|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#64104) kezsman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64102)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2021 |
|
Tökéletes ötlet!
A régi tervnél én is 3 trafóra gondoltam pedig ott csak 2 szerepelt!
Minden szerepel amire gondoltam.
Nagyon köszönöm.
Szaktopicban találkozunk!
Szép napot! |
(#64116) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64104)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2021 |
|
Válasz a TT-s topicban! |
(#64143) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
NWSL Sagami egy tengelyes motorja ismerős valakinek? |
|
(#64144) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#64143)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
550$ -os OMI Sn3 C&S 2-8-0 lelke, B tengelyt hajtja a Sagami motorja.
|
|
(#64145) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64143)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
Azt hiszem ilyen van az utolso MDC Shay mozdonyomban. Szivtam vele elég sokat, amugy jo motor. |
(#64146) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64144)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
Amugy érdekes volt olvasni, milyen reakciokat váltott ki mult héten a SAM technologiai videoja.
Ö valami olyasmit mondott a videoban, hogy nem érti, miért hajtják meg a német gyárak a fogaskerekekkel a mozdony valamennyi csatolt tengelyét ( hát még ha tudná, hogy vannak modellmozdonyok, ahol a futokerekek is meg vannak hajtva), mikor az egész angolszász világban (távol kelettöl San Franciscoig) szinte kizárolag a hajtotengely kap motoros hajtást, a többit meg a csatlok hajtják. ( akárcsak az eredeti mozdonyon). |
(#64148) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64146)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
Idézet: „ hát még ha tudná, hogy vannak modellmozdonyok, ahol a futókerekek is meg vannak hajtva ”
Ismerem, Hruska BR91 |
|
(#64149) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64148)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2021 |
|
Nekem is van egy ilyen matuzsálem, még müködik is - igaz soha sem futtam terepasztalon...... de van a Gützoldnak is egy uj konstrukcioja is......( ha még gyártják) |
(#64150) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64149)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
BR65.10. Gyártják, TT-ben és H0-ban is. TT-ben az év modellje lett 2020-ban.
BR65.10 video |
(#64151) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64149)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2021 |
|
|
(#64160) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64151)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Hát agymenésekre rengeteg példa van: ha jol nézem az eredeti Gützold modellben mindössze csak a 2 futotengely van hajtva:
Régi Gützold |
(#64161) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64160)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Rosszul látod, a két fémtiszta félgömb között ott van a fogaskerék ami előre hajt. |
(#64162) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64160)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Tévedsz!
Ez az egyik legjobb TT gőzös, ami valaha épült. |
(#64164) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64161)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Hát ha igy van, lehet, de azt sem tartom mechanikai szempontbol valami egetverö megoldásnak, amikor egy motoros alváz ami háromdimenzioban mozoghat a motorral együtt, egy fix mechanizmust hajt ( a kapcsolt tengelyek csoportját). De ez legyen a Gützold dolga. |
(#64166) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64164)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Hepe-hupás BTTB síneken is vígan fut.
A H0 is hasonló. Egyszer volt a műhelyben párhuzamosan egy BRAWA BR65.10, és egy Gützold BR65.10. Fényévekkel van előrébb a Gützold. |
(#64167) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64166)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2021 |
|
Azt nem vitatom, csak mechanikai szempontbol nem éppen optimális konstrukcio.
A mechanikában vannak bizonyos szabályok, amik itt erösen meg lettek eröszakolva.
Amugy a német forumokon eléggé morognak a motorra és állitolag nincs uj.
Nem tudom, nincs ilyen modellem. |
(#64170) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64167)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Az első kiadásban - csakúgy, mint a Tillignél a nagy dízel-, és villanymozdonyoknál is, meg az első Schirmer BR64-ben is - egy ideig a kisebbik, 3 pólusú Bühler motor volt. Csakhogy a Bühler leállt ennek a gyártásával, Ottóéknál van belőle még talán pár darab. A mostani BR65.10-ben már másik motor van, az ötpólusú. |
(#64171) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64170)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Állitolag vasmentes (a Fischer szerint), de se lendkerék, se megfelelö teljesitmény nincs benne. És mindez mintegy a hasonlo mozdonyok árának a másfélszereséért. Azt a valamit amit a motor végére nyomnak lendkeréknek nevezni aligha lehet.
Azért az ember egy ilyen szuper kinézetü mozdonytol ma már mást vár el. Ráadásul egyes hirek szerint elömenetelben rossz a járása ( a futokerék vezetése rossz). Ezért szinte minden elérhetö filmben hátramenetben van a vonat élén. |
(#64172) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64171)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Nem tudom amúgy ezeket hol olvasod, de érdekelne egy link vagy valami. Csak mert valahogy ezek erre a gépre pont nem jellemzőek amiket leírtál. |
(#64174) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64172)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Konkrétan mi nem jellemzö?
Üsd be a YT-ra a BR65.1 kapsz egy marék nem gyári videot. |
(#64175) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64171)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Nekem a Piko BR86-os szabadonfutója ment el Afrikába mindaddig, amíg egy régi ME cikk alapján apró csapágygolyókkal le nem súlyoztam. Talán ennél is ez lehet a gond! Tiszta műanyag az eleje a BR65.10.-nek. |
(#64178) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64175)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Nem tudom, nincs ilyen modellem.
Ezek a dolgok sok mozdonyon elég sok gondot okozhatnak, ha a konstruktör nem tartja a szem elött a modellvasut jellegzetességeit. A nagy vasuton is volt több futomü konstrukcio amit át kellett épiteni, mert azon a sorozaton nem vált be. A modellben ez meg még nagyobb gond a kis ivek meg a tömegek miatt.
Állitolag itt a futokerék nyomkarimája sikerült tul finomra - illetve a forgocsap és a nyomkarima nem lettek összehangolva. (Ez már inkább a saját véleményem).
Néhány amerikai mozdonnyal szenvedtem. Azok futotengelyei még a legdrágább modelleken is gyakran nagyon primitiven lettek kezelve. |
(#64183) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64174)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Na utána néztem, a motorról semmilyen negatív dolgot nem találtam, viszont valóban igaz hogy nem szeret a gép elfutni 310-es íveken. Mondjuk aki egy ilyen gépet beküld egy villamosívbe az meg is érdemli... |
(#64184) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64183)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Hát igen volt már a kezemben egy 4 számjegyü (Euroban) szupermodell aminek az utasitásban azt merte a gyártoja irni, hogy (majdnem) egyenes sineken üzemképes (H0-ban 2000 mm-s sugaru iveket irt pontosan). |
(#64185) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#64183)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Még a régi eresztésből volt nálam TT-s BR65.10, az zokszó nélkül húzta a négyrészes emeletest (BTTB/Schicht) a 286mm-es U-profilos síneken is. |
(#64187) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64185)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2021 |
|
Akkor a szokásos User-error. Hányszor volt már ez. Mondjuk a mai világban nem tudom ki operál még mindig ilyen kis sugarú ívekkel méretaránytól függetlenül. |
(#64188) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64187)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2021 |
|
Valoban igy van, viszont a modellezök tábora sokkal nagyobb és sokkal szélesebb minden szempontbol, mint azt a modern gyönyörü mozdonyok konstruktörei feltétetelezik vagy amit a hangado modellezök követelnek viszont a piac egyáltalán nem.
Mi korábban születettek megéltünk néhány rendszerváltozást a modelliparban is, és láttuk, hogy "modellhübb" megoldás mekkora szenvedésekkel jár. És egyáltalán nem várhato el a tömegektöl, hogy ugy kezeljék a modern jármüveket, mint a szétszedett svájci orát.
Ehhez jön az extra kihivás, hogy ma van 2-3 gyár ahol sineket, vágányzatot gyártanak, és van pl a TT-ben egy tucat gyár ahol csak jármüveket terveznek és gyártanak. Ezeknél teljesen hiányzik a jármü és a pálya tökéletes összehangolása, igy nyilvánvalo, hogy konflikusok keletkeznek amikor ujra feláldoznak valamilyen részletet a modellhüség istenének.
És van (volt?) két alapvetö irányzat a modelliparban.
A média meg a szögecsszámlálok a végtelen modellhüséget preferálják, a jo modellkontruktör viszont a megbizhato müködésre tenné a hangsulyt. A két irányzat nem mindig találkozik aminek olyan következményei vannak amiröl itt beszéltünk.
Csak egy példa mi a különbség a 2 irányzat között pl a TT BR86-s futokerekein látszik. A régit egy modellkonstruktör tervezte, a futoalvázak hosszu karral lettek a mozdonyhoz illesztve, azaz az ivben a tengely igen kis felfutási szöggel találkozott a görbülö sinnel, azaz a siklás majdnem kizárva. Ha megnézed az uj BR86-t a vezetö kar kb 10-15mm hosszu, azaz a futokerék még egyenesben sem áll biztosan a hossztengely közepén és az ivbe a kerék 20-30 fokos szögben fut neki a sinnek. Ha még a keréken modellhü finom nyomkarima is van, szinte 100% a siklás.
|
(#64189) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64188)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2021 |
|
Gützold BR65.10, TT:
Az első eresztéseket még Berndt Gützoldék csinálták. Erről írtam. Gyakorlatilag a szántáson elmegy, stabil az áramszedése, és a futása is.
A mostani kivitel változott. Részben azért, mert az eredeti motor már nem elérhető. A Fisher a motort leszámítva nem nyúlt a modellbe, csak az elektronikát változtatta meg.
Szerintem: Nagyon fakezű, féltökű "modellezőnek" kell lennie annak, akinek lépten-nyomon problémája van ezzel a modellel.
Vannak, akiknek nem való a vasútmodellezés. Mert nem igazán értenek hozzá, de a legnagyobb baj, hogy tanulni sem akarják, és nem hallgatnak senkire. Persze a közösségi médiában meg annál nagyobb hanggal osztják az észt mindenkinek... |
(#64190) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64189)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2021 |
|
Pontosan tökéletesen összefoglaltad amit én is akartam mondani.
Mondjuk én lehet rossz csillagzat alatt születtem de a BR86-osról sem hallottam soha olyat hogy siklásra hajlamos lenne. |
(#64191) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64190)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2021 |
|
Tudod vannak mechanikai szabályok amit illik betartani, mégha az ember nem is látja elsö pillanatban fontosnak.
A nagyvasuton sem volt véletlenül legalább 3 különbözö konstrukcioju futotengely (Adams, Bissel, meg Helmholtz) meg egy sereg feljavitás, hogy pl a futokerék alapállásban a mozdony hosszanti tengélyében álljon, és ne lökdösse az egyik vagy a másik sint. A modellben ez szinte megoldhatatlan, innen jönnek az elsö gondok. |
(#64253) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2021 |
|
A mai bányászat. Véletlenül egy sereg öreg cink-elemet találtam. Nosza megnéztem mi van bennük, és nicsak a jó öreg mintegy 3,5 mm átméröjü szénrudacskát. Már ugyis fogyoban voltag tartalékaim. Remekül lehet ezeket reszelni, alakitani szénkefének, ponthegesztö elektrodának. Azt hiszem most megint sok évre el vagyok látva ilyen anyaggal.
|
|
(#64254) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64253)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2021 |
|
1973-as Évjárat.
|
|
(#64255) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64254)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2021 |
|
Hiányzik a ceruzaelem meg a 3 voltos kivitel.... |
(#64293) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2021 |
|
Megint megállt a maradék eszem...
PIKO N. Konkrétan a 40250-2 cikkszámú motorvonat. Amúgy jó kis konstrukció, még van benne PLUX16 DCC előkészítés (PLUX12 is elég lenne, csak hát ugye a nagyzolás, meg a rongyrázás).
Van hozzávaló gyári hangdekóder, ennek a cikkszáma: 46426.
Apró szépséghiba, hogy a "hozzávaló" gyári hangdekóder Next18s csatlakozós, a modell pedig PLUX16-os. Sebaj! Adunk a dekóderhez egy PLUX12 - Next18s adaptert, oszt jó van az!
Viszont a dekóder és a hangszóró helye a modell alváza és a belső berendezés közötti térben van kialakítva. Ha az egész PLUX/Next adaptert a vezetékeivel, meg a dekódert is be szeretnénk tenni, akkor a belső berendezést nem lehet visszapattintani a helyére. Jó, vegyük ki, minek az egy N motorkocsiba? Csak azért, mert az tartja a helyén a motort például, meg hordozza a felső világítás, és az utastéri világítás LED diódáit...
Istenem...
|
(#64298) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64293)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2021 |
|
Ne várd el sok mezei elektronika gyártol sem, hogy ök még a méreteket is betartsák. Emlékszem egy régi ügyre - drága cuccok sorozatgyártásárol volt szo. Vagy 500 NYAK volt az egyszeri sorozat vagy 3-400 alkatrész mindegyiken. A beszállitok szokás szerint spulnikon szállitják az alkatrészt. A kolleganö beprogramozta a gépet, minden gyönyörüen lefutott. Az összeszerelö osztályról egyszercsak elkezdtek csörögni a telefonok, hogy valami nem passzol nem lehet bedugni a lapot másik kész NYAKba! Akkor derült ki, hogy a beszállito/gyárto kb 1,2 mmrel magasabb alkatrészt szállitott, a különbséget ráadásul két dolog okozta, a 8 láb ki tudja miért másképp lett görbitve, igy az anyagvastagsággal magasabbra került az alkatrész. Ez megtetözték még pár tized mm-rel, mert az uj alkatrészen nem nyomtatással vitték fel a márkanevet hanem reliéffel ami kiált a tokbol. A reklamáciora a gyárto azzal válaszolt, hogy még a tolerancián belül van minden. Csak az a baj, hogy a korábbi 500 NYAKon minden passzolt.
Ki hibás ilyenkor?
Miután nem tudtak a beszerzök megegyezni a beszállitoval, kénytelenek voltunk vékonyabb NYAK lapot használni, az 500 beforrasztott lap kuka lett a kb 0,6 mm különbség miatt. Akkor gondold milyen feltételekkel kellene a PIKOnak dolgoznia? Ezek nagyon keserves dolgok lehetnek a modellgyárakban....föleg N méretben, ahol pár tized mm már katasztrofához vezet.
Reklamáltad a PIKOnál? Lehet, hogy tudnak valami trükköt.. |
(#64304) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64298)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2021 |
|
A baj nem az, hogy vacakul van megcsinálva az elektronikai rész a modellben. Maga a modell tökéletesen alkalmas rá, hogy hangszóróstul befogadja a pl. ZIMO MX648P16 dekódert, vagy bármilyen hasonlót.
Erre "okoskáék" adnak a gyanútlan vásárlónak egy Next18s csatlakozós dekódert, egy vezetékekkel kialakított PLUX12/Next18s adapterrel. Csakhogy az adapter maga is akkora, mint egy komplett ZIMO MX648, és erre még ott vannak a drótok is pluszban. Így már nem fér el sehogyan sem a modellben, mert vagy a dekódert teszem be, vagy az adaptert, a kettőnek együtt nincs hely benne!
Az azért szomorú, és számomra elkeserítő, hogy a PIKO nem tudja mi való a saját modelljeibe. Ráadásul úgy, hogy saját néven, saját gyártó azonosítóval árul dekódereket a modelljeihez...
Az meg csak hab a tortán, amit a legutóbb tapasztaltam a PIKO hangos dekóderekkel ABC fékezés ügyben:
- Ha kéménnyel megy a jelző felé a mozdony, és a menetirány szerint a jobb sín van szakaszolva az ABC fékezéshez, akkor szépen teszi a dolgát: lefékez, és megáll, ha tilosat mutat a jelző.
- Ha ugyanitt szerkocsival megy a jelző felé, akkor meg simán átmegy rajta, de a jelző mögül közelítve meg megáll! Ha átteszem az ABC szakaszolást a bal sínre, akkor abban az esetben jól működik.
Ezek hol olvasták az ABC fékezés esetében, hogy kéménnyel előre a jobb sínt kell szakaszolni, szerkocsival előre meg a bal oldalit???!!!
Vagy arra gondoltak, hogyha a mozdony megfordul a pályán, akkor mindenki szerelje át a szakaszolásokat a jelző előtt, vagy a haladási iránynak megfelelően programozgassa az ABC fékezéshez tartozó CV-ket???!!!
Én elhiszem, hogy dől a pénz a gyártókhoz, de ennyire nem kellene kapkodni, és benézni teljesen triviális dolgokat!
Mind a két általam leírt esetben ezt a gyártó elba...ltázta.
|
(#64306) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64304)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2021 |
|
Nagyban ezt a Boeing csinálta. Nem hiába kell visszahívni és a földre kényszeríteni egymás után annyi repülőt.
De ne menjünk ilyen meszire: lásd Windows Update sorozatos frissítései.
Ezek a specialisták!
Van erre egy nagyon régi vicc, kinnt hallottam a nagy CCCP-ben:
Rendőr felvételi vizsga. Az ezredes behívja az első jelentkezőt:
- Tud irni?
- Igen!
- Olvasni tud-e?
- Igen!
- Fel van véve!
Következő!
- Tud írni?
- Nem!
- És olvasni?
- Nem! - Volt a válasz.
- Alkalmatlan, ki van rúgva!
Következő!
- Tud írni?
- Igen!
- És olvasni?
- Nem!
- Hurrá! Itt van a mi specialistánk!
|
(#64308) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64304)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2021 |
|
Itt koordinácios gondok vannak. Gondold el a modellek Kinában készülnek, az elektronik meg kitudja hol, ahhoz lehet, hogy untig elég egy kis mühely is. Nem tudom, hol kerül a modellhez az elektronika, tudtommal a modelleket már Kinában csomagolják és igy kerülnek az europai disztribucios hálozatba. Azt kizárnám, hogy Kinában csomagolják a modellhez az elektronikát. Igy bárhol összekeveredhetnek a dolgok. Én mindenesetre felvenném a kapcsolatot a Pikoval, mert lehet, hogy csak rossz dekodert csomagoltak a mozdonyhoz, vagy rosszat adtak hozzá. Egy N modellben ritkán van hely egy adapterre vagy bármire, ami nem tartozik közvetlenül az elektronikához. |
(#64309) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64306)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2021 |
|
Sajnos a világ kéretlenül ilyen irányba megy. Már jo 15-20 éve egy europai konferencián egyes országok nagyon ellenezték, akkor még ritkaságszámba menö internetes flat rate ( azaz korlaátlan adatmennyiséget) szolgáltatást, és pontosan a SW cégek kényszeritették, mert, hogy jön ahhoz az elöfizetö, hogy bárki kéretlenül az ö költségén tegye rendbe a berendezéseken futo szoftwareket. Akkoriban volt egy felmérés is, hogy az adatforgalom komoly részét az ilyen upgrade szolgáltatások nyelik el. Akkoriban az is felmerült, hogy az uraságot emiatt a kasszához idézzék, amit azzal háritottak el, hogy a felhasználok, meg a biztonság érdekében teszik mindezt, azaz a felhasználo érdeke, az viszont az ellenkezöjét nem tudja bizonyitani.
Mit mondjak a 3 éves drága kocsimmal már kétszer voltam szervizben valamilyen SW upgrade miatt. Semmit nem lehetett észrevenni a kocsin, csak elment pár orám az ilyen ügy miatt..... |
(#64311) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64308)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2021 |
|
Az bizony!
A dekóder dobozára rá van írva, hogy melyik cikkszámú modellhez passzol. A hanganyag, az igen, csak beszerelni nem lehet a modellbe.
Majd írok nekik valamikor a jövő héten. Csak előbb az ügyfelemnek mondom meg, hogy kidobta a pénzt az ablakon, ahelyett, hogy megvárta volna a ZIMO szállításomat... |
(#64783) wpet hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 9, 2021 |
|
PIKO szabvány kuplung rugója sikeresen kilőtt a világűr felé, félnapi neodímium mágneses keresés ellenére sem lett meg...
lehet ilyen rugót magában is kapni vagy esetleg hajtogatni valamiből? |
(#64788) róbertke válasza wpet hozzászólására (#64783)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2021 |
|
Létezik
Piko 56025 Kuplungrugó (C-rugó) Pikó vagonokhoz. 10 darabos kiszerelésben, 180/db -ra jön ki.
Bővebben: Link
Link "kattintósra" javítva. |
(#64789) wpet válasza róbertke hozzászólására (#64788)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2021 |
|
Köszönöm! Ez nagyban hasonlít arra, ami kellene, de mintha ennek még el kellene fordítani az egyik végét 90 fokkal. Biztos jó ez nekem?
|
|
(#64792) Antal Miklós hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2021 |
|
Sziasztok. Az egyik gőzmozdonyomnak a rudazata még cink öntvénybőlvan. sajnos az egyik forgáspontnál a rudazat végény, az előregedet, és levált. A cink házilagos módszerrel nem forrasztható. Van valakinek ötlete az eredeti megjavítására, vagy kezdjek bele egy új elkészítésébe sárgaréz lemezből? Köszi. |
(#64793) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64792)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2021 |
|
Jobb bádoglemezböl, könnyebb megmunkálni és tartosabb - ráadásoüul a szine is jo. |
(#64797) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#64793)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2021 |
|
Köszi az ötletet. Bevált. találtam: régi esőcsatorna darabot, abból kivágtam. jó lett.
Csak a piros díszítőfestést kellett ráfestenem.
Mégegyszer köszi. |
(#64802) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64797)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2021 |
|
Még azt lehet csinálni hogy a csatlora, hajtorudra ráforrasztol kifeszitve egy - egy kb 0;35 mm rézdrotot, majd reszelövel laposra reszeled az ont meg kikaparod közülük. Ha kell a rézdrotot némi ezüstfestékkel / lakk filctollal fémszinre fested. Utánna meg pirosra a közepét. |
(#64803) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#64802)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2021 |
|
A 3 tengelyt összekapcsoló rúd egyik végén a szemnél volt a törés. Maradt rajta kb 1mm. Nekem egyszerűbb volt egy újat csinálni, kireszelni. A fúrást epdig a legkorábban készítetem el, majd kivágtam és kireszeltem.
Sajnos a régi, egyes Piko gyártmányokat útoléri a cinkpestis. erről már korábban sokszor tapasztalatot cseréltünk.
A két legrégebbi mozdonyomnál - hála Istennek - ilyen bajom nincs.
(szépkorúak, júniusban lesznek 58 évesek) |
|
(#64804) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#64803)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2021 |
|
a fényképezőgéppel egy kicsit jobb képet lehet csinálni. |
|
(#64815) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2021 |
|
|
|
|
2024. Dec, 22. Vas 9:35:01 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|