Sziasztok!
Gondolom már mindenki látta a Faller cég álltal gyártott car-system járműveket!
Persze amikor meglátta az ember először ő is akart ilyet az asztalára.
Természetesen az áraktól mindenki megdöbbent.
Én is aszt hittem egy kezdőkészlet 10 alatt van, de 20-30 körül vannak az árak.
Ekkor persze elszomorodik az ember, de van számukra egy jó hírem.
Kb. 10 alatt tud az ember csinálni
DIGITÁLISHOZ hasonlót az ember.
Igazság szerint nem tetszik ahogy meg vannak csinálva.
Az analóg túl élettelen, a digitális túl drága.(inkább ennyi pénzért veszek mozdonyt)
Én ötvöztem a kettőt és kitaláltam az elvét.( azért nem csináltam még meg, mert nem tisztázódott bennem minden)
Ez tud majd:
- lelassítva megállni, elindulni
- világítani
- kanyarba fékezni
- és még lehet indexelni is
Természetesen mindenki ilyet akarna (szerintem).
Mivel még a digitális PIC vezérlésben nem vagyok othol és nem is annyira szeretem, ezért analóg kapcsolásokkal lenne megoldva.(remélem bele tudom tuszkolni)
Egy kicsit többet kell beépíteni a pályába, de jóval olcsóbban kijön.
Mielőtt leírnám a teljes kivitelezést lenne egy pár kérdésem hozzátok.
Mivel nem akarok beruházni szerszámokba érdekelne aki használt ilyet:
-milyen széles és mély a drót vályata?
-egy töltéssel meddig bírja az aksi
-milyen motorral lehetne szerintetek helyettesíteni a motorját és a lehajtását
-a kormány berendezést "házilag" mivel lehetne helyettesíteni?
- vagy ezeketet meg kell venni, mert nem lehet helyettesíteni?
-mi a maximális emelkedő?
Ezeket olyanoktól kérdem akik csináltak ilyen átalakítást vagy használnak car-systemet.
Én nekem(ahogy már az előzőekbe láttátok) kb 20-25 méter pálya lenne lefektetve és az egész egyedi lenne.
A megállítás sem mágneses térrel történne, hanem infrával.(későbbiekben elmondom miért)
Azért fontosak ezek az infók, mert az új részben akkor az utat már eleve így csinálom és az ipartelepen is történne lefektetés.( csak ez után építenék egy prototípust).
A későbbiekben elmondom a többit.
Addig is várom a válaszokat.