|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#9988) sunocske válasza hetn hozzászólására (#9987)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2012 |
|
Én Roco zsírt szoktam használni, de van aki a vazelinre esküszik (az olcsóbb is egyébként, viszont szerintem nem szintetikus, ami esetleg bajok forrása is lehet?).
Illetve hát van Tillig zsír is
http://vasuttmodell.hu/product_info.php?products_id=108 |
(#9990) csíkosháTTú válasza hetn hozzászólására (#9987)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2012 |
|
Ha kis mennyiség kell, akkor a gyári kenőanyagokat kell használni. Elég lesz egy darabig
A sima olaj (műszerolaj), az naygon könnyen kiverődik, szétfröcsköli a mechanika. A vazeli az jó megoldásnak látszik, de egy idő után nafyon tapadni kezd, és lefogja a fogaskereket, amik újabban műanyagból vannak. Én a műhelyben sima MOL kenőzsírt használok, de az erdeti állapotában nagyon kemény,, 1:1 arányban műszerolajjal kell elkeverni, ekkor vastag injekciós tűből is be lehet juttatni a megfelelő helyre egy fecskendővel.
Itt szeretnék egy tévhitet (városi legendát) eloszlatni! Terjedt egy időben, hogy a "varrógépolaj", ami a mai múszerolaj, az savas, és megmarja a modellvasutat. Ha ez igaz lenne, akkor édesapám szabóműhelyében a Textima és Neumann varrógépek vagy savállóak, vagy már régen zasckóban lenne a helyük. |
(#10058) hetn válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9990)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2012 |
|
A sima MOL kenőzsír alatt azt a lítiumbázisú kenőzsírt érted amit pl az autóm kerék-csapágyába is kenek? |
(#10062) masTTertape válasza hetn hozzászólására (#10058)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2012 |
|
Igen, egykoron KZS kódneve volt. Az a bordó-vöröses színű anyag.
Ár-érték arányban a legjobb, viszont pl. a Tillig kenőzsír is jól keverhető műszerolajjal, bár az utóbbi időben ez a zsír (tillig) valahogy folyékonyabb, mint azelőtt volt.
Egy kis tégely (1800 ft) normál használatnál évekig elég, műhelyben nálunk kb. egy hónap alatt elfogy.
A KZS nagyobb kiszerelésű, ergo tovább tart. |
(#10236) robdan hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Sziasztok !
Viszonylag kezdő vagyok,és tapasztalatlan.Kaptam egy Sachsenmodelle személyvagont. Sajnos a kuplungja nem kombatibilis semmivel. Szerintetek ki lehet cserélni valahogyan Piko kuplungra? Tudnátok ebben segíteni? Vagy valami ötlet,hogy tudjam használni?? |
|
(#10237) balatonperes válasza robdan hozzászólására (#10236)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Ha jól látom a -kis méretű képeken- akkor, egy Kurz kuplunggal szerelt H0-ás méretű járműről van szó.
Feltételezem, 'szabványos' csatlakozóval, azaz kuplung-foglalattal szerelt. Ez azt jelenti, hogy bármilyen kapcsoló-vonószerkezetre ki lehet cserélni, és be lehet rakni.
Ha visszaolvasol,a 4356-os hozzászólásig, ott találsz egy képet is, pár fajta kuplungról.
|
(#10239) Frankye moderátori
válasza robdan hozzászólására (#10236)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Legközelebb tegyél fel normális (értékelhető) képet, légy szíves, mert ez minden, csak nem látható.
Köszi. |
(#10243) Antal Miklós válasza robdan hozzászólására (#10236)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Szia, ez egy Roco kurz kuplung. Ha a kuplung belső végét kicsit összenyomod pl egy csipesszel, akkor könnyen kihúzhatod a szabványos csatlakozóból, és tehetsz rá egy hagyományosat.
Erőből is megpróbálhatod kihúzni, de nekem már tört el egy. |
(#10248) robdan válasza Frankye hozzászólására (#10239)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Köszönöm a jó tanácsot,elolvastam a "leckét"
Legközelebb jó minőségű képeket fogok feltölteni,ígérem.
Az előbb sajna csak a web-kamerám volt kéznél
|
(#10249) robdan válasza Antal Miklós hozzászólására (#10243)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
A csipeszes módszer működik,sikerült kiszednem,már csak új kuplungokat kell szereznem.
Még egyszer köszi az ötletet. |
(#10261) Frankye válasza robdan hozzászólására (#10248)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2012 |
|
Rendben, köszönöm. |
(#10275) Antal Miklós válasza robdan hozzászólására (#10249)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2012 |
|
Ha Bp-n laksz, előfordulsz, akár cserélhetünk is kurz <> kengyel, db <> db. Én ezt is használom, felesleges van. |
(#10972) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Uraim!
Akik arra készülnek, hogy az e-bay-ről, vagy valahonnan szert tesznek karácsonyara egy H0-ás barna dobozos, Liliput Austria gyártmányú BR95 (ex. BR77, vagy porosz T20) gőzösre, és relatíve olcsón találnak egy "keveset futott, vitrin modellt", akkor azok készüljenek fel egy költséges, és sokszor eredményt alig hozó javításra! Ugyanis az újszerű állapottal együttjáró kevés futás magyarázata egy kockázatos hiba: elfordulnak a csatolt kerekek a tengelyen, sőt, maga az egy szem hajtott kerék is hajlamos erre. A sokadik ilyet javítom, sajnos... Mivel a cég ebben a formájában 1992-ben megszűnt, így az alkatrész ellátása = 0. A Bachmann ugyan átvette a modelleket, meg a nevet, de teljesen áttervezték a mozdonyt, a kék dobozos Liliput by Bachmann modellek mentesek az ilyen bajoktól, de sajnos a régi cuccokhoz nincs alkatrészük. |
(#10983) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2012 |
|
Hamarosan leírás a honlapomon:
ROCO start szettes, régi H0-ás BR215, kicsit újra gondolva:
|
|
(#11030) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10983)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Mester, olyan lapot is készítesz majd amely szinte mindegyik régi gyártású Roco géphez jó lesz? Régi narancssárga "Roco International" feliratosokra gondolok, melyeket csavarral kell rögzíteni. Bővebben: Link |
(#11034) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#11030)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Idén már nem. Elvileg lehet, de PLux ebbe fér be, csak a sima 8 lábú. |
(#11041) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10983)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Kérek képet az M40-s nyákról is!!!! |
(#11061) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#11041)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Bitte schön:
|
|
(#11073) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#11071)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Was ist das"panel"?
Platine, Herr Major! Platine! |
(#11074) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11073)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Platinát azt kérek sokat
Jövő héten átmegyek addigra kérem elkészíteni........
Vagy soha nem lesz már új mozdony??? |
(#11093) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11091)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Te a platnin nem tükörtojást szoktatok sütni...? |
(#11098) róbertke válasza etwg hozzászólására (#11093)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Azt serpenyőben szokás sütni!
A serpenyőt rakják a platnira. |
(#11099) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#11093)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Nem!
Csak sokan összekeverik a német "platine" szó jelentését, amin a mi szakterületünk a modellekben található nyomtatoTT áramköri lapokat érti, és "platinának" fordítják, ami meg ugye az ismert nemesfém. Ezért írtam Gyurinak, hogy az, amit ő írt, az a fém, amira meg gondolt a "platni" |
(#11117) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11099)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2012 |
|
Nemes Uraim!
Átal helyeztem az disputát, ide:
továbbiak |
(#11300) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2012 |
|
Kleinmodellbahn ÖBB Rh2143 tulajdonosok figyelem!
Már, akiket kísért, vagy más el is ért az öntvány alváz hibája, hogy vetemedik, reped, törik, azoknak van segítség, itt:
ÖBB Rh2143 alváz |
(#11838) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2012 |
|
|
(#11848) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2012 |
|
Hello
Aki ismeretes a Nohab erőátvitelében az adna tippet a következő hibára.
A mozdony az egyik irányban szépen hajtja a kerekeket de a másik irányba egy kisebb járás után megszorul.
Nem láttam letört vagy összenyomódott fogaskerekeket.
A kardánok is jók, bár a kardánházat még nem szedtem széjjel.
Előre is köszönöm |
(#11849) nohab 74 válasza STTaradder hozzászólására (#11848)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2012 |
|
Szia! karpathiamodel(qqc)azet(ponty)sk itt kérdez rá .Állta lába kint van a láng börzén .Sokk alkatrész van nála. Vagy még tudom ajánlani csíkosháTTú mestert. |
(#11858) STTaradder válasza nohab 74 hozzászólására (#11849)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Értem, de azt nem tudom mit kéne kicserélni.
"karpathiamodel(qqc)azet(ponty)sk" meg még nem ismerem, nincs valami elérhetősége vagy weboldala? |
(#11859) nohab 74 válasza STTaradder hozzászólására (#11858)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Szia!karpathiamodel@azet.sk.sokk roco alkatrésze van kérdez rá. |
(#11871) STTaradder válasza nohab 74 hozzászólására (#11859)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
most már értem a írást, az elején még kissé összefojt a szöveg.
Kösz, már csak a hiba forrását kell megtalálnom, amit cserélni kellene vagy javítani. |
(#11872) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#11848)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Le kell szedni a forgóvázak aljáról a fenéklemezt, valamit "megevett", vagy eltörött egy fogaskereke.
Nem tipushiba, látatlanban nem tudom. |
(#11880) ega hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Sziasztok!
Jó pár napja olvasgatom a fórumot, és eljött az ideje a regisztrációnak.
Huszonéve kezdődött a vasutazás(HO), még kisgyerek koromban. Régi Piko mozdonyaink vannak.
Szeretnék a digitális technikával elindulni újra, de a régi gépeket felújításban és digitalizálásban kell részesíteni.
Oxidálódott kerekek, letört alkatrészek, beteg, gyenge motor, tömeghiány...
Van forgóvázmotoros gép, szeretnék kétmotorost belőle.
Van aki profin át tudná festeni a szergejt?
Forduljak Csíkos-műhelyhez?
Köszi a választ
|
|
(#11881) Abs válasza ega hozzászólására (#11880)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Szia!
Emlékeim szerint van pár alkatrészem a Gorillához...
A digitalizálás egyszerűen megoldható, a monomotoros gép kétmotorossá építése is lehetséges, de nem olcsó mulatság. Ezekhez a régi gépekhez alkatrészt szerezni sok idő és általában nem olcsóak. Itt inkább a modellek eszmei értéke miatt érdemes csak rájuk költeni, négy mozdony rendbeszedésének árából akár egy újat is lehetne venni.
Ha mégis a szerviz mellett döntesz - és van türelmed kivárni az alkatrészbeszerzést - keress bátran az adatlapon megadott mailcímen! |
(#11882) ega válasza Abs hozzászólására (#11881)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Az új gép vásárlása előtt egy digi startszettet szerzek be.
Nem akarnám ezeket a remek kis gépeket ilyen lelakottan a süllyesztőbe engedni.
A két villanygépből egy frankót össze lehetne hozni (két motorral)
Az M62 (BR120) motorja rettentő hangot ad ki, és nem túl bivaly. Ha az átfestés menne, arra költenék szívesen.
Gorilla = Ludmilla? |
(#11883) HOTotya válasza ega hozzászólására (#11880)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Szia!
A mozdonyok motoros és alváz részébe szívesen segítek!! Van egy két alkatrészem is,ha kell!!! Van motorom is ,ha a csere mellett döntenél!! |
(#11885) STTaradder válasza ega hozzászólására (#11880)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Hello
Én is hasonló cipőben járok mint te.
Ajánlom először nézd át mit is látsz hibának, amit mindenképp javítani cserélni akarsz.
Majd azt az alkatrész fényképezd le, majd itt csíkosháTTú (Csíkos-műhely), masTTertape, karpathiamodel@azet.sk.sokk és akik már ajánlkoztak tőlük érdeklődj ezek után.
Mint írták nem mindent érdemes lecserélni. |
(#11887) STTaradder válasza STTaradder hozzászólására (#11871)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
Na megvan a hiba, a forgóvázban lévő tengelyen amit a kardán hajt két kis csiga hajtó spirál van azok vannak elkopva és deformálódva.
Mivel ezek kuplung befogatója is törőt le is cserélném, ha van valakinek Nohab és régi Ludmilla forgóváza érdekelne. |
(#11891) ega válasza STTaradder hozzászólására (#11885)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2012 |
|
A két gép hajtása majdnem ugyan az, csak a fogaskerekek fogai eltérőek.
A Ludmilla forgóvázát szétszedve 3 hibát is találtam.
1. a kondi lába eltört a forrasztásnál
2. az egyik hajtott tengely fogaskereke elrepedt, elforog a tengelyen
3. a másik hajtott tengelyről lejár az egyik kerék. (tudom valahogy rögzíteni újra?)
Szükségem lenne egy gumigyűrűs hajtott tengelyre, és egy gyűrű nélkülire.
És a másik forgóvázhoz mindenre, motor, hajtás, hajtott tengelyek, gumigyűrűk... |
|
(#11902) nohab 74 válasza ega hozzászólására (#11880)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Szia! Én is szeretem volna a Lúdmillát két motorossá alakítani.De lebeszéltek róla tapasztaltba modellezők,a két motor össze hangolása elég nehezen meg oldható .Én úgy oldottam meg ,hogy a hajtót forgóvázra tettem még egy tapadó gyűrűs kerék párt.Azóta erősebb a tapadás hosszabb szerelvényt elhúz ,és nem úttó sorban olcsóbb meg oldás. |
(#11904) Abs válasza ega hozzászólására (#11882)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Szia!
Tulajdonképpen minden mozdony javítható, csak kérdés, hogy érdemes-e időt és pénzt szánni rá?
A két villanygépből lehet egyet jót készíteni, a másik megmarad alkatrésznek. Amúgy ő a Gorilla, a ČSD ES 499 (ma ŽSSK 350).
A motorban lehet villamos vagy mechanikus gond is, lehet, hogy javítható, lehet, hogy csere. |
(#11906) ega válasza Abs hozzászólására (#11904)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Szia,
Ezekkel a motorokkal nincs baj, egy időben az egyik gépben volt mind a két hajtott forgóváz, és szépen muzsikált. Cserébe a kaszniját lelakták a külkök (mi)
A kerekeit mivel rozsdamentesítsem? Sebbenzinnel lehet? |
(#11907) ega válasza nohab 74 hozzászólására (#11902)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Lehet, hogy leteszek a kétmotoros témáról, de a jelenlegi forgóvázat csak meg kell csinálnom.
Akkor két fogaskerekes gumigyűrűs tengelyre van szükségem. |
(#11909) HOTotya válasza ega hozzászólására (#11906)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Szia!
A kerekekről rozsdát egy réz kracc kefével szépen el tudod tüntetni ! OBI-l lehet kapni !! Akár fúrógéppe befogva,de óvatosan |
(#11910) nohab 74 válasza ega hozzászólására (#11907)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Szia! Igen láng börzén néz meg.De a pikó BR-01 tapadógyűrűs kereke is jó hozzá. |
(#11914) nohab 74 válasza ega hozzászólására (#11891)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
szia! Ha van időd és egy kis pénzed várd meg ezt Bővebben: Link és másikból ki vesszed a motort és lehet csinálni egy dupla vontatást. |
(#11918) Abs válasza HOTotya hozzászólására (#11909)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
A módszer tökéletes, ha a cél tönkretenni a kerékpárt. |
(#11919) STTaradder válasza ega hozzászólására (#11906)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2012 |
|
Azért én egy kis finom csiszolópapírt vagy vásznat ajánlok.
120-as finomságút ha vastagabb a rozsda. Kézzel kicsit megdolgozni míg eltűnik a korozió. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 12:28:26 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|