Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       44/86    
(#32337) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#32332) Válasz Ápr 19, 2014
Erre az 5-re is emlékszem meg a Népligetben is még mozdonyt is láttam rajta.


(#32358) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32300) Válasz Ápr 19, 2014
Megérdemelte az öregfiú!
(#32359) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#32358) Válasz Ápr 19, 2014
Ha nem érdemelte volna meg, nem kapta volna meg!
(#32366) róbertke válasza etwg hozzászólására (#32318) Válasz Ápr 19, 2014
(#32367) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#32366) Válasz Ápr 19, 2014
Ez hat sín, a többi terelősín.
(#32368) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#32358) Válasz Ápr 19, 2014
Hány darabban kéred vissza a mozdonyaidat??....
Nagyon szép "élőben" a Laci "alkotása"!! Neked úgysem lesz...be....
(#32391) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31991) Válasz Ápr 20, 2014
Elkészültem Zirc állomás kitérőinek vázaival:
1. összes
2. XIII-XIV hózi
3. XII

FREMO_02.jpg

FREMO_03.jpg

FREMO_04.jpg
 
(#32392) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32391) Válasz Ápr 20, 2014
1. XIII csonka
2. XIII
3. XI

FREMO_05.jpg

FREMO_06.jpg

FREMO_07.jpg
 
(#32395) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#32368) Válasz Ápr 21, 2014
Nem többben, mint ahogy átvittem!
(#32396) zsolesz74 hozzászólása Válasz Ápr 21, 2014
Laci!
Hídra szeretnék csinálni két vágány közé terelősínt.
Azt milyen profilból kell készíteni? Ugyanaz a méret vagy kisebb?
Köszi.
(#32403) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#32396) Válasz Ápr 21, 2014
Modellben jobban mutat, és biztonságosabb, ha kisebb ( valamivel) a terelösin. Igy nem okozhat zárlatot, meg nem ronditja el a látszatot ( hiszen a modellsinek, még a legfinomabbak is, sokkal nagyobbak mint a méretarányos sin lenne, ráadásul a durva szabványok miatt a terelösint nem tudod olyan közel rakni mint kellene....)
(#32406) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#32396) Válasz Ápr 21, 2014
Jó kérdés! Nézegettem képeket, a régebbi hidakon normál sínprofilból van, az újabbakon már az is valami egyedi profilból.

Én PECO CODE 80-ból vagy 83-ból csinálnám, de a normál sínprofil is jó.
(#32408) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32406) Válasz Ápr 21, 2014
És ilyet lehet itthon kapni? Én eddig egy PECO H0e flexi sínből termeltem ki, de egyszerűbb lenne külön sínszál, meg gondolom olcsóbb is.
(#32409) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32408) Válasz Ápr 21, 2014
Medikernél, de rendelni kell. Tapasztalatok alapján kb. 2 hónap, mire megjön.
(#32410) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32409) Válasz Ápr 21, 2014
Néztem az oldalukat, de nem találtam rajta...
(#32412) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32406) Válasz Ápr 21, 2014
Köszi. Tehát "legrosszabb" esetben fogom a Tillig TT sín anyagom és abból legyárthatom?
Akkor már csak a rozsdásítást kell megcsinálni, mert van néhány maradék sín szálam itthon.
(#32413) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32392) Válasz Ápr 21, 2014
Szép adag nem mondom, én meg még mindig nem fogtam neki a hóziknak.
OFF a vaterás reklám másnál is kirakja magát a nagyított kép elé?
(#32414) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32410) Válasz Ápr 21, 2014
Sínprofilok

Ami viszont gáz, hogy csak 6db-os csomagokban hozzák, elég jó kis pénzekért! Ha csak egy szál kell, akkor szólj, mert nekem mindegyikből van itthon.
(#32415) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#32412) Válasz Ápr 21, 2014
Idézet:
„ Tehát "legrosszabb" esetben fogom a Tillig TT sín anyagom és abból legyárthatom?”

Így van, vagy ha kell egy-két szál PECO, akkor szólj!
(#32416) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32413) Válasz Ápr 21, 2014
OFF
Nem, benyelt valamit a géped!
ON
(#32418) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32416) Válasz Ápr 21, 2014
Mit? Mi az ami kiemeli a hirdetést?
(#32420) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32418) Válasz Ápr 21, 2014
Válaszoltam a "Pihenő vasutasok" topikban.
(#32439) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32414) Válasz Ápr 21, 2014
Jaaa, én sínszálként kerestem...
Köszi, egyelőre elég lesz a bontott maradék HOe sín, illetve maradt még egy darab CODE 75 flexi is, az is jó vezető sínnek Tillig 2.07mm mellé, nem?
(#32441) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32420) Válasz Ápr 21, 2014
Kettő és fél órájába telt a tesómnak, míg rendbe rakta a gépem ..... úgy hogy csak óvatosan azokkal a reklámokkal és hasontársaikkal .....
(#32442) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 21, 2014
Vettem egy FLM 522102 sz. savszállító kocsit, hát ez szabályosan bukfencezett a váltó vezetősínjén. Új kerékprofilt találhattak ki?
(#32444) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32392) Válasz Ápr 21, 2014
Én nem tudom, miért megy ez ilyen k***va lassan, ma vagy 10 órát nyomtam, azt hittem, estére egy réteg festék rajta lesz, ehhez képest épp csak a XIII-as kitérőkre tudtam felragasztani a talpfákat!

FREMO_08.jpg

FREMO_09.jpg
 
(#32445) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#32442) Válasz Ápr 21, 2014
Mérd le a kerekek belső távolságát! Ha a vezetősínen akad, akkor méret alatt kell, hogy legyen (<14,3mm)!
(#32447) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32439) Válasz Ápr 22, 2014
A CODE 75 már majd 0,2mm-rel alacsonyabb, az sz.tem már nagyon látszana! Azon felül annak 0,78mm a korona szélessége (ha jól emléxem), a Tilligé meg 0,8mm, tehát így nincs is értelme!
(#32450) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#32444) Válasz Ápr 22, 2014
Kitartás! Nagyon jó lesz, és tovább öregbíti a hírneved
(#32454) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32447) Válasz Ápr 22, 2014
Igaz, a CODE 75 tényleg széles...
De mi ebben a PECO logika, hogy az alacsonyabb profil szélesebb, minta a megasabb?
(#32461) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32454) Válasz Ápr 22, 2014
Mert a CODE 75 realisztikus H0-nak készült, a CODE 80 pedig "mindenen elmegy rajta" N-nek és H0e-nek.
(#32473) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32445) Válasz Ápr 22, 2014
....hogy a fene egye meg! Eddig sem nagyon gyűjtöttem FL kocsikat, de ezek után még amúgy sem fogok! Mindegyik gyári I. korszakos kocsi kereke beakad, a régi építésű TRIX-International kocsik küllős kereke meg nem szorul...a ROCO és a Piko sem ...
(#32475) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#32473) Válasz Ápr 22, 2014
Kazi, bakkeR! Fog meg azt a kocsit, kapd ki belőle a kerekeket, húzd szét méretre, oszt jónapot!
(#32478) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32475) Válasz Ápr 22, 2014
Tízennégy kocsi kerekét kell szétcincálni -- kettőbe már vettem új ROCO kereket ...... amúgy most agyalok egy keréklehúzón .....
(#32496) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32444) Válasz Ápr 22, 2014
Azt hiszem, a holnapi napot meg fogja emlegetni az airbrush kompresszorom!

FREMO_10.jpg
 
(#32500) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#32496) Válasz Ápr 23, 2014
Ezek végül is 9 fokosak, ugye? TT-re adoptált tengelyábrád (pontos rajzra és árajánlatra egyelőre - még kb. 10 évig - nincs szükségem) nincs róluk véletlenül?
(#32512) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#32500) Válasz Ápr 23, 2014
Elküldtem mailben.
(#32525) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#32512) Válasz Ápr 23, 2014
Köszönöm!
(#32554) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32475) Válasz Ápr 24, 2014
Ezt a széthúzást hogy/mivel lehet precízen elvégezni? Van esetleg valami tuti módszer, szerszám, segédeszköz hozzá?
És mi a tapasztalat, beadják a derekukat a kerekek, engedik károsodás nélkül húzgálni magukat a tengelyen?
Most épp TRIX motorkocsi kereke bizonyult nálam szűknek, nem férnek el köztük a vezetősínek. A PECO váltón jól átmegy, én viszont tartottam az 1.2mm-t a tősínek melletti vezető síneknél is, és belül, a szívdarabnál is. Ezt jól tettem?

Trix.jpg
 
(#32556) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32554) Válasz Ápr 24, 2014
Van egy speci szerszám, nem fogod elhinni, de kerék-, vagy csapágylehuzonak hivják.
Puller

De van sok ilyen pl. A Fuhrmannál is.

Egyre nagyon kell vigyázni, a vagonkerekek elmozdithatok a mozdonykerekek viszont többnyire nem! ( pl. A Tillig TT kerekek nem) igy ott nem tudsz tenni mást csak leesztergálhatod.
A mozdonykerekek csak akkor mozdithatok el ha
A. Fémböl van a kerék
B. Vagy fémböl van a kerékagy ( régi PIKO), azaz a tengelyre fém van felhuzva.
(#32558) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#32554) Válasz Ápr 24, 2014
Lentebb leírta Váltógyártó, hogy 14,3mm a minimális távolság, ennél csak nagyobb lehet, tehát a 14,15mm még szűk. Viszont ott a másik véglet amit etwg írt, hogy nem minden kerék állítható, de ezen felül még az is játszik, hogy milyen a kerékabroncs profilja. Sokan - így a FLM, TRIX - Expressz, Märklin is - olyan kerékprofilt alkalmaz/alkalmaztak, ami a saját sínrendszeréhez tökéletes, de a CODE szabványt üti. Ilyenkor csak a kerékcsere jöhet szóba, na de azt is lehet komplikálni rendesen - tengelyhossz, kerékcsapágy kiképzése, stb. Legjobb ha előtte imádkozol, hogy csak a kerékabroncs távolság legyen a hiba .....
(#32559) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#32556) Válasz Ápr 24, 2014
És egy átlag vagon keréknek melyik oldalát kell húzogatni, ahol a fém-fém találkozik, vagy ahol köztük van a műanyag szigetelés?
(#32560) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32559) Válasz Ápr 24, 2014
Elvben majdnem mindegy, hiszen csak 1/10-d mm-kröl van szo. Gyanitom, hogy a müanyagkerék könnyebben mozdul ( de ez erösen függ a gyártási toleranciáktól).
(#32561) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#32554) Válasz Ápr 24, 2014
Mondjuk a keresztezésben a könyöksínnél nem kell(ett volna) ragaszkodni az 1,2 mm-hez, mert ott különösebb funkciója már nincsen (a kerék hátlapját neki már nem illene megvezetni). Arra kell figyelni, hogy az elméleti keresztezési pont környékén (tehát közvetlenül a keresztezési csúcs előtt) ne "essen be" a kerék a két könyöksín közé.
(#32575) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#32561) Válasz Ápr 24, 2014
Meg ugye arra, hogy a kerék széle még rajta van a könyöksínen, mikor a belseje már felült a csúcsra! Ez a technológia nem igazán tolerálja a méret alatti kerekeket. A NEM 110 szerint a könyöksín belső és a vezetősín külső távolsága 14-14,1mm, tehát a 14,15mm igen csak karcsú, hiszen a legkisebb ívbe is befeszül. Egyébként a NEM 310 már 14,4mm-t ír legkisebb belső keréktávolságnak
(#32577) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32575) Válasz Ápr 24, 2014
Ma méricskéltem párat: - Mint anno' említettem neked, a hózentróger elsősorban Gützold VT137 -es amolyan "S-Bahn" közlekedéshez kell. Jelentem az összes motorvonatom hajtott és szabadonfutó kerekének belső távolsága egységesen 14,4mm. Valamit már tudtak jó negyven éve Gützoldéknál. Viszont a FLM kocsik belső keréktávolsága 13,9mm és csak kerékcserével lehet változtatni, amúgy sem fognak közlekedni az "S-Bahn" szakaszon.
(#32624) baker6600 hozzászólása Válasz Ápr 26, 2014
Dolgoztam ma egy kicsit.

WP_20140426_...jpg
 
(#32626) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Ápr 26, 2014
Sziasztok!

Folytattam az ütközőbakok gyártását.
2db.-ra futotta lendületből,utána alábbhagyott a lelkesedés.
Csináltam egy kis forrasztó-összeállító sablont hozzá.
Valamivel egyszerűbb megcsinálni,de még mindig szívás.
Mondjuk egy átszelés belső elemeinek elkészítésével lehetne összehasonlítani.
Videó a készítés menetéről:Ütközőbak építés

A forrasztósablon,és a kész ütközőbak:

24.jpg

Ütközőbak sa...jpg
 
(#32651) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32496) Válasz Ápr 26, 2014
baker6600: Eddig jól néz ki, nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre!

Fordítókorongos: Nagyon jó ez a kis szerszám, lehet, majd kölcson kérem!

Én sem tétlenkedtem! Mondjátok meg őszintén, nem szebb az ablakban száradó kitérők látványa, mint holmi kornyadt muskátlié?

Két kitérő, egy XI-es, és egy XIII-as beépítése már meg is kezdődött.

FREMO_11.jpg

FREMO_12.jpg
 
(#32652) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#32651) Válasz Ápr 27, 2014
Szebb!
Szerintünk... ,a Nőstények szerint,már nem biztos.
A szerszámot szívesen kölcsönadom,ha ki akarnád próbálni.

Bakker:
A végeredményre én is kíváncsi vagyok,akár még egy videós futáspróbára is.
Egyébként tartozol még a befejezett angoloddal is.

Jó Váltógyártást!
Lapozás       44/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
15:34:39
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés