Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       85/85
(#70314) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70301) Válasz Csü, 11:33
Idézet:
„Vagyis a hiba javítása az két másodperc, de amíg eljutsz odáig, az másfél óra...”
Pont ezért, őszintén szólva nagyon nem tudom, Neked mennyire éri meg üzletileg ezzel foglalkozni... Persze ha az embernek van egy másik főállása amiben tulajdonképpen nem csinál semmit, csak jön a pénz akkor rendben van. De ez azért legtöbbünknél nem így van..., gondolom/érzékelem Nálad sem.
Valamint a javítgatás/javítás is egy nagy lutri, mert beleölhetsz a saját idődből jó néhány órát, ha mégsem csak az a baja a dolognak.
(#70315) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70314) Válasz Csü, 12:42
Sajnos ma minden hiba bármilyen elektronikában ilyen, ezért lesz egyre drágább s talán ki is fog halni a javitás.
Emlékszem vagy 20 éve Burmában a srác a boltja elötti kis asztalon javitott egy DVD lejátszot. És este amikor ujra arra jártam már arrol néztek egy videot.
A másik véglet amit egy márkás mosogépgyár mutatott be tiltakozásul a hülye politikusoknak. A mosogépük 3 ( három) cserélhetö alkatrészböl állt a dobozon kivül. Belül minden hegesztve volt azaz szétszedhetetlen. A hab a tortán, hogy a 3 blokk cseréje egyenként többe került mint az uj mosogép. Most már csak vevöt kell találni aki majd az 5 éves mosogépet ilyen feltételekkel javitani adja.
De már az autokon is ez van ( köszönjük az e-auto hiszteriának). Sok uj kocsin ( mindegy hogy foszilis vagy villany) már az egész kerékfelfüggesztés a gömbcsapokkal együtt alkot egy egységet. S ha egy gömbcsap tönkre megy a futomü 1/4-t kell cserélni kb 20x annyiért mint egy mezei gömbcsap.
(#70320) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#70314) Válasz Csü, 18:06
Na, akkor hozok egy ellenpéldát!
BRAWA gőzös. Drága, vigyáznak is rá a tualjok, mint a hímes tojásra. Néha mégis történik baleset, és sérül a rudazat.
Mindegy, a modell szép, kerül, amibe kerül javítsuk meg!
A modell szervizlapját nézegetve kerekedett a szemem, gyorsan meg is néztem a gyár honlapján, hogy jól látok-e? Jól. Mindenki - én is - felkészültem rá, hogy a rudazat csak kompletten cserélhető, és szerencsénk lesz, ha csak azt az oldalt kell megvenni, ami sérült.
Kiderült, hogy nem, elég a törött elem helyett megvenni az újat, párszáz forintért. (Tavalyi a történet!)
Vagyis, drága modell esetén a javítása nem feltétlenül lesz drága.
Olcsó modell esetében pedig igen.
A végösszeg valahol stimmelni fog.

Még valami!
Ha valamit komplikált szerelni, akkor annak a munkadíja magasabb, sajnos. De ez nyilván érthető. Hogy visszakanyarodjak a PIKO V43 vezeték visszaforrasztásához, ott a munkadíj magasabb, az időigényes szerelés miatt, mint pl. egy ROCO NoHAB esertében, ahol gyakorlatilag nem kell szétbontani ezért a komplett mozdonyt.
Lapozás       85/85
Frissek
  2024. Szept, 27. Pé
5:52:13
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés