Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       17/436    
(#10326) vasasgabri válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10321) Válasz Nov 2, 2012
Szia!
Nagyon eredetiek és szépek! Milyen anyagokat használtál a hídnál (ez nem bolti ugye)?
(#10327) Lezlinilzen válasza vasasgabri hozzászólására (#10326) Válasz Nov 2, 2012
Szia!

Kartonpapír az alap, Epokittel és Neoflex javítópasztával "bolondítva".
(#10328) vasasgabri válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10327) Válasz Nov 2, 2012
A sziklák és az út is nagyon tetszik azok miből vannak?
Az alagút bejárat és a kőfal is saját?
(#10331) Lezlinilzen válasza vasasgabri hozzászólására (#10328) Válasz Nov 2, 2012
A sziklák gipszből vannak, az út több réteg bazaltpor és homok keveréke, nagyon finom szitán átszitálva.
Az alagútbejáratok és a támfalak Noch termékek. Igaz, ha kézzel készítettem volna őket, egyedibbek lennének, de nem biztos, hogy szebbek is. Megfelelő festéssel majd ezeket is szebbé lehet varázsolni.
(#10333) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#10312) Válasz Nov 2, 2012
Nem semmi! (Ha gonosz akarnék lenni, ami nem vagyok, akkor megkérdezném, hogy honnan szedett ekkora ceruzákat! )
(#10336) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10321) Válasz Nov 2, 2012
Hihetetlenül jók, gratulálok! (A graffitik a híd alatt kifejezetten tetszenek, a feketén jót nevettem!)
(#10339) Lezlinilzen válasza Frankye hozzászólására (#10336) Válasz Nov 2, 2012
Köszönöm, igyekszem. Ezt a feliratot úgy 10 éve egyik szombathelyi aluljáróban láttam meg, egyből megtetszett nekem is.
(#10341) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10339) Válasz Nov 2, 2012
Nagyon jó duma!
(#10344) Lezlinilzen válasza Frankye hozzászólására (#10341) Válasz Nov 2, 2012
Egyedül nem tudnék ekkora hülyeséget kitalálni.
(#10347) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10344) Válasz Nov 2, 2012
Dehogynem!
(#10356) Lezlinilzen válasza Frankye hozzászólására (#10347) Válasz Nov 2, 2012
(#10360) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10323) Válasz Nov 2, 2012
Mikor tervezel felém jönni?
(#10361) Lezlinilzen válasza BaTTka hozzászólására (#10360) Válasz Nov 2, 2012
20-a körül. Inkább előtte pár nappal.
(#10362) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10361) Válasz Nov 2, 2012
Rendben, addigra tutira készen lesznek a fáid
(#10364) Lezlinilzen válasza BaTTka hozzászólására (#10362) Válasz Nov 2, 2012
Már elég jól állok a füvezéssel, aztán jöhet a fásítás.
(#10367) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10364) Válasz Nov 2, 2012
Az egész napos füvezés után jön a (f)ásítás magától is
(#10373) poiuyt hozzászólása Válasz Nov 2, 2012
Sziasztok! Nem tudom mennyire offtopic, de megosztanék veletek egy kedves történetet. Ma eljött hozzánk a feleségem kolléganője, családostól. A férjéről már tudtam, hogy vasútmodellező, de azt is, hogy H0-ban "nyomja". Mikor meglátta a TT-s modelleimet, azt mondta ez a mesevilág, sokkal szebb, méretarányosabbak a modellek mint H0-ban. (Hozzáteszem leginkább régi PIKO modellekkel rendelkezik.) Ő gyerekkorából úgy emlékezett a TT-re, hogy gyenge, kis vonóerejű, nem túl szép modellek. Aztán a katalógusok nézegetése közben kiderült, a startos kék villanymozdonyt ismerte és a két tengelyes butított gőzöst valamint a hozzájuk kapcsolt vontatmányokat. Viszont most lenyűgözte a BR 23-as, vagy a BR 56-os, BR 130-as és társai. Úgy váltunk el, hogy kótya-vetyére bocsájtja H0-ás járműveit és átnyergel az Ideális Méretarányra!
(#10376) poiuyt válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10323) Válasz Nov 2, 2012
Gratulálok, fantasztikusan élethűek! Le a kalappal!
(#10381) bcs szgab válasza szergely001 hozzászólására (#10320) Válasz Nov 2, 2012
Átküldtem emilkét a jellegrajzzal
(#10382) csíkosháTTú válasza poiuyt hozzászólására (#10373) Válasz Nov 2, 2012
HáTT igen...
Megjegyzetm, a hajdani, még "endékás" világban is a BTTB azért szerintem sok tekintetben előrébb volt, mint a VEB PIKO, talán csak azok a "PIKO" cuccok voltak partiban, amiket nem a PIKO csinált, hanem "besorozták" őket: Gützold, Schicht.
(#10383) szergely001 válasza bcs szgab hozzászólására (#10381) Válasz Nov 2, 2012
Megjött! Köszi szépen!
(#10384) TTomi válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10323) Válasz Nov 2, 2012
Gyönyörű munka! Különösen tetszik a 3-as, a 7-es, a 8-as és a 10-es kép.
Gratulálok.
(#10385) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10382) Válasz Nov 2, 2012
Valoban Zeuke és utodai fényévekkel elöbbre jártak a gyártás optimalizáciojában, amit sok mai nagyágyú még meg sem tudott közeliteni.
Egyenmotor, egyen hajtási lánc, még ma is minta és távoli terve sokaknak a szakmában. (Most mellözném a minöség firtatását, mert az más okból volt olyan, amilyen volt).
A TT-seken kivül ilyen egységesitett konstrukcioval csakis az amerikai Athearnnél találkozhatott a modellezö (illetve ilyen irányba lépett anno a PIKO is az N-es modelleknél), minden más gyár modellröl modellre változtatott szinte mindent, amivel nemcsak a modellezöknek meg a kereskedelemnek okozott nem ki fejfájást, hanem saját magának is, ha érdemben akart foglalkozni a modellek hosszabb távu alkatrészellátásával.
(#10386) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#10385) Válasz Nov 3, 2012
Így van. Meg én arra is gondoltam, hogy motor középen (forgóvázas dízel, és villanygépek), kardánnal hajtva mindkét forgóváz, lásd Zeuke DB V200 és DR V180, vagy az iTT OFF H0 méretű ősrégi Gützold V200. Akkoriban a "nyugati nagyok" még oTT tartottak, hogy egy forgóvázon hajtott két tengely tapadógyűrűkkel, és másik forgóváz meg szabadon futott, fékezve az áramszedő lamellákkal. Vagy a PIKO kétmotoros megoldásai...
(#10389) lakasi hozzászólása Válasz Nov 3, 2012
Tegnap végre sikerült meglátogatnom a keszthelyi kiállítást. Teljes üzem volt, viszonylag nagy számú látogatóval. A modellek menetrend szerint közlekedtek, óriási munka lehetett, lenyűgöző az egész. A terepezés itt-ott még hiányos és sajnos őket is utolérte a modellezők legfőbb ellensége – a por! Erre ki kellene találni valami megoldást, mert néhány épületen és a gördülő állomány nagy részén már vastagon áll a por és ez eléggé illúzió romboló. Talán meg kellene kérdezni a hamburgiakat, ők hogyan csinálják a portalanítást. Néhány, már a karácsonyi hangulatot is idéző keszthelyi képet és egy Off videót próbálok mellékelni Hamburgból. A modell vezérlés magasiskolája, figyeljétek a gépek felszállását!
Videó

Keszthely 20...jpg

Keszthely 20...jpg

Keszthely 20...jpg
 
(#10392) amaTTor_56 hozzászólása Válasz Nov 3, 2012
Üdvözlet mindenkinek az új kórteremben.

