Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       2/86    
(#15336) Váltógyártó válasza Tapti hozzászólására (#15332) Válasz Márc 24, 2013
Ezt gondolom, csak a tengerentúlról tudod beszerezni, vagy elkészíted, készítteted. Az a baj, hogy itthon CODE 60 a legkisebb profil, ami kapható (ill. fogalmazzunk úgy, hogy én ennél kisebbet nem találtam). Neked CODE 40 kellene, abból meg lehetne csinálni. Már gondoltam rá, hogy berendelek belőle párat "odaátról"...
(#15337) Tapti válasza Váltógyártó hozzászólására (#15336) Válasz Márc 24, 2013
Van némi reménysugár, időközben Őket találtam!
(#15338) Váltógyártó válasza Tapti hozzászólására (#15337) Válasz Márc 24, 2013
Nem mondom, van ára a vágányzatnak, de a kitérők és az átszelések meglepően olcsóak a vágányzathoz viszonyítva. Ha lenne sínem, ennél azért jóval olcsóbban meg lehetne oldani! Tuti, berendelek pár szálat!
(#15339) Tapti válasza Váltógyártó hozzászólására (#15338) Válasz Márc 24, 2013
Igen, a flex egy picit vad, de pl. egy diesel építő szett nem is olyan gáz, de gőzöst ne akarj!
Azt még nem tudtam kihámozni, hogy milyen alapokra lehet építeni a mozdonyokat és kereket is tudnak adni vajon az átépítéshez?
A saját építésű vágányhoz némi kompromisszummal lehetne réz szálat használni, vagy esetleg van 0,6mm-s négyszöghuzalom, de még nem próbáltam forrasztani. Valamilyen rozsdamentes szál.
(#15343) Váltógyártó válasza Tapti hozzászólására (#15339) Válasz Márc 25, 2013
A rozsdamentes acélt forrasztani sem egyszerü, de a magassága sem elég, ha 0,6mm.

A réz huzal jobb alternatíva, ha meghengereled kicsit.
(#15549) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 30, 2013
Variációk egy témára! PIKO vs. Váltógyártó...

Szívdarab...

2013-03-30_2...jpg

2013-03-30_2...jpg
 
(#15550) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15549) Válasz Márc 30, 2013
Középrész...
Nem tudom, mi a hivatalos neve, mert sünöcske még nem írta meg az angolváltós cikket!

2013-03-30_2...jpg

2013-03-30_2...jpg
 
(#15551) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15550) Válasz Márc 30, 2013
Csúcssínek...

2013-03-30_2...jpg

2013-03-30_2...jpg
 
(#15552) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15551) Válasz Márc 30, 2013
Szemből...

2013-03-30_2...jpg

2013-03-30_2...jpg
 
(#15553) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#15552) Válasz Márc 30, 2013
Mozdonyvezető nézet...

És a kettő együtt...

2013-03-30_2...jpg

2013-03-30_2...jpg

2013-03-30_2...jpg
 
(#15554) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15553) Válasz Márc 30, 2013
Köszi Laci !!! Látom megcsináltad az új váltóimat....
(#15556) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15554) Válasz Márc 30, 2013
Ez első darab, ez marad!

A te tároló pályaudvari angoljaidra különben sem pazarlok fa talpfákat, amikor a kutya sem fogja látni őket! De működni jobban fognak, mint a mostaniak, az tuti!
(#15558) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15556) Válasz Márc 30, 2013
Az jó mert akkor negyed áron kapom meg
(#15562) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15558) Válasz Márc 31, 2013
Pontosan! Egy negyedet kapsz áron!
(#15569) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15550) Válasz Márc 31, 2013
Hivatalosan kettős keresztezésnek vagy belső magnak hívják.

Nem hivatalosan meg vaspin... Na, ezt azért mégse írom le
(#15570) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#15569) Válasz Márc 31, 2013
Ne is!
(#15571) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#15549) Válasz Márc 31, 2013
Eléggé egyértelmű, melyik a jobb!
(#15573) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#15571) Válasz Márc 31, 2013
A feleségem is rögtön rávágta, hogy a PIKO!

MARGIT!!! NORMÁLIS??? Ja, nem is, Beja!

Mondtam neki, hogy ez válóok, úgyhogy gyorsan kigondolta a megfelelő választ "tudod, hogy nem értek hozzá" utótaggal!
(#15582) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 31, 2013
Ma is haladtam egy keveset a törpékkel. Elkészültem a Busch koppintások szerkezetével, és a bányakitérőkből is készült 3 és fél...

A Busch koppintásnál vettem a fáradtságot, és rendesen megcsináltam a belső vágányt is. A Busch ezt elég érdekesen oldotta meg, mert a kitérő oldali tősín alapján ez egy átmenőköríves kitérő, de a belső sínt simán egyenesen hagyták, és csináltak egy 22,5°-os egyenes keresztezést. Az enyémnél a szívdarab 16°-os, és a végére éri el a 22,5°-ot.

2013-03-31_2...jpg

2013-03-31_2...jpg

Busch-H0f.jpg
 
(#15606) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 1, 2013
Ma befejeztem a vázakat, de sajnos holnap nem tudom folytatni, mert tanulnom kell - ahogy sunocske találóan fogalmazott - ködös Albion első számú hivatalos nyelvét. Arról nem is beszélve, hogy a szemem folyik ki, mert az egészet nagyító alatt kell csináljam!

2013-04-01_2...jpg
 
(#15682) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 4, 2013
Elkészültem a H0f Busch koppintásokkal.

A többire is felkerültek a szívdarabok, ezt most nem fotóztam le.

2013-04-04_2...jpg

2013-04-04_2...jpg
 
(#15683) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15682) Válasz Ápr 4, 2013
Lassan nekem is fog kelleni 3 balos....
(#15685) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#15683) Válasz Ápr 4, 2013
TTe? Akkor kicsit sűrítenem kell a talpfákat!
(#15692) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15685) Válasz Ápr 5, 2013
Gyakrolatilag a franc tudja a pontos méretarányt, és szerintem nem oszt vagy szoroz, ha kevesebb lesz a talpfa.
A Z sinekböl minden második talpfát szoktam kicsipni, és igy aránylag jól néz ki. Ráadásul amugy is megy rá a vas lemez a mozdony mágnesei számára.
(#15694) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#15692) Válasz Ápr 5, 2013
Ez, amit felraktam, majdnem tokeletes Busch koppintas, csak a vagany van rendesen kidolgozva.Betettem egy dupla talpfat is, aminek ertelme annyi volt, hogy az egyiken sikerult feltepnem a rezet a nyaklaptol, es egyszerubb volt beforrasztani egy masikat, mint roncsolasmentesen kiszedni. Raadasul a vegeredmeny sz.tem jobban is nez ki.
(#15731) jumo31 válasza Váltógyártó hozzászólására (#15553) Válasz Ápr 5, 2013
szia Váltógyártó

Ezeket a váltókat elnézve, csodaszépek és én be sem építeném
Inkább vitrin...
Gondoltál már arra, hogy készíts egy gyűjteményt, hogy amit csináltál? amolyan bemutató gyártó termékek?
szeva
(#15733) Váltógyártó válasza jumo31 hozzászólására (#15731) Válasz Ápr 5, 2013
Köszi!

Épp a múltkor mondtam az asszonynak, hogy itt dobálok vagy 50e forintnyi váltót, mert mindig útban vannak, de ezek az első darabok, nem akarom eladni őket. Azok v.színűleg vitrinbe kerülnek majd egyszer, de a többi az munkára termett, meg is sértődnének, ha nem gördülne rajtuk valami!
(#15735) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 6, 2013
Sajnos a kisfiam megbetegedett, úgyhogy a váltógyár műhelye ma nem tudott üzemelni, de a fejlesztési részleg azért nem tétlenkedett, és egy újabb tervel állt elő:

Ez egy PIKO 15°-os kitérő, "MÁV" talpfákon, de úgy lett megtervezve, hogy 2,1mm-es profillal ROCO, kicsit rövidebbre vágva TILLIG geometriába is be lehessen illeszteni, sőt akár rövidebb modulra is, mert 57mm-es vágánytengely távolságtól a kitérő ág is egyenes, addig átmenőköríves. Természetesen folyamatos és csuklópontos csúcssínnel, szigetelt és polarizált változatban is el lehet majd készíteni. Hogy a kivitelezése mikor fog megtörténni, azt még nem tudom, de előreláthatólag a nyár közepén.

piko_egyenes.jpg
 
(#15740) FriTTz hozzászólása Válasz Ápr 6, 2013
T. Váltógyártó nekem egy TT/N kereszteződésre lenne szükségem.
Bár ez nem váltó, de ebben tudnál nekem segíteni?
(#15745) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15740) Válasz Ápr 6, 2013
Sz.tem igen, megpróbálni mindenképp megpróbálnám!
Hány fokos, jobbos-balos?
(#15748) FriTTz hozzászólása Válasz Ápr 6, 2013
Hát ez jó kérdés, van egy többé-kevésbé kész terepasztalom amit az unokaöcsémnek csináltam, hogy még se a parkettán tologassa a mozdonyokat és építés közben jöttem rá, hogy magamnak meg csinálok rá keskeny nyomközt (hogy én is tudjak játszani) .
Sajnos a cseppet sem egyszerű nyomvonal miatt a kisvasút bent rekedt az asztal közepén és ez most kezdett igazán zavarni, hogy a bővítésen gondolkodom.
Csinálok egy fotót is a tervezett kereszt helyéről amin jobban látható a probléma, de szerintem személyes szemrevételezés is kellhet.
Egy bizonyos határon belül (70-90) változhat a szög is.
Elnézést a nem túl jó képminőségért.

t1.jpg

x1.jpg
 
(#15750) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15748) Válasz Ápr 6, 2013
Jól értem, hogy hosszában meg akarod toldani az asztalt, és ezt az egyik (vagy mind a kettő?) N-es vágányt át akarod vinni a TT-s íven?
(#15754) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15750) Válasz Ápr 6, 2013
Bocsánat, valóban elfelejtettem leírni, a terv szerint csak a felső (belső vágány, amely előtt a váltó egyenesben van) vágány halad át a "nagy"vasúton a külső (amelyikre kitérőben jár rá a vonat) az rakodó marad.
Jól érted, hosszában, igazából mind a két végén tervezem.
De ez még csak terv, azt nem tiltja semmi.
A teljes képen ugyan nem látszik, de a közepén van egy bányabejárat is vágánnyal a felső végén meg egy fatelep lesz csillefordítóval.
A toldáson lenne a feldolgozó üzem elméletileg.
(#15757) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15754) Válasz Ápr 6, 2013
Kéne egy fotó pont a keresztezés fölül, arról már meg tudom rajzolni.

Arról az íves hídról meg tehetnél fel pár képet a terepépítés topicba!
(#15761) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15757) Válasz Ápr 6, 2013
Íme az igényelt fotó, még egy vonalzót is raktam mellé mint a helyszínelők, hogy jobban meg lehessen saccolni a méreteket!

k1.JPG
 
(#15771) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15761) Válasz Ápr 6, 2013
Ez így teljesen jó lesz, de kérnék szépen egy vonalzó nélkülit is, és küld el lécci emailben mindkettőt, valamint azt, hogy a TT az hányas ív...

Itt "saccolni" nem igazán szabad, mert gondolom nem szeretnéd, ha állandóan siklanának rajta a cuccok!
(a NEM szabvány szerini tűrés +0,3mm)
(#15773) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15771) Válasz Ápr 6, 2013
Elküldtem, a vonatok amúgy is siklanak mert 1, nem túl jó a Tillig váltó nálam 2, a kocsik kerekeit be kell állítani.
(#15775) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#15773) Válasz Ápr 6, 2013
A nyáron lesz "Tillighez hasonlító" kitérő!
(#15867) FriTTz hozzászólása Válasz Ápr 9, 2013
Görgős sínhajlítója (mint a nagyvasúti csak kicsibe) van valakinek?
A fordítókorongba kéne egy tökéletes körív és nincs kedvem nagy átmérőjű dolgokra tekerni a sínszálat mert az nem olyan pontos.
(#15868) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#15867) Válasz Ápr 9, 2013
Ha egy Z vagy N méretü ives sint hosszába kettévágsz, és azt berakod a forditokorong medrébe, szinte teljesen automatikusan pontos kör alakuvá válik minden hajlitás nélkül, hiszen a mederfal fogja erre kényszeriteni. A talpfák meg adják a távolságot a függöleges faltól.
A hid kerekein meg amugy sincs nyomkarima, igy kisebb egyenletlenségek nem okoznak gondot.
Sokkal fontosabb a sinek magassága, mint a kör alak.
(#15869) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#15868) Válasz Ápr 9, 2013
Ahhaa, köszi az ötletet.
(#15870) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#15868) Válasz Ápr 9, 2013
asszem értem is
(#15872) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#15870) Válasz Ápr 9, 2013
az jó


(#15917) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 10, 2013
Ma megint sikerült haladnom egy kicsikét, de sajnos nyelvtanulás mellett elég lassan megy! A hét végén felkerültek a csúcssínek, ma pedig kialakítottam a csuklópontokat. Már csak az állító "rudazat" hiányzik, és a festés. Remélem, hét végén tényleg kész lesz, de ...

H0f 22_5 fok.jpg
 
(#15918) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15917) Válasz Ápr 10, 2013
Let's talk English! Összekapcsolhatod hasznosat az értelmessel!


(#15919) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#15918) Válasz Ápr 10, 2013
Yes!
Csak az a probléma, hogy amikor "váltózok", folymatosan azon rinyálok, hogy már megint nem tanultam, amikor meg tanulok, azért szívom a fogam, hogy hegyekben áll a megrendelés, és nem tudok haladni vele!

Klónozni kéne magamat, de az sem jó, mert ilyen marhából egy is elég!

(#15922) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#15919) Válasz Ápr 11, 2013
Never give up! Some of us can work 28 hrs a day .... On the model railway....


(#15929) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#15919) Válasz Ápr 11, 2013
Egyet értek ezen nem tudok vitatkozni!!! A váltóimat meg lassan kérem vissza!!!
(#15932) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#15929) Válasz Ápr 11, 2013
What kind of turnout would you like???
(#15934) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#15932) Válasz Ápr 11, 2013
Hm... Kend most angolul tanul, vagy amerikaiul?

A turnoutot az USA-ban mondják, angolosan points, vagy még szebben fogalmazva "points and crossing".

Na jó, grammarnazi mára kilőve
Lapozás       2/86    
Frissek
  2024. Dec, 27. Pé
1:46:40
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés