Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       43/86    
(#31970) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31968) Válasz Ápr 12, 2014
Tudsz valami jó közeli képet készíteni az ominózus csúcssínről?
(#31971) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31970) Válasz Ápr 12, 2014
Megpróbálhatom, de szerintem nem látszik majd, mert olyan apró különbség van csak a többitől. A vége kb félszázad milliméterrel vastagabb mint a többi, nem annyira hegyes, ezért nem simul fel olyannyira a tősínre. Ezen nem segített az se, hogy mindegyik csúcssín végét picit lejtősre csiszoltam.
A gyengébb minőségű kerekek karimái csak koppannak rajta, de a ROCO BR151-é nekimegy és átugratja azt. De ez is csak közel maximum sebességnél.
(#31973) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31970) Válasz Ápr 12, 2014
A talpfák hosszát hogyan kell méretezni?
(#31974) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 12, 2014
A harmadik képen látható a letörés. Másik kettőn meg a problémás beépített darab. Így a nagy képet nézve, látszik, hogy nem annyira hegyes. Valóságban nem annyira feltűnő.

20140412_211...jpg

20140412_211...jpg

csúcs4.jpg
 
(#31975) enamessias válasza enamessias hozzászólására (#31974) Válasz Ápr 12, 2014
Pont ez lett hosszabb a többitől, nyugodtan csiszolhatom tovább, hogy hegyesebb legyen.
(#31976) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31973) Válasz Ápr 12, 2014
Leméred a gyárit, vagy azokat a rajzokat, amiket adtam!
(#31979) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31974) Válasz Ápr 12, 2014
No, ez a csúcssín azért elég vastag! Két megoldás van, vagy vékonyabbra reszeled a csúcssínt, vagy kialakítasz egy fészket a tősínben, ahova be tud feküdni a csúcssín.

0e _kitero_0...jpg

N-es XIII-as...jpg

PIKO_A_geo _...jpg
 
(#31980) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31976) Válasz Ápr 12, 2014
Szerencsére nem szereztem be gyári vágányokat
Csak az érdekelne, mekkora a sín külső részétől a túlnyúlás?
(#31982) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31980) Válasz Ápr 12, 2014
Ha a többi váltót is a rajzaim alapján építetted, akkor azt vedd alapul! (3,6mm)
(#31983) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31979) Válasz Ápr 12, 2014
Ezek után le fogom fényképezni és úgy megnézni monitoron! Jobb mint a nagyító!
(#31984) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31982) Válasz Ápr 12, 2014
Köszi, nem tudtam volna pontosat mérni rajtuk, ez így a tökéletes.
(#31990) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31715) Válasz Ápr 12, 2014
Haladtam egy kicsit Zirc állomás kitérőivel. Kész a hózentróger és a három darab XII-es szerkezete. Érdekes módon a hózentrógereknél megszokott "elektromos szívás" elmaradt! Egy kis hibától eltekintve, amit rögtön észrevettem, rögtön jó lett. El sem akartam hinni!

Zirc_01.jpg

Zirc_02.jpg

Zirc_ht_01.jpg
 
(#31991) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31990) Válasz Ápr 12, 2014

Zirc_ht_05.jpg

Zirc_ht_06.jpg

Zirc_XII_02.jpg
 
(#32013) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#31903) Válasz Ápr 13, 2014
2 napig áztattam egy darab sínt, de semmi változás.
Igaz, nem volt itthon almás Jar, csak narancsos.
Lehet az volt a baj?
Valakinek sikerült az antikolás?
Képet lehet esetleg kérni az eredményről?
(#32027) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32013) Válasz Ápr 13, 2014
Lehet, hogy az almásban valami olyasmi sav van, ami a narancsosban nincs. Képet már nem igazán tudok felrakni, mert nekiestem drótkefével, polírpapirral, de megpróbálok egy makrót lőni.
Ezen látszik még egy kicsit a különbség, a csúcssínekhez nem nyúltam még.

antik.jpg
 
(#32032) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32027) Válasz Ápr 13, 2014
Azt gondolnám, az almás meg a narancsos között csak a színező és az illat anyag a különbség, de ezek szerint mégsem...
Ahol barna lett, ott vezeti az áramot, jó a kontakt? Mert a gyárilag barna tudja ezt.
(#32033) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32032) Válasz Ápr 13, 2014
Nem tudom, nincs még kész, áramot nem látott még. De kinézetre ugyan az mint a gyári sötétített sín.
Próbáld meg kisebb hígításban.
(#32034) DZolTTán hozzászólása Válasz Ápr 13, 2014
Elkészült a második darab IBW. Egy fokkal talán jobb az elsőnél, de nem vagyok elégedett.
Pl. a csúcssínek mozgó része alól elfelejtettem „kitörölni” a talpfát.
Ha íves szívdarabot kell csinálni, akkor mi az üdvös megoldás? Mert ugye a reszelő és a forrasztó sablonba csak az egyenes sín megy bele, utána kézzel nem lehet tökéletesre görbíteni.
Ha meg előre pontosan megcsinálom az ívet a sínhajlítóval, akkor azt csak köszörűn tudom hegyezni, ott meg nehéz eltalálni a pontos szöget...

IBW2.jpg

IBW2a.jpg
 
(#32035) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32033) Válasz Ápr 13, 2014
Lehet, mégis tömény zaccba raktad? Vagy előtte elmosogattál benne egy leégetett serpenyőt??
(#32036) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32034) Válasz Ápr 13, 2014
Az ívessel én is szívtam, kiderült, hogy a kéttengelyes vagon szorult rajta, úgyhogy utólag kellett alakítanom rajta.
(#32037) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32035) Válasz Ápr 13, 2014
Nem volt tömény, csak kevesebb vízzel hígítottam.
(#32046) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32034) Válasz Ápr 13, 2014
Azt bizony kézzel kell meghajlítani, pont az általad felsorolt okok miatt!
Amúgy mi bajod van ezzel?
Ha a csúcssín alól kireszeled a talpfa felesleges részét, hibátlan lesz!
(#32047) baker6600 hozzászólása Válasz Ápr 13, 2014
Sikerült megrajzolnom.

ives3.png
 
(#32048) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32047) Válasz Ápr 13, 2014
No, erre nagyon kíváncsi leszek!
Hajrá!
(#32063) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32048) Válasz Ápr 14, 2014
Aha, én is
(#32073) DZolTTán hozzászólása Válasz Ápr 14, 2014
Van arról szóló NEM/NMRA/vmi. szabvány előírás, hogy a váltóknál milyen paraméterekre kell figyelni? Pl. tősín-vezetősín távolság?
(#32076) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32073) Válasz Ápr 14, 2014
Van, csak több helyröl kell összeszedni, mert sok szabvány fedi egymást (kerékméretel, sinméretek stb.)
(#32079) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32073) Válasz Ápr 14, 2014
Váltók vágányok vezetési méretei:
NEM 110

Többi NEM szabvány:
booci.hu

Köszönet Kornélnak a magyarításért!
(#32081) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32079) Válasz Ápr 14, 2014
Köszi, a BOOCI-t ismertem, néztem is, de ott nem volt.
Egy netes videó alapján esztergáltunk POM-ból távtartókat, nagyon hasznosnak bizonyult a precíz összeállításhoz:

Távtartó.jpg
 
(#32083) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#32081) Válasz Ápr 14, 2014
Illetve még azt találtam ki, hogy az utolsó 2-2 fa talpfa után még beteszek egy ideiglenes NYÁK csíkot, hogy a fa felragasztásáig tartsa a pontos irányt és nyomtávot, ha megkötött a ragasztás, akkor lecsípem a sínt a végleges méretre.
(#32084) Luciferike hozzászólása Válasz Ápr 14, 2014
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, hogy két nyomtávos vasúti hidat miből célszerű készíteni?

(#32086) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#32084) Válasz Ápr 14, 2014
Egynyomtávosból! Valami jóféle pillanatragasztóval beleragasztasz még egy sínszálat a kisebb nyomtávhoz, oszt ennyi.
(#32087) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32081) Válasz Ápr 14, 2014
Ott van, a NEM 110 az, külön be is linkeltem! Ezen kívül milyen méreteket szeretnél még?
(#32090) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32087) Válasz Ápr 14, 2014
Jaaaa, én a számológép résznél kerestem
Akkor minden megvan!
(#32092) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#32081) Válasz Ápr 14, 2014
Szia Zoli!

Jó távtartókat csináltál.
Én is csináltam távtartókat lemezből,de a tied egyszerűbbre,és ügyesebbre sikerült.
Nekem is nagyon hasznosak voltak.
Annak,hogy középen vissza van véve az átmérő,van valami jelentősége?
(#32093) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32092) Válasz Ápr 14, 2014
Igen, amikor pl. elmegy egy 3. sín, azok között, amiket épp állítasz.
(#32125) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#32086) Válasz Ápr 15, 2014
Párhuzamos közlekedésre alkalmas hidra gondoltam amin oda vissza egyszerre közlekedhetnek a vonatok!
(#32128) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#32125) Válasz Ápr 15, 2014
Az két vágányos, nem két nyomtávos!

Olyat kell venni! Építeni meg bármiből! Kartonból, műanyag lapokból, CD tokból, attól függ, mennyire vagy szerszámozott és türelmes!
(#32131) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32092) Válasz Ápr 15, 2014
Ha fémböl csinálod ( sárgaréz, alu) akkor sokat segit a sinek forrasztásánál is. Egyszerüen odaguritod ahol forrasztani kell és egyböl stimmel a nyomtáv.
(#32261) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32035) Válasz Ápr 17, 2014
Próbaképp beáztattam egy árva síndarabot, és tényleg nem történt vele semmi. Elképzelhető, hogy csak a forrasztás után lesz valami változás, mert a cinen fehér porszerű lerakódás volt, mint ami az akku saruján szokott néha képződni.
Sehol egy kémikus, amikor kéne.
(#32269) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#32261) Válasz Ápr 17, 2014
Nem mindegy mibe áztatod. Olyan tisztitoszer kell amiben foszforsav van ( persze az ilyesmi nincs ráirva ), de pl. a rozsaszinü flakonos ilyen (Vanish).

(#32276) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#32269) Válasz Ápr 18, 2014
Akkor a Cola is jó!
(#32277) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#32276) Válasz Ápr 18, 2014
De nem mindegy, hogy melyik! Csak a hagyományos Coca-Cola az igazi!
(#32278) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32276) Válasz Ápr 18, 2014
Persze attol még ragadni is fog. Sokkal több vagont fognak majd a mozdonyok huzni.

(#32300) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 18, 2014
Egy kedves barátomnak építettem egy három nyomtávos dilikört tesztvágányzat gyanánt. H0, TT és N-es cuccokat lehet rajta futtatni, persze, ha rájön az őrület, és kitalálja, hogy Z-s hajtást is akar csinálni, akkor gond nélkül bele lehet forrasztani azt a nyomtávot is.

tesztvágány_...jpg

tesztvágány_...jpg

tesztvágány_...jpg
 
(#32315) kombi válasza Váltógyártó hozzászólására (#32300) Válasz Ápr 18, 2014
Óriási ötlet!

Egyébként a képek láttám beugrott az egykori Ganz néhai népligeti próbapályája. Volt azon vagy 4-5 különböző nyomtávú vágány egyszerre, első látásra nem is volt olyan könnyű kiigazodni rajta.

Fiatal koromban mindig csodálkoztam is, hogy a búbánatba is találja meg ott a vonat a neki megfelelő sínt?
(#32318) etwg válasza kombi hozzászólására (#32315) Válasz Ápr 19, 2014
Hát még ha egy átmenet is lett volna benne. Németországban egy pihent agy igy probálta egyformán koptatni a külsö sinszálat, a keskennyomtáv egy darabig az egyik sint használta, majd a másikat......
(#32329) róbertke válasza kombi hozzászólására (#32315) Válasz Ápr 19, 2014
Tévedsz, volt az nyolc-tíz is, hiszen a spanyol nyomtávtól kezdve lefele minden megtalálható volt anno' ......
(#32330) etwg válasza róbertke hozzászólására (#32329) Válasz Ápr 19, 2014
Én is csak 5-6 sinre emlékszem.
(#32332) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#32330) Válasz Ápr 19, 2014
A körúton keresztben: Bővebben: Link
Lapozás       43/86    
Frissek
  2024. Dec, 29. Vas
16:41:48
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés