|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#32961) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32952)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2014 |
|
Nincs leforrasztva az sem, bár a képen tényleg úgy néz ki. |
(#33006) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32921)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2014 |
|
Még szerencse, hogy az áram tudja, merre kell folynia, mert én elvesztettem a fonalat!
(Na jó, hibátlanul működik, csak kicsit zsúfolt!) |
|
(#33008) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Már előre utálom azt, ami most fog következni! Meg azt is, aki ilyen hülyeségekre rávesz! |
|
(#33018) sunocske válasza HOTotya hozzászólására (#32927)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Ugyan nem én lettem megszólítva, de ez azért nem egészen így van
Vannak típustervek, és alapvetően ezeket a kitérőket és átszeléseket használják. Egyedi tervezés csak ott kell, ahol ezekkel a típusokkal nem oldható meg az oda elképzelt vágányhálózat. |
(#33023) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Apám! Ezen már kiigazodni is nehéz. Jó móka! |
(#33048) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Bakker, ilyet... |
(#33055) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Ilyet akarok én is |
(#33056) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#33055)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Nem akarsz! (monoton hang, Jedi mozdulat) |
(#33057) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33056)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Igenis Mesterem |
(#33090) HOTotya válasza sunocske hozzászólására (#33018)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2014 |
|
Igen köszi a ki igazítást!! Én is erre gondoltam csak hülyén fogalmaztam meg...... |
(#33119) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33008)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2014 |
|
Ma eddig jutottam: |
|
(#33132) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33119)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2014 |
|
Lassan járható is lesz. Csak keresgélem az állam... Kitartás, mindjárt vége |
(#33148) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#33119)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2014 |
|
Már most elismerésem!
Te Laci, amikor egy ilyen új projektnél kell 8 féle, eddig nem használt szögben reszelni , akkor azt hogy oldod meg? Gondolom nem készül mindegyikhez sablon? |
(#33155) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#33148)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2014 |
|
Azért van pár darab: 1, 2, 2.5, 3.2, 4, 5, 6, 7.2, 8, 9, 10, 12, 15, 22.5 és ezeket variálom. Pl. se 7 se 14 fokosom nincs, de van 6 meg 8 fokos. Ha pedig nagyon nem jön össze (mert csak nagyon eltérő szögekből tudnám összerakni), akkor viszont csináltatok egyet.
Persze egy satuban is meg tudnám csinálni egész jóra, de az egész jó az nem elég! |
(#33172) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33119)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2014 |
|
Mai eredmény. |
|
(#33176) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33172)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Úgy látom júniusban nyithat a Tüzép telep |
(#33198) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#33176)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Nem mondod, hogy egy iparvágány-kiágazáshoz kell...! A "tüzepes" koma mennyit fizetett a vasúttervező irodának, hogy egy ilyen műszert kapott? |
(#33203) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#33198)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
A Tüzép addig nem nyithat, amíg a PFT-nek nincs meg a vágánya és így a telephelye és nem látom rendesen, hogy mennyi hely marad még neki |
(#33208) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33172)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Sajnos nem haladtam túl sokat, nagyon macerás azokat az apró vackokat megcsiszolni, és pontosan a helyükre forrasztgatni. Az tuti, hogy már rég égettem meg annyiszor az ujjaimat, mint ennél a váltónál!
De legalább kész lett, ami nem mozog. Illetve a négy belső vezetősín még hiányzik, de azt csak a csúcssínek után tudom felrakni. |
|
(#33210) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#33176)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Azon a tüzépen erős kedvezményekkel tudok majd vásárolni! |
(#33250) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33208)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Péntek, az én napom! |
|
(#33278) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#33250)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Ez annyira szép lesz, hogy inkább a vitrinbe teszem |
(#33281) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#33278)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Árjúkrézi???
Akkor nem kapod meg!!! |
(#33282) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33006)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Betalpfáztam az íves keresztes kitérős kis művemet: |
|
(#33283) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33250)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Valamint elkészült a TT bázeli is.
Az előbbiekhez hozzácsapok még négy darab Tillig H0 EW2 geometria alapján épített kitérőt, és holnap (illetve ma délelőtt) piktorkodok egy kicsit! |
|
(#33288) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#33282)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Az átszelésnél miért kell kiszigetelni mind a négy metszéspontot? Elvileg két helyen "azonos pólusú" sínek metszik egymást, ott "találkozhatna is az áram". Vagy valamit kifelejtettem?
Amúgy tökéletes, lenyűgöző, kifinomult, csodálatos.... munka, mint mindig! |
(#33292) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#33288)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Ha a sima angolváltót nézzük, és lehagyjuk mondjuk A3 ágat és A1-A3 szívdarabot (sárga), akkor kapunk egy normál kitérőt, aminek a csúcsa A1 gyökei A2 és A4. A normál kitérőnél a szívdarabot aszerint polarizáljuk, hogy a csúcssínek merre terelik a vonatot. Ergó A1 csúcssín állásától függ, hogy A2-A4 (zöld) szívdarab milyen polaritást kap. Miután A1 és A3 együtt mozog, ezért a zöld szívdarab polarizálása szempontjából mindegy, hogy a vonat A1 vagy A3 felől érkezik. Az már az átszelési kitérők kialakításának sajátossága, hogy a gyök felőli oldalt is állítani kell (egy angolváltó tk. 4 kitérő).
A bázeli elektromos elrendezése ugyanaz, mint a sima angolnak. A teljes közepét azért kell kiszigetelni, és polarizálni, mert ha megnézel a sima angolt, a tengelyesen szimmetrikus kitérő felső és alsó vágányzata csak a szívdaraboknál érintkezik, így elég csak azt a két kis szakaszt kiszigetelni a zárlat elkerülése érdekében, a többi kaphatja a folyamatos áramellátást. Miután a bázeli kitérőnek szinte a teljes középső része érintkezik egymással, így ennek a szakasznak nem lehet folyamatos áramot adni,és miután keresztben haladáskor a két szívdarab különböző polaritást kell, hogy kapjon, így középen is el kell szigetelni egymástól a két belső részt. |
|
(#33294) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#33292)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Bocsánat, ezek szerint félre érthető voltam. Én a sima átszlésre (villamos) gondoltam, ehhez válaszolva tettem fel a kérdést: (#33282) |
(#33296) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#33294)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Nem, én értettem félre, azt hittem, a bázelire gondolsz.
Jelenleg analóg szembe forgalom lesz rajta, de később tervben van digitalizálás és hurokmodul, akkor viszont azonos lesz a vágányok polaritása, és akkor a szíveknél kell a szigetelés.
Ezért, hogy ne kelljen felrobbantani az asztalt az átalakításkor, így kiszigeteltem mind a négy helyen, és majd alul lesznek összekötve a megfelelő részek. Amikor váltás lesz, akkor két kapcsolatot meg kell szüntetni, kettőt meg összekötni, oszt ennyi, nem kell újat csinálni. |
(#33299) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#33278)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Inkább egy SBB C5/6 alá, jobban mutat .....
Apropó ez nem TT méretű?? |
(#33308) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33283)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Nagyon irigykedem, remekül festenek |
(#33316) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#33296)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Helló!
Te milyen programmal szoktad megrajzolni a vágányokat, hogy a nyomtatás után 1:1 passzol?
Szeretnék két vágányos hidat készíteni ami ívet ír le és egy sablonba szeretném megcsinálni. |
(#33317) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#33316)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Mindegy, hogy miben rajzolod meg, az a lényeg, hogy pdf-ben mentsd el, és utána bármikor kinyomtathatod mérethelyesen. |
(#33339) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33282)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Kész! |
|
(#33340) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33339)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
|
|
(#33341) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33340)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Jelenleg szembe forgalom lesz a cuccon, ezért az átszelés keresztezési csúcsai vannak összekötve a villasínekkel, de tervben van hurokmodul és párhuzamosítás, valamikor még a végítélet előtt, ezért a kettős keresztezések is be vannak vezetékelve. Ha megtörténik a módosítás, akkor csak a szívdarabok vezetékeit el kell vágni, a másikat összekötni, és már jó is lesz. |
|
(#33342) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Befejeztem a Facebookon 400. "lájkolóm" ajándék 4db kitérőjét is. Ezek Tillig H0 EW2 geometria alapján készültek.
Itt a folyamat: |
|
(#33343) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33342)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Itt a kész kitérők: |
|
(#33429) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33283)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
Elkészült a TT Bázeli: |
|
(#33430) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33429)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
|
|
(#33434) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#33430)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
Mondhatni: "Csak a szokásos"... A szokásosan szuper! |
(#33450) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
Ma Nekiugrottam három Nem túl Nagy kitérőNek...
Két 10 fokos és egy 12 fokos jobbos PECO CODE 80 profilból. |
|
(#33476) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33450)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2014 |
|
Ma is N-eztem egy kicsit. Tk. szerkezetkészre faragtam a kicsiket!
BakkeR, elcsesztem a nyomtávot! |
|
(#33477) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#33476)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2014 |
|
A vágánytengely-távolságnak 33,6mm lett megadva. Ez sem jó, mehet a kukába! |
|
(#33478) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#33477)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2014 |
|
Szia Váltógyártó!
Ne dobd ki!
Nekem ennyi pontatlanság még éppen belefér.
Jó váltógyártást! |
(#33514) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
|
(#33521) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#33514)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Nem tudom megnézni! |
(#33522) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#33477)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Milyen alapanyagok kellenek amúgy egy kitérő elkészítéséhez? |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 17:18:36 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|