|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#68880) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68878)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2024 |
|
Na ez a amit keresek. : köszönöm a pontosítást
Itt
ezt találtam, a leírás alapján megfelelne az elképzelésemnek és van 7-8 színben.
Link jaítva. |
(#68881) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68879)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2024 |
|
Szia. A litce huzalt - amiből a rádiók AM ferritantennájának tekercse készül ma is - kell az általad elmondott módon megtisztítani a szigeteléstől. A huzal általában 12 x 0,05 zománcozott rézhuzalból áll, majd ez kapott egy szövet beszövést (máramelyik). A Huzalt öngyújtó lángjában kellett megmelegíteni majd denaturált szeszbe mártani.
Ez a technika ott bevált, de vastagabb huzalnál marad a smirgli-s módszer.
Forrasztólakkos huzalt én főleg a jelfogók tekercsében, és a léptetőmotorok tekercselésénél találkoztam. Valószínű, hogy a rendelkezésemre álló trafók ennél öregebbek, még a hagyományos CuZ huzalt tartalmazzák. |
(#68884) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#68882)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2024 |
|
A Kalmopyrin tabletta ma is használható, és kapható
(csak régen a kalmopírint két cellofán fólia közé csomagolták, ma már dobozban 8 oldalas Beteg tájékoztatóval látják el! |
(#68885) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#68884)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2024 |
|
Ki kell probálni mert sok innovativ dolog már csak a nevét hordozza a réginek. |
(#68886) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#68885)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2024 |
|
Csak egy megjegyzés: a kalmopyrin szalmiáksav a fő összetevő.
Nagyon jól használható a Kalmopyrin oxidos vezetékek beforrasztására, pl: gumiszigetelésű kábelér.
De jól használható folyasztószerként a rozsdaoldó is, a hő hatására maradék nélkül elpárolog, nem úgy mint a lettwasser az un. "forrasztóvíz". |
(#68890) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#68886)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
Idézet: „Nagyon jól használható a Kalmopyrin oxidos vezetékek beforrasztására, pl: gumiszigetelésű kábelér.”
Csak qrvára büdös...
|
(#68892) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68890)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
Nem kell olyan sokáig melegiteni. Lehet, hogy az uj kötöanygok büzlenek. Valamikor nem volt büdös csak füstölt egy kicsit. |
(#68893) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68890)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
Ez tény.
Ha nem szereted a büdöset, akkor ott a rozsdaoldó folyadék..
Én csak egy megoldást javasoltam. |
(#68895) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2024 |
|
Steve , de bárki más is segithet. Keresek olyan mechanikus alacsonyfeszültségü 18 V-os kismegszakitot, ami egy Lionet trafohoz kellene. Az amerikai trafot nem hoztam el mert csak 120 Voltos kivitelben létezik. Trafom van, müködik is a kezelöpult, csak nincs benne védelem. A 230V-s oldalon nem jo, mert az alacsonyfeszültségü oldalon egy extra vezeték megy a kezelöpultba, pontosan nem tudom mire ( nincs kapcs rajz).
Az eredeti kismegszakitok olyanok mint amik a repülögépeken vannak, csak egy nyomogomb ami kiugrik ha baj van. Lehet ilyet valahol szerezni 18V/5-9 A tartományban? |
(#68896) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68895)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2024 |
|
Legkorábban hétfőn tudok bárkit is megkérdezni. A Bázis Elektronikánál lehet, hogy van elfekvőben ilyesmi. |
(#68897) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68896)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2024 |
|
Kösz, nem sürgös. Amit sikerült találnom, az csak félig olyan. A nyomogombbal be lehet kapcsolni, zárlat esetén kiugrik, de kézzel nem lehet a gombot kihuzni, mert benyomva elmerül a kapcsoloban.
Az eredeti meg olyan volt, hogy a gomb kiállo végén egy kis karima volt ( kb 12 mm átmérö) , amit meg lehetett fogni és kihuzni. A karima alatt a gomb teste fehér szinü volt és igy látni, hogy meg van szakitva az áramkör. |
(#68898) etwg válasza etwg hozzászólására (#68897)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2024 |
|
Körülbelül igy nézett ki.
A piros volt a perem amivel ki lehett huzni/kapcsolni. És alul a zöld rész valamivel hosszabb volt ( jo 50 éve). |
|
(#68899) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#68897)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2024 |
|
Legrosszabb esetben kell mellé egy nyomógomb, amivel "rövidzárat" tudsz okozni (mondjuk egy megfelelően megválasztott ellenálláson keresztül).
Ezzel ráadásul tesztelni is lehet a működőképességét...
|
(#68903) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68898)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2024 |
|
Voltam ma a nagykerben, még csak hasonló sincs nekik, sajnos... |
(#68906) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68903)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2024 |
|
Én sem arra gondoltam, hogy boltban nézz utánna, hanem a régi kollégáknál ( ha még vannak) a repülötéren. Ugy az Airbus mint a Boeing is tele van a jobboldalon alul a másodpilota mellett ilyen automatákkal.nekem elég ha megtudom a tipusát vagy a gyártoját |
(#68909) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68906)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Sajnos a kapcsolataim már kikoptak, és főleg Tu, és Mig vonalon voltam. |
(#68910) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68909)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Semmi gond, sajnos az én barátaim is eltüntek akik ilyen helyen dolgoztak. Valahogyan majd csak kiderül a tipus meg a gyárto. Már több helyen kérdezösködödtem. Az a baj, hogy a muzeumban is csak kivülröl látják a kapcsolot onnan nem lehet leolvasni és nyilvánvalo, hogy senki sem szedi szét emiatt a táblát. |
(#68913) JZoli válasza etwg hozzászólására (#68910)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Jónéhány éve az egyik haverom fuvarozó volt. Neki egy darabig volt orosz gyártmányú Kamaz teherautója, abban is ilyen kiugrós biztosítékok voltak. Nem tudom, hogy ilyesmi még beszerezhető lenne, vagy sem. |
(#68914) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Nakéremszépenmostmilesz???
Véletlenül nézegettem a HE oldalt.
Forrasztóón
Azokat a forraszanyagokat amiket eddig használtam most már csak szakembernek adják ki.
Mit érdemes használni helyette, amivel lehet is forrasztani, és 5 év múlva is jó lesz? |
(#68915) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68914)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Vegyél ott ahol még kapsz olmosat. Minden más csak használhatatla kacat hobbi celokra. |
(#68916) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#68914)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Sajnos, törvényi előírás miatt voltak kénytelenek bevezetni. Ha van ismersöd, aki jogoult rá, rajta keresztül tusz rendelni. |
(#68917) etwg válasza JZoli hozzászólására (#68913)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Már találtam is. Egy kicsit megtévesztö volt az innovácio meg a leirás. A régit ki kellett huzni, ezt meg ujra megnyomva lehet kikapcsolni. De csak egyetlen dokumentácio tért ki erre ilyen részletesen.
Igy néz ki, kb fele akkora, mint a régi volt, és a rajzon láthato a két állapot.
|
|
(#68918) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68914)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Ez azért enm újdonság ám, 2022 óta így van. |
(#68924) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2024 |
|
Egy kanadai youtube szakember eredményes. mozdonyjavitása. A mozdony müködöképes állapotban került hozzá. |
|
(#69007) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2024 |
|
Tisztelt Uraim !
LIMA SNCF 67001-s mozdonyhoz szerintetek a gyárból lehet alkatrészt rendelni?
Fogaskerék gond van vele, ráadásul dupla kerék , egy kicsi egy nagy.
Amúgy a mozdony a korához képest szép állapotban van és a Le Capitole szerelvényemhez illeszkedik, illeszkedne!
Esetleg itthon van valaki aki foglalkozik idevaló fogaskerék gyártással?
OFF! Sokan óvtak a déli, csizma országbeli vételtől, nem hallgattam rájuk Egy tartalék mozdonyt rendeltem onnan, a fogaskerekek sok kívánnivalót hagynak maguk után !!
