Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       44/67    
(#29853) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#29851) Válasz Feb 15, 2014
Ha a hozentrogert átvinnéd az alagut elé ( ami tipikus, hiszen az alagutakat néha javitgatni kell, ilyenkor csak egy vágányt használnak) akkor nyernél ott 1-2 mozdonyhosszat. Vagy fogadd meg váltogyárto kolléga tanácsát és kombináld a hozentrogert angol váltokkal. Az állomás még egy kicsit srégebb is lehet, hogy hosszabb vágányok jöjjenek ki.

Az also végen meg ives váltokkal kezdenél az sem lenne rossz.
(#29856) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#29852) Válasz Feb 16, 2014
Elküldtem az ollózás nélküli verziót!
(#29858) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#29856) Válasz Feb 16, 2014
Megvan, köszi
(#29859) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29845) Válasz Feb 16, 2014
Egy kérdésem lenne, hogy ez most H0 vagy TT mert fájl neve TT viszont Piko a vágány!
Semmi, nálam keveredtek a dolgok!
(#29860) nixon61 hozzászólása Válasz Feb 16, 2014
Ezt nézzétek meg , szerintem nagyon jó ötleteket lehet látni
Bővebben: Link
(#29861) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29860) Válasz Feb 16, 2014
Mi lenne, ha megtanulnál linkelni ( alul URL+Név)

Igy

Amugy a képen a berlini Loxx modellvasut van, ami most az Alexanderplatzon van, egy bevásárloközpont egész emeletén.

Loxx

( megint csak érdekességképp, az idegen honlap -orosz - eljutott ide, az eredeti ( és jobb ) sajnos nem.)
(#29862) etwg hozzászólása Válasz Feb 16, 2014
A másik érdekessége eme megaterapasztaloknak ( amik az utobbi idöben ugy nönek ki a semmiböl mint a gombák az esö után), hogy mig a külföldi terepasztalok ( kivéve részben a MIWULA -t), szinte kivétel nélkül a helyi vasutak szép vidékeit, pályaudvarait stb. mutatják be, addig a hazai projektek jelentös része idegen tájakat igyekszik bemutatni a nagyérdemünek.

(#29863) FriTTz hozzászólása Válasz Feb 16, 2014
Skiccpausz műve!

TT-3.jpg
 
(#29869) baker6600 hozzászólása Válasz Feb 16, 2014
Azt hiszem megvan a végleges verzió, persze még fenntartom a változtatás jogát
Persze a hózentróger meg lesz fejelve két angollal, ezáltal nyúlik még egy kicsit az állomás hossza.

TT-4.jpg
 
(#29870) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29863) Válasz Feb 16, 2014
Nem rossz, csak kicsit rövidnek találom az állomás hasznos hosszát. Hosszabb vonatokkal nem lehet kényelmesen elférni.
Azért köszi a belefektetett munkát
(#29871) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#29869) Válasz Feb 16, 2014
És az álomással együtt igy nézne ki.
Bocs a firkáért, de a scarmban nem találtam hózentrógert angollal.

TT-4.jpeg
 
(#29874) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29870) Válasz Feb 16, 2014
Növelt vágányhosszal!
Most már viszont megjegyzem, hogy amit rajzoltál annak az állomásnak az alsó végén váltókörzet nem túl életszerű ha már a tetején hózentróger van!

TT-3.jpg
 
(#29875) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29874) Válasz Feb 16, 2014
Ez viszont tetszik, köszi
A megjegyzést nem igazán értem, kifejtenéd? Mindig tanul az ember.
(#29877) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29875) Válasz Feb 16, 2014
Az állomás felső végén "bonyolult" vágánykapcsolat van kialakítva, az alsó végén meg szinte alig van váltó a fővonalon!
(#29878) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29877) Válasz Feb 16, 2014
Világos, akkor a te verziód alsó részét használom, de a hózi marad
(#29879) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29878) Válasz Feb 16, 2014
Én azért nem raktam hózentrógert mert szerintem az nem szép és itt már egyszer meg is indokolta valaki, hogy miért nem nagyon használják azt a nagyvasúton sem. Szerintem váltóból olcsóbban is kijön.
(#29880) reszelozsir hozzászólása Válasz Feb 16, 2014
Kicsit hosszabbra vettem a látható részeket a nyíltvonalon. Nem ismerem a terepet, hogy mennyire fér bele, de hátha többet látni így a vonatokból. Meg talán a jobb felső sarokba egy iparvágány elférne és jó kis feladatokat adhatna a kiszolgálása

terv.jpg
 
(#29882) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29879) Válasz Feb 16, 2014
Betennék egy hármast az aljára, és a váltósort lejjebb tolnám.
Nekem tetszik a hózentróger, és alig lenne drágább, mint a több váltó, én építem mindet.

TT-4.jpg
 
(#29883) baker6600 válasza reszelozsir hozzászólására (#29880) Válasz Feb 16, 2014
Az a baj a nyílt vonallal, hogy az a földszinten fut a nagy állomás alatt megy hátra, azt nem tudom megmutatni.
Viszont az iparvágány tervben van, csak még a nyomvonalát kell kitalálni. Az alsó állomáshoz fog csatlakozni, oda gondoltam valami átrakó helyet a nagyvasútra.
(#29886) nixon61 válasza etwg hozzászólására (#29861) Válasz Feb 16, 2014
Bocsi, de nem szoktam linkelni, szerintem aki akarja így is megtalálja, de legközelebb megpróbálom
(#29887) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29886) Válasz Feb 16, 2014
Nem olyan egyszerü, mert sok készülékröl gyakorlatilag betüzve kell átmásolni egy másik ablakba...., de semmi gond, már rendbe lett téve.
(#29889) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29882) Válasz Feb 16, 2014
Szerintem fővonalra a bejárathoz nem szoktak csirkeláb váltót betenni!
(#29895) FriTTz hozzászólása Válasz Feb 16, 2014
Ez a végső javaslatom!

pék 2D.jpg

pék 3D.1.jpg

pék 3D.2.jpg
 
(#29898) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#29895) Válasz Feb 16, 2014
Már egészen jol néz ki.
A jobboldali állomás kegalább egyik végét kihuznám az ivbe ( ives váltioval).

Egy másik általános megjegyzés: a peronos vágányok mindig nagyobb tengelytávval vannak az állomáson, mint a többi. Szoval az kell még eldönteni, hogy hol lesz peron amihez helyet kell csinálni.
(#29902) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#29898) Válasz Feb 16, 2014
Nem az enyém lesz, ha enyém lenne a kavicsra szállnának le!
(#29903) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#29902) Válasz Feb 16, 2014
Attol még szét kell tolni a vágányt.
(#29907) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#29889) Válasz Feb 17, 2014
Mi az a csirkeláb váltó?
(#29911) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#29907) Válasz Feb 17, 2014
(#29924) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#29911) Válasz Feb 17, 2014
Jaaaa, hogy a 3 kijáratú kitérő!
(#29937) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29889) Válasz Feb 17, 2014
Csirkeláb, ez jó akkor nem rakok csirkelábat.
Köszi szépen, látványos lett a terv, de nekem sok a látható pályaszakasz, viszont erről is tudok ötleteket átmenteni.
Köszönöm még egyszer mindenkinek az ötleteket
(#29938) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#29937) Válasz Feb 17, 2014
Betakarni az egészet nem müvészet....
(#29943) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#29938) Válasz Feb 17, 2014
Nem az egészet, és azért egy szép tájat, várost megépíteni sem egyszerű.
És itt már nem marad helyem az iparvágány megépítéséhez.
(#29944) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29943) Válasz Feb 17, 2014
Te valójában Metrót akarsz?
(#29945) baker6600 hozzászólása Válasz Feb 17, 2014

Te nyertél!!!!!!!

FriTTznek válasz, bocsi
(#30337) Sandrusz hozzászólása Válasz Feb 24, 2014
Sziasztok!
Egy kérdés:
A vágányzat alá csillapításnak általában parafát használtok. Vajon a POLIFOAM használható erre a célra? Próbálta már valaki? Azért kérdezem mert abból van agy rakat 6mm-es. Igaz, ronda kék, de úgy is menne rá a "kavics".
(#30338) DZolTTán válasza Sandrusz hozzászólására (#30337) Válasz Feb 24, 2014
Én próbáltam 3mm-est, szerintem túl puha. Vagy kizárólag ragasztással rögzíted a síneket, vagy ha előtte pl szöget/csavart használsz, akkor nagyon könnyen hullámvasútat lehet csinálni a pályából, mert ha valamelyiket egy árnyalattal jobban meghúzod/beütöd, az le fogja nyomni a polifoamot.
(#30340) terkoz válasza Sandrusz hozzászólására (#30337) Válasz Feb 24, 2014
Szia!
Erről a témáról Paksinuti irt a honlapján egy értekezést. Paksinuti
Nagyon hasznos és érdekes olvasmány, az egész honlap.
üdvgyuri
(#30344) Sandrusz válasza DZolTTán hozzászólására (#30338) Válasz Feb 24, 2014
Köszönöm. Közben én is elvetettem ezt a gondolatot. A 6mm vastag is, puha is, ráadásul nem tudom a faragasztó mennyire fogná meg. Jobb lesz a parafa.
(#30346) zsolesz74 válasza Sandrusz hozzászólására (#30344) Válasz Feb 24, 2014
A polietiléneket nem lehet ragasztani.
(#30349) Sandrusz hozzászólása Válasz Feb 24, 2014
A POLIFOAM-ot a Palma Tex úgy meg fogja hogy inkább szét szakad, ha le akarod szedni.
(#30354) FriTTz válasza Sandrusz hozzászólására (#30349) Válasz Feb 24, 2014
Úgy én is meg tudom fogni!
(#30359) zsolesz74 válasza Sandrusz hozzászólására (#30349) Válasz Feb 24, 2014
A gyártó oldaláról:

Idézet:
„Termékleírás:

A Pattex Palmatex univerzális erősragasztó a kontaktragasztók leggyakrabban használt ragasztója., rendkívül széles felhasználhatóság jellemzi. Gyorsan és nagyon erősen ragaszt. Könnyen kenhető, szinte minden felület minden felülethez ragasztható vele (nem alkalmas PE, PP, habosított polisztirol – Styropor® – és lágy PVC ragasztásához). Vízálló, a ragasztás ellenáll híg savaknak és lúgoknak.”
(#30362) Sandrusz válasza zsolesz74 hozzászólására (#30359) Válasz Feb 24, 2014
Hidd el hogy ragasztottam már vele polifoam-ot és nagyon keményen fogja.
(#30365) zsolesz74 válasza Sandrusz hozzászólására (#30362) Válasz Feb 25, 2014
Jó, rendben! Elhiszem!
(#30718) baker6600 hozzászólása Válasz Márc 7, 2014
Megvan a végső pályaterv, illetve azon gondolkodom, hogy a jelölt részen vajon hogy mutatna egy fordítókorong?

TT-5.1.1.jpg

TT-5.1.jpg
 
(#30722) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#30718) Válasz Márc 8, 2014
Valami ilyesmi?

TT-5.2.jpg
 
(#30723) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30722) Válasz Márc 8, 2014
Egyre vigyázz, ebbe a balhéba én is egyszer nagyon belebuktam. Ha fütöházat is akarsz a korong köré, akkor a sinek hossza legalább 40 cm (TT-ben), azaz a koronggal együtt több mint 50cm-s sugaru kört foglal el. És ez még a kisebbik eset ( valoságban a fütöház ajtaja meg a korong pereme közé 2 mozdony is el szokott férni, (Ami TT-ben min 30 cm), meg 2 egy sinre az ajto mögé ( az is > 30 cm).
Szoval oda és ugy ahogy berajzoltad a ház nem fog elférni ( a palyasinek sugara kb 310-350 mm, ebben nem fér el a körfütöház igényelte 500-700 mm sugaru terület. ). Ha házat is akarsz, akkor az az ellenkezö oldalra mehet ( a korongtól keletre).
Meg itt is ugyanaz a hiba amiröl a multkor beszéltünk. A mozdonytelep egy önállo forgalmi egység, aminek van egy védett kapcsolata a vasuti állomással, ami azt jelenti, hogy egy, vagy igen nagy állomások eseték, 2 vágány vezet a telepre, és igy van elkülönitve az állomástol. Ott rendszerint 1 tábla jelzi, modernebb állomásokon akár jelzö is, a határt, meddig megy az állomás és hol kezdödik a telep.

(#30727) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30723) Válasz Márc 8, 2014
Korong ugrott. Fűtőházzal együtt lett volna értelme, de ha ekkora hely kell neki, akkor nem tudnám a vágányokat szépen kiépíteni, nem lenne elég hely.
Lehet, hogy a TT is nagy? Hogy mutatna ekkora asztalon a Z méret?
(#30728) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30727) Válasz Márc 8, 2014
Ha nem akarsz fütöházat, vagy csak egy kicsit (3 állásosat), akkor az még elfér a korong déli részén, a többi sin meg csak ugy szabadon állna ( mint most a Füstiben). Ezzel megsporolsz 20-30 cm-t.
(#30730) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30728) Válasz Márc 8, 2014
Nem, marad az 5.1-es verzió, majd kialakítom a kiszolgáló egységeket a vakvágányoknál.
Lapozás       44/67    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
18:40:54
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés