|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#40055) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40054)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2014 |
|
Ami még nehézség a különböző nyomtávok kombinálásakor, az a különböző vezetési méretekből adódik. A szívdarabnál nagyon precízen kell kialakítani a hézagokat, hogy az N-es kerék ne szoruljon meg, de az Nm kerék se döccenjen nagyot az áthaladáskor. |
|
(#40056) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#40055)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2014 |
|
|
(#40064) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#40053)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2014 |
|
Na mi van váltótündérke?? nem kell a betét amiről beszéltünk????
Megoldottad máshogy????? |
(#40066) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#40064)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2014 |
|
De, csak nincs időm rá! |
(#40071) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#40066)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2014 |
|
Jó jó értem csak kifutunk az időből és csak jövőre lesz kész...... |
(#40236) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
|
(#40238) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#40236)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
Kihívó! |
(#40239) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#40236)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
Ez is Laci, csak álruhában! |
(#40240) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#40239)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
|
(#40262) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39173)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Befejeztem a ROCO R9-R10 60° geometriájú hózentrógert. Ezt egyszer szét kellett szednem, és az átszelési részt áttervezni, mert az íves átszelésben siklottak a hosszú kéttengelyes kocsik, így az átszelést egy darabon kiegyenesítettem. A belső szivek szöge 4,7 fok, a külsők 7,2 fok és az átszelés szívdarabjai 11 fokosak. A legkisebb ív 670mm, ami kell is, mert egy Big Boy is fog rajta szaladgálni (r.min=525mm)! |
|
(#40263) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40262)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
|
|
(#40264) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40263)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
|
|
(#40270) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#40264)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Próbáltam én is egy íves átszelést készíteni.Ami furcsa számomra, a hosszú kocsik a vezető sínek közelsége miatt szorultak, siklottak ki. Ez után próbáltam papíron kirajzolni miért, arra jutottam, szerintem ívben ha betartom az 1,1-1,3 mm távolságot akkor tetszik nem tetszik megszorul (R420 10cm kocsi). Én mondjuk megnöveltem a távolságot, mert ilyen hosszú egyenes szakaszt nem akartam készíteni. Szerintem jó lett, a forgó zsámoly sem tud félre menni, a hosszú kocsi sem szorul de... A szabványok között nincs valahol leírva hogy ilyen esetben mi a teendő ? , én gondolok valamit rosszul? , vagy messziről kell kerülni ezt az esetet mint a tüzet? |
(#40273) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40270)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
|
(#40278) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#40273)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Vessetek rám követ, de nekem nem tetszik az egyenes megoldás! Pont a lényegétől fosztod meg.
Az íves hózi ötlete engem is érdekel egy ideje. Lehet én is neki fogok majd egynek, mert praktikus, jól néz ki, egyedi és sok helyet lehet megspórolni vele. Látom, hogy még így is sokszor hajlítottad meg a vezető sínt, mire jó lett, de az egyenes szakasz benne akkor is kiábrándító.
Az ívek növelésével (vagy csökkentésével) nem javul a helyzet? |
(#40279) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#40278)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Dehogy vetek rád követ, egyrészt messze vagy, másrészt nekem is jobban tetszett az eredeti verzió!
Viszont itt a funkcionalitás is számít, így amit csinálok, az inkább legyen kevésbé szép, de működőképes, mint egy gyönyörű sz@r! |
(#40280) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#40279)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Értem én, hogy neked egy meglévő tervhez van megrendelésed. Ezen keretek között így tudtad használhatóra készíteni.
De nekem még képlékeny a dolog, vehetem kisebbre vagy nagyobbra is az íveket. Akkor is ugyan ez a probléma lenne az átszelésnél? |
(#40282) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#40280)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Csináltam egy ROCO R5-R6 geometriát, annál már tudtam úgy játszani a belső sínekkel, hogy egész jó lett. A 75mm tengelytávú tesztkocsi gond nélkül átmegy rajta, de ezt csak azért merem kiadni a kezemből, mert tudom, hogy ennél hosszabb kocsik nem mennek majd rajta. Pár hozzászólással lejjebb ott van még festetlenül a nagy mellett. |
(#40283) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#40273)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Én csak egy sima keresztet készítettem, ott ilyen gond nem lehetett, mert nagyobb szögben találkoztak, és szemre is bőven megvolt mindenhol a támasztás. |
(#40284) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40283)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Igen, ez a probléma csak kis keresztezési szögnél áll fent! |
(#40285) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40283)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Kolléga!
A fészbúkon láttam már képeket a váltóidról, dobj már fel ide is néhányat! |
(#40290) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#40282)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Tehát, ha hosszú vagonokat járatnék rajta, akkor mindenképp egyenesítenem kell? Még kis íveknél is? Sokat persze nem lehet, mert akkor a vágány tengely távolságot kéne nagyobbra venni, vagy a kitérő ívét nagyon kicsire. |
(#40294) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#40285)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Szerintem valakivel összetévesztesz, igaz egyet már lefényképeztem, de akár milyen szemüvegen keresztül nézem, nem üti meg az oldal színvonalát.Csak működnek talán.Csak mostanában kezdtem próbálkozni vele, pont a te hatásodra.Hátha egy asztalra valót össze tudok hozni. |
|
(#40296) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#40290)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Idézet: „Tehát, ha hosszú vagonokat járatnék rajta, akkor mindenképp egyenesítenem kell?”
Kis szögű átszelésnél igen. Olyan nagy szöget meg nem tudsz rakni a vágányok közé, ami már biztonságos, mert akkor a belső ívek lennének túl kicsik.
Nagy ívnél van még egy megoldás, hogy az átszelésben s belső síneket mozgóra építed, és azt is állítod, kvázi csúcssínként, ebben az esetben ugye nem lesz hézag, teljesen biztonságos lesz a rendszer. |
(#40297) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40294)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Előfordulhat!
A kolléga, akire gondoltam, amerikai modellekhez épített kitérőket. Valamiért azt gondoltam, hogy te vagy. |
(#40302) zengoe hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Kedves Váltógyártó!
Elkészültem az angolváltómmal. Köszönöm a segítséget hozzá. Rakok fel képeket. |
|
(#40303) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#40302)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
További képek... |
|
(#40304) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#40302)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Egy utolsó. |
|
(#40306) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#40304)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Nagyon jó lett, de túl kicsit nyit szerintem. Próbáltad kéttengelyesekkel? |
(#40311) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#40306)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Igen, próbáltam. Jól mennek. Nem volt siklás. Bár ez még csak kézi "vezérlés" volt egy-egy vagonnal.
Fő nehézségem egyébként a váltóállító talpfa beállítása volt. Arra rájöttem vagy legalábbis nekem úgy tűnt a legjobbnak, ha a két középső síncsúcsot állítom be elsőnek. Aztán a két külsőt a belsőkhöz mérten. A két belső síncsúcsot először szinte passzentosan egymáshoz raktam, de ekkor akadályozták egymást.
Fel is merült bennem, hogy nem kellene a két állító talpfa helyett 4 állító talpfával megoldani a váltót. Ugyanis így lényegesen könnyebben lehetne beállítani, ráadásul nagyobb nyitással. Kisebb percízitással is hibamentesen tudna működni.
Van egy angolváltóm, ami így is működik. Ráadásul ennél a váltónál csak egyetlen állítómű hajtja meg a négy állító talpfát. Ld. képeken. Ellentétesen mozdulnak el egymáshoz képest az állító talpfák, így minden irányból vagy keresztben-egyenesen vagy ívesen tudnak a szerelvények közlekedni. Ezáltal (számomra) egyszerűbb a váltó állapotának megítélése, így biztonságosabbnak is érzem. Meg lehet-e ezt oldani egyetlen (esetleg két)szervo motorral is? |
|
(#40312) róbertke válasza zengoe hozzászólására (#40311)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Egész vonatot próbálj rajta mozdonnyal tili-tolizni, akkor jönnek elő az esetleges hibák. |
(#40313) proba válasza zengoe hozzászólására (#40302)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
A csapok eléggé fixeknek néznek ki, a középső csúcssínek pedig szeretnek (szerintem) a vágánytengellyel párhuzamosan is elmozdulni.Vagy ilyenkor a toldásokat húzza szét?
A beállítási nehézségekre találtam ki a rugós középső csúcssíneket. állításkor nem oda húzza a rúd, hanem el.Így sokkal könnyebb beállítani.
