|
Keskeny nyomközű modellezés
|
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:
|
|
(#40739) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Az utóbbi években sokat kalandoztam a kisvasutakon.
Azóta nagyon megtetszettek a kisvasúti terepasztalok,modellek.
Ebben a rovatban lehetne megbeszélni,vagy megmutatni mindent ami keskeny nyomközű,egyenlőre méretaránytól függetlenül.
Szerintem megér ez a témakör egy külön rovatot,ne kelljen már a többi rovatban,vagy esetleg a "konkurens" oldalakon böngészgetni.
Mi a véleményetek?
Üdv.:korongos |
(#40742) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40739)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Tettem be némi aktuális képanyagot a TTe bányavasut jelenlegi állapotáról. Most éppen a terep alapkialakitásával bajlodunk.
G&DTT bánya |
(#40760) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40739)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Véleményem szerint elfér itt
Majd időnként írok ide hogy ne legyen mindig legalul...
|
(#40763) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#40760)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
És akkor itt van a legújabb "végleges" tervem |
|
(#40765) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#40763)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Ez tele van íves kitérőkkel, hogy akarod ide berakni azokat az egyenes váltókat? |
(#40766) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#40765)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Nincsen ebben egy darab íves se. Mind olyan amilyet már csináltál négyet, meg még fogsz hatot |
(#40768) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#40765)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Jobban megnézve tényleg ívesnek tűnnek Pedig esküszöm hogy csak optikai csalódás...valószínűleg a sok ív viszi el a szemet. Hát sok egyenes szakaszt nem terveztem bele az már biztos |
(#40775) sunocske válasza BaTTka hozzászólására (#40768)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Én egyenesnek látom mindet |
(#40779) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40763)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Milyen nyomtávon tervezed?
|
(#40780) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40779)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
H0e lesz. 150×150 cm-es. Ezeken a képeken nem látszik, de az alsó szintről két irányba is lesz kiágazás, így bővíthető. |
(#40781) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40780)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Jol néz ki, habár keskenynyomközün elég ritka az alagut. ( az már aligha férne a költségvetésbe).
Mindenképpen érdekes a vonalvezetés. |
(#40783) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Sziasztok!
etwg:
Klassz lesz a kőzúzdás bányavasutad !
Váltógyártó:
Akkor sikerült félbeszakítanom a c50-esem tuningolását!
BaTTka:
Komoly lesz a kisvasutas terepasztalod,érdekes vonalvezetés,
de gondolom,majd készre dolgozva lesz a legütősebb! |
(#40784) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40783)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Kösz, csak még rengeteg munka van rajta. Jo jönne néhány Battka féle fa is....
Most még 2 épületen dolgozunk, meg még a cikk-cakk rész hiányzik.
De elöbb a kezezlöpultot kell összeraknom ( kis proci is lesz benne, hogy a kiállitáson magátol is menjen).
( amugy megjöttek a csapágyak ) |
(#40785) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Az ilyen kirándulások miatt kedveltem meg a kisvasutat:
Királyréti kisvasút ,
és az első találkozásom a H0e méretaránnyal:
|
|
(#40788) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40785)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Én is tervezek majd egy két mozdonyt is, csak a TTe már olyan kicsi, higy alig látom....
|
(#40793) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40781)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Na tessék Azért néztem ki magamnak a keskeny nyomközt mint modellezési témát mert úgy láttam hogy ez a leginkább helytakarékos megoldás ha az ember asztalt akar építeni. Mindemellett az én vasúti ismereteim hiányos volta miatt úgy gondoltam itt tudok a legkevesebb baklövést elkövetni Erre most meg kell tudnom hogy sok az alagút
Azért azt hiszem ezzel még együtt tudok élni
Igazából nem is akartam egy valóságra teljesen hasonlító asztalt építeni, mert akkor előbb vennem kellett volna egy sportcsarnokot. Az meg nem fért már bele a költségvetésbe Meg talán unalmas is lett volna. Ekkora alapterületen alagutak nélkül nem hiszem hogy lehetett volna érdekes vonalvezetést kitalálni. Így is megküzdöttem az emelkedőkkel, de végül sikerült 3% alatt tartanom őket. |
(#40800) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40793)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Semmi gond, esetleg ötletelésnek nézd meg eme filmecskémet Myanmar kb. a 9 perctöl, hogy milyen nyakatörött vonalvezetést tudtak csinálni alagut nélkül.
Elnézve a tervedet, szerintem elég lenne a terepet kicsit átgondolni, és több láthato vonatot kapnál mint most ( mert az fontos).
Ha kell ( a jövöbeli csatlakoztatások miatt), én inkább erdöbe (gyönyörü fáid közé), fürésztelepbe (épületbe), bányába bujtatnám a vonatot mint alagutba. |
(#40814) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#40763)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Szép szép! De hol vannak a fák? |
(#40816) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
|
(#40817) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40814)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Nálad hogy áll a dolog????..... azóta nem jeleztél vissza!!!! a C50-s végett |
(#40818) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40800)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
A pirossal jelölt szakaszon én is gondolkodtam, hogy esetleg hagyom a föld alatt. Ezzel egy kicsit meg tudnám nyújtani a lemenő ívet is, így talán a 2,5% is elérhető lenne azon a lejtőn. Esetleg elhagyható lenne a sárgával jelölt alagút is, annak egyébként tényleg nincs sok értelme, csak látványelem lenne. Azt esetleg fákkal takarhatnám, de igazán csak akkor mutatna ha még ott hozzá toldanék az asztalhoz. Viszont akkor ugyanott lennék vele mint a másik elkezdett asztallal, hogy nem férne be a lakásba. Bár 35 cm helyem még van Az állomás jobb oldalára tervezett fűtőháznak mondjuk nem tenne rosszat az a plusz 35 cm. Na ezen még elgondolkozom, végül is nem kell most megcsinálni...
Ennek fényében kicsit módosítottam rajta. |
|
(#40819) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40814)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Lesznek, ne izguljon kend |
(#40822) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40818)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Keskeny nyomközön nyugodtan mehetsz 2,5% emelkedö fölé is. Itt nem lesznek hosszu, nehéz vonatok. A kis C50-s biztos kibirja 2-5 kocsival még a 4% -s emelkedöt is ( a kanyarban teszteld!). |
(#40824) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40822)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
250 mm-es íven 4% nál a ROCO dízele 3 kocsit tudott felvinni, néggyel már elkapart. A Liliput gőzös néggyel simán felment. Ugyanezen az íven 3 %-nál a ROCO is elbírt négy kocsival, a Liliput a négy vagon mellett még két 1,5 V-os AA-s akksit is cipelt magával. De ha lehet kisebb az emelkedő az nem baj. A terv még módosítható, de alapjaiban nem akarom piszkálni. A váltók egy része meg van, a másik felére leadtam a rendelést, azt se szeretném már módosítani. Ezeken kívül egy fix pont van, az állomásról a dombra felvezető szakasz viaduktja, tekintve hogy már készen van a szerkezete. |
|
(#40834) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40824)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Szép lesz a viadukt!
|
(#40835) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40834)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Hát remélem is De még mennyit kell kapirgálnom a köveket.... és ezen kívül még lesz pár támfal, meg híd. Befonom a hajamat mire végzek velük, főleg ha januártól megint megkezdődik a nagybani fagyártás |
(#40836) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40835)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Akkor nem is merek jelentkezni néhány fáért.... |
(#40837) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40836)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Pedig érdemes, mert jelenleg nem rövid a várólista Mondjuk még nem annyi mint egy térdprotézis esetében... |
(#40846) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#40837)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Kösz majd még el kellene dönteni, higy milyen fák is kellenének..
Majd megbeszélem a fiammal. Szerintem néhány minta fog kelleni, hadd álljon elötte ott a minta. ( már többször nekifogott, de eddig még nem sikerült olyan jora, hogy ott hagyja az asztalon. A többit meg majd privátban.
Addig is BUEK! |
(#40852) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#40846)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Csak rajta! De nehogy a pezsgőzés rovására menjen |
(#40859) HOTotya válasza BaTTka hozzászólására (#40835)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Azért én megnéznélek "rasztás" hajjal..... |
(#40862) BaTTka válasza HOTotya hozzászólására (#40859)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Rasztás az nem volt...bár időnként összeragad a ragasztó spray-től
Viszont volt ilyen...de ez még a múlt évezredben |
|
(#40885) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Sziasztok!
BÚÉK mindenkinek!
Nekem ráadásul sikeresen kezdődött:
összehoztam a c50-es hajtását!
Elég sokat kellett dolgozni rajta....
később lehet,hogy elmesélem,ha kíváncsiak vagytok rá.
Videó a működésről:
c50 első futáspróba!
2,5V-ról már stabilan működik.
Nem vagyok nagy híve a bejáratásnak, lehet,hogy később majd jobb lesz,viszont a nagy(H0) mozdonyok már 1,5 - 1,8 V-ról is jól működnek.
Digitálisan biztos jobb lesz a lassú járata,egyenlőre nem tud lassan haladni, 2,5-volt alatt meg nagyon bizonytalan.
Ilyen lett: |
|
(#40886) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Gratulálok! Szép lett a futása. |
(#40887) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
BUÉK!
Szép, csak csodálkozni tudok a szép maromunkán!
A hajtásból ( már régebben mondtam egy sorstársadnak is, aki ugyanezt a modellt ugyanilyen hajtással épitette ) nagyon hiányzik egy fokozat. Vagy finomabb csiga kellene, vagy egy 2 fokozatos fogaskerék lefelé. |
(#40888) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#40817)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Az áll az jó szó rá. Tudtál szerezni még ilyen motort? |
(#40890) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Egész szilveszterkor is ezt bütykölted...... A futása szép,de egy picit gyors a motor ehhez a modellhez!!!!(szerintem) Végül hogy oldottad meg az áramszedést???? Ahogy én vagy találtál más megoldást!? |
(#40891) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#40862)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Hát ez így a tegnapi ivászat után igencsak józanítólag hatott.
Erről a képről kislányom egyik kedvenc meséje jut az eszembe: Aranyhaj és a nagy gubanc. |
|
(#40895) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40888)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
|
(#40906) BaTTka válasza HOTotya hozzászólására (#40896)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Szőke??? Talán dögös vörös! |
(#40907) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40891)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Hát aranyhaj már nem leszek, legfeljebb fehér...de a nagy gubanc még előfordulhat |
(#40908) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Szépen megy. Nekem is csak annyi a bajom vele hogy a legkisebb sebesség lenne nálam a maximum. Talán PWM-mel vagy digitálisan jó lenne. De vajon a motor szeretné? |
(#40920) Luciferike válasza BaTTka hozzászólására (#40824)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Milyen anyagból készült ez a viadukt? |
(#40921) BaTTka válasza Luciferike hozzászólására (#40920)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Papírból.
|
(#40925) Fordítókorongos válasza BaTTka hozzászólására (#40908)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Sziasztok!
Igaz!
PWM tápegységről elég jó a lassú menete!
Dekóderrel majd ettől is finomabb lesz...
annyira,mint egy igazi hajtásnak
Videó a működésről:
c50 Lassú menet PWM tápegységről!
|
|
(#40926) zsolesz74 válasza Milos Grimasz hozzászólására (#40888)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
|
(#40927) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40885)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Te se sokat aludtál, hajnali 4-re kész is lettél?
Szép munka, remélem a sebességet is sikerül megoldani. Egyébként ilyenkor gondolom azt, hogy lehet kergetni itt a 15 ezres motorokat, de egy 6-7 ezres sokkal jobb erre a feladatra.
|
|
|
2024. Nov, 12. Kedd 23:23:26 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|