Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       46/86    
(#32961) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32952) Válasz Máj 4, 2014
Nincs leforrasztva az sem, bár a képen tényleg úgy néz ki.
(#33006) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32921) Válasz Máj 4, 2014
Még szerencse, hogy az áram tudja, merre kell folynia, mert én elvesztettem a fonalat!

(Na jó, hibátlanul működik, csak kicsit zsúfolt!)

Roco R2 geo ...jpg
 
(#33008) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 5, 2014
Már előre utálom azt, ami most fog következni! Meg azt is, aki ilyen hülyeségekre rávesz!

bttb bázeli.jpg
 
(#33018) sunocske válasza HOTotya hozzászólására (#32927) Válasz Máj 5, 2014
Ugyan nem én lettem megszólítva, de ez azért nem egészen így van

Vannak típustervek, és alapvetően ezeket a kitérőket és átszeléseket használják. Egyedi tervezés csak ott kell, ahol ezekkel a típusokkal nem oldható meg az oda elképzelt vágányhálózat.
(#33023) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008) Válasz Máj 5, 2014
Apám! Ezen már kiigazodni is nehéz. Jó móka!
(#33048) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008) Válasz Máj 5, 2014
Bakker, ilyet...
(#33055) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008) Válasz Máj 5, 2014
Ilyet akarok én is
(#33056) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#33055) Válasz Máj 5, 2014
Nem akarsz! (monoton hang, Jedi mozdulat)
(#33057) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33056) Válasz Máj 5, 2014
Igenis Mesterem
(#33090) HOTotya válasza sunocske hozzászólására (#33018) Válasz Máj 6, 2014
Igen köszi a ki igazítást!! Én is erre gondoltam csak hülyén fogalmaztam meg......
(#33119) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008) Válasz Máj 6, 2014
Ma eddig jutottam:

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg
 
(#33132) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33119) Válasz Máj 7, 2014
Lassan járható is lesz. Csak keresgélem az állam... Kitartás, mindjárt vége
(#33148) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#33119) Válasz Máj 7, 2014
Már most elismerésem!
Te Laci, amikor egy ilyen új projektnél kell 8 féle, eddig nem használt szögben reszelni , akkor azt hogy oldod meg? Gondolom nem készül mindegyikhez sablon?
(#33155) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#33148) Válasz Máj 7, 2014
Azért van pár darab: 1, 2, 2.5, 3.2, 4, 5, 6, 7.2, 8, 9, 10, 12, 15, 22.5 és ezeket variálom. Pl. se 7 se 14 fokosom nincs, de van 6 meg 8 fokos. Ha pedig nagyon nem jön össze (mert csak nagyon eltérő szögekből tudnám összerakni), akkor viszont csináltatok egyet.

Persze egy satuban is meg tudnám csinálni egész jóra, de az egész jó az nem elég!
(#33172) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33119) Válasz Máj 7, 2014
Mai eredmény.

BTTB bázeli ...jpg
 
(#33176) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33172) Válasz Máj 8, 2014
Úgy látom júniusban nyithat a Tüzép telep
(#33198) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#33176) Válasz Máj 8, 2014
Nem mondod, hogy egy iparvágány-kiágazáshoz kell...! A "tüzepes" koma mennyit fizetett a vasúttervező irodának, hogy egy ilyen műszert kapott?
(#33203) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#33198) Válasz Máj 8, 2014
A Tüzép addig nem nyithat, amíg a PFT-nek nincs meg a vágánya és így a telephelye és nem látom rendesen, hogy mennyi hely marad még neki
(#33208) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33172) Válasz Máj 8, 2014
Sajnos nem haladtam túl sokat, nagyon macerás azokat az apró vackokat megcsiszolni, és pontosan a helyükre forrasztgatni. Az tuti, hogy már rég égettem meg annyiszor az ujjaimat, mint ennél a váltónál!

De legalább kész lett, ami nem mozog. Illetve a négy belső vezetősín még hiányzik, de azt csak a csúcssínek után tudom felrakni.

BTTB bázeli ...jpg
 
(#33210) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#33176) Válasz Máj 8, 2014
Azon a tüzépen erős kedvezményekkel tudok majd vásárolni!
(#33211) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#33210) Válasz Máj 8, 2014
Max.: Frissen hasított talpfát kapsz ....
(#33213) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33208) Válasz Máj 8, 2014
Ó, hát ez tök egyszerű lesz, még én is értem
(#33250) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33208) Válasz Máj 9, 2014
Péntek, az én napom!

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg
 
(#33278) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33250) Válasz Máj 10, 2014
Ez annyira szép lesz, hogy inkább a vitrinbe teszem
(#33281) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#33278) Válasz Máj 10, 2014
Árjúkrézi???

Akkor nem kapod meg!!!
(#33282) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33006) Válasz Máj 11, 2014
Betalpfáztam az íves keresztes kitérős kis művemet:

Roco R2 geo ...jpg

Roco R2 geo ...jpg
 
(#33283) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33250) Válasz Máj 11, 2014
Valamint elkészült a TT bázeli is.

Az előbbiekhez hozzácsapok még négy darab Tillig H0 EW2 geometria alapján épített kitérőt, és holnap (illetve ma délelőtt) piktorkodok egy kicsit!

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg

CAM01734.jpg
 
(#33288) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#33282) Válasz Máj 11, 2014
Az átszelésnél miért kell kiszigetelni mind a négy metszéspontot? Elvileg két helyen "azonos pólusú" sínek metszik egymást, ott "találkozhatna is az áram". Vagy valamit kifelejtettem?
Amúgy tökéletes, lenyűgöző, kifinomult, csodálatos.... munka, mint mindig!
(#33292) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#33288) Válasz Máj 11, 2014
Ha a sima angolváltót nézzük, és lehagyjuk mondjuk A3 ágat és A1-A3 szívdarabot (sárga), akkor kapunk egy normál kitérőt, aminek a csúcsa A1 gyökei A2 és A4. A normál kitérőnél a szívdarabot aszerint polarizáljuk, hogy a csúcssínek merre terelik a vonatot. Ergó A1 csúcssín állásától függ, hogy A2-A4 (zöld) szívdarab milyen polaritást kap. Miután A1 és A3 együtt mozog, ezért a zöld szívdarab polarizálása szempontjából mindegy, hogy a vonat A1 vagy A3 felől érkezik. Az már az átszelési kitérők kialakításának sajátossága, hogy a gyök felőli oldalt is állítani kell (egy angolváltó tk. 4 kitérő).

A bázeli elektromos elrendezése ugyanaz, mint a sima angolnak. A teljes közepét azért kell kiszigetelni, és polarizálni, mert ha megnézel a sima angolt, a tengelyesen szimmetrikus kitérő felső és alsó vágányzata csak a szívdaraboknál érintkezik, így elég csak azt a két kis szakaszt kiszigetelni a zárlat elkerülése érdekében, a többi kaphatja a folyamatos áramellátást. Miután a bázeli kitérőnek szinte a teljes középső része érintkezik egymással, így ennek a szakasznak nem lehet folyamatos áramot adni,és miután keresztben haladáskor a két szívdarab különböző polaritást kell, hogy kapjon, így középen is el kell szigetelni egymástól a két belső részt.

h0_angol_el.jpg

h0_baeseli_e...jpg
 
(#33294) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#33292) Válasz Máj 11, 2014
Bocsánat, ezek szerint félre érthető voltam. Én a sima átszlésre (villamos) gondoltam, ehhez válaszolva tettem fel a kérdést: (#33282)
(#33296) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#33294) Válasz Máj 11, 2014
Nem, én értettem félre, azt hittem, a bázelire gondolsz.

Jelenleg analóg szembe forgalom lesz rajta, de később tervben van digitalizálás és hurokmodul, akkor viszont azonos lesz a vágányok polaritása, és akkor a szíveknél kell a szigetelés.

Ezért, hogy ne kelljen felrobbantani az asztalt az átalakításkor, így kiszigeteltem mind a négy helyen, és majd alul lesznek összekötve a megfelelő részek. Amikor váltás lesz, akkor két kapcsolatot meg kell szüntetni, kettőt meg összekötni, oszt ennyi, nem kell újat csinálni.
(#33299) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#33278) Válasz Máj 11, 2014
Inkább egy SBB C5/6 alá, jobban mutat .....
Apropó ez nem TT méretű??
(#33308) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33283) Válasz Máj 11, 2014
Nagyon irigykedem, remekül festenek
(#33316) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#33296) Válasz Máj 11, 2014
Helló!

Te milyen programmal szoktad megrajzolni a vágányokat, hogy a nyomtatás után 1:1 passzol?

Szeretnék két vágányos hidat készíteni ami ívet ír le és egy sablonba szeretném megcsinálni.
(#33317) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#33316) Válasz Máj 11, 2014
Mindegy, hogy miben rajzolod meg, az a lényeg, hogy pdf-ben mentsd el, és utána bármikor kinyomtathatod mérethelyesen.
(#33339) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33282) Válasz Máj 12, 2014
Kész!

Roco R2 geo ...jpg

Roco R2 geo ...jpg

Roco R2 geo ...jpg
 
(#33340) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33339) Válasz Máj 12, 2014

Roco R2 geo ...jpg

Roco R2 geo ...jpg

Roco R2 geo ...jpg
 
(#33341) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33340) Válasz Máj 12, 2014
Jelenleg szembe forgalom lesz a cuccon, ezért az átszelés keresztezési csúcsai vannak összekötve a villasínekkel, de tervben van hurokmodul és párhuzamosítás, valamikor még a végítélet előtt, ezért a kettős keresztezések is be vannak vezetékelve. Ha megtörténik a módosítás, akkor csak a szívdarabok vezetékeit el kell vágni, a másikat összekötni, és már jó is lesz.

Roco R2 geo ...jpg
 
(#33342) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 12, 2014
Befejeztem a Facebookon 400. "lájkolóm" ajándék 4db kitérőjét is. Ezek Tillig H0 EW2 geometria alapján készültek.

Itt a folyamat:

EW2_geo_01.jpg

EW2_geo_02.jpg

EW2_geo_03.jpg
 
(#33343) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33342) Válasz Máj 12, 2014
Itt a kész kitérők:

EW2_geo_06.jpg

EW2_geo_07.jpg

EW2_geo_08.jpg
 
(#33429) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33283) Válasz Máj 16, 2014
Elkészült a TT Bázeli:

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg
 
(#33430) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33429) Válasz Máj 16, 2014

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg
 
(#33434) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#33430) Válasz Máj 16, 2014
Mondhatni: "Csak a szokásos"... A szokásosan szuper!
(#33450) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 16, 2014
Ma Nekiugrottam három Nem túl Nagy kitérőNek...

Két 10 fokos és egy 12 fokos jobbos PECO CODE 80 profilból.

N 10 12 fok ...jpg
 
(#33476) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33450) Válasz Máj 18, 2014
Ma is N-eztem egy kicsit. Tk. szerkezetkészre faragtam a kicsiket!

BakkeR, elcsesztem a nyomtávot!

N 10 12 fok ...jpg

N 10 12 fok ...jpg
 
(#33477) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33476) Válasz Máj 18, 2014
A vágánytengely-távolságnak 33,6mm lett megadva. Ez sem jó, mehet a kukába!

N 10 12 fok ...jpg

N 10 12 fok ...jpg
 
(#33478) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#33477) Válasz Máj 18, 2014
Szia Váltógyártó!
Ne dobd ki!
Nekem ennyi pontatlanság még éppen belefér.
Jó váltógyártást!
(#33514) róbertke hozzászólása Válasz Máj 19, 2014
Lacinak sok szeretettel:
Szuper-Hózentróger
(#33521) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#33514) Válasz Máj 19, 2014
Nem tudom megnézni!
(#33522) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#33477) Válasz Máj 19, 2014
Milyen alapanyagok kellenek amúgy egy kitérő elkészítéséhez?
Lapozás       46/86    
Frissek
  2024. Dec, 28. Szo
23:40:42
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés