Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       31/67    
(#16861) etwg válasza etwg hozzászólására (#16842) Válasz Máj 11, 2013
Majd, ha elökerül Frankye megcsinalja, sajnos ez a forummotor meg az Ios inkompatibilitának "eredménye".
(A berako ablakban már ott a http amit az Ios- ben nem tudok kivenni, igy az ketszer jelenik meg. Erdekes modon az Ios-ben müködnek a linkek:
http://youtu.be/Heq3varRv_Q

http://www.009.cd2.com/members/how_to/water.htm
(#16863) RoninTT hozzászólása Válasz Máj 11, 2013
Köszönöm Mindenkinek a sagítséget, és ötletet, amit a víz-témában adott.
(#16865) Frankye válasza etwg hozzászólására (#16861) Válasz Máj 11, 2013
Kijavítva.
(#16868) etwg válasza Frankye hozzászólására (#16865) Válasz Máj 11, 2013
Kösz!
(#17118) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 17, 2013
Ide is felrakom ezt a kis videót, mert nem csak fa van benne, és az ember többi videója sem piskóta!

YouTube
(#17139) STTaradder hozzászólása Válasz Máj 18, 2013
Érdekelne ti mit javasoltok dioráma anyagnak modell gipsz, rigips vagy fehér cementet?
Köszi
(#17144) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17139) Válasz Máj 18, 2013
Én még modell gipszet használtam,de ragasztót is tettem bele,hogy lassabban kössön így tovább és könnyebben tudtam faragni!
(#17154) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17144) Válasz Máj 18, 2013
Hello

Milyen ragasztót és mennyit?
(#17158) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#17118) Válasz Máj 18, 2013
Ezzel az a baj hogy a gyökér alapból és főleg ha korhad elég büdös tud lenni.
(#17159) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#17158) Válasz Máj 18, 2013
Pedig sokan használnak gyökeret, nyilvánvalóan rendesen ki kell szárítani a használat előtt!
(#17176) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17154) Válasz Máj 19, 2013
Végy egy lábast...... Már nem emlékszem...de kb két evőkanál ragasztót(fa ragasztót,de ne expresszt) keverj össze fél liter vízzel és lassan adagold hozzá a gipszet közben kavargatva,hogy ne hogy leégjen.. Majd a kész masszát kend a felületre....
(#17233) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17176) Válasz Máj 21, 2013
Köszi a leírást.
(#17596) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17233) Válasz Máj 31, 2013
Bocsi a poénért! Egy két képpel illusztrálva!Én a "masszába még festéket is tettem,hogy előrébb legyek !!!

P3220391.JPG

P3250455.JPG

P4090668.JPG
 
(#17597) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#17596) Válasz Máj 31, 2013
A végén így néz ki nálam......

2011-12-15 1...jpg

Vasút2010100...jpg

Vasút2010100...jpg
 
(#17598) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#17597) Válasz Máj 31, 2013
És komolyan a gipszhez faragasztós vizet használtál?
És ettől nem köt olyan gyorsan a gipsz? Ne már!
Mivel szinezted a masszát?
(#17599) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#17598) Válasz Máj 31, 2013
Nem a vízhez adtam a ragasztót és a gipszet
Valamivel lassabban köt meg és könnyebb volt faragni! Ki kell próbálni....A festék az meg egyszerű akril festék (fehér keverve feketével= szürke ) Majd utána még 2-3-4 festés(zöldes,szürkés,fehéres variáció)

2011-04-14 1...jpg
 
(#17623) Mk48 2024 hozzászólása Válasz Jún 1, 2013
Látom mindenki aktív, úgyhogy egy kicsit én is érdeklődnék.
Mi a véleményetek róla? Mivel lehet majd még élethűbbé varázsolni? Egy 1:35-ös Sztálingrádi témájú, háborús diorámára lesz majd.
Egyáltalán volt ilyen bak a ruszkiknál?
A fekete játék sín csak azért került oda, mert hát hogy néz ki, egy ütközőbak sín nélkül.

100_9595.JPG
 
(#17629) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17596) Válasz Jún 1, 2013
Na majd én is kipróbálom ezeket, de még mindig az asztal alapjánál tartok.
(#17845) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 8, 2013
Elkezdtem tervezgetni az asztalomat. Ez egy H0 2600x1600mm alapterületű lap lesz, három szinttel. Noha a vonalvezetés elég sűrű, azért az asztal nem lesz zsúfolt, mert elég nagy része rejtve lesz. Az egész tk. egy hosszú kör, de több helyen le lehet rövidíteni, és van egy három vágányos tároló is az alsó szinten.

asztal 1 szi...jpg

asztal 2 szi...jpg

asztal 3 szi...jpg
 
(#17846) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17845) Válasz Jún 8, 2013
Egyben:

asztal.jpg
 
(#17850) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17846) Válasz Jún 9, 2013
Egész jo!


Csak piros állomás néz ki nehézkesen, föleg a jobb oldali vége.
(#17853) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#17850) Válasz Jún 9, 2013
Jobb oldalon a két belső vágányra egy kétállásos fűtőházat szeretnék, bal oldalra az elágazás szárai közé pedig egy váltóállító épületet. A bal oldali vakvágánynak annyi az értelme, hogy szeretnék csinálni egy négyes fonott íves kitérőt!
(#17859) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17853) Válasz Jún 9, 2013
Majd mindjárt elökerül Sünöcske,.....

Szoval az általad emlitett célt talán jobb vágányvezetéssel is el lehetne érni. Az ilyen mozdonyszinek nincsenek mindig "utban" és semmi gond velük, ha néhány km-re vannak a peronoktol.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy csináld meg szép szimmetrikusra az állomást a mozdonyszint meg huzd ki egy egyvágányos pályával oda ahol helyed is van erre ( pl. a két körpálya közé a sárga vágányon tulra).

(#17861) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#17859) Válasz Jún 9, 2013
Ezzel az a gond, hogy a pályából minden szinten csak annyi látható, amit a sötétebbik szín jelöl, tehát alul csak a piros. Fűtőházat mindenképp szeretnék, és ezt találtam a legideálisabbnak.

A cél az volt, hogy sokat tudjon menni a szerelvény, sok útválasztási lehetőség legyen, de ne legyen túl zsúfolt. Inkább egy nagy diorámát szeretnék vasúttal!
(#17865) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17861) Válasz Jún 9, 2013
Mi van Laci átvetted az ötletemet!! Ez jogdíjjal jár Egy két helyen variálnék a helyedben..... pl. a főpályaudvarnál(alsó) a peronnak nem látok kihagyva helyet...az hova lesz építve???
(#17866) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17865) Válasz Jún 9, 2013
Igen, ez közben nekem is eszembe jutott, csak homokzsák pakolás közben nehéz terepsztal tervet módosítani!

Alul, a "piroson" nem lesz peron, oda valami olyat szeretnék, mint amit Kisfa csinált a fűtőházas moduljára, csak korong nélkül (without turntable ).

Középen mindkét oldalra íves ht. megy majd, mert már így sem túl hosszú a legfelső vágány. Peron a belső vágány fölé és alá megy majd.
(#17868) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17865) Válasz Jún 9, 2013
Kijavítottam a "személypályaudvart" a második szinten, és csináltam egy nézetet, ahol a rejtett vágányszakaszok nem láthatók.

Egy teljes kör kb. 17 méter. Nem is rossz ekkora alapterületen!

asztal 2 szi...jpg

asztal.jpg

asztal_latha...jpg
 
(#17869) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17868) Válasz Jún 9, 2013

Viadukt lesz rajta?
(#17871) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17868) Válasz Jún 9, 2013
Most megépítheted az íves bázeli váltót a felső pu.-nál,mert akkor még több a tiszta helyed, lehet,hogy én is benevezek rá.... Alul jobb oldalon azt a csonka vágányt meg az ívre tenném(első),+oda is íves váltót,mert akkor is nyújthatod az egyenest... DE úgy csinálod ahogy neked tetszik
(#17873) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17869) Válasz Jún 9, 2013
Igen, az a legfelső vágányszakasz középen egy viadukt lesz!
(#17874) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#17871) Válasz Jún 9, 2013
Bocs,hogy még írok valamit!!
Sokkal bátrabban alkalmaznám helyedben a viadukt és az alagutaknál a pálya nyújtását!! Nézd meg Martisz oldalát mennyire merészen oldotta meg a viadukt és az alagutak variálását!!
(#17880) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17874) Válasz Jún 9, 2013
Meglepően jó ötlet ahhoz képest, hogy te találtad ki!
Meg is rajzoltam, és több, mint 10 centit nyertem vele, viszont a fűtőház lehet, hogy közel lesz a támfalhoz. Ezt már nem volt időm megrajzolni, mert jönni kellett a gátra.
Viszont a viaduktos dolgot nem értem igazán!
(#17885) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17880) Válasz Jún 10, 2013
Én a helyedben az alsó állomáson kivenném a jobboldali angolsort, és a fűtőházat fentre raknám középre vagy ha mégis alulra akarod akkor a belső vágány csonkáját kicsit megtörve kifelé egy váltót még berakva ferdén lenne két vágányod.
(#17889) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17885) Válasz Jún 10, 2013
Az angol sort NEMNEMNEMNEM lehet kivenni!!!!
Az elforgatást már megcsináltam, mert a Totya által javasolt elrendezést csak úgy lehetett megcsinálni. Majd délután felrakom, mert most hulla vagyok, fél órája jött ünk be a gátról, ráadásul egy buzgár szétrúgta a homokvárát hajnalban, úgyhogy jó kis vizifitneszen vagyok túl!
(#17897) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17889) Válasz Jún 10, 2013
Nem,hogy örülnél ingyen pancsikálhatsz!!
Minden elismerésem és gratulálok az ottani melótokhoz!!!
Nézd meg Martisz oldalát és majd meglátod!! A képek többet "beszélnek" mintha én itt írogatok....... Most nem találom a weboldalát,de robertke vagy itt a fórumon mások is biztosan megadják neked,ha kéred !
(#17898) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#17897) Válasz Jún 10, 2013
http://www.martrain.hu/Bocsánat .....hülyeséget írtam(félig)
Az oldal
(#17899) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17898) Válasz Jún 10, 2013
Én ismerem azt az oldalt, végigolvastam az egészet, azt nem tudom, mit értesz az alatt, hogy a viaduktnál és az alagutaknál a pálya nyújtása?
(#17900) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17899) Válasz Jún 10, 2013
Na jó ezt inkább személyesen,mert túl fáradt vagy Majd ,ha vége lesz ennek az őrültek házának meg beszéljük ...
(#17902) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17900) Válasz Jún 10, 2013
Ezt elismerem, jelenleg nem vagyok a toppon!
(#17960) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 11, 2013
V2. Szakértők tanácsolták, hogy ne legyen párhuzamos a vágányzat az asztal szélével. Ha jól emléxem, ezt etwg is írta régebben, úgyhogy átdolgoztam egy kicsit.

1 szint v2.jpg

2 szint v2.jpg

3 szint v2.jpg
 
(#17961) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17960) Válasz Jún 11, 2013
A két "spirál" arra szolgál, hogy az alsó szintről a középső szint érintése nélkül is fel lehessen menni a hegyi szakaszra.

asztal v2 la...jpg

asztal v2.jpg

spiral 1_3 s...jpg
 
(#17964) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17961) Válasz Jún 11, 2013
Ez jó, látom az angol sor marad ( ), de a másik oldalon meg lesz egy váltótömörülés!
Jól néz ki az a felső gűrbe állomás is!
Amúgy fogalmam sincs, hogy merre megy a vonat ha egyszer elindul!
(#17966) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17961) Válasz Jún 11, 2013
Látom csak össze jön az az íves bázeli...
(#17968) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17964) Válasz Jún 11, 2013
Sajnos nem, mert kell a hely a szenelőnek meg a vízi darunak, csak azt a képet nem frissítettem!
(#17970) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17964) Válasz Jún 11, 2013
És még Ő mondta nekem,hogy miért terveztem olyan bonyolult pályát.. majd figyeld meg egy hónap múlva a felel is elég lesz...
(#17972) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#17970) Válasz Jún 11, 2013
Lesz egy sima 8-as nem szintbeli keresztezéssel, állomásból megállóhely lesz!
(#17973) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17968) Válasz Jún 11, 2013
Egy ötlet!
Ha kihagyod a 2. vágányon lévő angolt és az első váltó után beraksz még egy váltót kis eltolással a fűtőház felé akkor oda befér egy vízdaru.
Szerintem a 2. angol sem indokolt a forgalom miatt.
Értem én, hogy szeretnél sok váltót beépíteni pláne angolt!
(#18108) reszelozsir hozzászólása Válasz Jún 15, 2013
Épülget az asztal, pár kép is készült a friss részekről és megszépült egy váltókörzet
Képek iTT, az album végén.
(#18118) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#18108) Válasz Jún 15, 2013

Amint tudom, csinálom a többit!
(#18119) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#18108) Válasz Jún 15, 2013
Hát azok milyen váltók?
Lapozás       31/67    
Frissek
  2024. Dec, 25. Sze
15:36:14
  Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt
Hirdetés