A másik állítási mód viszont nagyon tetszik. Esetleg ehhez lehetne használni a huzentrogerhez kitalált állítóművet, ami most merült fel nem régen. |
(#40316) zengoe válasza róbertke hozzászólására (#40312)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Köszi. Ki fogom próbálni. |
(#40318) zengoe válasza proba hozzászólására (#40313)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
A csúcssínek nem tudnak párhuzamosan elmozdulni. Hogy mekkora feszültség van a sínszálban azt nem tudom, de talán nem nagy, mert könnyen lehet a váltóállító talpfát állítani.
Milyen rúgós megoldást csinálsz? (Tudsz részletesebb leírást, képeket is mutatni?)
A hozentrogerhez lévő állítómű is érdekel, ha az angolváltóhoz felhasználható. Nem emlékszem, itt a topikban volt leírás róla? |
(#40351) proba válasza zengoe hozzászólására (#40318)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Ez gondolom ide is jó lehet.
Rugós változat, egyszerűen a középső csúcssíneket nem vágtam el, és úgy görbítettem, hogy a tősínnek nekifeszülnek alapban. Lásd pár hsz előtti képet. Az állítórúd meg elhúzza az éppen feleslegeset.
Állítani nehezebb, de nem túl nehéz. ( de a szervo erölködés nélkül megy vele kis feszültségen is.) meg azt sem tudom a sín mennyire tolerálja ezt a durva görbítést..(rendesen kikönnyítettem a talpát).
A következő az lesz, a külső csúcssíneket is ilyenre készítem. Ha nem jön be, elmondhatom, ezt is megpróbáltam, ha bejön, akkor nem kell papucsozni. könnyebb beállítani.. Azt a párszáz állítást, amire nekem kell szerintem kibírja. |
(#40352) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
|
(#40355) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#40352)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Hót elíg rusnya szegény,de hogy még pénzért is árulja......... |
(#40356) zengoe válasza proba hozzászólására (#40351)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Köszönöm. Megnéztem az angolváltódat. Én azt hiszem meg fogom próbálni majd a 4 váltóállító talpfával később, így azt hiszem könnyebb lesz a beállítás. A hozentroger egy szervos szabályozása pedig nekem úgy tűnik alkalmas lesz az angol váltó 4-es állításához. |
(#40357) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#40352)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Meglepő |
(#40358) proba válasza zengoe hozzászólására (#40356)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Túl könnyű sem jó, akkor a szerelvény alatt is el tud rázódni.Hiszen a csúcsot csak a görbesége tartja. |
(#40367) proba válasza proba hozzászólására (#40358)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Más kérdés, ha külön állítórúddal akarod állítgatni őket akkor az egész értelmetlen, maradhatnak a fix csapok. |
(#40388) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#40311)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Idézet: „Meg lehet-e ezt oldani egyetlen (esetleg két)szervo motorral is?”
Bocs, erre elfelejtettem válaszolni.
Miután a két oldal ellentétes polaritású, ezért vigyázni kell, nehogy a belső csúcssínek összeérjenek. Ha megnézed a képet, amit feltöltöttél, akkor láthatod, hogy a belső csúcssínek eltérő hosszban vannak kialakítva pont ezért. Sz.tem nagyon csúnya. A másik hátrány, hogy ennél az állítási módnál nem tudod polarizálni a szívdarabokat, vagy figyelni kell, honnan jön a vonat, és kézzel, vagy valami elektronikával megoldani. Az állítása amúgy valóban egyszerűbb, mert csak két állás van a négy helyett, de én biztos nem alkalmaznám ezt a kialakítást. |
(#40389) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39334)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Elkészült a speckó ROCO R5-R6 geometriájú hózentróger. |
|
(#40390) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40389)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
|
|
(#40391) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40390)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
|
|
(#40392) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40391)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
|
|
(#40393) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39489)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Pár fabattkát megérnek!
Ja, nem is, BaTTka fát! |
|
(#40394) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40055)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
És az N-Nm szörnyeteg! |
|
(#40401) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2014 |
|
Szolgálati válógyártó kollégának!
Van egy papírdarab nálam, amit Neked át kellene adnom. Csak ide vagyok szögezve a műhelyhez, alkalom adtán érte kellene jönni.
Kössz! |
(#40408) zengoe válasza proba hozzászólására (#40367)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2014 |
|
Köszönöm. |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 11:24:38 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|