Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       50/86    
(#36294) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36288) Válasz Aug 4, 2014
Olyan negatívak vagytok!
(#36296) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#36294) Válasz Aug 5, 2014
Felújíthatnád a csíkos-műhelyt is...

Amúgy gratuléa, szép! Remélem hamarosan ez is tele lesz a munka egészséges "káoszával"...
(#36337) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#36294) Válasz Aug 6, 2014
Azért az előző "gyár", otthonosabb volt! Ez az új olyan rideg, ipari kinézetű lett! Na de ha visszaáll a "káosz", biztosan jobban fog kinézni!
(#36396) etwg hozzászólása Válasz Aug 9, 2014
Ma véletlenül -mást keresve- elböngésztem a világhálon, és mit látok? Egyesek már 10 €-ért árulják a Conrad váltomeghajtot. (Amikor utoljára vettem - igaz jo régen - 5 € alatt volt a 10 darabos csomagban. Azota semmit sem változtattak rajta, az áron kivül, pedig nagyon ráférne némi belsö uplift. (Igaz én már nem használom ezeket, pontosan a mechanikai kivitel miatt.
(#36401) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 9, 2014
Első Tillig TT geometriájú angolváltóm!

Látod Pisti! Elkezded, csinálod, előbb-utóbb kész lesz!

CAM02517.jpg

CAM02519.jpg

CAM02526.jpg
 
(#36402) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 9, 2014
Alakul a műhelyrend!

CAM02529.jpg
 
(#36403) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401) Válasz Aug 9, 2014
Jol néz ki!
(#36406) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#36403) Válasz Aug 9, 2014
Még szép! Nem akarok szégyenben maradni annál, akinek készül!
(#36407) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401) Válasz Aug 9, 2014

klassz lett
(#36408) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36293) Válasz Aug 9, 2014
Idézet:
„Csak nyugodtan, erre van a fórum! ”
Most nézem, ezt baker6600-nak írtam, de TTmisinek (#36286) szántam!
(#36409) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#35193) Válasz Aug 10, 2014
Készülget a két új pálya....

2014-08-09 1...jpg

2014-08-09 1...jpg
 
(#36410) róbertke hozzászólása Válasz Aug 10, 2014
Új lakásbeosztás

10563002_427...jpg
 
(#36411) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36406) Válasz Aug 10, 2014


Gondoltam........
(#36415) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#36402) Válasz Aug 10, 2014
Azért így már jól néz ki. A titkos rekeszek és fiókok azok hol vannak???
(#36417) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#36415) Válasz Aug 10, 2014
Örülök, hogy épségben hazaértetek!

Magad is írtad, hogy titkos, ergó nem kötöm az orrodra!
(#36418) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#36410) Válasz Aug 10, 2014
A konyhát kicsit nagynak találom, amúgy jó!
(#36423) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 10, 2014
Ismét egy kis BTTB!

CAM02534.jpg
 
(#36429) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401) Válasz Aug 10, 2014
Mivel van felfogatva a sín darab a többihez?
(#36431) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#36429) Válasz Aug 10, 2014
Idézet:
„Mivel van felfogatva a sín darab a többihez?”
Bocs, ezt nem értem!
(#36437) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#36431) Válasz Aug 10, 2014
A váltó nyelvei a fix sínekhez milyen papucsokkal van oda rögzítve?
(#36438) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#36437) Válasz Aug 10, 2014
Kb. 3mm-es sínpapucs darabkával, és 0,8mm széles, 0,15mm vastag rugóbronz lemezdarabbal összeforrasztom a két síndarabot, részint a rögzítés, részint a tökéletes kontakt miatt. Ha visszakeresel, biztos találsz rólaképet is. Most nem tudok feltölteni, mert vonaton ülök, és telefonról myomom.
(#36463) baker6600 válasza Luciferike hozzászólására (#36437) Válasz Aug 11, 2014
Ezen elég jól látszik, és nagyon nem is kellett nyomozni

CAM02519.jpg
 
(#36614) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 16, 2014
Egy újabb remekműbe futottam bele a napokban. Sajnos az építése szomorú ok miatt maradt félbe, mivel a készítője az égi terepasztalom modellezik már.

Ez a talpfa egy ROCO H0e kitérő alapján készült. Egy NYÁK lemezre lett felrajzolva a talpfa mintázata, majd kireszelve. A sínek nem forrasztva vannak, hanem a sínkötések helyén a talpfa meg lett furkálva, és tűzőgép kapoccsal van a sín felfogatva. Én is elkezdtem egy hasonlót, persze lézervágott talpfával, de még nem jutottam a végére.

CAM02537.jpg

CAM02542.jpg
 
(#36615) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 16, 2014
A héten garanciális javításra visszahoztam egy H0 angol és egy hármas kitérőt, mivel a szívnél szorultak a hosszabb két tengelyes vagonok. Nem szokott előfordulni, de most belefutottam!

Eddig egy PIKO kocsival teszteltem, de most gyorsan építettem egy hosszabb tesztkocsit. PILZ profilból készült, pontozóval ütöttem bele a tengelyvégek fészkeit, és egy átlós merevítést is kapott. Szépem működik a kicsike.

CAM02550.jpg

CAM02551.jpg

CAM02554.jpg
 
(#36616) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 16, 2014
Azért is jobb ez a megoldás, mint a kocsi használata, mert a kocsi alatt nem látszik a hiba. Azt hiszem építek ilyeneket a többi méretarányban is!

CAM02558.jpg

CAM02564.jpg
 
(#36618) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36616) Válasz Aug 16, 2014
Én egy plexi lapbol csináltam hasonlo jármüvet, szinte ugyanilyen célokra.

(#36670) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36616) Válasz Aug 18, 2014
Elkészült a TT kocsi is. Mivel a TT kerekem nem hegyes végű, hanem csapos, így egyszerűbb volt nyák csíkból megépíteni a TT tesztkocsit, mert a nyákot könnyebb kifúrni. Ez 55 mm-es tengelytávú, ami szintén ~6,5m. Nem lett túl szép, de a futása ennek is hibátlan, és ugye ez a lényeg!

A nyákból készült kocsinak még egy előnye van, a kocsi nagyon könnyű, így a legkisebb súrlódást, feszülést is meg lehet érezni, miközben tolom a váltón.

CAM02565.jpg

CAM02569.jpg

CAM02571.jpg
 
(#36672) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36670) Válasz Aug 18, 2014
Fontos, hogy a 4 kerék 1 sikban legyen ( üveglapon vagy tükrön szoktam beállitani.)
(#36674) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#36672) Válasz Aug 18, 2014
Én csak egy bútorlap darabkán, de jó lett mert azon se, és az asztalomon se billegett. Van egy kis derékszögem, így azt is le tudtam ellenőrizni.
(#36679) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#36670) Válasz Aug 19, 2014
Néma gyereknek... izé..

Néma ejtőernyősnek egy ex. repgép műszerész sem értni szavát!

Szót vón' Kend, oszt' kapoTT vón' tűlem... Mármint kereket...
(#36688) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36679) Válasz Aug 19, 2014
Köszönöm a felajánlást kedves Mester , biztos lesz még alkalom, amikor majd "szólok" valamiért, de ez most volt itthon, és nem tört meg a lelkem az alkalmazott megoldás miatt.

Az igazság az, hogy van egy hegyes tengelyvégű kerekem is, de a kocsiba a nagyobb átmérőjű kereket akartam rakni, és ez volt a csapos végű.
(#36695) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#36670) Válasz Aug 19, 2014
Nem vagyok egy Grétsy prof., de a hátamon feláll a szőr, amikor a nyomtatott áramköri lapot rendre-sorra "nyák"-ként írják le. A nyák (sic!) egy nyúlós, félfolyékony halmazállapotú, gélszerű anyagot jegyez, míg a nyomtatott áramkör (-i lap) rövid neve, lévén betűszó, helyesen: NYÁK. Ti. a betűszavak csupa nagybetűvel írandóak, lásd: MÁV, csak hogy stílszerű legyek.
Szóval ha szabad kérnem: NYÁK, és ne nyák...
Köszönöm.
(#36697) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36688) Válasz Aug 19, 2014
Ellenörzés céljára a kisebb kerék jobb ( hamarabb felfut a sinre, ha valami nem passzol).
(#36704) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#36695) Válasz Aug 19, 2014
(#36706) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#36697) Válasz Aug 19, 2014
Én nem annyira a felfutástól tartok, inkább a csúcs-könyoksín közti megszorulástól, ennek ellenörzésére pedig a nagyobb kerék a jó.
(#36708) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#36695) Válasz Aug 19, 2014
Én attól mentem a falnak, hogy anno "platinának" is hívták a nyomtatott áramköri lapot, abból az apropóból, hogy németül a platine elnevezése is használatos, és kicsit félre sikerült fordítani...
(#36800) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 23, 2014
Egy újabb adag villamos kitérő. Három normál talpfás, a többi öt és a hármas burkolt lesz.

CAM02584.jpg

CAM02586.jpg

CAM02592.jpg
 
(#36801) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36800) Válasz Aug 23, 2014
Ebben a geometriában ez az első hármas kitérőm.

CAM02593.jpg

CAM02596.jpg

CAM02597.jpg
 
(#36802) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36801) Válasz Aug 23, 2014
Most egy három angolos hózentróger jön Fuggerth geometriára.

ht_15fok_60m...jpg
 
(#36845) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 25, 2014
Meglátogattam keresztapámat, aki Zircen lakik, és ha már ott voltam...

hasonlit1.jpg

hasonlit2.jpg

hasonlit3.jpg
 
(#36846) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36845) Válasz Aug 26, 2014
(#36847) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#36845) Válasz Aug 26, 2014
Még mindig keresem az állam, mert leesett.
(#36848) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#36845) Válasz Aug 26, 2014
A 2-es váltó 8. alján a laza geót rossz helyre modellezted!
(#36850) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#36848) Válasz Aug 26, 2014
Szerintem a többit is!
(#36852) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#36850) Válasz Aug 26, 2014
Na, tessék! Mi ez a hanyagság?

Egyébként részemről is jár a főhajtás, ezekkel az összehasonlító képekkel "adja ki" igazán azt a lélegzetelállító precizitást, amit a tervezés és építés során tanúsítottatok!
(#36941) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Aug 28, 2014
Sziasztok!

Most kaptam az infót,hogy vannak letölthető Fast Track-os
sablonok. (!)
Nekem ez új volt,nem tudtam róla....
lehet hogy ez itt már nem újság,de én eléggé le vagyok maradva a váltós témával (sajnos).

Nézzétek:
Váltósablonok!

Jó Váltógyártást!
(#36947) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36941) Válasz Aug 29, 2014
Nos, emlékeim szerint ez már tényleg volt téma, mint ahogy az is, hogy ez nem igazán jó az európai sínredszerekhez. Más a talpfa mérete, más a köztük lévö távolság, és itt a talpfák az egyenes ágra merölegesek a váltó végéig, amiugye az európai váltókra nem jellemzö (talán csak Angliában).
(#36948) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#36947) Válasz Aug 29, 2014
Szia Váltógyártó!

Igen,ezt tudtam.
Csak a letölthető sablonokról nem tudtam.
Az amerikai témát modellezőknek azért még jól jöhet.
(#36994) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 31, 2014
Egy 70-es évek elejéről származó TT geometriához készítek egyedi hózentrógereket. Az egyik ráadásul nem is szimmetrikus. A ROKAL kerékméret szintén horrorisztikus. A tősín-vezetősín távolság az 1mm helyett 1,9mm!!!

CAM02640.jpg

CAM02851.jpg

CAM02854.jpg
 
(#36995) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36994) Válasz Aug 31, 2014
Miután a brutális vezetési méretek ellenére BTTB cuccoknak is futni kell, ezért mozgó-szívesre lett készítve, mint az eredeti ROKAL váltók. Az átszelésben a nagy hézagok miatt muszáj lapokat berakni a nyomkarimáknak, ezt elfektetett 2,5mm-es TILLIG profilból készítettem.

CAM02855.jpg

CAM02858.jpg

CAM02859.jpg
 
Lapozás       50/86    
Frissek
  2024. Dec, 27. Pé
1:08:47
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés