|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#52939) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#52933)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Ez is igaz... |
(#52947) somitomi válasza Frankye hozzászólására (#52939)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Hiába, egy OFF-topik topikban nehéz azt mondani valamire, hogy OFF-topik |
(#52950) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
|
(#52970) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52950)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Azt a topicot mifelénk kocsmának hívják, és (szégyen-nem szégyen) néha jól esik beülni oda |
(#53007) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2016 |
|
|
(#53013) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#53007)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2016 |
|
Látványos... |
(#53031) Fz1 válasza sunocske hozzászólására (#52970)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2016 |
|
Föleg ha ott Salvus vizet kérsz gyomorbántalmak enyhitése végett |
(#53104) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
|
(#53115) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Füstölgök...
Azt nagyon jól tudja a jó isten, hogy az angolokat miért tette szigetre, igaza is van.
DE!
Olvasom a nagyobbik fiam 7-es angol tankönyvét, és beszélgetünk, angolul. Egyszer csak a srác azt mondja egy mondatban, hogy "train station". Tudom, hogy miről beszél de egy tized másodperc múlva, bevillan, hogy MICSODAAA? "Trén sztésön? Azért mert az angolok szigeten vannak (nem véletlenül ), még ők sem azt mondják, hogy "vonat állomás =train station", hanem azt, hogy railway station = vasút állomás...
Tankönyv, magyar módra, gratulálok |
(#53126) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53115)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
|
(#53144) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53126)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
|
(#53146) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53144)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Még mindig jobb, mint az én elsö angol nyelvkönyvem - igaz, mint késöbb kiderült a marhaságok ellennére az volt a legjobban felépitve és a legcélravezetöbb a nyelv egyszerü, de hatásos elsajátitására.
Abbol egy kis felejthetetlen részlet.
Mr Weiss arrives to Heathrow airport and goes to the information desk.
- Can you please tell me where is the office of the british communist party?
- Sorry, we do not know, sir
- That is a pitty, I have there an important meeting with the Mr. Brown, the leader of the party.....
....
|
(#53153) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53146)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Mert ott, akkoriban annak a pártnak a hívei is meglehetősen kevesen voltak... Legalább valósághű lett a társalgás... |
(#53242) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2016 |
|
(Fiaim keresgéltek a neten, meg volt nálunk pár távol keleti modell, ezért jutott az eszembe a következő.)
A magyar és a japán nép, habár a kultúránk nagyon eltér, mégis talán kellő tisztelettel viseltetnek egymás iránt. Ezért, emeljük meleg sake-vel töltött csészénket a két nép barátságára, és a japán-magyar közös határra. Majd kellő tisztelettel hallgassuk meg a kultúrák találkozást:
Falu végén kurta kocsma, japánul. |
(#53249) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2016 |
|
Itt van egy ujabb rágogumi törvény.
2017 jan 1-töl minden mozdonyvezetönek, aki a szomszédos ország határait keresztezi a gépen kötelezöen beszélni kell a szomszéd ország nyelvét, vagy az ottani vasut által meghatározott közös nyelvet, szoban és irásban az EU által elöirt szinten.
A nyelvismeretnek elegendönek kell lenni arra, hogy megértse az utasitásokat szoban és irásban.
Mifelénk nem hallottam még egy szot sem, hogy a parlament ezen rágodott volna.
Az is majd egy nagy huzás lesz, ki és hogyan fogja eme ismereteket vizsgálni. föleg kis hazánkban, ahol telhetetlen papirlovagok uralják a nyelvpiacot.... |
(#53251) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53249)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2016 |
|
Majd bemennek vizsgázni a legközelebbi Train Station-re...
vagy inkább |
(#53252) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53251)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2016 |
|
|
(#53271) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53252)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2016 |
|
Következő lépés:
"RailJet vonat indul a 8. vágányról Bécs útirányon át Münchenbe. A vonat belföldi forgalomban csak helyjegy váltása mellett vehető igénybe, ami magában foglalja a helybiztosítást is. Nemzetkozi forgalomban pót-, hely, és német nyelvjegy váltása kötelező."
|
(#53285) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Ime egy pihent agy terméke:
De nagyon jol van megcsinálva:
Video |
(#53321) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53249)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2016 |
|
Nem tudom, merre van a felétek, de ha most épp Magyarországot értjük ezalatt, akkor a két évvel ezelőtti utasításmódosításba belekerült az a kitétel, hogy a mozdonyvezetőnek tudnia kell magyarul. Azt persze nem írták bele, hogy milyen fokon.
Szóval nálunk azért nem rágódnak rajta, mert ezeket a köröket már lefutották |
(#53343) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Egy ujabb nyelvi csucsteljesitmény.
Tegnap a magyar autopályák vendége voltam, egyszercsak olvasom az egyik táblán, hogy "zajárnyékolo" fal készül.
Hogy ezt a szagkifejezést honnan vették az bizonyára rejtély marad, a szégyen inkább az a vállalat, akik ezt épitik, sincs tisztában a saját termékei jellemzöivel, ill a fogalmakkal.
A zaj az hang igy a fal lehet zajnyelö, zajcsillapito, zajtompito, zajcsökkentö, zajvédö stb, de árnyékot csak a fény meg a butaság szokott vetni. |
(#53359) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53343)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Kétségteleül furcsa kifejezés, de én látok benne értelmet, hiszen a fény és a hang is hullámjelenség. És végül is szélárnyék is van |
(#53360) etwg válasza somitomi hozzászólására (#53359)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Söt árnyékszék is.....
|
(#53382) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2016 |
|
Megingott a Stadler sikersorozata.
A cseh magánvasut LEO, ahol eddig 5 Stadler távolsági szerelvény van forgalomban ( az opcio további 30 darabra szol) a minap aláirt egy szerzödést a kinai CRRC-vel 33 uj szerelvényre, amivel a LEO egy komoly szolgáltatová válik nemcsak a cseh sineken.
A kinaiaknak meg ez az elsö komoly szerzödésük az europai union belül.
Azota még aláirtak a Bombival is valamilyen együtmüködésre utalo dokumentumot meg a grázi egyetemmel is. |
(#53385) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53115)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2016 |
|
Idézet: „..még ők sem azt mondják, hogy "vonat állomás =train station", hanem azt, hogy railway station = vasút állomás...”
Rég voltál Angliában.
wiki
bbc
Fehér úr pedig Hunglisht beszél.
Can you please tell me where the office of the Communist Party of Britain is?
|
(#53422) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#53385)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2016 |
|
Lehet, számomra akkor is furcsa. Életemben soha nem beszéltem olyan angol anyanyelvű embrerrel, aki train station-nek mondta volna a vasútállomást. Ez mondjuk lehet, hogy azért van, hogy nem mindennapos, és kizárólag korom beli öregekkel szoktam ezen a nyelven társalogni.
(Sajnos a 7-es angol nyelvtankönyv ettől függetlenül két dologra biztos, hogy nem alkalmas:
- angol nyelvet tanulni belőle,
- WC papírnak.
Bármi másra elfogadható.) |
(#53480) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 6, 2016 |
|
A pihent agyak ötletei - avagy hogyan született a rettegett villamosszék.
A XIX. század végén a villamosság két apja Edison és Westinghouse komoly érdekkonfliktusba keveredett. Az amerikai kormány villamositásra irt ki pályázatot amikor a fenti két ur, és a mögöttük álló társaság már komoly eredményeket ért el a villamositásban. Az egyetlen baj az volt, hogy Edison az egyenáramra esküdött mig Westinghouse váltoáramu hálozatra adta le a voksát. Mind a két vállalat komoly pénzeket nyomott már a pályázat elött a tervekbe és önköltségen megépitették mindkét hálozatot az erömüvekkel együtt. Ahhoz, hogy valamelyik nyerjen nem volt elég a tudományos magyarázat és meggyözés, hiszen a hitetleneket meg az informácioval nem rendelkezö politikusokat meg a népet kellett meggyözni. Azoknak meg mesélhetett Westinghouse meg Tesla, hogy az elektromos hálozathoz jobb a váltoáram aminek alig van vesztesége. Edison a hatásosabb metodust kereste és be akarta bizonyitani a váltoáram veszélyességét, ezért megépitette az elsö villamosszéket, ahol váltoárammal végezték ki az elsö halálra itéltet. Ezzel kivánta bebizonyitani a váltoáram veszélyességét és igy tönkre tenni a Westinghouse céget. Szerencsére nem sikerült neki. |
(#53492) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53480)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Idézet: „a váltoáram aminek alig van vesztesége”
Ez így nem egészen helyes, sőt, tulajdonképpen azonos feszültség mellett a váltóáram vesztesége nagyobb az ún. szkinhatás miatt. A váltóáramú rendszer előnye abban rejlett/rejlik, hogy transzfromátorral kis veszteséggel lehet a feszültséget átalakítani, egyenáram esetében erre (a nagyteljesítményű félvezetők megjelenéséig) csak forgógépek segítségével volt lehetőség. Emiatt a váltóáramú hálózat vesztesége csökkenthető úgy, hogy a távvezetékek jó magas feszültségűek, mivel a fogyasztónál letranszfromálható.
Ma már egyébként nem alapvetés, hogy a váltóáram jobb, Európában több helyen üzemelnek nagyfeszültségű egyenáramú távvezetékek, főleg különböző országok hálozatát összekötő tengeralatti kábelek ilyenek. |
(#53493) etwg válasza somitomi hozzászólására (#53492)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2016 |
|
Igy van, de természetesen akkor is, meg ma is arrol volt szo, hogy melyik áramformát lehet kisebb veszteséggel eljuttatni a fogyasztohoz. Mindez egy olyan korban, amikor csak az volt biztos, hogy az áram ráz, söt öl, a villanykörte világit és az áram valamilyen izéböl jön a falban. |
(#53586) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53493)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2016 |
|
Idézet: „Mindez egy olyan korban, amikor csak az volt biztos, hogy az áram ráz, söt öl, a villanykörte világit és az áram valamilyen izéböl jön a falban.”
Az emberek 90%-a nagyjából ma is ennyit tud róla |
(#53587) etwg válasza sunocske hozzászólására (#53586)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2016 |
|
Hát elnézve/meghallgatva sok ismeretterjesztö müsort a mai adokon ezen nem is igen van mit csodálkozni.
|
(#53604) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#53586)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2016 |
|
Csak úgy 60%-uk. A köztes mennyiség még ennyit sem, látva a baleseti statisztikákat... |
(#53612) STTaradder válasza Frankye hozzászólására (#53604)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2016 |
|
Dehogynem tudnak ők, pont hogy többet mint a szakember
Csak példa háztartásigép szerelő amatőr szakember (otthoni apuka) ráköti a fekete vezetéket a földelésre mert hát a föld mint olyan is fekete színű így evidens hogy a földelésre a fekete vezetéket kell rákötni.
Anyuka meg végül kihívja a szakít hogy valami nem stimmel a hűtővel, mert még mindig nem működik apa bütykölése után, de valami fura rajta tapintásra.
Megtörtént eset a szakmámban. |
(#53624) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2016 |
|
Kubinszky professzor ur itt hagyott minket. Sajnos csak egy német nyelvü filmanyaggal tudok rá emlékezni.
Az elnézéseteket kérem a film elején és a kiséröszövegben elöfordulo név hibáért.
Dr.M.Kubinszky 1927-2016
Nyugodjon békében! |
(#53625) Frankye válasza STTaradder hozzászólására (#53612)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2016 |
|
Idézet: „Anyuka meg végül kihívja a szakít hogy valami nem stimmel a hűtővel, mert még mindig nem működik apa bütykölése után, de valami fura rajta tapintásra.”
Mármint apán fura tapintásra valami? |
(#53632) diginewl válasza etwg hozzászólására (#53493)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2016 |
|
A villanyhoz: nekem egy villanyszerelő (már a név is vicces - mert villanyt szerelni, hmmm.) mondta, hogy a villanytól azért nem félünk, mert nem látjuk.
Nagy igazság ez. |
(#53643) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#53632)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2016 |
|
Hmmm. Nagy igazság! |
(#53644) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53632)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2016 |
|
A patikus sem a patikát árulja.....
|
(#53659) sunocske válasza STTaradder hozzászólására (#53612)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2016 |
|
Van egy biztosítóberendezési műszerész ismerősöm, aki maszekba' jár villanyt is szerelni ide-oda. Szokott mesélni dolgokat ő is... |
(#53660) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53644)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2016 |
|
Munkavédelem, tűzvédelem, árvízvédelem... mindhárom egy-egy nyelvi gyöngyszem. |
(#53661) Lazsi válasza sunocske hozzászólására (#53660)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2016 |
|
Mi ezekkel a gond?
Munkavédelem: a szakszervezetek dolga, hogy legyen munkád.
Tűzvédelem: Táborozáskor nagyon hasznos, hogy éjszaka se aludjon ki a tűz, és reggel tudj rajta teát főzni.
Árvízvédelem: Mondjuk erről a régi egyiptomiak tudnának mesélni - amikor elmarad a Nílus áradása, az komoly gondot éhínséget okozhat. |
(#53662) sunocske válasza Lazsi hozzászólására (#53661)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2016 |
|
OK, és melyiket használjuk ebben az értelemben? |
(#53681) somitomi válasza STTaradder hozzászólására (#53612)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2016 |
|
"Egy ismerősöm" háza kalákában épült, úgyhogy az alternatív kapcsolók bekötése lett ...khmm... alternatív. Az előírásos bekötése valahogy így nézne ki: Bővebben: Link. Na ehelyett nálunk mindkét kapcsoló a fázis és a nullvezető között választ, a lámpa meg a kettő közé van bekötve. Működik, csak néha a foglalat mindkét pólusa fázisfeszültségen van
És ezt egy fizikus meg egy vegyészmérnök találta ki... |
(#53696) STTaradder válasza somitomi hozzászólására (#53681)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
"És ezt egy fizikus meg egy vegyészmérnök találta ki..."
Na itt a baj... haver villanyszerelő egy gyárban, két nap szabin volt mely első napján megérkezett az új pár ezer literes tároló szintenkénti kapcsolás oda-vissza vezérlés a be és kiáramoltatáshoz.
A főnöki csapat csupa villamosmérnök 0 valódi munka tapasztalattal 2 napig próbálta bekötni és üzembe helyezni amit ő visszatérte után 1 óra alatt üzemkészre szerelt és bekötött |
(#53697) STTaradder válasza STTaradder hozzászólására (#53696)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Mellesleg ő volt aki a komolyabb villany-szerelés, vezérlést megtanította, ami segítségemre van a terepasztal bekötésében. |
(#53707) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Állítólag nem kicsit vagyok "pihent" |
|
(#53739) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
A DBAG bejelentette, hogy az uj mentrendtöl az elsö osztályu kocsik utazási sebességét 10km/h-val gyorsitják.
Természetesen nem mindenki örült a hirnek, igy a fogyasztovédök szolaltak fel elöször, hogy a vasut felosztja a fogyasztokat és akinek csak másodosztályra tellik az lassabban is utazik.
Ezután a GDL - szakszervezet - is hallatta magát, hogy a személyzetnek sem jo, mert már amugy is alig van idejük a váltásra most meg ha valaki egy kávét stb rendel a 2. Osztályon a cél állomás elött (München/ Hamburg stb) ez akár 40 km különbséget is jelenthet igy lehetetlen hogy le tudjanak idöben szállni a vonatrol. |
(#53789) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53739)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2016 |
|
Ezt nem értem... Egy vonatbna az 1. osztályú kocsi 150-nem megy, a többi meg csak 140-nel...? |
(#53790) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53789)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2016 |
|
Hoppá - ezt eddig csak a DBAG nem vette észre.....
Söt mi van akkor ,ha netalán a vonat elején vannak a 2. Osztályu kocsik..... |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 14:05:28 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|