ON! Ezt próbálom renbe hozni. |
(#69008) etwg válasza klimas hozzászólására (#69007)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2024 |
|
Nagyon valoszinü, hogy nem. Lima már évek ota a Hornbyhoz tartozik, és azota “ konszolidálták” a gyártást. ( magyarul a produkcio nagy részét megszüntették vagy elvitték máshova), és ezek a modellek uj korukban sem voltak annyira értékesek, hogy a cég fenntartson miattuk bármilyen szervizt.
Nézd meg az ebayon, sokszor vannak olcso használt Lima cuccok, azokbol ki lehet bontani ilyesmit. |
(#69010) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2024 |
|
A fogaskerék 10/32 fogszámú, 3 mm-s furattal. |
(#69011) klimas válasza etwg hozzászólására (#69008)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2024 |
|
Kösz ! Onnan van a roncs is , van jópár felrakva , de félő ugyanilyen állapotban. Kasztnit, alvázat másik forgóvázat nem akarnék gyűjtögteni nem kevés pénzért.
Na majd lesz valami.... |
(#69012) róbertke válasza klimas hozzászólására (#69007)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2024 |
|
Nem akarlak bántani, de a "Le Capitole" vonatot az SNCF BB 9292 villanymozdony húzta, melynek színezése-festése egyezett a vonatéval.
Problémádra: - ebay.de oldalakon 28-30.000 HUF -ért kaphatók működő Lima SNCF BB 67001 mozdonyok.
Külön írd be, hogy: "H0 Lima zahnrad" |
(#69013) etwg válasza klimas hozzászólására (#69010)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2024 |
|
Ha ismersz a közelben valakit aki tud rajzolni meg akinek van 3D nomtatoja, lehet, hogy csinál neked fogaskereket. |
(#69015) Gabi válasza klimas hozzászólására (#69011)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
|
(#69016) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69012)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
Szia! Nem bántasz! Azok az infók alapján amihez hozzájutottam, több mozdony is húzta a szerelvényt, az elsők között volt pár évig amit említettem. Utánna jött a 9000-sorozat , ezzel tudott 200 km/h sebességgel közlekedni.
De nem is ez a lényeg! Van egy szép állapotú , berendezéses szerelvényem a Le Capitole feirattal és színvilággal, ehhez akartam egy tartalék mozdonyt. Így jártam az ebay-n, mindegyik azt írja, működő tesztelt, karbantartott darab.... persze mint a "c" kategóriás ló, ami nem vak csak......
Gabinak ! Köszönöm ,megnézem.
Lehet-e tudni saccperkb, mióta használnak tapadógyűrűt? Nem a Lima hanem úgy általában? Ebből tudnék következtetni a rossz mozdonyom korára, a másik , amit régebbinek gondolok, az nem tapadós. |
(#69017) etwg válasza klimas hozzászólására (#69016)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
A tapadogyürüs agymenés a 60-s évek 2. felében indult, amikor az egész mozdonyt müanyagból kezdték el gyártani, amitöl elsösorban pehely könnyü lett. Ezt probálják a mai napig kompenzálni a tapadogyürükkel. |
(#69019) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69012)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
Kösz a keresési tippet, úgy néz ki , meg van a megoldás. Várom az eladó válaszát. |
(#69020) klimas válasza etwg hozzászólására (#69017)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
Ajaj!! De azért pakoltak súlyt is bele rendesen! Az rosszabb mozdonyban egy 20x20x40 mm-s négyzetvas horganyozva a súly.
Valószínüleg gyári lehet, mert az alvázon a helye is ennek megfelelően van kialakítva. vagy az előző gazdája "tuningolta".
A másik ami nem tapadógyűrűs, ott 2 db 4mm-s lemez van, közepén furattal, és az alváz is ennek megfelelő kialakítású. Vagy a
Nem mértem, de érezhetően nehezebb a beteg mozdony, Lehet, hogy a többletsúly nyírta ki a fogaskerekeket?
|
(#69021) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
Lehet, hogy pontosan az a tapadogyürüs agymenés. Ha még a mozdony is nehéz akkor duplán.
A vasutat azért hivják vasutnak, hogy vas pályán (ut) bas kerekek futnak. És ez érvényes a modellekre is. |
(#69022) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69020)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
Idézet: „Lehet, hogy a többletsúly nyírta ki a fogaskerekeket?”
Sokkal egyszerűb oka van. Volt annak idején egy réteg, aki ezt puszta sznobizmusból " Gützold betegségnek" hívta. Pedig ez minden gyártónál fellép, azon alkatrészek esetén ahol acél tengelyre műanyag fogaskereket, vagy más alkatrészt húznak fel. |
(#69023) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69022)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2024 |
|
Ha jol emlékszem a LIMA nem igy kezelte a dokgokat. Gützold meg a koreiak estek igy orra.
A LIMA ban ( meg sok N modellben) a fogaskerék egy darabbol volt a müanyag tengellyel, amibe a kerékbe préselt fix féltengelyt nyomták. Persze ez sem garancia a hosszú életre. nekem is nyomtatnom kellett egy marék fogaskereket mert repedtek mint a jo kenyér a kemencében. |
(#69025) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69022)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2024 |
|
Ennél a motor-áttételek-kerék kombónál a fogaskerekek műanyag csapokon forognak. ezzel talán nem is lenne baj rendszeres kenés mellett.
DE! A motor tengelyén levő kb 10 fogú kerék lehajt arra a 32/10 "nagy" kerékre ami hátborzongató módon van rögzítve , illetve nincs rögzítve, egy acéllemez takar rá, de ez is csak azért van hogy ne essen ki a helyéről.
Ha a motort valaki szétszedte és a hézagoló kis alátéteket nem, vagy nem jól tette vissza akkor a tengelyirányú mozgás miatt, valamint a nagy fogaskerék botrányos rögzítése miatt a két fogaskerék nagyon a széleiken találkoznak. Sok használat= rendellenes félre kopás , majd idönként megszűnik a kapcsolat !!
Bónuszként, papírlap , na jó, legyen kartonlap, vastagságú nagy fogaskerék furata megkopik akkor aztán tényleg véletlenszerűvé válik a kapcsolat. Pedig ezt a kereket lehetett volna 5-7 tizedel vastagabbra is gyártani, elférne .
Az is azért tényleg durva lenne , ha a forgórészt a szénkefe rugókkal akarták a szélső pozícióban "tartani" Bár amit Tőletek olvasgatok, a régi " műszaki" megoldásokról..... , nem kellene csodálkoznom.
Szerencsémre találtam németországi eladónál forgórészt , motor pajzsot , fogaskereket. Remélve a képek alapján, hogy tényleg gyári újak, megrendeltem. Ha minden rendben lesz akkor nekem már kitartanak az alkatrészek amig vonatozok. |
(#69027) etwg válasza klimas hozzászólására (#69025)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2024 |
|
Ha jol értem akkor ez az a konstrukcio amikor a motor magán az alvázon van. ( mint a hajdani Trix,Märklin stb) konstrukciok és a kerék belsö oldalán van a fogaskerék. |
(#69028) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69025)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Jaaaa!
Hogy ez még az ősi Lima? A dobmotoros, amit a Fleischmann-ról próbáltak meg lemásolni? (Nagyon nem sikerült, koppintani tudni kell!)
Háttt... Te tudod, én nem biztos, hogy kínlódnék vele. Olyan vastag, széles, bumforb i kerekei vannak, hogy ezzel az erővel egy MTZ50-es hátsó gumiját is tehették volna a modell alá. |
(#69029) klimas válasza etwg hozzászólására (#69027)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
Igen ! Ez az a konstrukció! Nem a szívem csücske, bevallom, de ez van !
Ezt amolyan gyakorló mozdonynak-szerelvénynek szánom, ha sikerül az elképzeléseimet megvalósítani ezeken, könnyebb a sokkal-sokkal drágább, új cuccokra adoptálni. Nem azokon kísérletezem..
A pszichés oldala: amikor az unokának elmeséltem, hogy az ugyanilyen csak igazi vonat 200-al is tud menni, nahát akkor jött hogy "ugye papa ez is tud majd annyival menni" ??? Persze megbeszéltük , miért nem fog annyival száguldani. (meg nem is engedem, hogy ráengedje a teljes kakaót).
A konstrukció? Hááát olyan amilyen, gondolom a kerekek az U profilos, meg a "jóistentudjamibőlkészült" anyagú sínekre kreálták. Azért lenne néhány kérdésem nekem is a tervezőmérnökökhöz néhány megoldással kapcsolatban. Persze azt is tudomásul kell venni, hogy az akkori technológiák mit tettek lehetővé a sorozatgyártáshoz és azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, melyik országban készült..... Ez a múlt!
Ha minden igaz, a német eladó pár napon belül küldi az alkatrészeket, lesz tartalék is, úgyhogy kis bütykölés, prespán papírból hézagolók és mehet a "száguldozás ..
OFF ! Van több ív prespán papír/lemezem,legalább kétféle vastagságban, megválnék tőle, ha valakit érdekel.
ON!
|
(#69030) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69028)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2024 |
|
|
(#69050) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69029)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2024 |
|
Ilyesmi?
Ez ugyan egy épp javításon lévő BR218-as dízelmozdony, de ez egy uniformizált egység volt az olaszoknál anno. Jó látható, hogy a régi Fleischmann-t vették mintának, csak a megvalósítás nem éppen németes... |
|
(#69051) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69050)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2024 |
|
Igen , ilyesmi csak a motortengely lehajtás egy nagy fogaskerékre megy illetve az az acéllemez (?) másképp néz ki.
Arra céloztam én is azzal, hogy hol készült..... |
|
(#69052) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69050)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2024 |
|
Volt ettöl rosszabb konstrukcio is. A motor függöleges tengellyel vitte le a nyomatékot az alvázban levö tányér fogaskerékre majd onnan homlokfogaskerekekkel a tengelyelyekre. Azaz a motor tengelycsapágya volt az alváz királycsapja is. |
(#69053) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2024 |
|
Hogy jól induljon a hét!
Találós kérdés: Miért nem jön le a kaszni az ACME Gigantról?
Miért nem jön le, amikor már kivettük a vonókészülék imitációt?
Miért nem jön le, amikor már kivettük a légtömlő imitációkat is?
Miért nem jön le, amikor az ütközőket is kihúztuk?
Válasz a fényképen, piros nyilakkal jelölve. Összeszerelés, minőség ellenőrzés?
Na erre nincs válaszom, hogy hova lettek... |
|
(#69054) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69053)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2024 |
|
steve az már nem az eredeti. A jobb oldali ( a képen ) vékonyabb anyagbol van és más a formája. Azt a bal oldalit már valamilyen buzgo modellezö improvizálta, abbol amiböl tudta. |
(#69055) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69054)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2024 |
|
A boltból hozzám jött a modell, dekóder beépítésre, én csomagoltam ki... Ha ezt a bolt úgy adta el, hogy új, és közben ez egy más által már visszahozott, hibás darab, arról nem tudhatok. Egyébként az ACME nagyot alkotott! Az új M63-ban, az nyomtatott ártamköri lapon van egy 100nF zavarszűrő kondenzátor. Csakhogy a közvetlenül a sínáram bevezetésein! Hogy a többiről már ne is beszéljek...
Már készen van, most egy neper által eladott, használ, Fuggerth M41 rendbehozásán dolgozom. Valamiért a nepper azt gondolta, hogy az eladás előtt elegendő karbantartás az, hogy a modellt alaposan telefújja WD40-nel.
Nem lesz olcsó mulatság a kitakarítása...
|
|
|
2024. Nov, 27. Sze 0:09:28 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|