|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#15336) Váltógyártó válasza Tapti hozzászólására (#15332)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Ezt gondolom, csak a tengerentúlról tudod beszerezni, vagy elkészíted, készítteted. Az a baj, hogy itthon CODE 60 a legkisebb profil, ami kapható (ill. fogalmazzunk úgy, hogy én ennél kisebbet nem találtam). Neked CODE 40 kellene, abból meg lehetne csinálni. Már gondoltam rá, hogy berendelek belőle párat "odaátról"... |
(#15337) Tapti válasza Váltógyártó hozzászólására (#15336)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
|
(#15338) Váltógyártó válasza Tapti hozzászólására (#15337)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Nem mondom, van ára a vágányzatnak, de a kitérők és az átszelések meglepően olcsóak a vágányzathoz viszonyítva. Ha lenne sínem, ennél azért jóval olcsóbban meg lehetne oldani! Tuti, berendelek pár szálat! |
(#15339) Tapti válasza Váltógyártó hozzászólására (#15338)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Igen, a flex egy picit vad, de pl. egy diesel építő szett nem is olyan gáz, de gőzöst ne akarj!
Azt még nem tudtam kihámozni, hogy milyen alapokra lehet építeni a mozdonyokat és kereket is tudnak adni vajon az átépítéshez?
A saját építésű vágányhoz némi kompromisszummal lehetne réz szálat használni, vagy esetleg van 0,6mm-s négyszöghuzalom, de még nem próbáltam forrasztani. Valamilyen rozsdamentes szál. |
(#15343) Váltógyártó válasza Tapti hozzászólására (#15339)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
A rozsdamentes acélt forrasztani sem egyszerü, de a magassága sem elég, ha 0,6mm.
A réz huzal jobb alternatíva, ha meghengereled kicsit. |
(#15549) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Variációk egy témára! PIKO vs. Váltógyártó...
Szívdarab... |
|
(#15550) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15549)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Középrész...
Nem tudom, mi a hivatalos neve, mert sünöcske még nem írta meg az angolváltós cikket! |
|
(#15551) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15550)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Csúcssínek... |
|
(#15552) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15551)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Szemből... |
|
(#15553) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15552)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Mozdonyvezető nézet...
És a kettő együtt... |
|
(#15554) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15553)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Köszi Laci !!! Látom megcsináltad az új váltóimat.... |
(#15556) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15554)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Ez első darab, ez marad!
A te tároló pályaudvari angoljaidra különben sem pazarlok fa talpfákat, amikor a kutya sem fogja látni őket! De működni jobban fognak, mint a mostaniak, az tuti! |
(#15558) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15556)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
|
(#15562) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15558)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Pontosan! Egy negyedet kapsz áron! |
(#15569) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15550)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Hivatalosan kettős keresztezésnek vagy belső magnak hívják.
Nem hivatalosan meg vaspin... Na, ezt azért mégse írom le |
(#15570) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#15569)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Ne is! |
(#15571) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#15549)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Eléggé egyértelmű, melyik a jobb! |
(#15573) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#15571)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
A feleségem is rögtön rávágta, hogy a PIKO!
MARGIT!!! NORMÁLIS??? Ja, nem is, Beja!
Mondtam neki, hogy ez válóok, úgyhogy gyorsan kigondolta a megfelelő választ "tudod, hogy nem értek hozzá" utótaggal! |
(#15582) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Ma is haladtam egy keveset a törpékkel. Elkészültem a Busch koppintások szerkezetével, és a bányakitérőkből is készült 3 és fél...
A Busch koppintásnál vettem a fáradtságot, és rendesen megcsináltam a belső vágányt is. A Busch ezt elég érdekesen oldotta meg, mert a kitérő oldali tősín alapján ez egy átmenőköríves kitérő, de a belső sínt simán egyenesen hagyták, és csináltak egy 22,5°-os egyenes keresztezést. Az enyémnél a szívdarab 16°-os, és a végére éri el a 22,5°-ot. |
|
(#15606) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Ma befejeztem a vázakat, de sajnos holnap nem tudom folytatni, mert tanulnom kell - ahogy sunocske találóan fogalmazott - ködös Albion első számú hivatalos nyelvét. Arról nem is beszélve, hogy a szemem folyik ki, mert az egészet nagyító alatt kell csináljam! |
|
(#15682) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Elkészültem a H0f Busch koppintásokkal.
A többire is felkerültek a szívdarabok, ezt most nem fotóztam le. |
|
(#15683) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15682)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Lassan nekem is fog kelleni 3 balos.... |
(#15685) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#15683)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
TTe? Akkor kicsit sűrítenem kell a talpfákat! |
(#15692) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15685)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
Gyakrolatilag a franc tudja a pontos méretarányt, és szerintem nem oszt vagy szoroz, ha kevesebb lesz a talpfa.
A Z sinekböl minden második talpfát szoktam kicsipni, és igy aránylag jól néz ki. Ráadásul amugy is megy rá a vas lemez a mozdony mágnesei számára.
|
(#15694) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#15692)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
Ez, amit felraktam, majdnem tokeletes Busch koppintas, csak a vagany van rendesen kidolgozva.Betettem egy dupla talpfat is, aminek ertelme annyi volt, hogy az egyiken sikerult feltepnem a rezet a nyaklaptol, es egyszerubb volt beforrasztani egy masikat, mint roncsolasmentesen kiszedni. Raadasul a vegeredmeny sz.tem jobban is nez ki. |
(#15731) jumo31 válasza Váltógyártó hozzászólására (#15553)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
szia Váltógyártó
Ezeket a váltókat elnézve, csodaszépek és én be sem építeném
Inkább vitrin...
Gondoltál már arra, hogy készíts egy gyűjteményt, hogy amit csináltál? amolyan bemutató gyártó termékek?
szeva
|
(#15733) Váltógyártó válasza jumo31 hozzászólására (#15731)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
Köszi!
Épp a múltkor mondtam az asszonynak, hogy itt dobálok vagy 50e forintnyi váltót, mert mindig útban vannak, de ezek az első darabok, nem akarom eladni őket. Azok v.színűleg vitrinbe kerülnek majd egyszer, de a többi az munkára termett, meg is sértődnének, ha nem gördülne rajtuk valami! |
(#15735) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Sajnos a kisfiam megbetegedett, úgyhogy a váltógyár műhelye ma nem tudott üzemelni, de a fejlesztési részleg azért nem tétlenkedett, és egy újabb tervel állt elő:
Ez egy PIKO 15°-os kitérő, "MÁV" talpfákon, de úgy lett megtervezve, hogy 2,1mm-es profillal ROCO, kicsit rövidebbre vágva TILLIG geometriába is be lehessen illeszteni, sőt akár rövidebb modulra is, mert 57mm-es vágánytengely távolságtól a kitérő ág is egyenes, addig átmenőköríves. Természetesen folyamatos és csuklópontos csúcssínnel, szigetelt és polarizált változatban is el lehet majd készíteni. Hogy a kivitelezése mikor fog megtörténni, azt még nem tudom, de előreláthatólag a nyár közepén.
|
|
(#15740) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
T. Váltógyártó nekem egy TT/N kereszteződésre lenne szükségem.
Bár ez nem váltó, de ebben tudnál nekem segíteni? |
(#15745) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15740)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Sz.tem igen, megpróbálni mindenképp megpróbálnám!
Hány fokos, jobbos-balos? |
(#15748) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Hát ez jó kérdés, van egy többé-kevésbé kész terepasztalom amit az unokaöcsémnek csináltam, hogy még se a parkettán tologassa a mozdonyokat és építés közben jöttem rá, hogy magamnak meg csinálok rá keskeny nyomközt (hogy én is tudjak játszani) .
Sajnos a cseppet sem egyszerű nyomvonal miatt a kisvasút bent rekedt az asztal közepén és ez most kezdett igazán zavarni, hogy a bővítésen gondolkodom.
Csinálok egy fotót is a tervezett kereszt helyéről amin jobban látható a probléma, de szerintem személyes szemrevételezés is kellhet.
Egy bizonyos határon belül (70-90) változhat a szög is.
Elnézést a nem túl jó képminőségért. |
|
(#15750) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15748)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Jól értem, hogy hosszában meg akarod toldani az asztalt, és ezt az egyik (vagy mind a kettő?) N-es vágányt át akarod vinni a TT-s íven? |
(#15754) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15750)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Bocsánat, valóban elfelejtettem leírni, a terv szerint csak a felső (belső vágány, amely előtt a váltó egyenesben van) vágány halad át a "nagy"vasúton a külső (amelyikre kitérőben jár rá a vonat) az rakodó marad.
Jól érted, hosszában, igazából mind a két végén tervezem.
De ez még csak terv, azt nem tiltja semmi.
A teljes képen ugyan nem látszik, de a közepén van egy bányabejárat is vágánnyal a felső végén meg egy fatelep lesz csillefordítóval.
A toldáson lenne a feldolgozó üzem elméletileg. |
(#15757) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15754)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Kéne egy fotó pont a keresztezés fölül, arról már meg tudom rajzolni.
Arról az íves hídról meg tehetnél fel pár képet a terepépítés topicba! |
(#15761) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15757)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Íme az igényelt fotó, még egy vonalzót is raktam mellé mint a helyszínelők, hogy jobban meg lehessen saccolni a méreteket! |
|
(#15771) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15761)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Ez így teljesen jó lesz, de kérnék szépen egy vonalzó nélkülit is, és küld el lécci emailben mindkettőt, valamint azt, hogy a TT az hányas ív...
Itt "saccolni" nem igazán szabad, mert gondolom nem szeretnéd, ha állandóan siklanának rajta a cuccok!
(a NEM szabvány szerini tűrés +0,3mm) |
(#15773) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15771)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Elküldtem, a vonatok amúgy is siklanak mert 1, nem túl jó a Tillig váltó nálam 2, a kocsik kerekeit be kell állítani. |
(#15775) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15773)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
A nyáron lesz "Tillighez hasonlító" kitérő! |
(#15867) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2013 |
|
Görgős sínhajlítója (mint a nagyvasúti csak kicsibe) van valakinek?
A fordítókorongba kéne egy tökéletes körív és nincs kedvem nagy átmérőjű dolgokra tekerni a sínszálat mert az nem olyan pontos. |
(#15868) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#15867)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2013 |
|
Ha egy Z vagy N méretü ives sint hosszába kettévágsz, és azt berakod a forditokorong medrébe, szinte teljesen automatikusan pontos kör alakuvá válik minden hajlitás nélkül, hiszen a mederfal fogja erre kényszeriteni. A talpfák meg adják a távolságot a függöleges faltól.
A hid kerekein meg amugy sincs nyomkarima, igy kisebb egyenletlenségek nem okoznak gondot.
Sokkal fontosabb a sinek magassága, mint a kör alak. |
(#15869) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#15868)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2013 |
|
Ahhaa, köszi az ötletet. |
(#15870) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#15868)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2013 |
|
asszem értem is |
(#15872) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#15870)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2013 |
|
|
(#15917) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2013 |
|
Ma megint sikerült haladnom egy kicsikét, de sajnos nyelvtanulás mellett elég lassan megy! A hét végén felkerültek a csúcssínek, ma pedig kialakítottam a csuklópontokat. Már csak az állító "rudazat" hiányzik, és a festés. Remélem, hét végén tényleg kész lesz, de ... |
|
(#15919) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#15918)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2013 |
|
Yes!
Csak az a probléma, hogy amikor "váltózok", folymatosan azon rinyálok, hogy már megint nem tanultam, amikor meg tanulok, azért szívom a fogam, hogy hegyekben áll a megrendelés, és nem tudok haladni vele!
Klónozni kéne magamat, de az sem jó, mert ilyen marhából egy is elég!
|
(#15922) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15919)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2013 |
|
|
(#15929) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15919)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2013 |
|
|
(#15934) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15932)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2013 |
|
Hm... Kend most angolul tanul, vagy amerikaiul?
A turnoutot az USA-ban mondják, angolosan points, vagy még szebben fogalmazva "points and crossing".
Na jó, grammarnazi mára kilőve |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:46:40 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|