos gépemet, meg a két start szettest. A start szetteseken láthatóan gyengébb a feliratozás helyenként. Ez is felvet érdekes kérdéseket.

(#69684) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 28, 2024
2024. június vége.
Csak azért írtam ki, hogy szembetűnő legyen.
A mai világíbn van egy szép kocsi szett, az LS Modells-től. Három kocsi van benne: 49124-1, -2, -3 cikkszámom a három rövid, négytengelyes hálókocsi.
1: 450mm ívsugár alatt nem mehetnek.
2: (ezért írtam ki a dátumot!) mindkét oldalon szigetelt kerékpárokkal vannak szerelve.
Nehogy értelmesen világítást tudjon beletenni az ember! Az áramszedést csak úgy lehet megoldani, hogy a kerekeket nyomja az áramszedő lemez, vagyis szerelni kell egy fix kéziféket a kocsikba...

Megáll az ember esze!
(#69685) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69684) Válasz Jún 28, 2024
Tegyük hozzá, hogy 249€ azaz átszámítva cirka 100.000 Ft értékű kocsiszettről írtál.
(#69686) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#69685) Válasz Jún 28, 2024
Azóta az SNCF feliratost már szétszedtem, tervezni kell bele új panelt, annyira rövid, hogy nincs a meglévők között, amit fel tudnék használni.

Az ágyakon a kockás pléd fel van festve. Megjegyzem: ezt csak akkor látod, ha leveszed a kocsi tetejét.
Műszakilag egy Tillig (ex Sachsenmodelle) Y kocsi magasan veri.
(#69687) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69683) Válasz Jún 28, 2024
Csak igy müködhet, ha csak egy cikkszám van.
A computer stb. csak a cikkszámot látja s nem a doboz tartalmát. Te irtad a cikkszámot.
(#69691) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69687) Válasz Jún 29, 2024
Az a baj nem érted az alap problémát. Így megint csak elbeszélünk egymás mellett.
Én azt írtam hogyha a készletnyilvántartó rendszerük nem engedi azt hogy egy adott cikkszámú alkatrészből ne tudjanak al-cikkszámokat létrehozni az elég gáz. Főleg hogy amúgy a mozdonyoknál tudnak.

(#69692) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69691) Válasz Jún 29, 2024
Nem beszélünk el egymás mellett, csak te nem vagy járatos ilyen dolgokban.
Tudjuk, hogy miért nincs több cikkszám a kasznira, mert sehol nem garantálják, hogy milyen a mozdony sorozatszáma.
Ha jol értettem akkor ez valami belépési szintū modell ( start set) és talán csikos kollega is jol rámutatott, itt elöfordulnak nyomtatási hibák, és az általad megadott cikkszám csak azt hivatott garantálni, hogy egy uj, nem összetört kasznit kapj ( valoszinü az ára is ebben a kategoriában van.).
Ahogy a start szetben itt sem lehet válogatni. Közben utánnanéztem a minöségi modellekben sem lehet sorszám szerint válogatni, legfeljebb a boltban, ha több van a polcon.
Ennek megint egy sereg üzleti oka lehet, de ezt nyilván nem kötik az orrunkra.
Elég csak benézni a katalogusukba hány speci kod kell egy egy cikkszámhoz, s minden cikkszám kezelése pénzbe kerül.
Valoszinü, hogy a sorozatszámokat idönként változtatják, ha olyan modellröl van szo, ami nagyobb mennyiségben fordult elö, azaz lehet válogatni a számok között, de azt csak a gyárto teheti meg a vevö maximum a boltban ha több verzio között válogathat.
Azaz a gyár azt is fogja tudni, hogy melyik sorozatban készült az a modell, de a vevö ezt csak akkor teheti meg ha ujat vesz ( ahogy a nagy vasuton is).

Egészen biztosan nem sok gyárto engedheti meg magának, ha ugyanazt a modellt több cikkszámon más-más sorozatszámmal árulhassa. ( Elvileg az lenne a tisztesseges, ha tartalek kasznit veszel, annak azonos legyen a száma az eredetivel, hiszen azert vetted az uj alkatrész mert az eredetivel valami történt.)
Ezt max olyan modelleknél teszi meg, ahol csupán néhány eredeti volt és mindegyik valamelyik egyedi eredetit vette példaképnek, szinezésben, apro részletekben stb.
Ha olyan nagy lenne az érdeklödés nincs semmi akadálya annak, hogy valaki ne gyártson és áruljon extra feliratokat - más más sorszámmal.
Esetleg rendelj egy 59942-s vagy 47350-s kasznit annak valoszinü más lesz a sorszáma.

(#69693) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69680) Válasz Jún 29, 2024
Igy van de sehol nincs semilyen utalás arra milyen a mozdony sorozatszáma, csak azt, hogy melyik mozdony alkatrésze.
(#69694) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69692) Válasz Jún 30, 2024
Szerintem ilyen témákban pár ERP rendszer hathatós ismerete mellett picit tájékozottab vagyok mint Te
Nem nem belépő szintű modell, sem a Start set-es sem, a külön dobozos.

"általad megadott cikkszám csak azt hivatott garantálni, hogy egy uj, nem összetört kasznit kapj"
2024 van nem pedig 1950.

"Elég csak benézni a katalogusukba hány speci kod kell egy egy cikkszámhoz, s minden cikkszám kezelése pénzbe kerül."
Olyan apró márkák mint a Roco és a Marklin, illetve még a Hornby is megugrotta ezt.
"Valoszinü, hogy a sorozatszámokat idönként változtatják, ha olyan modellröl van szo, ami nagyobb mennyiségben fordult elö, azaz lehet válogatni a számok között, de azt csak a gyárto teheti meg a vevö maximum a boltban ha több verzio között válogathat.
Azaz a gyár azt is fogja tudni, hogy melyik sorozatban készült az a modell, de a vevö ezt csak akkor teheti meg ha ujat vesz ( ahogy a nagy vasuton is)."
Igen, változtatják a sorozatszámokat amikor is új cikkszámot kap a modell, esetünkben egy kötőjeles végződéssel ami azt is jelzi hogy más pályaszámon fut.

"Egészen biztosan nem sok gyárto engedheti meg magának, ha ugyanazt a modellt több cikkszámon más-más sorozatszámmal árulhassa."
Mint írtam feljebb, elég sok gyártó.

"Esetleg rendelj egy 59942-s vagy 47350-s kasznit annak valoszinü más lesz a sorszáma."

59942-eshez már nem jó az alváz, mivel már fővizsga utáni gép. A 47350-es pedig TT.
(#69695) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69694) Válasz Jún 30, 2024
Nézd nincs mit hozzátennem vagy 5 évig importáltunk modelleket, nem emlékszem egyetlen esetre sem, amit a mozdony futoszámán lehetett rendelni. Mindig azt lehetett rendelni ami éppen raktáron volt. Söt ugye néha honapokkal elöre le kellett adni megrendelèst, amikor měg senki sem tudta milyen számot fognak majd kapni.
Igy csak sok sikert kivánok, hogy hozzájuss a kivánt sorszámhoz.
(#69696) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69695) Válasz Jún 30, 2024
Nem tudom honnan importáltatok modelleket, a tengeren túli szokásokhoz nem tudok hozzászólni (bár amilyen maradi fafejűek tudnak lenni nem csodálkoznék hogy így van ahogyan leírod.)

Roco-tól példának okáért jelenleg ugyanolyan kivitelű H0-s BR132-eshez 4 féle külön psz.-ú kasznit lehet kapni, mindegyiket más cikkszámon. Ezekszerint mégsem olyan bonyolult megoldani ezt.
(#69703) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69696) Válasz Júl 2, 2024
Tudod arra hivatkozni, hogy ki milyen üzletpolitikát folytat egy kicsit félrevezetö, amikor 90 másik gyár a 100-bol még a kötelezö garanciát is csak cserével intézi el.
Egy kicsit elkényeztetnek sokakat ilyen cégek, s azután csodálkozunk az árakon, mert sajnos ingyen leves nincs.
(#69704) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69703) Válasz Júl 2, 2024
Friss eset a műhelyben:
ROCO BR80, az új. Sajnos azon kívül, hogy a NEM652 dekóder aljzatot lecserélték PLUX-ra, más motort is építettek bele, a régi, jól bevált saját helyett. Tönkre is ment, a modell pár hónapos, de abban az üzletben már nincs cseredarab, a gyárból kifutott, cserélni nem lehet. Az új cseremotor jelenleg nincs a gyárban. A sajátomból belepróbáltam a régi motort, természetesen jó bele. Lelevelzetem a Modelleisenbahn-nal, ma megjött a régi motor, be is szereltem készen van. Ingyen küldték ki.
Csöppet gyorsabb volt, mintha a bolt visszaküldi a gyárnak, és onnan kapjuk meg ismét.

A PIKO üzletpolitikája egyébként eléggé érdekes. Ugyanis alkatrészek szintjén magasan a legdrágább gyártó. Ez részben azért van, mert eleve drágábban adja az egyes alkatrészeket, részben meg azért, mert csomagban adja őket. Pl. egyetlen ütközőt nem tudsz venni tőlük, csak 2-es, vagy 5-ös (sic!) csomagban.
Ellenpélda: BRAWA gőzös rudazatát, ha sérült, nem kell az egészet megvenni csomagban, meg tudod rendelni a sérült elemet külön!

Ehhez jön még az, hogy az továbbra is áll, hogy az eladott mennyiséghez képest aránytalanul sok a motorcserés PIKO modell a szervizben.
(#69707) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69704) Válasz Júl 2, 2024
Sajnos igy van és még rosszabb is lesz. Aki nem csinálta el sem tudja képzelni mivel, jár az ilyen aproságok raktáron tartása meg az azzal járo papirmunka. Már az is elöfordult, hogy azért kellett kivenni ilyen aproságokat a kinálatbol mert a “ papirmunka “ többe került mint az áru meg az esetleges haszon. S ha a cégen valamilyen külsö tulaj ül ( márpedig szinte mindegyik hitelböl él ) akkor igen hamar jönnek a felülvizsgálok ( söt néha a hatoság is ), hogy nem lehet veszteséget okozni vagy nem fair az üzlet ha a drágább dolgot haszon vagy vételi ár alatt adsz el.
Ehhez jön még az irgalmatlan postaköltség (te is nagyon jol tudod), hogy a kedves privatizált ( ugye, hogy olcsobb legyen) német posta (DHL) még egy üres A5 boritékért is már minimum €7 számol, ha cég a felado akkor még többet is.
Amiota ezt bevezették a németektöl semmit nem rendeltem.
(#69711) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69707) Válasz Júl 2, 2024
2024-ben ahol papíron fut a raktározás, ott valószínűleg nem ezen bukik a biznisz.

Pár éven belül ha sikerül a right to repair törvényeket átverni végre az európai bürokrácián akkor fordulni fog nagyon hamar a kocka.
(#69714) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#69711) Válasz Júl 2, 2024
Az Európai Unió 2024.02.01. elfogadta a right to repair törvényt, amely jogot biztosít a fogyasztóknak a termékek javításához. Azt hogy a törvény elfogadásra került, a tagállamoknak 24 hónap áll rendelkezésükre, hogy átültessék az irányelvet joggyakorlatukba, tehát hazánkban is legkésőbb 2026 elején hatályba lép a szabályozás.
(#69716) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69714) Válasz Júl 2, 2024
Ne álmodozzatok arrol, hogy ez a törvény nekünk jo lesz. Eléggé sokat foglalkoztam vele pár éve ( szolgálatilag). A gyártoknak meg a fogyasztoknak ez egy rémálom lesz ( már ha egyáltalán müködésbe lehet hozni).
Gondolj bele mi minden változik manapság 7 év alatt. Pl egy 7 eves PC-be szinte kizárt, hogy eredeti alkatreszt kapj. Ugyanez van a TVkel stb. Évente minden komolyabb gyár minimum 4 verzio dob a piacra, semmi nem csereszabatos bennük. Ki fogja és mennyiért raktározni 7 évig a ma megvett TV alkatrészeit? És mi lesz a fel nem használt drága alkatrészekkel? - drága veszélyes hulladék.
Epp ma szidtam le az egyik SW-s világcéget, ahol már kb 2005 ota vagyok regisztrálva és rendszeresen veszem az ujabb szoftwareket. Nemrégen 2 évre csökkentették a termékeik támogatását. Márpedig a videostudiom már 25 éves és az akkori videokat is fel kell valamivel dolgozni. Es itt nem is alkatrészröl van szo legfeljebb arrol, higy a gyárban meg legyenek az utobbi 7 eve verzioi az akkori HW-rel.
Érdekes azt nem korlátozzák, hogy ugyanazt a SW több gépre telepitsem ( W milleneummal kazdtem ). Ma is minden jol müködne, ha nem kellene már talán a tizedig PC-t venni XP-töl W11-ig minden van. Persze legujabbon nem megy már jol a videoszerkesztö. Erre azt mondják, hogy a 3 éves verziot már nem támogatják. Nekem meg még 10 éves verzioim is müködnek.
Ugyanez lesz az alkatrészekkel is. Az egyik nagyágyú már bemutatta a brüsszeli szupersztároknak mit fog csinálni. A mosogép 3 alkatrészböl állt. Mindegyik drágább mint az uj gép, igy majd választhatsz, hogy javittatod vagy ujat veszel. Ehhez képest a PIKO mai üzletpolitikája még elég elfogadhato. Az e-autokon már most is látni - olcso gömbcsapot már nem kapni, mert össze van hegesztve a futomü jelentös része, igy cserélni kell az egészet. Modhatok árat is mennyiert.



Itt van a millio törvénnyel alátámasztott “hozzáállás”:

Idézet:
„we will now be offering support for the current version of our software and the two versions preceding it.”
(#69717) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69711) Válasz Júl 2, 2024
Természetesen nem valodi papirmunka, de nagyságrenddel drágább mint a valamikori papirmunka volt.
(#69719) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69717) Válasz Júl 2, 2024
A Tillig-gel, a Gützold-dal (ma Fisher modell), a BRAWA-val, a Modelleisenbahn-nal (ROCO, Fleischmann) nincs igazán nagy gond. Szervizesként végül is a PIKO is kezelhető.
DE!
Mit mondjunk az ACME-re, vagy Märklin-re?
Utóbbinál, ha valaki talál nekem a most is kapható H0-s BR24-hez hajtott kerékpárt, és rudazatot, annak fizetem a költségein felül egy heti söradagját! Az nem ér, hogy az e-bay-ről veszünk egy hibásat, amin ez a két elem még jó. Csak a mihez tartás végett, ennek a két alkatrésznek még cikkszáma sincs a modell rajzán...
(#69720) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69719) Válasz Júl 2, 2024
Erröl beszélek, azért mert néhány europai gyár igy kezeli a kěrdést sokan azt hiszik, hogy sz igy megy az egész világon. Sok modellhez még alkatrész lista sincs nem még, hogy lehessen rendelni. Az angolszász világban ezen sokáig idegenek gyártották a modellekhez az alkatrészeket, az utolso ilyen közsimert cég a NWSL volt akik ěvtizedekig gyártották és aránylag olcson árulták legalábbis az amerikai diesel mozdonyokhoz az alkatrészeket ( gyakran jobbakat mint az eredeti, de kasznit soha nem.).
Kb 2 éve mentek végleg csödbe.
Vagy ott vannak a nagyobb méretü modellek, azokhoz csak a PIKOtol lehet alkatrészt szerezni az eredeti gyártok meg csak nem is válaszolnak - es azok a modellek magasabb árkategoriában vannak mint a mi közismert modelljeink, ennek ellenére ott is a tipikus a fogaskerékrepedés.
(#69722) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69716) Válasz Júl 2, 2024
Jó lesz, csak nem ez a felvizezett verzió ami átment.