(#10393) Frankye moderátori válasza lakasi hozzászólására (#10389) Válasz Nov 3, 2012
A videó sajnos nem elérhető, valamilyen ok miatt.
(A linket átalakítottam "kattintósra".)
(#10400) etwg válasza Frankye hozzászólására (#10393) Válasz Nov 3, 2012
Nálam a video kifogástalanul megy.

A téma viszont néha hidegrázást hoz. Már többször láttam ezt a repteret is meg a Loxxét is - hát mit mondjak, zsibvásárba még elmegy.
Amennyi energiát ebbe beleöntöttek Hamburgban meg Berlinben is, a hatása messze elmarad a terepasztalok egyébb látványosságaitól - az ételhüségröl nem is beszélve.
Ez pontosan az az esete a modellezésnek, amikor a fizikát akarja valaki megeröszakolni, s mindenáron valamit akar, amit az adott méretben nem lehet nagyon összehozni (pl. a reptér rövidebb, mint sok állomás ugyanazon a terepasztalon, holott a valoságban pontosan forditva van. De ugyanez érvényes a sebességekre is - a valos repülögépek indulási/landolási sebessége 250 km/h felett van, ennek ellenére a közelben száguldó ICE simán lehagyja a modellben..... )
Szoval nem kellett volna.......
(#10401) Frankye válasza etwg hozzászólására (#10400) Válasz Nov 3, 2012
Igen, most már megy nekem is. (Amikor először próbáltam, valami miatt nem ment. A szerverrel volt valami gond, a videótárnál.)
Ami a témát illeti: Valóban látványos, érdekes megoldás, de tény, hogy a belefektetett energiával a végeredmény nincs szinkronban. De látványos, ezt el kell ismerni. Vannak érdekes megoldások, de aki nem repülő/reptér rajongó, annak annyira nem nagy szám...
(#10403) etwg válasza Frankye hozzászólására (#10401) Válasz Nov 3, 2012
Berlinben már átvitték a szomszédos helységbe, hogy ne rontsa az illuziót.

LOXX 2011
ill a LOXX a régi csarnokban:

DSC01830.JPG

DSC01844.JPG
 
(#10404) etwg válasza etwg hozzászólására (#10403) Válasz Nov 3, 2012
Valami miatt eltünt a korábbi kép.

Azaz 2 aktuális kép a LOXX-ról. Berlinben a nemrégen bezárt Tempelhof repülötér a város kellös közepén volt, minden oldalról házak, utcák és vasutak határolták, azaz még modellben sem lenne szentségtörés egy reptér épitése (ráadásul nagyon érdekes épületkomplexum volt a fogadócsarnok, igy eszmei mondanivaloja is van - ráadásul a helyhiány miatt a runway sem extrém hosszu - manapság inkább civil gépeknek felelne meg).


DSC00086.JPG

DSC00095.JPG
 
(#10409) M298 válasza szergely001 hozzászólására (#10320) Válasz Nov 3, 2012
11.08-án ha találkozunk, a jellegrajz albumban meg tudom mutatni.
(#10416) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#10401) Válasz Nov 3, 2012
A reptér, és repülés rajongóknak meg pont ezért...

Egy utasokkal teli Airbus felszálló sebessége cca. 265-320km/h között van, (időjárás függő, meg konkrét terhelés függő a dolog), és minimum 1,5km-es felszállópálya kell a kerék emelésig.
Szóval, szép, szép, de azért vannak még ezen a téren tanulni valók mindenkinek. Ferihegy 13L/31R kifutója (ez az új kifutópálya, nem a régi) 3600m hosszú. Ez H0-ban cca. 41,4m, TT-ben 30m, még Z-ben is 16,4m lenne. Berlin régi repterének bezárása oka pont az volt, hogy túl rövid lett az évek során az egyre nagyobb gépekhez képest, és bővíteni meg lehetett, mert mára "körülzárta" a város.
A leszállós sbességekkel is van gond, mert az meg sokkal kisebb, mint a felszálló. Láttam már lefelé kolbászolni A310-est olyan 200 körüli tempóval...

Egy OFF kép, még a Bin Laden előtti időkből, egy hajdani magyar lajstromú B737-300 fedéleztén készült. A világító kopasz "sábeszdekli" a kép előterében hozzám tartozik.

bedontve.jpg
 
(#10418) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10416) Válasz Nov 3, 2012
Megnéztem a videót, és van benne egy szarvashiba! (Nem a videóban, hanem azon, amit mutat)
2,34-nél az Emirates A380-asa fordul ki a taxizni a futópálya felé, és erre vár mögötte egy fehér mentő, vagy furgon. Nos, ha ez a valóságban megtörténhetne, akkor ezt a fehér kis autót valahol a reptér kerítésénél találnák meg, tele halotakkal, darabokra törve..., Ugyanis addig fújná el az A380-as négy hajtóműve.
(#10419) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10418) Válasz Nov 3, 2012
Pontosan ilyen tipusu bajokra gondoltam. A vasuti témáknál még az utolso pont is ott van ahol lennie kell, minden ott van a jármüvökön a visszapillantó tükörtöl kezdve a homokozo vezetékekig (amit sokan sokszor számon is kérnek)- ugyanakkor ugyanazon a terepasztalon a repülötéri világban még az alapvetö szabályok sincsenek betartva (mint ahogy István is irja, de van ott rengeteg más alapvetö hiba is - ezért irtam korábban, hogy inkább egy zsibvásári atrakcio - nem valo oda, nem egy kategoria a vasuti témákkal összehasonlitva.
(Nagyon durva összehasonlitással az olyan mint egy BRAWA, GÜTZOLD, TILLIG, ROCO stb. jármü mellett egy Brio famozdony.)
(#10420) jenicel válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10321) Válasz Nov 3, 2012
(#10422) julati hozzászólása Válasz Nov 3, 2012
Szép estét az uraknak!
Üdvözlök mindenkit régi ápoltként az új kórteremben!
Örülök neki, hogy a csapat töretlen lendülettel megy tovább a megszokott békés és barátságos stílusban. Remélem innen már nem költözünk tovább!
Üdv: Angyal László
(#10427) lakasi válasza etwg hozzászólására (#10400) Válasz Nov 4, 2012
Kedves etwg, bölcs életfilozófusok mondása szerint az élet tele van kompromisszumokal, a modellező élete pedig méginkább. Nem szeretnék újabb fordulót generálni a néhányszor már hullámokat vetett méretarány/sebesség polémiában, annál is inkább, mivel off témáról van szó, de....
A videón látottak egy repülőtér életét hivatottak bemutatni egy terem méretre kicsinyített környezetben, mindezt több tucat, egyszerre mozgó modellel. Ami nekem, és feltehetően a felvétel tanulsága szerint jelen lévő nagy számú látogatónak elsősorban tetszett az az egésznek az összképe. Modellezői szempontból a repülőgépek és gépjárművek sokféleségét, minőségét, energiaellátását és összehangolt mozgásuk vezérlését tudnám kiemelni. Lehet fanyalogni a méret-sebesség arányokon, a valóságtól eltérő megoldásokon, ezt mi TT-s vasútmodellezők is megtehetjük, amikor például összehozunk két-három állomást, fűtőházat, mozdonyfordítót, több méter vágányt, stb. egy kb kétszer egy méteres terepasztalon. Amikor egy modellre, vagy terepasztalra tekintünk a direkt vizuális élmény mögött azt hiszem a készítője célját, a megvalósításba fektetett szellemi és kivitelezői munkát és hangsúlyozottan az összképet is értékeljük – az említett kompromisszumokkal együtt.
Üdv: lakasi
(#10431) szergely001 hozzászólása Válasz Nov 4, 2012
Sziasztok!
A napokban nem tétlenkedtem. A cél egy M40-es lenne...de lehet, hogy a vége fogpiszkáló lesz.
Faragni való van még bőven rajta.
Sajna a képek nem a legjobbak, de már késő este lőttem (imádkozva, hogy még legyen annyi szufla az elemben, hogy kibírja-új elem fizetéssel holnap és képek szintúgy ha haladok)
BR110-es alapra készül, a motort csak megfordítottam de nem kellett se jobbra-se balra eltolni, viszont a kardánt meg kellett toldani, ezt sikerült fültisztító pálcikával megoldani.

További szép napot!

H.G.

P5080771.JPG

P5080773.JPG
 
(#10432) Lezlinilzen válasza lakasi hozzászólására (#10427) Válasz Nov 4, 2012
Sziasztok!

Egy kicsit beleszólnék én is, nekem is mindig dilemma volt az arany középút megtalálása ebben a témában.
Amikor Gábor elkészítette a fotókat és a galériát a terepasztalomról, néhány hetente rákerestem, hogy hol és kik foglalkoznak vele, milyen véleménnyel vannak róla.
A többségében pozitív visszajelzések ellenére voltak olyan vélemények is, hogy az asztal zsúfolt, kicsi és lehetnének az állomások körül házak, meg hogy így semmi értelme a hosszú állomásoknak, stb.
Igaz, hogy sok-sok olyan apró részlet hiányzik még az asztalomról, amelyek "élővé" teszik majd, de ezek nélkül is - azt hiszem - valódi életképeket, csendéleteket próbáltam meg visszatükrözni. Nem arra törekedtem - mit ahogyan egyre több asztalon látni, - hogy "nyüzsögjön" az asztal a tűzoltóktól, rendőröktől, temetésektől, balesetektől, hanem minél természetesebb legyen.
Az asztalom a toldással együtt sem lenne a valóságban 600 méter hosszú. Mégis van rajta egy bánya, két állomás, tó, hegy, viadukt, de mégis akadnak, akik zsúfoltnak, mások pőrének tartják.
Én megpróbáltam az ember alkotta világ és a természet egyensúlyát modellezni, ha már a valóságban nem tudtuk megvalósítani. És ehhez nem kell, hogy az állomás nyakába egy falu üljön, vagy kétvágányú fővonal fusson R 300-as íveken, csak hogy látványos legyen.
Járt nálam Gábor, István és Miklós is. Egyiküknek sem kellett megmutatni semmit, maguktól fotózgatták órákon át az asztalt, egymás után fedezték fel az apró részleteket, pedig nincsenek szem előtt. Én ezért készítettem és készítem az asztalt. És látjátok, vannak is, akiknek nem tetszik, mert nincs város az állomástól 5 centire, nincs mentő, tűzoltó, rendőr, nem száguldoznak a tehervonatok...olyan élettelen. Pedig a nyugalom is él, sőt... Csak elfelejtettük, hogy van olyan.
Hamburgban és Keszthelyen is megfigyelhetőek a "sok minden legyen a minőség rovására" jelei, de igaza van azoknak, akik azt is figyelembe veszik, hogy a többségnek a cirkusz kell. Hamburg és Keszthely is cirkusz, még ha sok pénz is van benne. A publikumnak ez kell, ez az élet. Nekik.
(#10433) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10432) Válasz Nov 4, 2012
Messzemenöen egyetértek veled. És talán pontosan az lenne a fö célunk, hivatásunk (?) hogy amennyire tudjuk, probáljuk meg befolyásolni a nagyérdemüt, hogy nem az égö ház, vagy a néhány négyzetméteres nemzetközi repülötér az érték (legyen benne akár 1 tonna elektronika meg néhány nobel dijas tudos szellemi tökéje), hanem az élethüség a cél, és abba kell (kellene) ugyanazt az energiát befektetni.
Sajnos a világunk amugy is nagyon elbulvárosodik, egyre rohanóbb, a hiradókban csak az a hir, ha leég a a ház, ha felrobban a gyár és csak nagyon ritkán kerülnek premier planba a sokkal kihivóbb mindennapok, és az abba fektetett rengeteg energia.
Már a romaiak is cirkusszal meg kenyérrel kenyerezték le a tömeget, és a mai követöik sem tesznek más. Ennek ellenére nem kell bedölni a csillogásnak meg a villogásnak, és nem kell felértékelni az értéktelent.
Te is, én is meg sokan mások sokszor hetekig, honapokig piszmogunk egy-egy aprosággal, hogy az megközelitse a valoságot, és hányszor adjuk fel, amikor rájövünk, hogy megoldhatatlan a feladat.
Természetesen le a kalappal ugy a hamburgiak elött, meg minden más hasonlo hatalmas vállalkozás épitöi elött is, hiszen elképesztö munkát végeztek, hatalmas energiát fektettek be a terepasztalokba, és sok mindenben meghatározzák a mai modellvasut fejlödését - amit ott lát az ember az a mai ipar bizonyos kompressziója - összenyomva egy hatalmas raktárba. Az ember itt tanulhat, megismerkedhet a legujabb kor és a jövö lehetöségeivel, de egyben dönthet is, hogy mi illik az adott környezetbe s mi nem.

Sajnos eme felületesség a modellvasutazásban a német kultura és ipar következménye, s habár már vannak ott is kimagasló modellezök, kimagasloan részletes és élethü terepasztalokkal, még mindig a zsibvásáros, riglispiles felfogás a nyerö.

Az alábbi 2 kép egy német barátom terepasztalárol árulkodik, hogy villogás meg csillogás nélkül is orákig el lehet bámészkodni az az alig 10 nm-es terepasztalon. Ha a hamburgi vagy a keszthelyi terepasztal is hasonlo részletességgel birna, akkor ott évekig tartana egy látogatás (és még akkor sem lenne biztos senki abban, hogy mindent észrevett és megnézett)

A 3. kép a saját terepasztalomról van, ahol a szalonban 8 gyergya ég a plafonról lógó kocsikeréken s mindez majdnem TT méretben (1:100).


Saloon

002vehicles.jpg

005LOGlift.jpg
 
(#10435) róbertke válasza etwg hozzászólására (#10433) Válasz Nov 4, 2012
(#10436) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10416) Válasz Nov 4, 2012
Idézet:
„A világító kopasz "sábeszdekli" a kép előterében hozzám tartozik.”
Ez aranyos volt!
(#10437) Frankye válasza etwg hozzászólására (#10433) Válasz Nov 4, 2012
Ne érts félre, nem vitatkozni akarok Veled, mert alapvetően egyetértek Veled.
Viszont:
Kint voltam a Füstiben, ahol elég sok kisgyerekes szülő is volt a látogatók között. A gyerek pedig olyan, hogy neki az tetszik, ami csillog-villog, pöfékel, sípol, zakatol, mozog, szóval ami "látványos".
A mi "célközönségünk" nem ez. A miénk az, aki ért a vasúthoz, modellezéshez, aki képes egy farönk évgyűrű-rajzolatára rácsodálkozni, de ez egy gyereknek, sok esetben egy kívülálló felnőttnek is kevésbé látványos, nem annyira kelti fel a figyelmét. A lángoló ház, tűzoltóautókkal, mentőkkel, szirénázó rendőrautókkal, vízágyúkkal, mittudoménmikkel, látványosabb, figyelemfelkeltőbb.
Tehát más kell egy "kiállításra", ahol a figyelem felkeltése a cél, és nem a modellek élethű kivitelezése.
Egy szó mint száz: A más célközönség mást kíván.
A hamburgi repteres célközönsége nem a "műértő" csoport volt (nyilván), hanem a "pórnép" (nem pejoratív értelemben!), a hozzá nem értők. (Jómagam, ha nem mondjátok, rá nem jövök, hogy rövid a kifutópálya, mert a repüléshez csak annyiban értek, hogy szárnyak kellenek hozzá... )
(#10442) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10432) Válasz Nov 4, 2012
Lacikám! Ismét szívemből szóltál. Köszönöm!
(#10443) BR95 hozzászólása Válasz Nov 4, 2012
Üdv Mindenki!

Rajzolgattam kicsit a hétvégén, szeretnék néhány építő kritikát olvasni.
Az alapkoncepció egy fejállomás, ahová befutnak gyors/sebesvonatok, tehervonatok és ahonnét a hegyek közé indulnak személy, teher és vegyesvonatok.
Az ív belső vágánya jön/megy Laposfölde irányába (hurokkal vissza), a külső pedig Csúcsfalu felé (kis fejállomás).
Ne kíméljetek!

Józsi

steinwald_mo...tra
 
(#10444) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#10443) Válasz Nov 4, 2012
Egy távlati, az előbb lemaradt, a .tra-t meg nem "tudhassa" mindenki megnyitni.

steinwald_mo...jpg
 
(#10445) etwg válasza Frankye hozzászólására (#10437) Válasz Nov 4, 2012
Én sem vitatkozni akarok, csak potolni azt, amit a Braun fivérek szerintem egy kicsit az adott formában túlzásba vittek. (Valoszinü a berliniek már belátták és elkülönitették a repteret - ugy azzal nincs semmi baj).

Elvben nekem nincs semmi bajom a reptér modelljével (mert valoban a mai modellezési technika egyik csucsteljesitménye), söt bárki azt modellez, amit akar, de:

- ehhez hozzátartozik a jó szemmérték (föleg a nagyágyúktól elvárható, hogy megfelelö modon kezelik a dolgokat.)
- a jo izlés és a köznevelés (föleg olyan esetben, ha sok pénzt kérnek a munkájuk mutogatásáért).
- nem a célközönség (gyakran rossz) izléséhez kellene igazodni, mert akkor minden olyan lesz, mint a kereskedelmi TV-k valo világ meg hasonló csucsmüsorai. Pontosan forditva (ahogy már Jozsef Attila is megálmodta), az ilyen atrakcioknak kellene helyes (-ebb) irányba igazitani a célközönség (esetleg) kicsorbult értékitéletét.
- A MiWuLa értéke, azt hiszem, semmiképpen sem csorbult volna, ha nem épült volna meg ott és ugy a reptér.

(#10446) terkoz hozzászólása Válasz Nov 4, 2012
Kicsit meglepődtem.
TT-ben kezdtem
okt 30-óta ott van még mindíg.
(#10447) Uplink hozzászólása Válasz Nov 4, 2012
Sokaig gondolkodtam, hogy hozzaszoljak egyaltalan a repteres temahoz, vegul inkabb leirom...

Alapvetoen ket felfogas utkozik... A superdetail vagy nevezzuk szegecs szamlalonak es a latvany makettezos. Mindenki dontse el, melyik tabort kivanja erositeni,DE
Szegecs szamlalokent MINDIG lesz hianyerzet, leginkabb a masok munkajaval kapcsolatban , mert ugye lehet meg es meg es meg es meg reszletgazdagabb az adott resz...
Latvany makettezokent a fo hangsuly azon van, hogy LATVANYOS legyen, megha a valosag oltaran fel is aldoznak ezt-azt (Amitol a szegecs szamlalok a falnak mennek ). A repter ebbe a kategoriaba tartozik, ha csak pusztan laikuskent nezi az ember akkor le a kalappal elottuk, ha mernoki szemmel, akkor pedig meg inkabb le a kalappal.
Lehet arrol morfondirozni, hogy nem meretaranyos a felszallo palya hossz, a felszallasi sebesseg annyi, amennyi, ettol fuggetlenul valoszinusitheto, hogy a latogatok kb 95%anak tetszik..
Lapozás       17/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
5:30:03
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés