|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#53795) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53790)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2016 |
|
Egy szőke nő repülőn szeretne utazni Los Angelesbe. Vesz is jegyet, de az a túrista osztályra szól.
Mikor beszáll, úgy gondolja, hogy neki az első osztályon a helye.
A steward szól neki, hogy nem oda szól neki a jegye, de a nő nem hajlandó átülni. Ekkor a steward elmegy szólni a kapitánynak, mire az vált vele két szót és a nő szó nélkül átül a helyére.
Mire a steward a kapitányhoz:
– Mit mondott neki, uram?
– Á, semmi különöset! Csak azt, hogy az első osztály nem megy Los Angelesig!
(régi vicc, de hát idevág) |
(#54161) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53126)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Szeptembertől 66 vagy 66E busszal járok dolgozni a Határ úttól Soroksár-BILK Terminálra. Minden megállóban aminek a közelében HÉV megálló is van, a buszon az utastájékoztató "....HÉV állomás" -t mond be, holott az egész útvonalon ténylegesen csak egy van, a többi mind sima mezei megálló. |
(#54164) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54161)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Lehet jobb ez igy, mert elég felesleges a köznépet olyan finomságokkal zaklatni mint tölgyfa, megálló, állomás, pályaudvar, föpályaudvar stb, amikor az amugy is csak egy helyet keres, ahol felszállhat a vonatra....
A németek meg az angolok is egységesitettek ( Bahnhofra meg train stationra, függetlenül attol, hogy egy vágány van a bodé mellett vagy 30. ). |
(#54167) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#54164)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Bocsánat a tudatlanságomért, de mi a "hivatalos" meghatározása a különböző méretű helyeknek? Magyarán mitől függ? Előfordulhat olyan, hogy egy állomás átépítése során egyel több vágányt építenek és akkor át kell minősíteni pályaudvarrá? (Már ha a darabszámtól függ...)
Azt lehet tudni történetileg, hogy mióta léteznek ezek a megnevezések? Leginkább a megálló és az állomás megkülönböztetésére gondolok. |
(#54172) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#54167)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Szerintem nincs pontos definicioja - söt régebben nem is állomás meg pu volt hanem indoház. Persze biztosan lehetne definiálni, csak kérdés, hogy minek. A köznyelv meg majd amugy is egyszerüsiti, amikor mindenki a vonatra megy.....
A megállo az volt, amikor a nyilt pályán lett valamilyen peron a sinek mellé épitve meg esetleg egy bodé az esö ellen, és ott megállt némelyik vonat. A Balaton körül sok ilyen van mégis állomásnak hivják öket. |
(#54173) Frankye válasza etwg hozzászólására (#54172)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
A hatályos (magyar) forgalmi utasítás nem tesz különbséget "állomás", és "pályaudvar" között:
"Állomás (pályaudvar)
Vonattalálkozásra, továbbá személy- és/vagy áruforgalmi szolgáltatásra berendezett szolgálati hely."
A megállóhely fogalma pedig:
"Megállóhely
Személyforgalmi esetleg korlátozott áruforgalmi szolgáltatásra is berendezett, általában nyíltvonali szolgálati hely, ahol a nyílt vonal vágányán kívül más vágány nincs.
A több pályaudvarral, több vágánycsoporttal rendelkező állomásokon személyforgalmi okokból megállóhely létesíthető."
Még egy fogalom tartozik ide, ha nem is szorosan:
"Megálló-rakodóhely
Személy- és áruforgalmi szolgáltatásra megnyitott, vonattalálkozásra be nem rendezett nyíltvonali szolgálati hely, ahol a nyílt vonal vágányán kívül egy vagy több mellékvágány is van." |
(#54174) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#54173)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Köszi! Sejtettem, hogy kell lennie ilyesféle meghatározásnak...
A "vonattalálkozás" gondolom azt jelenti, amikor két különböző irányban közlekedő vonat menetrendjét úgy tervezték meg, hogy az egyikről átszállhassanak a másikra, és nem azt jelenti, amikor ugyanazon viszonylaton, de ellentétes irányban közlekedő vonatok éppen egy időben érkeznek az adott állomásra. Magyarán, amikor az egyik vonatnak meg kell(ene) várnia a másik megérkezését? |
(#54175) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#54174)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2016 |
|
Na nézzük mit ír az F2 Forgalmi Utasítás pontosan:
1.2.137. Vonattalálkozás
- Közlekedő vonatoknak a szolgálati hely más-más vágányán történő találkozása.
- Ellenkező irányú vonatoknak szolgálati helyen történő találkozása vonatkeresztezés.
- Azonos irányú vonatoknak szolgálati helyen történő olyan találkozása, amikor a később érkező vonat az előbb érkezőt megelőzi, vonatmegelőzésnek nevezzük.
- Vonattalálkozás lebonyolítható állomáson és egyvágányú pályák forgalmi kitérőin. |
(#54203) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Ebbe képbe ma futottam bele: 2x M31 |
(#54242) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2016 |
|
Ime egy kinai "modellgyár" amerikai szervezésben:
Rapido
Nézzétek meg az azt követö epizodot is, érdemes ( az már nem az uj gyárrol szol, hanem a régiröl, ahol a modellek ezreit gyártják. )
Jo, a hölgyek nem ülnek kartondobozokon..... |
(#54345) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#54203)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2016 |
|
Sajnos már nincsenek meg. Az egyik egyébként szerepelt a Rex felügyelő c. sorozatban, amiben felrobbantják menet közben. |
(#54356) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54242)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2016 |
|
Ha kedvet akarnék kapni a modellezéshez, tuti nem ennek a pasinak a videóit nézegetném .... |
(#54357) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#54345)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2016 |
|
Köszi... |
(#54412) SzervízMacska hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2016 |
|
Tisztelettel kérdezném az illetékest, hogy ájfonon a gyári Safari böngészővel miért nem lehet megnyitni ezt az oldalt napok óta? I5c, ise és i7 készülékekkel próbàlkoztam sikertelenül... |
(#54417) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#54412)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Töröld ki a cookiekat. A félintelligens I-cloud visszarakja a regieket, amik az uograde ota nem jok. Utánna minden menni fog. Én is evvel szenvedtem pár hete. |
(#54419) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#54417)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2016 |
|
Nagyon szépen köszönöm, már működik is! |
(#54674) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2016 |
|
Minden kedves fórumozónak áldott, békés karácsonyt, és eredményekben gazdag új esztendőt kívánok a magam, és az oldal üzemeltetői nevében is! |
|
(#54675) etwg válasza Frankye hozzászólására (#54674)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2016 |
|
Köszönöm és viszont kivánom minden forumtagnak. |
|
(#54676) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2016 |
|
|
|
(#54678) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2016 |
|
Békés Boldog Ünnepeket kívánok én is mindenkinek!
üdv:ati |
|
(#54791) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2017 |
|
|
(#54801) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#54791)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2017 |
|
Pontosan. A HE (hobbielektronika.hu) oldalon született meg az igény (már jó régen) arra, hogy legyen egy olcsó(bb), nagy választékú, a hobbi szintű elektronikával foglalkozók igényeire szabott webes elektronikai áruház. Ebből az ötletből született meg aztán a HEStore, és fejlődött azzá, ami ma. |
(#54978) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2017 |
|
Néhány hozzászólás a tématartás érdekében áthelyezve ide. |
(#55207) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#55204)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2017 |
|
Itt a Klubban mi egymásnak normálisak vagyunk, az abnormálisak odaát vannak! |
(#55208) róbertke válasza feri555 hozzászólására (#55206)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2017 |
|
Ez így nem ér!! Játszunk nyílt lapokkal ...... |
(#55215) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55208)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2017 |
|
Mire gondolsz?
A technikai jellegű kérdéseim nem a váltógyártásra irányulnak, (windspinner gyártás talán), csak végre találtam egy hozzáértőt, aki használ is ilyet, és remélhetőleg nem akar rám sózni valamilyen vacakot!
Egyébként kb 25 éve nekem is van PIKO H0-m, talán fel kellene újítanom (csak az idő tényezővel van gond, de már szóltam a megfelelő helyen hogy át kellene írni a föld mozgását), ez is szempont, de nem akarok ebből üzletet. |
(#55216) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55207)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2017 |
|
Természetesen mindenki normális, különösen az itt jelenlévők!
A Lacinak írt kis tüske a repülősök, és az ejések közti "feloldhatatlan ellentét" egyik kis szösszenete.
De tényleg ne ziláljuk szét a fórumot! |
(#55217) csíkosháTTú válasza feri555 hozzászólására (#55216)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2017 |
|
OFF
Ép ember, ép ésszel, ép gépet...
Ez csak olyan csipkelődés, hiszen ránk repülősökre szüksége van az eje-seknek, nélkülünk nem nagyon tudnának oda felmenni.
Az eje-sekre meg szükségünk van nekünk, mert ugyan ki hajtogatná össze a mentőernyőket a Jak-52-be, meg a fékernyőket a Mig-21-be???
ON |
(#55228) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55217)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2017 |
|
MIG-21 még repül nálunk??? |
(#55231) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55228)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2017 |
|
Ha csak a szerbek át nem jönnek!
Jut eszembe!
Valakinek nincs egy MIG-21, vagy SZU-22 M3 1:87-s rajza?
Még nem döntöttem el, hogy egy kikötő, vagy egy reptér legyen az asztal egy része.
A múltam miatt inkább a reptér felé hajlok.
1:72-sem van, de akkor nem kellene molyolnom az átszerkesztésével. |
(#55234) róbertke válasza feri555 hozzászólására (#55231)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2017 |
|
Tervezz egy kikötőt, aminél egy lehorgonyzott uszályon ott áll a repülőgéped... |
|
(#55237) feri555 válasza róbertke hozzászólására (#55234)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2017 |
|
Na igen, de akkor inkább egy camaljotmattyjeszliharaso (repülőgép anyahajó a gyengébbek, és a szemtelenül fiatalok kedvéért) lenne a jobb. |
(#55329) róbertke válasza feri555 hozzászólására (#55237)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
1:87 méretarányban?? |
(#55336) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2017 |
|
|
(#55347) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2017 |
|
Érdekes dolgot láttam ma a házunk előtt Szolnokon. A kéményseprők új furgonját. Szélp, fehér, rajta matricázás, hogy "Kémyénseprők" az oldalán. Mivel nemrég ezt a feladatot a Katasztrófavédelem vette át, így a kocsi motorházán az ő címerük van feltéve. Ezen a címeren olvasható a Katasztrófavédelem kifejezés angolul is.
1: Minek? Csak idehaza tevékenykednek.
2: Az van angolul kiírva: Disaster Managment...
Mindenkinek a megítélésre bízom, hogy ezehhez mit szól...
|
(#55348) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55347)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2017 |
|
This a disaster.......
|
(#55349) etwg válasza etwg hozzászólására (#55348)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2017 |
|
Ez olyan mint amikor Pesten bevezették az ITF-t a német nyelvü brozsurát vérre menö vita volt a helyes Stundentakt meg a magyar fordito által protezsált de helytelen Uhrentakt között. Azt hiszem az elsö brozsura igy jelent meg, én meg szereztem néhány kedves "joakarot".... |
(#55395) etwg válasza etwg hozzászólására (#55349)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2017 |
|
Nemcsak mifelénk vannak gondok a helyes kifejezésekkel, de Prágában sem jobb a helyzet. Immár mintegy 10-15 terv készült az ottani repülötér bekapcsolásába a városi kötöttpályás forgalomba. A minap bemutatott változat még a 150 fös hallgatoság fejében is kiverte a biztositékokat. Az elöadok rendre keverték a német nyelvböl átvett S-Bahn értelmezését ( volt az városi vasut, gyorsvasut, helyiérdekü meg minden - mindez a legbeavatottabb szakértök részéröl). Söt odajutottak, hogy amit terveztek az valojában egy valodi gyorsvasut (>160 km/h) lebutitott változata akar lenni, amit nyilvános röhejjel könyvelt el a publikum ( nagysebességü vasut 80 km/h-ra tervezett pályavezetéssel). Az tény és valo, hogy a terep arrafelé nem egyszerü, és ki tudja miért, a közelben tekergö vasutat ( Prága - Kladno) kerülik a tervezök mint macska a forro kását. Valamikor az a vasut az egyik legforgalmasabbak közé tartozott a Kladnoban veszteglö Poldi vasmü miatt). Az uj vonalhoz két komoly alagut is kell (hogy akkor miért nem terveznek arra metrot, az sincs tul messze a reptértöl) meg minek egy alig lakott peremkerületnek metro tipusu mély gyorsvasuti megállo ( eddig sem járt buszon kivül semmi arra) az titok maradt.
Szoval ott is áll a bál városi és reptéri vasuti ügyben. Egy fiatal közlekedési mérnök hallgato meg is jegyezte, hogy talán egyszerübb lenne a repülöket elküldeni egy közeli volt katonai reptérre, aminek a csarnokába már ma is bejár a vonat.
|
(#55426) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2017 |
|
Érdekes modon az egyik amerikai forumon is komoly vita alakult ki pro és kontra NMRA temában. Arrafelé is akad nem kis csoport, akik teljesen feleslegesnek tartják a NMRA-t, illetve a szervezetet képviselö embereket tartják elfogadhatatlannak. Ehhez tudni kell, hogy az NMRA tagság nem apropénz, s voltak sokan olyanok is, akik nem engedhetik meg maguknak ezt a luxust. ($72/év).
Érdekes modon a legnagyobb hanguak az NMRA ellentáborban az NMRA értékei leginkább élvezö csoportokbol kerültek ki (modulosok, modellépitök stb), Az NMRA, hogy önkéntes szervezet révén sikerült egységesiteni a fél világon a modellvasutakat a nyomtávoktol kezdve a kerékprofilokon át a DCC alapokig. Gondoljuk el, mi lenne, ha ez nem történt volna meg. Garantáltan a modellvonatok csakis a gyárto kizárolagos sinjein mennének, csakis azokkal a kerekekkel, stb., az elektronikárol nem is beszélve...
Nos legyenek ezen szervezetek bármilyenek is, mégiscsak a köz érdekében hatalmas munkát végeztek ( azon néhányan akik nemcsak meleg levegövel vettek részt a munkában) és az sincs teljesen ingyen, hogy sikerült egy ilyen önkéntes szervezetnek legyözni a gyártók haszon érdekeltségeit, és asztalhoz kényszeritve megegyeztek az önkéntesen elfogadott szabványokban.
Most persze ujabb szelek is fujnak. Állitolag a kinaiak is érdeklödnek az NMRA iránt, amitöl a jelenlegi mintegy 22000 tag ( világszerte) nagyon megijedt, mert attol félnek, hogy "kismillio" kinai vasutmodellezö ( nekem eddig kettövel sikerült találkoznom , s az is biztos, hogy még ezret is komoly munka lenne összecsöditeni). majd leszavazza a hozzájuk képest számban elenyészö törzstársaságot. Igaz, hogy viszont miért is lenne ez gond, ha már sikerült tönkretenni az utolso amerikai modellgyárat is, igy amugy is a kinaiak határozzák meg a tengerentulon, hogy mit hoz a jövö.