Amúgy pont a PC-s világ a rossz példa. Ott konkrétan a nagyfokú szabványositás miatt kb processzoron kívül mindent kapsz most is egy s775-ös géphez is akár ami minimum 15 éves.
(#69723) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69717) Válasz Júl 2, 2024
Elnézést a dupláért:

Ez egy nagyon régi évek óta többször megcáfolt kamu. Nem, nem drágább egy jól felépített folyamatokkal, értelmes munkavállalókkal megtámogatott ERP rendszer mint a papírozás.
(#69724) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69722) Válasz Júl 2, 2024
Érdekes a minap csak a memoriát akartuk böviteni, de olyan amilyen kellett volna már sehol nem volt ( alig 7 éves a márkás notebook).
A másik ugyanattol a neves cégtöl származo laptophoz nincs akku. Eredetit már nem árulják az utánnagyártottak nem müködnek a SW hiba miatt. Szerencsére az eredeti akkuval még megy, ha rákapcsolom a töltöt.
(#69725) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69724) Válasz Júl 3, 2024
RAM-ot el nem hiszem hogy nem lehet kapni.

Jól gondolom hogy egy consumer kategóriás gép? Bár ez itt off.
(#69726) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69723) Válasz Júl 3, 2024
Látom meg mindig nem érted ( vagy nem is akarod) - a papirozás nem valodi papirt jelent, hanem azt a rengeteg dolgot, amit bevisznek ilyen rendszerekbe ( mert az milyen szuper egy másik statisztikához stb. Régen valoban egyszerü volt egy raktár, rengeteg polccal, dobozokkal meg egy - ket szaki egy füzettel amibe beirta, a másolatot átvitte a csöposta a könyvéleshez meg a spediciohoz es már ment a termék. Ma drága robot jár a regálok között ami kiveszi azt a regálbol amit valaki a világ valamelyik sarkán beüt a számitogépbe senki nem tudja, hogy valoban mi is az az izé - a régi szaki a füzettel az mindjárt látta,, ha valami nem stimmel most csak akkor látod ha eljut a vegfelhasználohoz. Hetekig nyimozhatod meregdrága emberekkel ki hol ütött mellé a PCn..
tavaly történt egy francia beszállito hozott egy uj kártyát a vonatok fedélzeti ETCS berendezésébe, kiprobálni az osztrák vasuton. Csak Becsben derült ki, higy a kártya mechanikusan nem illeszkedig a gyár berendezésébe. Ennyit arrol, hogy milyen rendben vannak a dolgok. A srác megebédelt és visszarepült Franciaországban s majd itt talán kiveri a cirkuszt....
Én is jártam igy pár évtizede Izraelben amikor a leszállitott berendezésben rossz volt a FW, s akkoriban internet már volt, de távoli upgrade még nem, igy mehettem vissza a méregdrága cuccal.
(#69727) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69725) Válasz Júl 3, 2024
Olyat ami a gépbe kellett volna, sehol a vilägon nem tudtak szerezni. Ahhoz annyira nem értek, de a szerviz is megmozgatott mindent nekem is vannak meg jo kapcsolataim, honapokig probálkoztunk sikertelenül. Ott is valami fizikai kivitel volt a gond.
(#69728) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69726) Válasz Júl 3, 2024
Ez itt már nagyon off, menjünk át az offtopicba.
(#69730) diginewl hozzászólása Válasz Júl 5, 2024
Egy kis ON is legyen. Fleischmann H0, BR55 4145. Ez egy elég idős példány, eredetileg DB-s volt, de valahogy mindig motoszkált bennem, hogy szebb lenne DR-ben.
Így eltűnt a felső homlokfény, és kapott rendes pályaszám táblákat 5110.
Egy minimális antikolást tettem rá, és egy matt átfestést. Valamint van benne füstölő is, és NEM651 csatlakozó is.
Ebben egyenlőre régi dobmotor maradt, de elképzelhető, hogy kap egy újat, mert így összképileg nagyon jól hozza a BR55 "érzést".

20240703_183...jpg

20240703_183...jpg

BR 55 5110.jpg
 
(#69731) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69730) Válasz Júl 5, 2024
Még képek...

20240703_183...jpg

20240703_183...jpg

20240703_183...jpg
 
(#69732) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69731) Válasz Júl 6, 2024
Jol néz ki. Hogyan csináltad a feliratokat?
(#69734) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69732) Válasz Júl 7, 2024
Köszönöm! A mozdonytáblák bolti kiegészítők. Az utolsó Fleischmann BR55 sorozat már a Roco szárnyai alatt jött ki. A Roco meg imád fém/réz maratott táblákat is kiadni a modellek mellé. Egy ilyen fém táblaszettet tettem rá. A szerkocsin is van. Jól néz ki, ezt a matrica nem tudja visszaadni.
(#69819) róbertke hozzászólása Válasz Júl 23, 2024
Leporoltam egy régebben vásárolt modellemet
Brawa 0220 DB E69 03 /persze van 3db PIKO DR E69 05 is /
Az alábbi kocsikkal alkot szerelvényt:
BD4uf Silberlinge-Vezérlőkocsi Roco 45482
AB4nb 1/2 Klasse Silberlinge Roco 45480
B4nb 2 Klasse Silberlinge Roco 45481
Azt azért biztonságból megkérdeztem német fórumon, hogy járt-e valaha DB E69 hagyományos Ingavonatként / niemals - soha /, de egy fórumtárs küldött egy olyan téli képet, ahol az E69 05 a vonat elején és egy másik E69 a másik végén. Sípjelekkel kommunikáltak egymással a vezérek.

csíkosháTTú a te Mesterműved volt pár éve a
BD4uf Silberlinge-Vezérlőkocsi Roco 45482 világításának elkészítése.
Ebben az üzemmódban Roco 40199 kétoldalt szigetelt kerekeket kap, hogy ni világítsanak feleslegesen a lámpái.

Brawa 0220 D...jpg
 
(#69903) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 7, 2024
Van egy cég. Eléggé drágán árul modelleket. És eléggé érdekes minőségben. Ez egy háromrészes hálókocsi szett egy darabja.
Szép, nem?

LS_tető.jpg
 
(#69905) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69903) Válasz Aug 8, 2024
Hát igen, az LS is addig *** ameddig nem szedi szét az ember...

Ejnye!
(#69909) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69903) Válasz Aug 8, 2024
Akkor most figyelj Mester!
1988 körül Szombathelyen egy MÁV faoldalfalú Gbgs kocsinak kisérleti jelleggel (ami selejtezéséig rajta maradt) új tetőt építettek valami műanyagból vagy üvegszálból. Kettő előnye lett: - 1 tonnával könnyebb a vagon önsúlya; - világos lett a kocsiban, mert fényáteresztő is egyben a tető. Kipróbáltuk a tolatós fiukkal: - hasonlóan világított a teteje éjszaka a tolatós lámpától. Még az Állomásfőnök is odajött megnézni ezt a csodabogarat!
(#69911) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69905) Válasz Aug 8, 2024
Igy legalább a sötétben is látod hol a kocsi.
(#69912) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69903) Válasz Aug 8, 2024
Fordítva tetted be a nyákpanelt.......
(#69914) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69731) Válasz Aug 8, 2024
Folytatva itt a Fleischmann, és egyéb régiségeim újraélesztését:
Lassan de biztosan elkészült ez a Fleischmann gép is. BR86 - 4088.
Kapott egy next18-as csatolót (ha valaki hangot szeretne majd bele,, vagy powerpack-ot akkor is könnyen megoldható legyen), valamint ez fért oda bele egyszerűen.

Valamint ebbe is került egy CorelessMotor. Itt a rengeteg pici fogaskeréknek köszönhetően, az áttételek miatt 20%-os emelkedőn sem gurul el a mozdony, így tulajdonképpen semmilyen probléma nincs a motorral. Az előző BR55-nél 3-ad ennyi fogaskerék volt, így ott a mágneses reteszelődés hiánya jobban előjött.
ESU/DT dekóderrel fantasztikus itt is a lassú menet. A videóban Kühn hajtja.
Két dolog is nehezítette a munkát:
-a kerekek belelógnak a motor űrszelvényébe, így kiszedni sem volt egyszerű a régit, és berakni az újat. Sikerült csak kerék kilazítással, és nem kellett leszedni - de ezt valahogy senkinek sem kívánom....
-A másik baj a motoron levő fogaskerék. Ez valami 9 fogú nem szabványos 4M-es kerék. von Smallhausen - topiktárs nélkül nem jött volna létre az átalakítás!!! KÜLÖN KÖSZÖNET NEKI a fogaskerékért!
Itt is a bicikligumi belső, és egy réteg szigetelőszalag adta a motor központosítását. Előtte a motort tartó fém körgyűrűt itt is beragasztottam a fém vázba, mint a BR55-nél.
A mozdony pedig így halad, ereje van.

BR86
Szerintem ezt már a gyárban így kellett volna elkövetni, ehhez a szép külsőhöz!
(Hőkamerával nézegettem 15-20 perc járatásnál a sínen forgó (nem tapadógyűrűs) kerekek melegebbek voltak a súrlódástól, mint a motor tengelye...)

20240723_102...jpg

20240803_145...jpg

20240803_145...jpg
 
(#69915) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69914) Válasz Aug 8, 2024
Tovább folytatom az agymenésemet, de ezennel le is zárom. A Fleischmann BR24, és BR38 átalakításról már nem írok, hiszen megegyeznek a régebben leírt BR55 átalakítással.

Itt a végén egy gondolatébresztő átalakítást mutatnék be: Van a régi DDR PIKO VT135, jó nagy lendkerekes, két hét használat után teljes pucolásra érett csodálatos NDK-s motorja, meg hozzá a hangosított hajtáslánca. A PMT is rájött, hogy vannak olyan szerelmesei ennek a motorvonatnak, akik minden pénzt beáldoznak, csak a gyermekkori emlék még működjön. Erre adnék egy olcsóbb, egyszerűbb alternatívát. Valamint minden olyan régi DDR-es PIKO mozdony így átalakítható, melyben ez a típusú motor van (úgy tudom az E69-ben is ez a brutális motor van, de biztos van másik mozdony is)

A kínai coreless motornak, és a piko motornak is 1,5mm-es a tengelye!!! Azaz egy-az egyben áttehető a fogaskerék a régi motorról az újra. A kommutátor lemezek szépen kiszedhetők a fogaskerékből.

A nagyobb munkát (kb 15-20 perc) a régi motor állórészének a felbővítése jelenti 1mm. Ehhez nekem is kétféle csiszolófejre volt szükségem (egy kő, és egy sima smirgli). A műanyag állórészbe bele lett öntve az állórész két mágnese, azt csak kővel tudtam csiszmatolni, viszont körben a műanyag rákenődött a kőcsiszolóra, ahhoz a smirgli kellett. Bár ha valaki ebben lát realitást, érdemes lenne kinyomtatni az állórészt (nem bonyolult), és akkor tényleg bárki meg tudja otthon csinálni az átalakítást, 4-5 perc alatt.

Ezek után a motort beragasztottam a tytan calssic ragaccsal. Összerakni, és működik. Egy rövid videó róla:
PIKO DDR VT135

A régi NDK-s hajtáslánc adja a hangot, hangdekóder sem kell neki A dekóder pedig egy Digitools első generációs 1.x v33 - kb 15 éves dekóder.

Nagyon szépen viszi az új motort! Gratula a fejlesztőknek!!!
Ennek is itt a vége!

20240805_180...jpg

20240805_180...jpg

20240806_172...jpg
 
(#69919) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69903) Válasz Aug 10, 2024
Lehet olyan fehér tetőt csinálni, amin nem üt át egy LED fénye...

Trix_ciwl.jpg
 
(#69930) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 12, 2024
Egy érdekes megoldás, a háromtengelyes forgóváz rögzítésére.
No nem a csapszeg az érdekes, hanem az, hogy ezzel a megoldással maga a forgóváz lesz a kinematika! (Hasonló megoldást alkalmaz a Tillig a TT-s BR86 gőzösön, ahol a futótengelyeket tartó vázelem a kinematika is egyben.)
Még egy érdekeség van rajta, az pedig a gyártás helyére utaló felirat az alváz öntvényében. A hattengelyes hálókocsi cikkszáma: Trix International 23790.

halokocsi_cs...jpg
 
(#69931) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69930) Válasz Aug 12, 2024
Märklint nem vihették ki (nagyon helyesen) Kínába, a szinte leányvállalatának számító TRIX -et meg igen??
(#69933) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#69931) Válasz Aug 12, 2024
Ez még akkor készült, amikor a Trix önálló volt. (Mellesleg gyártattak Kínában Marklin modelleket, de a kvóta miatt ráfázta egy üzletre. Aztán Göppingenben valamelyik okosnak eszébe jutott, hogy van egy gyáruk Győrben, a Schengen-i övezeten belül...)
(#69934) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69930) Válasz Aug 12, 2024
A kivilágítható asztali lámpák.

trix_étkező.jpg
 
(#70275) tumikas hozzászólása Válasz Szept 23, 2024
Az idei lipcsei Modellbau Messe rendezvényen a szombathelyi egyesület is képviseltette magát. Az asztalrendszerről pár snitt látható ebben a videóban.

Részletesebb képek pedig a Modelleisenbahner, a rendezvénnyel foglalkozó kiadásában.
(#70279) etwg válasza tumikas hozzászólására (#70275) Válasz Szept 23, 2024
Ebben is láthatok vagytok.

Lipcse 2024
(#70280) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#70275) Válasz Szept 24, 2024
Most ez jó, vagy rossz, vagy mi van ezzel az egész dologgal? (Az index fórumon nyögte be valaki, hogy másokat nem hívtak meg, akik meg meghívottak voltak, azok meg nem hívtak meg másokat...) Nem értem...
Ha ez Messe - azaz vásár, akkor Ti eladni vittétek a modulrendszert, vagy a modulrendszer mellett árultatok valamit? Így érthető mások nyavajgása, hiszen ott Ti kövér Ajrót kaptok fizetségként, minden eladott portékáért, nem gyengusz forintot. Ezt magyar ember elfogadni ugye nem tudja...
Ha meg nem árultatok ott semmit, akkor mit csinált ott egy modulcsapat egy kiállított rendszerrel? Kedvet mások vásárlásához?
Szóval én nem értem ezt az egészet, és nyilván akik kimaradtak belőle azok most aztán nagyon megmutatják magukat, pedig örülhetnének, hogy végre valaki kijutott innen a magyar modellvasútból a nyugati barátainkhoz. Valami elkezdődött - lehet jövőre ők mennek. (akkor nem fognak nyűgölni az tuti)
Szóval már megint nem sikerült örülni annak ami van...ez egy ilyen magyar szokásocska.
Lapozás       41/43    
Frissek
  2024. Dec, 21. Szo
17:32:56
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés