|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#29853) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#29851)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Ha a hozentrogert átvinnéd az alagut elé ( ami tipikus, hiszen az alagutakat néha javitgatni kell, ilyenkor csak egy vágányt használnak) akkor nyernél ott 1-2 mozdonyhosszat. Vagy fogadd meg váltogyárto kolléga tanácsát és kombináld a hozentrogert angol váltokkal. Az állomás még egy kicsit srégebb is lehet, hogy hosszabb vágányok jöjjenek ki.
Az also végen meg ives váltokkal kezdenél az sem lenne rossz. |
(#29856) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#29852)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Elküldtem az ollózás nélküli verziót! |
(#29858) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#29856)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Megvan, köszi |
(#29859) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29845)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Egy kérdésem lenne, hogy ez most H0 vagy TT mert fájl neve TT viszont Piko a vágány!
Semmi, nálam keveredtek a dolgok! |
(#29860) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Ezt nézzétek meg , szerintem nagyon jó ötleteket lehet látni
Bővebben: Link |
(#29861) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29860)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Mi lenne, ha megtanulnál linkelni ( alul URL+Név)
Igy
Amugy a képen a berlini Loxx modellvasut van, ami most az Alexanderplatzon van, egy bevásárloközpont egész emeletén.
Loxx
( megint csak érdekességképp, az idegen honlap -orosz - eljutott ide, az eredeti ( és jobb ) sajnos nem.) |
(#29862) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
A másik érdekessége eme megaterapasztaloknak ( amik az utobbi idöben ugy nönek ki a semmiböl mint a gombák az esö után), hogy mig a külföldi terepasztalok ( kivéve részben a MIWULA -t), szinte kivétel nélkül a helyi vasutak szép vidékeit, pályaudvarait stb. mutatják be, addig a hazai projektek jelentös része idegen tájakat igyekszik bemutatni a nagyérdemünek.
|
(#29863) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Skiccpausz műve! |
|
(#29869) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Azt hiszem megvan a végleges verzió, persze még fenntartom a változtatás jogát
Persze a hózentróger meg lesz fejelve két angollal, ezáltal nyúlik még egy kicsit az állomás hossza. |
|
(#29870) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29863)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Nem rossz, csak kicsit rövidnek találom az állomás hasznos hosszát. Hosszabb vonatokkal nem lehet kényelmesen elférni.
Azért köszi a belefektetett munkát |
(#29871) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#29869)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
És az álomással együtt igy nézne ki.
Bocs a firkáért, de a scarmban nem találtam hózentrógert angollal. |
|
(#29874) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29870)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Növelt vágányhosszal!
Most már viszont megjegyzem, hogy amit rajzoltál annak az állomásnak az alsó végén váltókörzet nem túl életszerű ha már a tetején hózentróger van! |
|
(#29875) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29874)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Ez viszont tetszik, köszi
A megjegyzést nem igazán értem, kifejtenéd? Mindig tanul az ember. |
(#29877) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29875)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Az állomás felső végén "bonyolult" vágánykapcsolat van kialakítva, az alsó végén meg szinte alig van váltó a fővonalon! |
(#29878) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29877)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Világos, akkor a te verziód alsó részét használom, de a hózi marad |
(#29879) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29878)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Én azért nem raktam hózentrógert mert szerintem az nem szép és itt már egyszer meg is indokolta valaki, hogy miért nem nagyon használják azt a nagyvasúton sem. Szerintem váltóból olcsóbban is kijön. |
(#29880) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Kicsit hosszabbra vettem a látható részeket a nyíltvonalon. Nem ismerem a terepet, hogy mennyire fér bele, de hátha többet látni így a vonatokból. Meg talán a jobb felső sarokba egy iparvágány elférne és jó kis feladatokat adhatna a kiszolgálása |
|
(#29882) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29879)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Betennék egy hármast az aljára, és a váltósort lejjebb tolnám.
Nekem tetszik a hózentróger, és alig lenne drágább, mint a több váltó, én építem mindet. |
|
(#29883) baker6600 válasza reszelozsir hozzászólására (#29880)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Az a baj a nyílt vonallal, hogy az a földszinten fut a nagy állomás alatt megy hátra, azt nem tudom megmutatni.
Viszont az iparvágány tervben van, csak még a nyomvonalát kell kitalálni. Az alsó állomáshoz fog csatlakozni, oda gondoltam valami átrakó helyet a nagyvasútra. |
(#29886) nixon61 válasza etwg hozzászólására (#29861)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Bocsi, de nem szoktam linkelni, szerintem aki akarja így is megtalálja, de legközelebb megpróbálom
|
(#29887) etwg válasza nixon61 hozzászólására (#29886)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Nem olyan egyszerü, mert sok készülékröl gyakorlatilag betüzve kell átmásolni egy másik ablakba...., de semmi gond, már rendbe lett téve. |
(#29889) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29882)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Szerintem fővonalra a bejárathoz nem szoktak csirkeláb váltót betenni! |
(#29895) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Ez a végső javaslatom! |
|
(#29898) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#29895)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Már egészen jol néz ki.
A jobboldali állomás kegalább egyik végét kihuznám az ivbe ( ives váltioval).
Egy másik általános megjegyzés: a peronos vágányok mindig nagyobb tengelytávval vannak az állomáson, mint a többi. Szoval az kell még eldönteni, hogy hol lesz peron amihez helyet kell csinálni. |
(#29902) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#29898)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Nem az enyém lesz, ha enyém lenne a kavicsra szállnának le! |
(#29903) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#29902)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Attol még szét kell tolni a vágányt. |
(#29907) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#29889)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Mi az a csirkeláb váltó? |
(#29911) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#29907)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
|
(#29924) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#29911)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Jaaaa, hogy a 3 kijáratú kitérő! |
(#29937) baker6600 válasza FriTTz hozzászólására (#29889)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Csirkeláb, ez jó akkor nem rakok csirkelábat.
Köszi szépen, látványos lett a terv, de nekem sok a látható pályaszakasz, viszont erről is tudok ötleteket átmenteni.
Köszönöm még egyszer mindenkinek az ötleteket |
(#29938) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#29937)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Betakarni az egészet nem müvészet....
|
(#29943) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#29938)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Nem az egészet, és azért egy szép tájat, várost megépíteni sem egyszerű.
És itt már nem marad helyem az iparvágány megépítéséhez. |
(#29944) FriTTz válasza baker6600 hozzászólására (#29943)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Te valójában Metrót akarsz? |
(#29945) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Te nyertél!!!!!!!
FriTTznek válasz, bocsi |
(#30337) Sandrusz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy kérdés:
A vágányzat alá csillapításnak általában parafát használtok. Vajon a POLIFOAM használható erre a célra? Próbálta már valaki? Azért kérdezem mert abból van agy rakat 6mm-es. Igaz, ronda kék, de úgy is menne rá a "kavics". |
(#30338) DZolTTán válasza Sandrusz hozzászólására (#30337)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Én próbáltam 3mm-est, szerintem túl puha. Vagy kizárólag ragasztással rögzíted a síneket, vagy ha előtte pl szöget/csavart használsz, akkor nagyon könnyen hullámvasútat lehet csinálni a pályából, mert ha valamelyiket egy árnyalattal jobban meghúzod/beütöd, az le fogja nyomni a polifoamot. |
(#30340) terkoz válasza Sandrusz hozzászólására (#30337)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Szia!
Erről a témáról Paksinuti irt a honlapján egy értekezést. Paksinuti
Nagyon hasznos és érdekes olvasmány, az egész honlap.
üdvgyuri |
(#30344) Sandrusz válasza DZolTTán hozzászólására (#30338)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Köszönöm. Közben én is elvetettem ezt a gondolatot. A 6mm vastag is, puha is, ráadásul nem tudom a faragasztó mennyire fogná meg. Jobb lesz a parafa. |
(#30346) zsolesz74 válasza Sandrusz hozzászólására (#30344)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
A polietiléneket nem lehet ragasztani. |
(#30349) Sandrusz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
A POLIFOAM-ot a Palma Tex úgy meg fogja hogy inkább szét szakad, ha le akarod szedni. |
(#30359) zsolesz74 válasza Sandrusz hozzászólására (#30349)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
A gyártó oldaláról:
Idézet: „Termékleírás:
A Pattex Palmatex univerzális erősragasztó a kontaktragasztók leggyakrabban használt ragasztója., rendkívül széles felhasználhatóság jellemzi. Gyorsan és nagyon erősen ragaszt. Könnyen kenhető, szinte minden felület minden felülethez ragasztható vele (nem alkalmas PE, PP, habosított polisztirol – Styropor® – és lágy PVC ragasztásához). Vízálló, a ragasztás ellenáll híg savaknak és lúgoknak.” |
(#30362) Sandrusz válasza zsolesz74 hozzászólására (#30359)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Hidd el hogy ragasztottam már vele polifoam-ot és nagyon keményen fogja. |
(#30365) zsolesz74 válasza Sandrusz hozzászólására (#30362)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Jó, rendben! Elhiszem! |
(#30718) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Megvan a végső pályaterv, illetve azon gondolkodom, hogy a jelölt részen vajon hogy mutatna egy fordítókorong? |
|
(#30722) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#30718)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Valami ilyesmi? |
|
(#30723) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30722)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Egyre vigyázz, ebbe a balhéba én is egyszer nagyon belebuktam. Ha fütöházat is akarsz a korong köré, akkor a sinek hossza legalább 40 cm (TT-ben), azaz a koronggal együtt több mint 50cm-s sugaru kört foglal el. És ez még a kisebbik eset ( valoságban a fütöház ajtaja meg a korong pereme közé 2 mozdony is el szokott férni, (Ami TT-ben min 30 cm), meg 2 egy sinre az ajto mögé ( az is > 30 cm).
Szoval oda és ugy ahogy berajzoltad a ház nem fog elférni ( a palyasinek sugara kb 310-350 mm, ebben nem fér el a körfütöház igényelte 500-700 mm sugaru terület. ). Ha házat is akarsz, akkor az az ellenkezö oldalra mehet ( a korongtól keletre).
Meg itt is ugyanaz a hiba amiröl a multkor beszéltünk. A mozdonytelep egy önállo forgalmi egység, aminek van egy védett kapcsolata a vasuti állomással, ami azt jelenti, hogy egy, vagy igen nagy állomások eseték, 2 vágány vezet a telepre, és igy van elkülönitve az állomástol. Ott rendszerint 1 tábla jelzi, modernebb állomásokon akár jelzö is, a határt, meddig megy az állomás és hol kezdödik a telep.
|
(#30727) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30723)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Korong ugrott. Fűtőházzal együtt lett volna értelme, de ha ekkora hely kell neki, akkor nem tudnám a vágányokat szépen kiépíteni, nem lenne elég hely.
Lehet, hogy a TT is nagy? Hogy mutatna ekkora asztalon a Z méret? |
(#30728) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#30727)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Ha nem akarsz fütöházat, vagy csak egy kicsit (3 állásosat), akkor az még elfér a korong déli részén, a többi sin meg csak ugy szabadon állna ( mint most a Füstiben). Ezzel megsporolsz 20-30 cm-t.
|
(#30730) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#30728)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Nem, marad az 5.1-es verzió, majd kialakítom a kiszolgáló egységeket a vakvágányoknál. |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 18:33:26 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|