Mifelénk a MOROP sincs jobb helyzetben, illetve csak talán annyival, hogy még van elég europai gyárto, akiktöl "nem kell félni". A MOROP-nál az a fö különbség, hogy itt a tagság a nemzeti egyesületekböl áll össze ( pillanatnyilag 22). Azt viszont sajnos már nem igen tudni, hogy milyen is a nemzeti egyesületek helyzete, mennyi tag van, s mivel tudnak hozzájárulni a MOROP müködéséhez. Sajnos onnan is sok károgo varjut hallani. Sok országban egyre több vasutmodellezési egylet alakult meg, azt viszont nem látni, hogy tolakodnának a MOROP tagságért (azaz fizetnének is azokért a hasznokért, amit az irás elején emlitettem). |
(#55445) sunocske válasza etwg hozzászólására (#55395)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2017 |
|
Katonai reptér... Kbely? Bár a turnovi vonalat még nehezebb lenne oda becsavarni |
(#55446) etwg válasza sunocske hozzászólására (#55445)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2017 |
|
Talán inkább Milovice (a néhai orosz bázis). |
(#55488) sunocske válasza etwg hozzászólására (#55446)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2017 |
|
Ja, hát az egy kicsit messzebb van |
(#55489) etwg válasza sunocske hozzászólására (#55488)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2017 |
|
Ma ez a divat - repterek nem gyakran 50-100 km-re vannak a várostol (vagy örökös cirkusz van a zaj meg az egyébb környezeti hatások miatt...). |
(#55901) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2017 |
|
Kellemes husvéti ünnepeket minden modellezönek!
|
(#55915) Frankye moderátori
válasza etwg hozzászólására (#55901)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2017 |
|
Utólagosan is boldog nyulat mindenkinek! |
(#56043) Lazsi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2017 |
|
Nem akartam a "Nagyvasutak" topikba beleoffolni (ez milyen kifejezés???), ezért az ott olvasott infóra itt reagálok.
Mozdonyvezető-motorvezető-vonatvezető kérdéskörben jó pár éve történt eset: Szentendrei HÉV, nyílt pályaszakaszon száguldunk Pomáz felé, amikor megszólal a hangosbemondó: "Kérem a vonatvezetőt, jöjjön az első kocsiba!" Első gondolatom, hogy akkor ki vezeti a HÉV-et? Második, hogy ki szólt a hangosbemondóba? Azután eszembe jutott, hogy általában ketten szoktak állni a vezetőállásban (nem tudom ma hogyan van, de akkoriban, úgy 20-30 éve még így volt) és megnyugodtam... |
(#56048) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#56043)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2017 |
|
Mondjuk nem lett volna annyira "OFF" ez sem, de igen, a "vonatvezető" kifejezés - sokak, különösen a laikusok, azaz nem szakmabeliek számára - megtévesztőnek tűnik. Mindenesetre kíváncsi lettem volna az arcokra, már akinek leesett, hogy mit is mondtak be. |
(#56065) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56048)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2017 |
|
Azért érdekes a nyelvünk.
Szinte minden más nyelvben kialakult egy kifejezés a mozdonyvezetö funkciora, ami többnyire semleges és használhato bármilyen jármüre és a köznyelvbe is átment. ( igaz, hogy minden nyelvben van "hivatalos" kifejezés is ami eltérhet a köznyelvtöl, csak a mi nyelvünk bajlodik még >170 év után is azzal, hogy ki is vezeti a vonatot.) . Söt egyik másik nyelvben van még egy röviditett, de általánosan elfogadott szlang szo is, ami rövidebb, de egyöntetü, hogy kiröl van szo. Nálunk is volt, de érdekes modon kihalt (masiniszta)
|
(#56202) sunocske válasza etwg hozzászólására (#56065)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2017 |
|
A vonatvezető mint kifejezés és munkakör ma már eltűnt a honi vasutakról (kivéve a kisvasutakat). Szerepét személyszállító vonatoknál a vezető jegyvizsgáló, tehervonatoknál a vonali tolatásvezető vette át. Illetve a tehervonatokhoz nem is feltétlenül szükséges a jelenléte.
A vonatvezető intézte a papírmunkát, illetve ő volt a felelős a vonatért. Személyvonaton még emellett jegyvizsgálói feladatokat is ellátott. A szolgálati hierarchiában a mozdonyvezető felett áll.
Egyébként a csehek is megkülönböztetik a mozdonyvezetőt és a vonatvezetőt (strojvedoucí és vlakvedoucí), ráadásul az ő szavuk kifejezőbb, mert a stroj gépet jelent, tehát lehet mozdony vagy motorvonat is. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 17:55:15 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|