|
Közúti közlekedési jelzőlámpa
|
Témaindító: városi szökőkút, idő: Júl 12, 2010
Témakörök:
|
|
(#653) városi szökőkút hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Szeretnék segítséged kérni.
A TT-s asztalomon ez évben el indult egy "Faller" rendszerű
autó út.Sikeresen vette az első két kiállítást.Szinte probléma nélkül illeszkedik az asztal eredeti funkciójához.Értem ez alatt ,hogy a vasúti át járókon biztonsággal közlekedik.
De mivel egy aszal sosem mondható késznek így szeretnék
egy közúti gyalog átkelőt lámpával ,önműködően felszerelni.
sajnos a Hobby Elektronika újságban talált kapcsolási rajz alapján elkészített elektronika nem működik.
Kérésem ha vala kinek van ilyen témájú kapcsolási rajza
közölje velem.
A segítő szándékot előre is köszönöm.
|
(#656) lidi válasza városi szökőkút hozzászólására (#653)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Üdv !
Ez a Faller rendszer alkalmas arra, hogy a piros lámpa előtt megállítsa az autót ? Mi történik, ha mondjuk 3 autó megy egy sorban ? |
(#657) városi szökőkút válasza lidi hozzászólására (#656)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Kedves hozzá szóló.
Ez nálam a jövő ! én jelenleg 1 db. járművel közlekedem. Mert ; Szeretnék többet tudni erről kis Csodáról ,2 Ennek anyagi oldala is van.Három ezt a kérdést a Faller már meg oldotta de és kapható is de,de?!.
Az is kapható amit én keresek de, ....én is szeretném magam meg oldani.
az ön kérdésére a válasz össze ütközés. |
(#658) lidi válasza városi szökőkút hozzászólására (#657)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Ok, tehát mit kéne tudnia az áramkörnek ?
Kell kezelni 2db gyalogos, és 2db autós közlekedési lámpát + megállítani az autót ha arra jár ?
Hogyan lehetséges megállítani az autót ? |
(#659) Topi válasza lidi hozzászólására (#656)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Faller Car System nincs felkészítve az ütközés ellen. Sajnos ilyenkor kitolja a stop mágnesből az előtte állót.
A rendszer lényegében úgy állít meg járművet, hogy az úttest alá szerelt elektromágnes, oldja a járműbe szerelt reed kontaktust. |
(#660) Abs válasza Topi hozzászólására (#659)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
És ha az úttestbe egymás után több elektromágnest építünk be? Jó, tudom, van X hosszúságú autó, meg x+8 hosszúságú autóbusz is... De, a pályán közlekedő járművek hosszának ismeretében az egymástól megfelelő távolságra elhelyezett "Stop-pontok" alkalmazásával elkerülhető lenne az ütközés, úgy gondolom.
Abs |
(#661) Topi válasza Abs hozzászólására (#660)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
A probléma ezzel nem lenne megoldva. Gondolj csak bele, mikor zöldet kap minden. A járművek nem egyforma sebességűek... Ígytehát akkor fogják egymást tolni. |
(#662) Laikus válasza Topi hozzászólására (#661)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Megnéztem róla pár videót, ez hogy működik? Mármint mit érzékel és mi alapján megy?
|
(#663) Abs válasza Topi hozzászólására (#661)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Jogos! Akkor, egyrészt azt kell megoldani, hogy az egymás mögött álló járművek ne egyszerre, hanem késleltetéssel kapjanak zöldet, másfelől pedig, a sebességüket kéne közel egyenlővé tenni. Bár, talán az működhet, hogy a leggyorsabb megy legelöl, a leglassabb leghátul, így mindegyik időben el tud menni a másik elől. Csak akkor lesz baj, ha nem a leggyorsabb áll meg a pirosnál... látszik, hogy nem egyszerű a dolog |
(#664) Laikus válasza Abs hozzászólására (#663)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
És ha több ilyen megállító lenne beépítve egymás után és sorban indítanád el?
Mármint amikor zöld van akkor először az első mondjuk 1 mp-ig. Utána 1 mp szünet, majd a második 1 mp-ig stb...
Így egy idő után pirosat kapnak, de legalább elég nagy távolságra lehetnek amíg elindulnak.
Ha az autókba beültetsz egy szőke nénit aki éppen a visszapillantót figyeli rendkívül élethű lehet
Ha pedig a legkisebb autót veszed alapul és mondjuk 3-4 mágnest teszel akkora távolságba akkor legfeljebb nem lesz mindegyik kihasználva, ha busz is van, de nem mennek egymásba.
Igaz ehhez át kell variálni pár dolgot
|
(#665) Abs válasza Laikus hozzászólására (#664)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2010 |
|
Igen, ezt a késleltetett indítást írtam alább. De Topinak meg abban van igaza, hogy az eltérő sebesség miatt ez sem olyan egyszerű.
Abs |
(#667) lidi válasza városi szökőkút hozzászólására (#657)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Mikrokontrollerek világában mennyire vagy otthon ? Mert célszerű lenne azzal megoldani. Ha az áramkör többi részét össze tudod rakni, akkor én megírom neked a programot. |
(#669) városi szökőkút válasza lidi hozzászólására (#667)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Köszönöm a segítő szándékot de ez én számomra nem járható út.Az analóg rendszerben tudok lépni.
még egy szer köszönöm . |
(#670) lidi válasza városi szökőkút hozzászólására (#669)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
TTL áramkörökből, időzítőkből is össze lehet rakni, persze úgy lesz egy kisebb kupac ic. Melyik kapcsolást építetted meg, amire azt mondod hogy nem működik ? Nyomtatott áramkört tudsz tervezni kapcsolási rajz alapján ? |
(#676) városi szökőkút válasza lidi hozzászólására (#670)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
A kapcsolás a mivel próbálkozom a Hobby Elektronika 2003.12. számában a 413. oldalon található. én eleve csak az optocsatolóig szándékozom használni. A számláló már működik csak az impulzus adó nem akar.én jelenleg egy villogó led -el hajtom meg de ez gyors.
Tudok nyák terv után nyákot készíteni.
Várom a kapcsolást. |
(#678) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Esetleg valamilyen "térközös" megoldás? Természetesen megfelelő távolsági közökkel! |
(#680) városi szökőkút válasza kisKirály hozzászólására (#678)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Kedves Ismert Ismerős.
SAJNOS az igazi kérdés már régen elveszett és a válasz adók szorgos igyekezetében a lényeg elkallódott.
Ha elolvasod a vita indító első cikket te is látni fogod ,hogy már régen nem az én problémámmal foglalkoznak a tisztelt hozzá szólók.
Tehát arról van szó az autó út meg építése szükségesé teszi 1-2 gyalog át kelő meg építését.Addig míg egy mindentudó üres fejű emberke ezt fel nem veti hogy miért nincs.Nem az autó meg állítása a gondom mit egy jó páran ezt le írták ,ez sikeresen meg oldottam.Ha nem a jelző lámpák vezérléséhez keresek kapcsolást.Persze magam is dolgozom a témán De azt hittem a sok írni tudó ismeretlen ismerős hátha előbbre viszi az én ügyemet.
Üdv.B.b |
(#681) Topi válasza városi szökőkút hozzászólására (#680)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Mennyire konkrét kapcsolási rajzra van szükség, és mennyire ötletadásra?
Mert az ötletadást most azonnal tudom szolgáltatni
A váltás és a különböző időket egy 4017-es Johnson számlálóval és egy NE555-el lehet megoldani, ahol az idő egységeket diódázással lehet elkészíteni.
Ám mivel ennél a megoldásnál nem érzékelhető a váltás iránya, így nagyon problémássá válik a gyalogátkelőt a sárgával együtt villogtatni, de csakis kizárólag vissza irányba.
Akkor megoldható, ha a mindkét váltási irányba az állapotok le vannak diódázva úgy, hogy egy külön lába van a 4017-es számlálónak a visszafelé váltáskori sárgára.
Ezen kívül az ügy részben megoldható, mert a járművek vörös jelzése a gyalogos szabad jelzése és fordítva.
A villogó zöld pedig úgy oldható meg, hogy egy újabb NE555-ös időzítő astabil módban folyamatosan villog, de a RESET lábát a vissza irányú sárga oldja csak fel. Ekkor kezd el villogni, alap esetben pedig folyamatos zöld.
Eléggé bonyolult lenne ezt egyberajzolni. De bízom benne hogy inkább csak a megoldás útja hiányzott, nem egy konkrét kapcsolási rajz és nyákterv. |
(#682) városi szökőkút válasza Topi hozzászólására (#681)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Köszönöm a választ!!
A 4017-esel megvan a Johnson- számláló működik is csak a 4011-s meg hájtó nem /vagy túl gyors vagy semmi/ jelenleg én is 555 -el próbálkozom de ha van kész ütem adó rajza meg köszönném.A többi össze hangolása az meg oldható.
Köszönettel.B.b |
|
(#684) Topi válasza városi szökőkút hozzászólására (#682)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
|
(#711) városi szökőkút válasza Topi hozzászólására (#684)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2010 |
|
Köszönöm a használható tanácsot ,ma próba panelen megépítettem és működik .A következő neki futás a gyalog átkelő meg építése lesz lényegében a próbálkozások már folynak azt kell el dönteni ,hogy a számláló után optocsatolót vagy tranzisztoros át vezetést alkalmazzak e.
Ha meg akadok akkor jelentkezem.
Tisztelettel.B.b |
(#733) lidi válasza városi szökőkút hozzászólására (#711)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2010 |
|
Ha már működik, akkor egy kapcsolási rajzot, meg esetleg kis videót felrakhatnál róla. Kíváncsi vagyok hogy áll meg a kocsi a piros lámpánál. Bár gondolom mint a szög |
(#736) városi szökőkút válasza lidi hozzászólására (#733)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2010 |
|
Sajnos ki kell hogy ábrándítsalak valami nagyon nagy félre
értés történt vagy nem olvastad végig amit írtam.
Ha lesz nálunk szeptember második felében kiállítás
akkorra biztos működő képes lesz.és meg lehet nézni.
U:I: a szerelő lapon amit jelenleg látni lehet az csak nekem
beszédes. |
(#738) lidi válasza városi szökőkút hozzászólására (#736)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2010 |
|
Miért, próba panelt nem lehet lefotózni ? Vagy kapcsolási rajzot készíteni róla ? Gondoltam hogy még nincs fixen kész, és beépítve egy terepasztalba. Az autó megállító elektromágnest miből készíted ? |
(#751) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
Üdvözlet
Én azután szertnék érdeklődni mint laikus, hogy lejhete közúti fedező jelzőt készíteni?
(PL ilyen van a 3-as villamos Terebesi utcai megállójánál) "A közúti fedezőjelző két lencsés három fogalmú (villogó sárga - mint alap, folyamatos sárga, vörös) jelző. A közút felöl van elhelyezve és van egy ellenőrző lámpája amit villamosvezetője köteles figyelni. " |
(#753) városi szökőkút válasza Csukló hozzászólására (#751)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
Kedves CSUKLÓ !
Ha a gyalogos átkelő mint: zöld--- villogó zöld- vörös, meg oldható lesz akkor a te problémád is meg oldható.Csak egy picike
türelmet és jelent kezem.
|
(#754) városi szökőkút válasza városi szökőkút hozzászólására (#753)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
EL nézést A második felvetés hogy a villamos vezető is látja
már mint a vezető állásban ez sem a hely /A MODELL/ sem az én tudásom nem engedi |
(#758) Csukló válasza városi szökőkút hozzászólására (#753)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
Köszönöm!
Türelmem az van!
Én valószínű, hogy reead relés vezérlésben gondolkodok, mert ezt tudom jól el rejteni a terepben! |
(#759) Csukló válasza városi szökőkút hozzászólására (#754)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
Nem nem!
Az első képen az látható ami egy oszlopon van és a villamos vezető látja ha pirosra váltott a lámpa!
|
|
(#760) városi szökőkút válasza Csukló hozzászólására (#758)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
Az én elképzelésem amin dolgozom jelen pillanatban is/22:31/Az egy automatikus nincs benne olyan elem /REED/
Amit a közlekedő jármű Vezérel/kapcsol/A bekapcsolás után önműködően váltja a gyalogos át kelőt és a közút lámpáit.
ha az sikerül neked engem érdekelne. A "jó pap is holtig tanul".mondja a mondás. |
(#761) Csukló válasza városi szökőkút hozzászólására (#760)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2010 |
|
Huh bocsánat de ezt nem értem így! |
(#764) városi szökőkút válasza lidi hozzászólására (#733)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2010 |
|
Kedves kérdező !
Most tudok képeket küldeni.Lehet látni hogy egy használt
EVIG KR 11S tipusú jelfogó behúzó tekercsét haználom
"stop" mágnes ként.
Az elektronika működik mint az a videon látható.nem a leg jobb minőség mivel ez csak egy FinePix D.fényképező géppel
készült.De remélem a mulaszásomat ezzel is pótolni tudom .
Az igaz azt nem lehet látni hogy hogyan áll meg az autó,elkel nekem hinni,hogy nem úgy ú mint a fába vert "
szög"
Baráti üdvözletel.
|
(#765) városi szökőkút válasza városi szökőkút hozzászólására (#764)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2010 |
|
NEM tudom miért de a képek el keveredtek .remélem most oda ér. |
|
(#769) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#761)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2010 |
|
Megpróbálok közvetíteni.
Városi szökőkút fórumtárs olyan elektronikát szeretne építeni, ami automatikusan váltogatja a közúti jelzéseket (piros-piros+sárga-zöld-sárga-piros-...), egyidejűleg a gyalogátkelő kétlencsését (piros-zöld-villogózöld-piros-...) is vezérli, de a "közúti forgalom" nem befolyásolja a működését. Éppen ellenkezőleg: Ha a közúti jelzés piros, a kis jármű megáll a lámpa előtt, és csak akkor megy tovább, ha már a lámpa zöldre váltott felé.
A Te hozzászólásodban, Csukló, ha jól értettem, akkor olyan jelzőlámpát szeretnél, ami a sima, kétlencsés (villogósárga-sárga-piros-villogósárga-...) mellett a "virtuális villamosvezető"nk felé a közúti piros mellett egy folyamatos sárga fényt is ad, egyébként pedig sötét. Ha ezt szeretnéd kivitelezni, az önmagában egyszerű, mert a piros fényforrásával (tipikusan: LED) párhuzamosan egy, a villamos felé sárga fényt adó lámpát is be kell kötni. A megvalósítás nehézsége inkább az ütemek, és a színek logikai felépítésében van, amit városi szökőkút szeretne megvalósítani. E tekintetben a megoldandó probléma leginkább a gyalogátkelő hely lámpájának vezérlésére hasonlít. Ezért is írta, hogy ha az meglesz, az Általad óhajtott lámpa kialakítása már szinte gyerekjáték. |
(#771) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2010 |
|
Meglátogattam az én "öreg barátomat" a minap. És készült egy picinyke videó is a közlekedési jelzőlápás próbapanelről.
Természetesen,működés közben.
Remélem fölmegy a kisvidejóóó. |
|
(#787) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#771)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2010 |
|
Ha megengedsz egy apró észrevételt:
A háromlencsések váltása mellett azonnali a kétlámpás, gyalogátkelős lámpa váltása, ami nem természetes. A gyakorlatban van a kettő között egy pici szünet is. Egy másik, amit észrevettem, hogy a valóságban a piros-sárga nem ilyen hosszú.
Amúgy viszont remek kivitel, minden elismerésem és gratulációm hozzá! |
(#796) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#787)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2010 |
|
Szerintem ez részletkérdés, és be lehet állítani, fő hogy működik! |
(#797) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#787)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2010 |
|
Köszönöm szépen, de az én 'öreg barátom', azaz a 'városi szökőkút' készítette mind a vezérlést, mind a fényjelzős próbát.
Én csak a videjót töltöttem föl, mert véletlenül arra volt dolgom.
De biztosan fog rajta módosítani, ha a vezérlés engedi. |
(#799) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#787)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2010 |
|
A közlekedési lámpáknál vannak állandó idő intervallumok és változók. Az állandók a piros-sárga együtt világítás, ami 2 sec, és a sárga, ami 3 sec. (utóbbira nem esküdök, régen tanultuk, de ha fontos előkeresem a jegyzeteket). A lámpák egymáshoz való késleltetése, reteszelődése, stb... nagyban függ a kereszteződés kiürülési, behajtási idejétől. Valamint nagyban lehet bonyolítani loop á.k.-kel, villamos illetve más vasúti lámpás keresztekkel, esetleg térfigyelős kamerarendszerre felfűzött forg.ir. -val.
De ezek itt mellékesek, csak úgy okoskodás gyanánt... |
(#804) városi szökőkút válasza kisKirály hozzászólására (#799)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2010 |
|
Kedves BARÁTOM.
Az utolsó mondatban van az igazság.Lényeg hogy működik.
|
(#805) városi szökőkút válasza Frankye hozzászólására (#787)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2010 |
|
Kedve barátom !
Az előttem szólók már mindent el mondottak jót rosszat
De ha olyan helyen jár az ember ahol a forgalmat jelző lámpa irányítja.hányszor de hányszor hallani ilyen vagy olyan véleményt,pedig azokat a rendszereket nem ilyen "gagyi" emberkék szerkesztik mint jó magam,
Én a szakmai és technikai fel készülést figyelembe véve
sikernek könyvelem el ezt az eszközt. Elhiheti barátom ,
hogy nem kevés időmbe került és még a végleges forma hátra van.
Koromnál fogva engedjen meg egy jó tanácsot; ön is meg próbálhatja hátha önnek pontosabb netán precízebb vagy még élethűbb is lehet. sok sikert.
|
(#814) Frankye válasza városi szökőkút hozzászólására (#805)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2010 |
|
Kedves városi szökőkút Barátom!
Ne haragudj, de hadd kérjem, hogy az internetes fórumokban elterjedt szokás szerint tegeződjünk, korra, nemre, vallási felekezetre, bőrszínre, és minden egyébre tekintet nélkül.
Másfelől: Véletlenül sem akartalak megbántani ezzel, hogy milyen hosszúak a váltási idők, és elismerésem a kivitelért, tényleg nem semmi! Csupán - mintegy széljegyzetként - megjegyeztem, hogy egy kicsit természetellenesnek hat. Ezzel nem akartam semmi esetre sem ledegradálni a műved, sőt! (Ha meg nem sértelek vele: Én valószínűleg inkább egy PIC-es, vagy AVR-es, tehát mikrovezérlős megoldást választottam volna, ahol ezeknek az időzítéseknek a beállítása nyilvánvalóan lényegesen egyszerűbb, mint a Te változatodban, ahol - ha jól értettem - logikai kapukkal valósítottad meg a vezérlést. Ezért pedig külön elismerés jár!:applause
A korról pedig csak annyit, hogy engem sem tegnapról felejtett itt az Isten... |
(#844) városi szökőkút válasza Topi hozzászólására (#684)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2010 |
|
Kedves Topi !
Segítséget szeretnék kérni. a hozz a témához amit most csinálok már minden készen van csak a zöld Ledeket meghajtó egység első pillanattól bizonytalan a folyamatos fény nehezen indul meg a villogó viszont mindig időben.
Mind két +bemeneten van feszültség, az 5-s lábon lévő kondit cserélgettem sőt le is kötöttem de nem találom a hibát.magát az íC-t is többször cseréltem.
ha nem gond segítsen .Előr is köszönöm.
a képet csak tájékoztatásnak szántam |
|
(#846) Topi válasza városi szökőkút hozzászólására (#844)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2010 |
|
Az 555-ös IC-n az 5-ös lábon lévő kondi, a benne található komparátorok osztott feszültségének szűrését valósítja meg.
Az az időzítésben nem vesz rész.
Az időzítésben a C1 kondenzátor játszik kulcs szerepet, és a hozzá kapcsolódó ellenállásom. Ám mivel egy ellenállásos áramkorlátozáson keresztül töltődik a kondi (ez lenne az elv) ezért az R3-IC2 4-es láb pontot plusz tápra kell kötni.
Azért indulhat el nehezen, mert a "lebegő bemenet" néha-néha magától billen be. És a kondit, csak az IC-n át szivárgó áramok töltik. |
(#847) városi szökőkút válasza Topi hozzászólására (#846)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2010 |
|
Köszönöm a gyors választ.
De,HA a 4-s lábra Ami össze van fogva az R3 -l
állandó + tápot kapcsolok akkor folyamatosan villog ha meg
csak a 8-s láb kap + tápot akkor nincs villogás elvileg a folyamatos jelnek kellene a 3-s lábon megjelenni de ez akadozik.
|
(#848) Topi válasza városi szökőkút hozzászólására (#847)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2010 |
|
Az lenne a feladata az áramkörnek, a folyamatos villogás. A villogás - világítás váltásához az előzőekben már mondott RESET lábat (4) kell kapcsolni.
Úgy célszerű, hogy az ellenállásokat fel kell kötni tápra, a RESET lábat pedig kapcsolni földre / tápra. Attól függően hogy villogás vagy világítás kell.
Nem tudom a villogást mi vezérli, de ha annak megfelelő a kimenete, akkor azt kell a 4-es lábra kötni. Az ellenállásokat le kell venni a 4-es lábról. Azok mehetnek tápra. |
(#1132) gysanyi hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2010 |
|
Sziasztok! Találtam én_is egy kapcsolást.
Egy kicsit több figyelmet légy szíves a helyesírásra fordítani!
Frankye |
|
(#1133) gysanyi válasza gysanyi hozzászólására (#1132)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2010 |
|
Oké, elnézést!
Úgy látszik, nem értetted meg... Nem lesz ez így jó!
Frankye |
(#6405) Laciveszp hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 24, 2011 |
|
|
(#6480) Frankye válasza Laciveszp hozzászólására (#6405)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2011 |
|
Egyetlen apróság: A két irány között talán egy hajszálnyit hosszabb a várakozás, mint az természetes lenne, de egyébként nagyon profi! Szívből gratulálok! |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 13:49:47 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|