|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#10449) etwg válasza Uplink hozzászólására (#10447)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Ha kihagytad volna, jobb lett volna.
Nem nittszámlálásról van szó, söt pontosan nem arról. (inkább a szálka meg a gerenda közti alapvetö különbségröl beszélgettünk). |
(#10450) Uplink válasza etwg hozzászólására (#10449)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Nem vartam mast.... |
(#10451) etwg válasza Uplink hozzászólására (#10450)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Lehet, hogy csak nem értetted miröl csevegtünk...
A szegecsszámlálást nem mi végezzük, hanem maga a MiWuLa...... |
(#10452) Uplink válasza etwg hozzászólására (#10451)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Pedig elolvastam 2x is, igaz eleg faradtan... |
(#10453) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Szegecsszámlálás:
Van, ugye a fine-skale.
Azt hinnénk, hogy itt aztán minden a valóságnak megfelelő., aztán kiderül, hogy az állomás csak egy tornateremben fér el és olyan sűrűn jönnek az állomások egymás után, hogy egy combosabb tehervonat még el sem hagyta szinte a váltókörzetet és ott van a másik bejárati jelzőnél.
Persze mindenre lehet példát és ellenpéldát is találni. Ha például Érdliget és Nagytétény állomás a téma, a nyílt pálya kb másfél km.közöttük, ami igen kis távolság, ha a vonathosz és a féktávolságok figyelembevételével gondolkodok. |
(#10454) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Amikor elkezdtem a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút modeljét megépíteni az adatgyűjtést követő számítások során kiderült, hogy a terepasztalnak 108 m hoszsúnak és 2,5 m szintkülönbségűnek kéne lenni.
Azon felül, hogy erre a felületre kb 950000 db fát kellett volna gyártani, felmerült a kérdés, hogy ha valahol ezt be is lehet mutatni, ki az a vájtfülü őrült látogató, aki ezt végignézi. Totál értelmetlen lenne elkészíteni 1:87-ben.
A megvalósuló asztal tervezett hossza kb 22 m, a szintkülönbség 0,40 m. A jelenleg bemutatható kb 8 m is már egy akkora db, hogy a látogató sokszor nem is nézi végig.
Az asztal tüzetes végignézése, kezelése csak a Gyermekvasúttal valamilyen kapcsolatban lévő emberek számára jelent érdekességet. Sokszor még ők is csak elsétálnak mellette.
Szóval a mit és miért az igazi dilemma. Milyen a bemutatási szándék. Az, hogy kinek készül a modell. Milyen szakmai szintű célközönség számára. Milyen és mekkora a tervezett kiállítási terület.
Egy szakértő szemlélő elbámészkodik egy egy megoldás mellett és olykor meg is fogalmazza a saját elképzelése szerinti kialakítást, ami van, hogy nem egyezik a készítő elképzelésével, mivel más szempobntokat is figyelembe vett. A laikus látogató csak az izlése alapján, ha van neki, értékeli a látottakat.
Szóval nehéz ügy a szőrszálhasogatás. Kérdés, hogy hosszába, vsgy keresztbe vágjam? |
(#10455) sunocske válasza szergely001 hozzászólására (#10431)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Faintos lesz nagyon! |
(#10456) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Van, volt egy két egyetem, ahol forgalmi és biztber szempontból a valóságnak megfelelő állomás épült, épül.
Ha egy ilyen objektumot a temofeszt-en bemutattak volna mindenki csak fanyalogna, hogy nincs rajta fa meg fű meg emberkék.
Pedig műszakilag a csúcstechnológia van az asztal alatt.
Volt szerencsém találkozni a BME Közlek kar tanudvarában, H0-ban megépített rendezőpályaudvarral. Órákig álltam mellette szájtátva.
Egy laikus simán elmegy mellette. |
(#10457) csíkosháTTú válasza Uplink hozzászólására (#10447)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
OK, igazad is van, DE!
Való igaz meg kell találni az egyensúlyt a "cirkusz" és a "modellezés" között. Ez nagyon nagy kihívás, és sokszor nem is sikerül.
Rátárve a Miwula ominózus repterére:
1: kétségtelen tény, hogy ragyogó modellezői, és mérnöki munka, nem kevés pénzzel és tudással.
2: még szép is.
Azonban, túllépve azon, hogy a konkrétan egy A380 felszálló sebessége kevés azon az amúgyis rövid kifutón (mert azért akkora hely még Hamburgban sincs, hogy pont 1/87 legyen, ez szvsz. egy vállalható kompromisszum), az általam leírt hiba a modellek mozgása közben van, ami viszont baj. Ez meg odafigyelés kérdése lett volna. Nem lehet egy taxizó égi bálna négy hajtóműve mögött autókázni, mert a négy turbina simán elfújja a verdát szomszéd faluba. Erre illet volna figyelni.
Szerintem, nagy hiba (bulvár ide vagy oda, cirkusz ide vagy oda) a közönséget lebecsülni, hogy "úgy sem ért hozzá". Ebből lesznek a "valóság showk", meg egy fűszerről elnevezett magyar napilap, meg hasonló égbekiálltó blődlik.
A Miwula most egy kicsit átesett a ló túlsó oldalára ezzel a reptérrel, de ettől még én mondjuk akár hetente is kijárnék bámészkodni, ha megtehetném ))
(Csak anno a Ferihegyen és Kecskeméten kerozinszagban eltöltött évek után nem biztos, hogy a reptér modell mellet álldogálnék:jump |
(#10458) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10457)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Bár én sem értek a repüléshez - bár szeretnék - de ez a hiba bizonyára sokaknak fel sem tűnik, akik nem foglalkoznak a repüléssel. Mégis ez a kis apróság olyan, mint amikor egy cirka 400 méteres vasércvonat úgy áll meg a terepasztalon, mint a ganéjos talicska. Vagy épp úgy indul el 2000 modellezett tonnával, mint egy Boeing a kifutón.
Ezek a dolgok nekem is bántják a szememet, és mivel ezeket látja kapásból laikus és szakértő egyaránt, ezek a "kis apróságok" kellően meg is határozzák a véleményemet az adott produkcióról. Pedig csak valóban cseppnyi odafigyelés kérdése. |
(#10459) szergely001 válasza sunocske hozzászólására (#10455)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Köszi! Igyekszem. Most, hogy "betegállományban" vagyok, van időm. Mindjárt kapsz egy mailt |
(#10460) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10457)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Csak annyit tennék hozzá, ha valakinek fontos, hogy a tüzolto autokban (stb.) az index is villogjon a müszerfalon, akkor legyen az is fontos, hogy hogyan tálalnak egy ilyen kolosszus projektet, mint a reptér.
Szoval ök maguk tették a lecet magasra s ezzel a projekttel meg simán át akarnak alatta bujni.
(Mondom semmi gondom a reptérrel, mint olyannal, és nagyon jol megoldották, csak nincsenek a szörszálhasogatás egy kategoriájában a szomszédos terepasztallal. Ha ezt sikerült volna nekik a térben leválasztani, sokkal jobb lett volna, és nem kellett volna erröl beszélgetni, legfeljebb csak arról, hogy melyik keritésröl melyik autot kellett volna levakarni, ha éppen átrohant valamelyik JET sugárnyalábján...:eek .
|
(#10461) sunocske válasza szergely001 hozzászólására (#10459)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Várom-várom, de csak nem gyün... |
(#10462) szergely001 válasza sunocske hozzászólására (#10461)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Elment |
(#10463) etwg válasza terkoz hozzászólására (#10456)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Attól függ, hogy ki és hogyan tálalja.
Ha van ember, aki értelmesen el tudja magyarázni a dolgot, akkor egyböl egész más a dolog.
Öveges professzor is élvezettel adta át a száraz és ismeretlen fizikát, és még az is nézte a müsort, aki a fizikai tanulmányaiböl jobbára csak az intökre emlékezett.
Egy ilyen show, mint a MiWuLa és társai pontosan erre születtek és ehhez van meg minden technikai és egyébb adottságuk.
Egyet viszont ilyen esetben nem szabad -
csalni vagy tévesen informálni!
Annak idején Kurz professzort orákig lehetett hallghatni a drezdai iskola hatalmas terepasztala mellett, pedig azon sem volt fa vagy fü, de még állomás épület sem.....
(Nyilvánvaló, hogy más volt a közönség, mint Hamburgban, de ez csak lényegtelen aproság). |
(#10464) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
És még egy kis szösszenet, ha nem érzitek idevalónak, tessék kérem kidobni :
Gyerekkorom óta szeretem és gyűjtöm a magyar és erdélyi nótákat, katonadalokat. Többsége a fejemben van, ha van rá alkalom, néha ki is jönnek a torkomon, állítólag nem is olyan rosszul. ( Nem én mondtam. )
Egyik hajnali ingavonaton bejött hozzám egy ismerősöm, épp egy nóta fütyörészésével próbáltam magam ébren tartani. Felismerte a nótát.
Kérdeztem Tőle a kedvenc nótáját, de "hát nem is tudom.." volt a válasz. Előkotort a belső zsebéből egy CD-t, büszkén mutatta, hogy ez mind magyar nóta, ami rajta van.
Az egyik " bonts egy sört, oszt üvöltsünk el egy katonadalt basszussal kísérve, mer nagyonmagyarok vagyunk.." együttes CD-je volt. Elhúztam a számat...
Mondtam neki, hogy én egy kicsit más verzióban szeretem, abban, amiben született, amiért született. Amelyikben benne vannak az érzések, bánat, öröm, megkönnyebbülés...amelyek szülték azt a nótát. És ez az együttes ezeket a nótákat kocsmastílusú "fröccsmellévalókká" alacsonyítja.
Ő erre : " Azért kell átírni és átzenésíteni őket, mert az eredetijét nem hallgatná meg senki."
És sajnos így van. Tart már egy ideje az az idő, amikor a társadalom viselkedése határozza meg az aktuális erkölcsöket, és nem fordítva. Amikor a derékszöget kalapálják satuban a munkadarabhoz, mint ahogyan a hetvenes években tették a líbiai ipari tanulók Szombathelyen.
És amit végül is mondani szerettem volna ezzel : nem érdekel, hogy az publikumnak a cirkusz kell. Részemről a modellezés a valóság leképezéséről szól, még ha nem is mindig sikerül. És nekem sokkal többet mond pl. Battka zsúpfedeles pincéje, mint egy drága pénzen kivitelezett hatalmas méretű semmi.
És elnézést kérek, ha - ahogyan a múltbéli helyen - valaki nem tartaná idevalónak a hozzászólásomat. |
(#10465) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10464)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
" Azért kell átírni és átzenésíteni őket, mert az eredetijét nem hallgatná meg senki."
Ebben azért nem lennék olyan biztos. Meg kéne kérdezni két fiamat erről, hogy ezt az egy példát hozzam fel .
Mellesleg a "nagyonmmagyar" rockzenekerok éllovasának produkcióiról van bennem két erős kérdőjel:
- sajnos én ismerem a kottát, kicsit lehetne változatosabb és igényesebb.
- már a névválasztásukkal is bajom van, egy költőnk két sora jut folyton eszembe róluk: " Mit nekem te Kárpátoknak, fenyvesekkel vadregényes tája"... |
(#10466) Uplink válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10457)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Ha megnezed a videot, akkor a repteri jaratok eleg jol ki vannak jelolve, a foldi jarmuvek is a sajat savjaikban kozlekednek, a repulok meg a sajat taxi utjaikon... Az, hogy ezek mennyire vannak kozel egymashoz, az mar a veges hely miatt van.
Az, hogy az A380as mogott gurulas (!!!) kozben, a biztonsagi tavolsagon kivul all egy kisbusz, szvsz nem egbe kialto problema, ez a valo eletben is elofordul, a lenyeg, hogy mindig a repulonek van elsobbsege (mint a villamosnak a kozutakon ) es a biztonsagi tavolsagot meg kell tartani.
A 380as piruettje ugyanott mar annal inkabb zavaro..
Ami valoban zavaro, az a hirtelen elindulas es megallas, nevezzuk " ganejos talicska" effektnek de ez az alkalmazott technologia miatt van
Kis MIWULA -
En nem erzem, hogy a nagykozonseget lebecsultek volna, sot... Latvanyos es meg a terbeli es sebessegbeli torzitasok mellett is realis a repter... |
(#10467) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10465)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Ennek örülök! Biztosan az apjuktól tanulták. |
(#10468) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Sziasztok!
Nem rég jártam a hamburgi kiállításon: (néhány szösszenet )
Pórszívóval takarítják időnként, gondolom ami lejött, majd valamikor visszaragasztják ( aranyos kis kosárkába gyűjtik felcímkézve. Tisztító és porszívó vagonok is be vannak sorolva, azok takarítják a síneket, és van aszfalt pórszívó, söprő autó is. Lehet kötekedni sok mindenben, tartályvagon szerelvény közepén a Roco Cleans eltolható falú alul azzal a szőrős izével nekem szemet szúrt , más észre sem vette na és? De a legérdekesebb a repteret hivatott tisztítani( nem modellezésként, hanem valósan ) egy burkoltat nélküli izé" rohangált , Varta ceruza akkuval a tetején, fura látvány volt. De van leszálló ufó, ICE mellett elefánt által vontatott 1:1 méretű törött kalapács vagyis sok hülyeség is, ami a gyerekeknek szól, nem a valóságnak.A látogatók igen sok kárt okoznak --> Keszthelyen jogos a plexi sajnos
A Svájci asztal szélén a keskenynyomtáv a belökött felső vezeték és szanaszét görbített Viessmann állomási lámpák miatt nem is üzemel, fél erdő kiirtva azaz fenyők teteje letörve stb.
Repülőtér : (mert azért akkora hely még Hamburgban sincs, hogy pont 1/87 legyen, ez szvsz. egy vállalható kompromisszum),
Nos ez nem igaz! Lenne hely rá ezek a raktárak hatalmasak.pl egy emelettel feljebb ami most üresen áll A repülők felszállási sebessége nekem nem volt zavaró mivel a reptér alatt ( a föld alatt) megy a vasút amit a bámészkodók eltakarnak ( két lábam közötti magasságban volt ). Így nincs is esély az ICE-vel összehasonlítani a sebességüket A két rúd ami segíti a felszállást modellezni bugyuta DE mindenkinek más az ingerküszöbje A reptéri forgalom irányítás, földbe épített világító útvonal mutató, megállási vonal --ha mehet kialszik stb. szenzációs-látványos és valós menetrend szerint közlekednek . A repülőkben meg a turbinák forognak és levegőt fújnak--( hogy miért nem repült el azaz autó ) a nézelődők haja lobogott rendesen Egyébként a vízben közlekedő hajókhoz képest űrsikló sebességgel szálnak fel nincsenek egymás mellett, csak saját vélemény. A hajók vízben közlekednek , de ez is valami speciális , mert nem algásodik és nem vízköves a plexi széle. 1hl simán volt!
A repülőtér legfőbb baja hogy nem jó helyen van a kiállításon elhelyezve! Ezt etwg jól látja! Svájc-Ausztria-közép Németország között van ? Most hogy 2013-ban kezdik Olaszországot építeni még inkább érthetetlen--itt ezen a helyen pont Olaszország lenne jó helyen (nagyjából) .Pont azt írták legfőbb fejtörésük hogy kapcsolják össze Olaszországot Svájccal és Németországgal. ( A bejárattal szembe akarják megépíteni ami mögött az étterem van így lift kell majd a szerelvényeknek
De a repülőtéri vasútállomáson a digitális táblán ugyan úgy kiírják a járatokat és folyamatosan jelzi melyik száll fel hamarosan stb. mint az életben. 1000 látogatóból csak én figyeltem fel rá! Mikor leguggoltam megnézni 20-an estek át rajtam! és nézték mit nézek! Majd mondták: Wie sieht sie aus? Wow, ist dieser Zug das? Igen én a vasutat mentem nézni
Hamburg Hbf 26 vágányos, a kiállításon csak 21 vágány van?, hely lett volna
Ötletes viszont a falról lehajtható "bejáró hidak" így nem az asztalon rohangálnak, ha baj van középen, mint Keszthelyen !
Még egy: a belépőhöz adnak egy kis füzetet benne kis jelenetekkel amit meg kell keresni az asztalokon. Semmi támpont nincs merre lehet , ha megtaláltad kipipálhatod! Jó ötlet arra, ne csak futólagosan nézd a kiállítást.
Ami viszont TT-ben is zavarni szokott az a modulkiállításoknál tapasztaltak (nem zártkörű találkozások) , hogy terepnélküli doboz egy sínnel közepén be van rakva két kész modul közé .
Inkább úgy kéne ezeket összerakni hogy készek az egyik oldalra a "nincs" kész a másikra. Pl ha van egy átmenő állomás egyik oldalán a készek a másik oldalán meg dobozok. Nyilván kevesebben néznének erre az oldalra de ez természetes .
|
(#10469) hoTTo válasza TTomasz hozzászólására (#10468)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Megtaláltad a kis jeleneteket? Búvárteheneket láttad? |
(#10470) etwg válasza TTomasz hozzászólására (#10468)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Ha állandó enyhe huzatot tartanak, akkor nem ül le a por. A helységet amugy klimatizálni kell és a porkérdés nagyobbik része meg van oldva. A sineket meg amugy is pucolni kell. |
(#10471) TTomasz válasza hoTTo hozzászólására (#10469)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
A búvár tehenek most nem ugranak be de volt a vízben pár idétlenség az biztos pl. a búvárnál nagyobb rák aki az ollójával csapkodta az egyik búvárt. Egyébként a víz kb. 80cm mély és hihetetlenül áttetsző volt. De ez a rész sem fogott meg annyira, mert a vasút üzem itt is a szélére szorult {hogy tengerben miért nem járnak vonatok}
A jeleneteket nem mind én találtam meg az asszony is besegített |
(#10472) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#10471)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
|
(#10473) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Ezzel a kis mementóval kívánok mindenkinek kellemes estét, szép álmokat.
Ha már annyi szép fa őrzi a keze nyomát, hát megörökítettem a nevét is. ( Természetesen az Ő beleegyezésével.)
|
|
(#10474) GABA TT válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10473)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Ez teli találat!!
Ugye csak tiszteletbeli megálló, vagy valóság? |
(#10475) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#10474)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
El akarok költözni!
|
(#10476) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Sziasztok!
A saetta.blog.hu oldalon van az elado modelljeim listaja.
Kepek pedig itt talalhatok:
Bővebben: Link
Usv
SAetta
A link kattintósra alakítva. Frankye |
(#10477) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
No, szép nagy port kavartam (stílszerűen szólva) a hamburgi repteres reakciómmal, de remélem, senkinek nem gyalogoltam a lelki világába.
Ezzel együtt azt gondolom - maximálisan tiszteletben tartva az eltérő véleményeket - hogy bizony, ilyen is kell,. Nem csak az ilyen, hanem a "normális" modell is, persze.
Ahogyan "terkoz" mester is írta volt: Egy kompromisszum is kell. És azután persze van, amit a győri KTMF-en (anno, a '80-as években) volt szerencsém személyesen is látni, megtapasztalni, mely szerint a 3,5 perces menetidő két állomás között valóban 3,5 perc volt. Működő (sőt: jól működő!) biztosító berendezésekkel, ám egy deka terep nélkül. Kérdés, mi a cél.
Na, ezt - érzésem szerint - jól kitárgyaltuk! |
(#10478) Frankye válasza BR95 hozzászólására (#10444)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
A "tra"-t én sem tudom megnyitni, de a távlati alapján - ha érdekel - az én véleményem:
A magam részéről (itt megint az ízlések és pofonok jön!) én bizony nem szeretem a zárt pályás modelleket. (Vessetek meg érte, ha egy baj!) Ezzel együtt, a leírás, és a kép alapján én jónak találtam. Egy felülnézeti rajz viszont sokat segítene... |
(#10480) BR95 válasza Frankye hozzászólására (#10478)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Üdv!
Picit változott a jobb oldal...
Zárt pálya az amin az "A" felé induló vonatok "C" felől futnak be? Azokat én sem kedvelem, ízlések és pofonok...
|
|
(#10482) Frankye válasza BR95 hozzászólására (#10480)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
A zárt pálya az, amikor az egyik oldalon kijáró vonat a másik oldalon jár be. Én - speciel - ezt nem szeretem. (Amikor még volt terepasztalom, az egy "C" alakot formázott, a fal mellett futott körbe.)
A fordítókorongra van valami elképzelésed már? Ti. a vezérlésre, úgy értem. |
(#10483) BR95 válasza Frankye hozzászólására (#10482)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2012 |
|
Semmi. De ha lesz pénzem megvenni az ex-Fleischmann korongot, kérni fogom a nagyérdeműt itt a Fórumon, hogy segítsen.
Ha nem is C, de L formát szeretnék építeni. Jócskán leadtam az igényeimből az előző tervhez képest... A csatolt kép csak az asztal harmada lett volna, el is kezdtem, de közbejött egy tatarozás/lakásátalakítás és elfogyott a neki szánt hely, így szétbontásra került. Szerencsére még nem öltem bele sokat, könnyű volt visszabontani. |
|
(#10485) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Úgy szép az élet, ha zajlik és tudnék mondani még néhány közhelyet a reptér ügyben kialakult vitáról. Én úgy gondolom, hogy egy ilyen fórumon azért szólal meg valaki, mert mondanivalója van, vagy be akar mutatni valamit, amiről úgy véli, hogy a többi topiktársat is érdekelheti. Nos engem ez utóbbi vezérelt, amikor a reptérről készült felvétel linkjét feltettem. Nem hiszem, hogy túl sokan látogatták/látogathatják meg a hamburgi kiállítást és Wunderland saját honlapja csak röviden érinti a repülőteres témát. Ezért örültem a hosszabb, részletesebb amatőr felvételnek, ami modellezői szemszögből is értékelhetőbbé teszi az egészet innen távolról is. A dolog persze off téma, ezért lehet neheztelni rám. Kissé leragadtunk az élethűségnél – amire természetesen lehet és kell is törekedni – én azonban főként a technikai megoldásokat tartom érdekesnek. A vasútmodellektől eltérően itt nem kötöttpályás mozgásról van szó! Ez minimum két fontos kérdést vet fel: az energiaellátást és a vezérlést. Ezt Hamburgban profi módon megoldották. Nos erről kevés szó esett.
Az persze nézőpont kérdése, kinek mi a fontosabb. Lehet az élethűség mindenek felett, kompromisszumok nélkül, és van aki ebben engedékenyebb, más szempontokat is fontosnak tart. Ez a hozzászólásokból is kiderül és ez nem baj. Amit viszont nem tudok elfogadni, az a kizárólagosság. Nem helyes, ha másokat elmarasztalunk, netán lenézünk, mert esetleg más, vagy árnyaltabb véleményt képvisel. Kérlek benneteket legyünk ebben belátóbbak, megértőbbek!
|
(#10486) hoTTo válasza lakasi hozzászólására (#10485)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Wunderland honlapja mellet (vagy helyett) itt találhatsz sok infót a reptérről, a kezdetektől, sok-sok videóval és képpel. Gerrits Tagebuch
Nekem személy szerint tetszik Knuffingen! |
(#10487) etwg válasza lakasi hozzászólására (#10485)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Idézet: „ Ez minimum két fontos kérdést vet fel: az energiaellátást és a vezérlést.”
Tekintsd a gépet egy Faller car-nak és már meg van a válasz mind a két kérdésedre.
Persze a dolog igy sem egyszerü, hiszen a runwayon rudakra kell tenni az egész masinát.... )
De remekül megoldották.
De szerintem vannak a MiWuLa-n sokkal nagyobb kihivások is. Egy sereg auto mozgása végleg nem kötöttpályás, hanem rádion keresztül egy PC irányitja öket.
Számomra a legnagyobb kihivás egyöntetüen a hajok mozgatása. Ott végleg nincs kötöttpálya, viszont van egy kiszámithatatlan tehetetlenségi faktor, meg egy viz, ami azt csinál amit akar...... .
Szoval arra nagyságrenddel komolyabb elméleti és gyakorlati háttér kellett, hogy a hajok ugy mozogjanak ahogy kell. |
(#10489) tt73 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10473)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Még életében táblát kapott? |
(#10490) Frankye válasza BR95 hozzászólására (#10483)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Fordítókorong-vezérlés ügyében - ha aktuális lesz - keress meg, szívesen segítek, van már egy félkész projektem rá. |
(#10491) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#10486)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Amúgy nekem is!
De én érte haragszom, nem ellene! Pár apróságot kell(ene) csak kijavítani...
(Meg irígykedem is, bevallom:dizzy |
(#10492) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#10476)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
MenTT egy érdeklődő "ímélke". |
(#10493) tt73 válasza BR95 hozzászólására (#10483)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Pedig nekem anno is nagyon tetszett. Sajnos helygazdálkodással én is gondban vagyok, de hogy belefogjak az építésbe még mindig nem fenyeget.
Viszont azért kotyogok bele, hogy jelezzem: a magam részéről ösztönözném a tisztelt topiktársakat, hogy időről-időre a pályaterveikkel is álljanak elő. Mindenkinek hasznos, aki hozzám hasonlóan egyelőre "fejben" építkezik, de azoknak is, akik már elkezdtek vágányanyagot vásárolgatni. |
(#10494) csíkosháTTú válasza tt73 hozzászólására (#10493)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Létezik egy ingyenesen letölthető tervező program, majdnem úgy működik, mint a WinTrack, de nem kell "okosság" hozzá, vagy pénztárca. És ez is tud listát készíteni a kész tervről, hogy lehessen kalkulálni, mennyi fog kerül álmaink terepasztalán a vágányzat.
ingyenes tervező progi |
(#10495) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10494)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
|
(#10496) BR95 válasza Frankye hozzászólására (#10490)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Üdv!
Mindenképpen jelentkezni fogok, de nem a közeljövőben, mert most másra megy a fizetésem, csak álmodozhatok az építésről... |
(#10497) BR95 válasza tt73 hozzászólására (#10493)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Örülök, hogy tetszett!
Ha gondolod átküldöm neked a .tra fájlokat, a különböző változatokról! |
(#10498) tt73 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10494)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Köszönöm az ötletet! Letöltöttem és alkalom adtán ki is próbálom. |
(#10499) tt73 válasza BR95 hozzászólására (#10497)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Megköszönöm, ha elküldött. Volt egy verzió amit már kaptam tőled, de a többit is szívesen fogadom. |
(#10502) tt73 válasza tt73 hozzászólására (#10499)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Bocsi, átmentem befejezett múltba... "elküldött" helyett "elküldöd". |
(#10503) BR95 válasza tt73 hozzászólására (#10502)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Meglesz, ha hazaérek. |
(#10505) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2012 |
|
Maradt még pár egykaros SIBA jelzőm: AZ APRÓN |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 3:16:50 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|