Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       58/86    
(#40055) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40054) Válasz Dec 5, 2014
Ami még nehézség a különböző nyomtávok kombinálásakor, az a különböző vezetési méretekből adódik. A szívdarabnál nagyon precízen kell kialakítani a hézagokat, hogy az N-es kerék ne szoruljon meg, de az Nm kerék se döccenjen nagyot az áthaladáskor.

CAM03425.jpg

CAM03428.jpg

CAM03431.jpg
 
(#40056) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#40055) Válasz Dec 6, 2014
Már megint elképesztőt alkottál! Gratulálok.
(#40064) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#40053) Válasz Dec 6, 2014
Na mi van váltótündérke?? nem kell a betét amiről beszéltünk????
Megoldottad máshogy?????
(#40066) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#40064) Válasz Dec 6, 2014
De, csak nincs időm rá!
(#40071) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#40066) Válasz Dec 6, 2014
Jó jó értem csak kifutunk az időből és csak jövőre lesz kész......
(#40236) róbertke hozzászólása Válasz Dec 11, 2014
(#40238) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#40236) Válasz Dec 11, 2014
Kihívó!
(#40239) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#40236) Válasz Dec 11, 2014
Ez is Laci, csak álruhában!
(#40240) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#40239) Válasz Dec 11, 2014
(#40262) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39173) Válasz Dec 13, 2014
Befejeztem a ROCO R9-R10 60° geometriájú hózentrógert. Ezt egyszer szét kellett szednem, és az átszelési részt áttervezni, mert az íves átszelésben siklottak a hosszú kéttengelyes kocsik, így az átszelést egy darabon kiegyenesítettem. A belső szivek szöge 4,7 fok, a külsők 7,2 fok és az átszelés szívdarabjai 11 fokosak. A legkisebb ív 670mm, ami kell is, mert egy Big Boy is fog rajta szaladgálni (r.min=525mm)!

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg
 
(#40263) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40262) Válasz Dec 13, 2014

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg
 
(#40264) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40263) Válasz Dec 13, 2014

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg
 
(#40270) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#40264) Válasz Dec 13, 2014
Próbáltam én is egy íves átszelést készíteni.Ami furcsa számomra, a hosszú kocsik a vezető sínek közelsége miatt szorultak, siklottak ki. Ez után próbáltam papíron kirajzolni miért, arra jutottam, szerintem ívben ha betartom az 1,1-1,3 mm távolságot akkor tetszik nem tetszik megszorul (R420 10cm kocsi). Én mondjuk megnöveltem a távolságot, mert ilyen hosszú egyenes szakaszt nem akartam készíteni. Szerintem jó lett, a forgó zsámoly sem tud félre menni, a hosszú kocsi sem szorul de... A szabványok között nincs valahol leírva hogy ilyen esetben mi a teendő ? , én gondolok valamit rosszul? , vagy messziről kell kerülni ezt az esetet mint a tüzet?
(#40273) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40270) Válasz Dec 13, 2014
(#40278) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#40273) Válasz Dec 13, 2014
Vessetek rám követ, de nekem nem tetszik az egyenes megoldás! Pont a lényegétől fosztod meg.
Az íves hózi ötlete engem is érdekel egy ideje. Lehet én is neki fogok majd egynek, mert praktikus, jól néz ki, egyedi és sok helyet lehet megspórolni vele. Látom, hogy még így is sokszor hajlítottad meg a vezető sínt, mire jó lett, de az egyenes szakasz benne akkor is kiábrándító.
Az ívek növelésével (vagy csökkentésével) nem javul a helyzet?
(#40279) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#40278) Válasz Dec 13, 2014
Dehogy vetek rád követ, egyrészt messze vagy, másrészt nekem is jobban tetszett az eredeti verzió!

Viszont itt a funkcionalitás is számít, így amit csinálok, az inkább legyen kevésbé szép, de működőképes, mint egy gyönyörű sz@r!
(#40280) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#40279) Válasz Dec 13, 2014
Értem én, hogy neked egy meglévő tervhez van megrendelésed. Ezen keretek között így tudtad használhatóra készíteni.
De nekem még képlékeny a dolog, vehetem kisebbre vagy nagyobbra is az íveket. Akkor is ugyan ez a probléma lenne az átszelésnél?
(#40282) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#40280) Válasz Dec 13, 2014
Csináltam egy ROCO R5-R6 geometriát, annál már tudtam úgy játszani a belső sínekkel, hogy egész jó lett. A 75mm tengelytávú tesztkocsi gond nélkül átmegy rajta, de ezt csak azért merem kiadni a kezemből, mert tudom, hogy ennél hosszabb kocsik nem mennek majd rajta. Pár hozzászólással lejjebb ott van még festetlenül a nagy mellett.
(#40283) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#40273) Válasz Dec 13, 2014
Én csak egy sima keresztet készítettem, ott ilyen gond nem lehetett, mert nagyobb szögben találkoztak, és szemre is bőven megvolt mindenhol a támasztás.
(#40284) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40283) Válasz Dec 13, 2014
Igen, ez a probléma csak kis keresztezési szögnél áll fent!
(#40285) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40283) Válasz Dec 13, 2014
Kolléga!
A fészbúkon láttam már képeket a váltóidról, dobj már fel ide is néhányat!
(#40290) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#40282) Válasz Dec 14, 2014
Tehát, ha hosszú vagonokat járatnék rajta, akkor mindenképp egyenesítenem kell? Még kis íveknél is? Sokat persze nem lehet, mert akkor a vágány tengely távolságot kéne nagyobbra venni, vagy a kitérő ívét nagyon kicsire.
(#40294) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#40285) Válasz Dec 14, 2014
Szerintem valakivel összetévesztesz, igaz egyet már lefényképeztem, de akár milyen szemüvegen keresztül nézem, nem üti meg az oldal színvonalát.Csak működnek talán.Csak mostanában kezdtem próbálkozni vele, pont a te hatásodra.Hátha egy asztalra valót össze tudok hozni.

20141123_200...jpg
 
(#40296) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#40290) Válasz Dec 14, 2014
Idézet:
„Tehát, ha hosszú vagonokat járatnék rajta, akkor mindenképp egyenesítenem kell?”

Kis szögű átszelésnél igen. Olyan nagy szöget meg nem tudsz rakni a vágányok közé, ami már biztonságos, mert akkor a belső ívek lennének túl kicsik.

Nagy ívnél van még egy megoldás, hogy az átszelésben s belső síneket mozgóra építed, és azt is állítod, kvázi csúcssínként, ebben az esetben ugye nem lesz hézag, teljesen biztonságos lesz a rendszer.
(#40297) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#40294) Válasz Dec 14, 2014
Előfordulhat!

A kolléga, akire gondoltam, amerikai modellekhez épített kitérőket. Valamiért azt gondoltam, hogy te vagy.
(#40302) zengoe hozzászólása Válasz Dec 14, 2014
Kedves Váltógyártó!

Elkészültem az angolváltómmal. Köszönöm a segítséget hozzá. Rakok fel képeket.

IMAG0510.jpg

IMAG0511.jpg

IMAG0512.jpg
 
(#40303) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#40302) Válasz Dec 14, 2014
További képek...

IMAG0513.jpg

IMAG0514.jpg

IMAG0516.jpg
 
(#40304) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#40302) Válasz Dec 14, 2014
Egy utolsó.

IMAG0517.jpg
 
(#40306) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#40304) Válasz Dec 14, 2014
Nagyon jó lett, de túl kicsit nyit szerintem. Próbáltad kéttengelyesekkel?
(#40311) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#40306) Válasz Dec 15, 2014
Igen, próbáltam. Jól mennek. Nem volt siklás. Bár ez még csak kézi "vezérlés" volt egy-egy vagonnal.

Fő nehézségem egyébként a váltóállító talpfa beállítása volt. Arra rájöttem vagy legalábbis nekem úgy tűnt a legjobbnak, ha a két középső síncsúcsot állítom be elsőnek. Aztán a két külsőt a belsőkhöz mérten. A két belső síncsúcsot először szinte passzentosan egymáshoz raktam, de ekkor akadályozták egymást.

Fel is merült bennem, hogy nem kellene a két állító talpfa helyett 4 állító talpfával megoldani a váltót. Ugyanis így lényegesen könnyebben lehetne beállítani, ráadásul nagyobb nyitással. Kisebb percízitással is hibamentesen tudna működni.

Van egy angolváltóm, ami így is működik. Ráadásul ennél a váltónál csak egyetlen állítómű hajtja meg a négy állító talpfát. Ld. képeken. Ellentétesen mozdulnak el egymáshoz képest az állító talpfák, így minden irányból vagy keresztben-egyenesen vagy ívesen tudnak a szerelvények közlekedni. Ezáltal (számomra) egyszerűbb a váltó állapotának megítélése, így biztonságosabbnak is érzem. Meg lehet-e ezt oldani egyetlen (esetleg két)szervo motorral is?

IMAG0518[1].jpg

IMAG0520[1].jpg

IMAG0521[1].jpg
 
(#40312) róbertke válasza zengoe hozzászólására (#40311) Válasz Dec 15, 2014
Egész vonatot próbálj rajta mozdonnyal tili-tolizni, akkor jönnek elő az esetleges hibák.
(#40313) proba válasza zengoe hozzászólására (#40302) Válasz Dec 15, 2014
A csapok eléggé fixeknek néznek ki, a középső csúcssínek pedig szeretnek (szerintem) a vágánytengellyel párhuzamosan is elmozdulni.Vagy ilyenkor a toldásokat húzza szét?
A beállítási nehézségekre találtam ki a rugós középső csúcssíneket. állításkor nem oda húzza a rúd, hanem el.Így sokkal könnyebb beállítani.
A másik állítási mód viszont nagyon tetszik. Esetleg ehhez lehetne használni a huzentrogerhez kitalált állítóművet, ami most merült fel nem régen.
(#40316) zengoe válasza róbertke hozzászólására (#40312) Válasz Dec 15, 2014
Köszi. Ki fogom próbálni.
(#40318) zengoe válasza proba hozzászólására (#40313) Válasz Dec 15, 2014
A csúcssínek nem tudnak párhuzamosan elmozdulni. Hogy mekkora feszültség van a sínszálban azt nem tudom, de talán nem nagy, mert könnyen lehet a váltóállító talpfát állítani.

Milyen rúgós megoldást csinálsz? (Tudsz részletesebb leírást, képeket is mutatni?)

A hozentrogerhez lévő állítómű is érdekel, ha az angolváltóhoz felhasználható. Nem emlékszem, itt a topikban volt leírás róla?
(#40351) proba válasza zengoe hozzászólására (#40318) Válasz Dec 15, 2014
Ez gondolom ide is jó lehet.
Rugós változat, egyszerűen a középső csúcssíneket nem vágtam el, és úgy görbítettem, hogy a tősínnek nekifeszülnek alapban. Lásd pár hsz előtti képet. Az állítórúd meg elhúzza az éppen feleslegeset.
Állítani nehezebb, de nem túl nehéz. ( de a szervo erölködés nélkül megy vele kis feszültségen is.) meg azt sem tudom a sín mennyire tolerálja ezt a durva görbítést..(rendesen kikönnyítettem a talpát).
A következő az lesz, a külső csúcssíneket is ilyenre készítem. Ha nem jön be, elmondhatom, ezt is megpróbáltam, ha bejön, akkor nem kell papucsozni. könnyebb beállítani.. Azt a párszáz állítást, amire nekem kell szerintem kibírja.
(#40352) Váltógyártó hozzászólása Válasz Dec 15, 2014
BakkeR! Hogy valaki ilyen hányadék munkával ki mer állni a közönség elé, és árulni, a pofám leszakad! Az első váltóm különb volt, mint amit a csávó itt kínál! Én a kezem vágnám le inkább, mint hogy ilyet bárkinek odaadjak!

http://jamestowntrains.com/turnouts/standard-gauge-turnouts

(#40355) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#40352) Válasz Dec 15, 2014
Hót elíg rusnya szegény,de hogy még pénzért is árulja.........
(#40356) zengoe válasza proba hozzászólására (#40351) Válasz Dec 15, 2014
Köszönöm. Megnéztem az angolváltódat. Én azt hiszem meg fogom próbálni majd a 4 váltóállító talpfával később, így azt hiszem könnyebb lesz a beállítás. A hozentroger egy szervos szabályozása pedig nekem úgy tűnik alkalmas lesz az angol váltó 4-es állításához.
(#40357) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#40352) Válasz Dec 15, 2014
Meglepő
(#40358) proba válasza zengoe hozzászólására (#40356) Válasz Dec 15, 2014
Túl könnyű sem jó, akkor a szerelvény alatt is el tud rázódni.Hiszen a csúcsot csak a görbesége tartja.
(#40367) proba válasza proba hozzászólására (#40358) Válasz Dec 16, 2014
Más kérdés, ha külön állítórúddal akarod állítgatni őket akkor az egész értelmetlen, maradhatnak a fix csapok.
(#40388) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#40311) Válasz Dec 16, 2014
Idézet:
„Meg lehet-e ezt oldani egyetlen (esetleg két)szervo motorral is?”

Bocs, erre elfelejtettem válaszolni.

Miután a két oldal ellentétes polaritású, ezért vigyázni kell, nehogy a belső csúcssínek összeérjenek. Ha megnézed a képet, amit feltöltöttél, akkor láthatod, hogy a belső csúcssínek eltérő hosszban vannak kialakítva pont ezért. Sz.tem nagyon csúnya. A másik hátrány, hogy ennél az állítási módnál nem tudod polarizálni a szívdarabokat, vagy figyelni kell, honnan jön a vonat, és kézzel, vagy valami elektronikával megoldani. Az állítása amúgy valóban egyszerűbb, mert csak két állás van a négy helyett, de én biztos nem alkalmaznám ezt a kialakítást.
(#40389) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39334) Válasz Dec 16, 2014
Elkészült a speckó ROCO R5-R6 geometriájú hózentróger.

CAM03537.jpg

CAM03541.jpg

CAM03542.jpg
 
(#40390) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40389) Válasz Dec 16, 2014

CAM03544.jpg

CAM03547.jpg

CAM03549.jpg
 
(#40391) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40390) Válasz Dec 16, 2014

CAM03554.jpg

CAM03556.jpg

CAM03561.jpg
 
(#40392) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40391) Válasz Dec 16, 2014

CAM03551.jpg

CAM03564.jpg

CAM03569.jpg
 
(#40393) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39489) Válasz Dec 16, 2014
Pár fabattkát megérnek!
Ja, nem is, BaTTka fát!

CAM03575.jpg
 
(#40394) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#40055) Válasz Dec 16, 2014
És az N-Nm szörnyeteg!

CAM03584.jpg

CAM03586.jpg

CAM03589.jpg
 
(#40401) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 17, 2014
Szolgálati válógyártó kollégának!
Van egy papírdarab nálam, amit Neked át kellene adnom. Csak ide vagyok szögezve a műhelyhez, alkalom adtán érte kellene jönni.
Kössz!
(#40408) zengoe válasza proba hozzászólására (#40367) Válasz Dec 17, 2014
Köszönöm.
Lapozás       58/86    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
11:24:38
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés