|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#36294) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36288)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2014 |
|
Olyan negatívak vagytok! |
(#36296) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#36294)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2014 |
|
Felújíthatnád a csíkos-műhelyt is...
Amúgy gratuléa, szép! Remélem hamarosan ez is tele lesz a munka egészséges "káoszával"... |
(#36337) JZoli válasza Váltógyártó hozzászólására (#36294)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2014 |
|
Azért az előző "gyár", otthonosabb volt! Ez az új olyan rideg, ipari kinézetű lett! Na de ha visszaáll a "káosz", biztosan jobban fog kinézni! |
(#36396) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
Ma véletlenül -mást keresve- elböngésztem a világhálon, és mit látok? Egyesek már 10 €-ért árulják a Conrad váltomeghajtot. (Amikor utoljára vettem - igaz jo régen - 5 € alatt volt a 10 darabos csomagban. Azota semmit sem változtattak rajta, az áron kivül, pedig nagyon ráférne némi belsö uplift. (Igaz én már nem használom ezeket, pontosan a mechanikai kivitel miatt.
|
(#36401) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
Első Tillig TT geometriájú angolváltóm!
Látod Pisti! Elkezded, csinálod, előbb-utóbb kész lesz! |
|
(#36402) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
Alakul a műhelyrend! |
|
(#36403) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
Jol néz ki!
|
(#36406) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#36403)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
Még szép! Nem akarok szégyenben maradni annál, akinek készül! |
(#36407) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
|
(#36408) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36293)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2014 |
|
Idézet: „Csak nyugodtan, erre van a fórum! ”
Most nézem, ezt baker6600-nak írtam, de TTmisinek (#36286) szántam! |
(#36409) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#35193)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
Készülget a két új pálya.... |
|
(#36411) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36406)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
|
(#36417) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#36415)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
Örülök, hogy épségben hazaértetek!
Magad is írtad, hogy titkos, ergó nem kötöm az orrodra! |
(#36418) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#36410)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
A konyhát kicsit nagynak találom, amúgy jó! |
(#36423) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
Ismét egy kis BTTB! |
|
(#36429) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
Mivel van felfogatva a sín darab a többihez? |
(#36431) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#36429)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
Idézet: „Mivel van felfogatva a sín darab a többihez?”
Bocs, ezt nem értem! |
(#36437) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#36431)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
A váltó nyelvei a fix sínekhez milyen papucsokkal van oda rögzítve? |
(#36438) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#36437)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2014 |
|
Kb. 3mm-es sínpapucs darabkával, és 0,8mm széles, 0,15mm vastag rugóbronz lemezdarabbal összeforrasztom a két síndarabot, részint a rögzítés, részint a tökéletes kontakt miatt. Ha visszakeresel, biztos találsz rólaképet is. Most nem tudok feltölteni, mert vonaton ülök, és telefonról myomom. |
(#36463) baker6600 válasza Luciferike hozzászólására (#36437)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2014 |
|
Ezen elég jól látszik, és nagyon nem is kellett nyomozni |
|
(#36614) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Egy újabb remekműbe futottam bele a napokban. Sajnos az építése szomorú ok miatt maradt félbe, mivel a készítője az égi terepasztalom modellezik már.
Ez a talpfa egy ROCO H0e kitérő alapján készült. Egy NYÁK lemezre lett felrajzolva a talpfa mintázata, majd kireszelve. A sínek nem forrasztva vannak, hanem a sínkötések helyén a talpfa meg lett furkálva, és tűzőgép kapoccsal van a sín felfogatva. Én is elkezdtem egy hasonlót, persze lézervágott talpfával, de még nem jutottam a végére. |
|
(#36615) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
A héten garanciális javításra visszahoztam egy H0 angol és egy hármas kitérőt, mivel a szívnél szorultak a hosszabb két tengelyes vagonok. Nem szokott előfordulni, de most belefutottam!
Eddig egy PIKO kocsival teszteltem, de most gyorsan építettem egy hosszabb tesztkocsit. PILZ profilból készült, pontozóval ütöttem bele a tengelyvégek fészkeit, és egy átlós merevítést is kapott. Szépem működik a kicsike. |
|
(#36616) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Azért is jobb ez a megoldás, mint a kocsi használata, mert a kocsi alatt nem látszik a hiba. Azt hiszem építek ilyeneket a többi méretarányban is! |
|
(#36618) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36616)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Én egy plexi lapbol csináltam hasonlo jármüvet, szinte ugyanilyen célokra.
|
(#36670) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36616)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
Elkészült a TT kocsi is. Mivel a TT kerekem nem hegyes végű, hanem csapos, így egyszerűbb volt nyák csíkból megépíteni a TT tesztkocsit, mert a nyákot könnyebb kifúrni. Ez 55 mm-es tengelytávú, ami szintén ~6,5m. Nem lett túl szép, de a futása ennek is hibátlan, és ugye ez a lényeg!
A nyákból készült kocsinak még egy előnye van, a kocsi nagyon könnyű, így a legkisebb súrlódást, feszülést is meg lehet érezni, miközben tolom a váltón. |
|
(#36672) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36670)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
Fontos, hogy a 4 kerék 1 sikban legyen ( üveglapon vagy tükrön szoktam beállitani.) |
(#36674) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#36672)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
Én csak egy bútorlap darabkán, de jó lett mert azon se, és az asztalomon se billegett. Van egy kis derékszögem, így azt is le tudtam ellenőrizni. |
(#36679) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#36670)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Néma gyereknek... izé..
Néma ejtőernyősnek egy ex. repgép műszerész sem értni szavát!
Szót vón' Kend, oszt' kapoTT vón' tűlem... Mármint kereket... |
(#36688) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36679)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Köszönöm a felajánlást kedves Mester , biztos lesz még alkalom, amikor majd "szólok" valamiért, de ez most volt itthon, és nem tört meg a lelkem az alkalmazott megoldás miatt.
Az igazság az, hogy van egy hegyes tengelyvégű kerekem is, de a kocsiba a nagyobb átmérőjű kereket akartam rakni, és ez volt a csapos végű. |
(#36695) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#36670)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Nem vagyok egy Grétsy prof., de a hátamon feláll a szőr, amikor a nyomtatott áramköri lapot rendre-sorra "nyák"-ként írják le. A nyák (sic!) egy nyúlós, félfolyékony halmazállapotú, gélszerű anyagot jegyez, míg a nyomtatott áramkör (-i lap) rövid neve, lévén betűszó, helyesen: NYÁK. Ti. a betűszavak csupa nagybetűvel írandóak, lásd: MÁV, csak hogy stílszerű legyek.
Szóval ha szabad kérnem: NYÁK, és ne nyák...
Köszönöm. |
(#36697) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36688)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Ellenörzés céljára a kisebb kerék jobb ( hamarabb felfut a sinre, ha valami nem passzol).
|
(#36704) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#36695)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
|
(#36706) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#36697)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Én nem annyira a felfutástól tartok, inkább a csúcs-könyoksín közti megszorulástól, ennek ellenörzésére pedig a nagyobb kerék a jó. |
(#36708) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#36695)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Én attól mentem a falnak, hogy anno "platinának" is hívták a nyomtatott áramköri lapot, abból az apropóból, hogy németül a platine elnevezése is használatos, és kicsit félre sikerült fordítani... |
(#36800) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2014 |
|
Egy újabb adag villamos kitérő. Három normál talpfás, a többi öt és a hármas burkolt lesz. |
|
(#36801) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36800)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2014 |
|
Ebben a geometriában ez az első hármas kitérőm. |
|
(#36802) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36801)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2014 |
|
Most egy három angolos hózentróger jön Fuggerth geometriára. |
|
(#36845) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Meglátogattam keresztapámat, aki Zircen lakik, és ha már ott voltam... |
|
(#36846) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36845)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
|
(#36847) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#36845)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
|
(#36848) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#36845)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
A 2-es váltó 8. alján a laza geót rossz helyre modellezted! |
(#36850) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#36848)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
Szerintem a többit is! |
(#36852) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#36850)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
Na, tessék! Mi ez a hanyagság?
Egyébként részemről is jár a főhajtás, ezekkel az összehasonlító képekkel "adja ki" igazán azt a lélegzetelállító precizitást, amit a tervezés és építés során tanúsítottatok! |
(#36941) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Sziasztok!
Most kaptam az infót,hogy vannak letölthető Fast Track-os
sablonok. (!)
Nekem ez új volt,nem tudtam róla....
lehet hogy ez itt már nem újság,de én eléggé le vagyok maradva a váltós témával (sajnos).
Nézzétek:
Váltósablonok!
Jó Váltógyártást! |
(#36947) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36941)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Nos, emlékeim szerint ez már tényleg volt téma, mint ahogy az is, hogy ez nem igazán jó az európai sínredszerekhez. Más a talpfa mérete, más a köztük lévö távolság, és itt a talpfák az egyenes ágra merölegesek a váltó végéig, amiugye az európai váltókra nem jellemzö (talán csak Angliában). |
(#36948) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#36947)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Szia Váltógyártó!
Igen,ezt tudtam.
Csak a letölthető sablonokról nem tudtam.
Az amerikai témát modellezőknek azért még jól jöhet. |
(#36994) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2014 |
|
Egy 70-es évek elejéről származó TT geometriához készítek egyedi hózentrógereket. Az egyik ráadásul nem is szimmetrikus. A ROKAL kerékméret szintén horrorisztikus. A tősín-vezetősín távolság az 1mm helyett 1,9mm!!! |
|
(#36995) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36994)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2014 |
|
Miután a brutális vezetési méretek ellenére BTTB cuccoknak is futni kell, ezért mozgó-szívesre lett készítve, mint az eredeti ROKAL váltók. Az átszelésben a nagy hézagok miatt muszáj lapokat berakni a nyomkarimáknak, ezt elfektetett 2,5mm-es TILLIG profilból készítettem. |
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 11:26:31 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|