Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       46/436    
(#13253) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13249) Válasz Jan 28, 2013
Azok valoszinüleg nem karos jelzök.....

A többivel inkább vitatkoznék , de teljesen felesleges, mert azt kell modellezni, ami az árbocon van függetlenül attól, hogy jo, egyszerü vagy nem.
(#13254) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13251) Válasz Jan 28, 2013
Eleve rossz helyen vannak a jelzöid.
Azokat jóval messzebbre kell rakni. A jelzö meg az elsö váltó közé el kell férnie legalább egy rövidebb vonatnak. Miután ez a távolság, ahogy nézem, az alagutba esik, teljesen felesleges itt jelzökkel piszmognod.
Ráadásul nagy a kanyar is, igy a jelzönek inkább ott kellene lennie ahol most a dobozait látom. Annak az épületnek a falával párhuzamosan, hogy a vonat még az alagutból lássa a bejárati jelzöt. S

Jo nem lesz rosszat meg kár csinálni.
(#13255) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13250) Válasz Jan 28, 2013
1: jelzők, azok mindig - legalábbis mifelénk, meg a németeknél - a vágány menetirány szerinti jobb oldalán vannak. (kivételek vannak, de a Te esetedben ezek nem játszanak.)
2: etwg-nek igaza van, én nem tűznék ki a helyedben bejárati jelzőket, csak az állomásra kijáratikat.
(#13256) hamel válasza TTomasz hozzászólására (#13252) Válasz Jan 28, 2013
" de a Nohab ára csak "nekünk" sok/ drága " mondok egy példát, több mint tíz éve jelent meg a Tillig Szergej, a magyar boltokban 33 ezer forintért, és felhördültem: ennyit egy mozdonyért ?? Ma is kaunk harminc ezerért Tillig Szergejt a boltban, pedig azóta a forint egész más értéket képvisel, a fizetések is nagyobbak. És a mostani még jobb konstrukció.
(#13257) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13253) Válasz Jan 28, 2013
Pedig van karos jelzőből is ilyen...
(#13258) BaTTka válasza hamel hozzászólására (#13256) Válasz Jan 28, 2013
Ez azért ennyire nem egyszerű Én például 10 éve többet kerestem mint jelenleg, és azóta a Tillig szergej az egyetlen aminek nem felfelé ment az ára. Az LCD TV ebből a szempontból nem játszik
(#13259) etwg válasza sunocske hozzászólására (#13257) Válasz Jan 28, 2013
Hát azt nagyon kétlem, hogy a karos jelzöböl van olyan aminek az alapállása szabad!
(Még mechanikailag is eléggé nagy képtelenség lenne).

De hát a vasuton minden elöfordul, meg még annak az ellenkezöje is.....
(#13260) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#13259) Válasz Jan 28, 2013
Balatonederics bejárati jelzője. Szabad! állásban reteszelhető, a szabványos állására utaló jellel együtt látható.
(#13261) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#13259) Válasz Jan 28, 2013
Az alakjelzők vonóvezetékesek. Semmi bonyolult nincsen abban, hogy milyen állásban reteszelhető.
(#13262) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13261) Válasz Jan 28, 2013
Azzal nincs is, de az alaphelyzet mindig a leesett kar.

Tudtommal szabad alaphelyzet, csakis az automatikus pályákon fordul elö (az autoblokkok bármelyik változata).

Ilyent meg még nem láttam mechanikus kivitelben.....attól persze még lehet...
(#13263) TTomasz válasza hamel hozzászólására (#13256) Válasz Jan 28, 2013
Ebben igazad van ! Viszont egy kérdés merült fel bennem : A ma kapható Tillig Szergej miben jobb konstrukció a 10 évvel ezelőtt kaphatónál ? Én úgy tudom nem történ fejlesztés nála Ami szebb és talán jobb az a Roco Szergej nem ?
(#13264) masTTertape válasza hamel hozzászólására (#13256) Válasz Jan 28, 2013
Mindig az első években fizetjük meg a fejlesztés árát.
Ha valaki nem akar az elsők közt bespájzolni az újdonságokból, akkor várhat pár évet és normális áron, akciókban, stb. meg tudja venni.
Persze, ha nem olyan keveset gyártanak, hogy egy hónap alatt elfogy a készlet. Lásd Desiro.
(#13265) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#13262) Válasz Jan 28, 2013
Bizony van. Pl. az említett állomás. Vagy például a vonatjelentőőri térközjelzők.
(#13266) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13265) Válasz Jan 28, 2013
...bár abban nem vagyok biztos, hogy azok szabványos állása a Szabad! volt, de minden esetre többet mutatták azt, mint a Megállj!-t.
(#13267) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13265) Válasz Jan 28, 2013
De ha valaki a budapesti Gyermekvasúton (leánykori nevén: Úttörővasúton) jár nyitott szemmel, ott is tapasztalhat ilyet.
Sőt, az F. 1. Jelzési Utasításban erre vonatkozó figyelmeztető jel is található.
Idézet az utasításból:
Idézet:
„Az alak főjelző továbbhaladást engedélyező szabványos állására figyelmeztető jel.
A főjelző árbocának hátoldalán négyzet alakú fehér táblán fekete nagy pont (257. ábra). A figyelmeztető jelet a mozdonyvezető
látószögének (szemvonalának) megfelelő magasságban olyan alak főjelző hátoldalán kell elhelyezni, amelynek szabványos állása a
továbbhaladást engedélyező állás.
9.6.1. A figyelmeztető jelnek van elfordítható változata is. Szolgálat szünetelés tartamára, lapjával a vágányra merőleges helyzetbe kell
fordítani.
9.6.2. A figyelmeztető jel fényvisszaverős kialakítású.”
Lásd a mellékelt képet.

(Az F. 1. Utasítás itt elérhető.)

figyelmeztet...jpg
 
(#13268) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13266) Válasz Jan 28, 2013
Hát igen az utobbi évtizedekben nagyon leamortizálodott a vasut, szerte a környéken.
Ismerek olyan állomást, ahol 24 mechanikus jelzö van napi 2 pár személyvonatra meg hetente 2 tehervonatra. Nyilván, hogy ilyen esetben a forgalmista nem eröteremnek használja az irodáját és billegeti a jelzök karjait..
Tavalyelött az egyik közeli állomáson is (az ablakból látom) kiszedtek 6 karos jelzöt, mert semmi szükség nem volt rájuk, már évekkel ezelött központi dispecsinggel vezérlik az egész vonalat.
De, mint irtam, nem a szabálytalanságokat meg a raritást kell modellezni
(Mert olyan is van, pl. a Csehországban megmaradt egy állomás, aminek az egyik végén német jelzök vannak (DR) mig a másik végén CSD (osztrák tipusu) karos jelzök vannak, egy készülékbe bekapcsolva egy forgalmista kezeli öket. Turista attrakcionak remek, de nem mutatna tul jól egy terpasztalon.
Ausztriában is még van egy sereg olyan jelzö, amin a MÁV szerinti rácsos karra rácsavarták a német tipusú jelzöt. (Azaz minden kar dupla lapos. Egyik másikon le van vágva a régi lapja - a tömeg miatt - máshol még arra sem keritettek keretet....
(#13269) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13268) Válasz Jan 28, 2013
Valójában rájöttem, hogy két külön dologról beszélünk. Tudomásom szerint Magyarországon jelenleg csak nem önműködő alakjelzők vannak, tehát a Megállj és a Szabad jelzés "kivezérlése" egyaránt teljesen mechanikus (vagyis a bakter rángatja a vezetéket). Ebből a szempontból igazából teljesen mindegy, hogy melyik az "alapállás", ha szakad a vonóvezeték, akkor úgyis "megállj"-ra esik a jelző (a kar súlya miatt is).

Ezekre a jelzőkre a Frankye által is berakott fekete pöttyöt is föltették, mivel ha nem lenne rajta ilyen, akkor a mozdonyvezetőben jogosan villan a beszarásjelző: "Szemből is jön vonat?!"

Ha látja a fekete pöttyöt, akkor ez nem történik meg, akkor tudja, hogy ez így rendben van. Ezekkel a jelzőkkel egyébként például megálló-rakodóhelyeket is fedezhettek: ahhoz, hogy a vonat be tudjon állni a rakodóvágányra, először mindkét irányból megálljra kellett állítani a jelzőket, csak ezután lehetett a váltókat átállítani.

Ezáltal biztosítható volt az is, hogy a rakodóról kijáró szerelvény után "ne felejtődjön" helytelen állásban a váltó (hiszen addig nem tudja a jelzőt a személyvonatnak szabadra állítani) - így az utasoknak nem kell szégyenszemre az állatrakodóról felszállniuk a vonatra.
(#13270) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#13267) Válasz Jan 28, 2013
A Gyermekvasúton ilyen nincs.

Ott a zárt állomásokon a vonat a Megállj! állású bejárati jelző mellett elhaladhat (a váltók váltózárral és "bibé"-vel le vannak zárva), és az állomás úgy működik, mint egy táblás megállóhely.

Alap esetben például télen Csak Hűvösvölgy, Szépjuhászné és Széchenyihegy állomás van nyitva. Ilyenkor a hárshegyi, jánoshegyi, virágvölgyi mechanikus bejárati jelzőket nem kezelik (kijárati jelző pedig nincs).

Csillebércen a fénysorompós útátjáró miatt azonban a biztber-t nem szabad kikapcsolni, így az ilyenkor "sötét üzemben" működik: a szigetelt sínek és a fénysorompó működik, a zárást pedig a két érintett (Széchenyihegy felőli bejárati és az I. vágány Széchenyihegy irányú kijárati) jelzőn lévő dobozzal, kulccsal oldják meg (kulcs bedug, elfordít, visszafordít, vonat mehet tovább). A jelzők ilyenkor sötétek, de a szigetelt sín azért "él", hogy a sorompó oldása automatikusan megoldott legyen. Ja, és Széchenyihegy felől természetesen ilyenkor nem csak az állomáson, hanem a bejárati jelző előtt is meg kell állni (a sorompókezelés miatt), ám menetidőtöbbletet ez érezhetően nem okoz
(#13271) etwg válasza sunocske hozzászólására (#13269) Válasz Jan 28, 2013
Nem egészen mindegy, hogy melyik az alapállás.

A kezelökészüléken általában csak akkor mozgathatók bizonyos gombok, amikor a jelzö alapállásban van, azaz az adott esetben tiltó állásban.
Csak ilyenkor szabadulnak fel a vonalzók (ha ilyenek vannak a pulton), vagy csak ilyenkor lehet kivenni a váltók kulcsait a készülékböl.
Azaz, ha az állomáson át kell állitani egy váltót stb., akkor elöször a jelzöt alapállásba kell állitani (nagyvonaluan felbontani a vágányutat), ekkor lehet átállitani a váltokat stb. és felállitani egy ujabb vágányutat, ami addig zárva marad (védve), amig a szerkezetileg kapcsolt jelzök szabad fogalmat mutatnak.
Persze ma már sok olyan állomás van (kis néhány vágányos), ahol már nincs vonatkeresztezés, ebböl kifolyolag ott váltokat sem nagyon állitgatnak, igy nyugodtan nyitva hagyhatja a bejáratokat, hiszen aligha történik más. (Legfeljebb, ha be van kapcsolva a szomszádos állomásba akkor kell kezelnie a jelzöt).
(#13272) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#13229) Válasz Jan 28, 2013
Mediker-hez (www.vasutmodell.com) fogom küldeni csütörtökön, mert akkor megy a kollégám Budapestre és ő fogja bevinni helyettem.
(#13273) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13271) Válasz Jan 28, 2013
Valóban hülyén fogalmaztam, és amit te leírsz, az így igaz. Eltekintve attól, hogy az "alapállás" mint fogalom eltérő tartalommal bír nálunk, meg is mondom, miért:

Például egy megálló-rakodóhelyen, ami hetente mondjuk 1-2 kocsi forgalmat bonyolít, teljesen felesleges rángatni azt a két jelzőt a napi tíz pár Bz-nek. Ergó, a Szabad! jelzést vesszük alapállásnak, ami egyben garantálja, hogy üzemszerűen nem lehet a váltókat átállítani. Ha meg jön a tehervonat, akkor jelzők M!, utána jöhet a tilitoli. Ha befejezték a tolatást, mindent visszaállítunk "alapba", és jöhet a Szabad jelzés mindkét iránynak. Ez kb. olyan (szigorúan logikai!) összefüggés, mint a nyomógombos gyalogátkelőknél.

Azaz leegyszerűsítve:

- Egy "átlagos" állomáson az alapállapot az, hogy minden jelző megállj állásban van, és szabadon lehet a váltókat állítgatni. Ha jön a vonat, akkor vágányutat zárom, mehet a szabad jelzés.

- Egy kis forgalmú (példámban) megálló-rakodóhely esetén az alapállapot az, hogy balról-jobbra és jobbról-balra is mehet bármi bármikor, de csak az átmenő fővágányon (esetleg rugós váltók segítségével akár két vágányon is). Ha jön a tolatós, akkor a vágányutat bontom, váltókat állítom neki, aztán ha mehet, akkor mindent visszaállítok úgy, ahogy volt és hozzá se nyúlok a jelzőkhöz mondjuk jövő hét keddig.

Német területen ez a rendszer egyébként (úgy vettem észre) szinte elképzelhetetlen. Az angoloknál viszont működik (működött) hasonló.
(#13274) etwg válasza sunocske hozzászólására (#13273) Válasz Jan 28, 2013
Olyan állomásokra elvileg még jelzöt sem kell rakni.
Arra ott vannak a fix táblák.
(Ezért mondtam, hogy az ilyen megoldások a mult maradványai - ma, amikor hetente 2 vonat jár a mellékvágányra, akkor valoban a fö jelzö többnyire szabadot fog mutogatni, de szerintem ez még nem indokolja, hogy az ilyen állást jelöljük alapnak).

De azt hiszem már erösen kiveséztük a témát, és már sokak unják - vagy lehet, hogy nem is értik miröl beszélünk.)
(#13275) Wartd hozzászólása Válasz Jan 28, 2013
Üdvözlök Mindenkit!
Végre megszólalok (kár volt)!
OFF téma de legalább vasút:

Kép001.JPG
 
(#13276) etwg válasza Wartd hozzászólására (#13275) Válasz Jan 28, 2013
Nem egészen értem, hogy miért kell egy 2013-s bélyegen a Nohabot ábrázolni.
Közben van már annyi, talán figyelemre méltóbb, magyar mozdony, amivel a mai vasutnak lehetne egy kis reklámot csinálni.
De valamilyen érthetetlen okból mindig elöveszik ezeket a matuzsálemi mozdonyokat. (Hányszor volt már a NOHAB egy bélyegen?).

Már lassan olyan lesz a Magyar Posta mint a mauriciusi, 10 évenként kiad egy bélyegsorozatot mindenféle mozdonyokkal, pedig még vasut sincs náluk... )
(#13277) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#13276) Válasz Jan 28, 2013
50 évesek a Nohabok, ha ez is rá lesz írva akkor érthető Majd ha a Traxx-ok megélnek ennyit, akkor ők is érdemelnek egy bélyeget
(#13278) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13274) Válasz Jan 28, 2013
Idézet:
„Olyan állomásokra elvileg még jelzőt sem kell rakni.”

Erre utaltam, hogy Németországban, "németes" felfogással és precizitással elképzelhetetlen az, amit leírtam.

Igazából a jelző csak azt a célt szolgálja, hogy vonat még véletlenül se mehessen a rakodóvágányra, csak a tolatómenet (hiszen a vonat meg fog állni a Megállj jelzésre, az pedig csak akkor lesz Szabad, ha a váltók már nem a rakodóra vezetnek). Vagyis, eggyel komolyabb biztonsági szintet jelent a tábláknál, és egyúttal "hülyebiztossá" is teszi a rendszert, mert a forgalmista súlyos figyelmetlenségéből nem lehet súlyos baleset.

Illetve még egy apróság, az ilyen jelzőt a vonat mögött nem is kell megállra állítani, tehát tényleg csak akkor kell kezelni, ha (a te egyébként helyes értelmezésed szerint "alapba" kell tenni a berendezést, hogy lehessen váltót állítani).
(#13279) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#13277) Válasz Jan 28, 2013
Egyébként az is érdekes, hogy míg a '30-as...'50-es években a legújabb technikák kerültek bélyegekre világszerte, ma szinte csak a retró jelenik meg.

Mondjuk tény, hogy egy gőzmozdony karakteresebb megjelenésű, mint egy A+++ energiaosztályú automata mosógép...
(#13280) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13254) Válasz Jan 28, 2013
Szia!

Akkor inkább az alagút kijárata után szereljem be őket?

Lehet jobban járnék,ha a terepasztal túlsó oldalára telepíteném őket....Bár ott is kanyarban állna meg a vonat a váltók előtt...

Üdv:Miki
(#13281) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#13277) Válasz Jan 28, 2013
Tudom, csakhát inkább balványimádatról van szo.

Meghát elég nagy szégyen, hogy egy idegen, 20 darabos sorozat majdnem a felét sikerült megmenteni, mig a sokkal nagyobb hazai sorozatokból, még mutatóba sem igen maradt (motorvonatok, gözösök stb.).
Azokért az illetékesek meg vasutbarátok nem igen vivtak élet halál harcot, egy (félig) amerikai tucatgépért meg igen.
Lassan az a helyzet, hogy a környezö országokban sokkal több magyar eredetü jo állapotban levö vagy üzemképes múzeumi jármü van, mint odahaza.
Otthon ugy látszik, hogy az energia elfogy néhány ilyen turcsiorrura.

(#13282) kaTTonai válasza Frankye hozzászólására (#13240) Válasz Jan 28, 2013
Nézd meg a képeket kérlek szépen,és írjál.hogy véleményed szerint hova szereljem be őket...
Nem néz ki hülyén az alagút kijárata után?


Megfogadva a tanácsodat a túloldalra nem tervezek jelzőt telepíteni!

Üdv:Miki
(#13283) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13280) Válasz Jan 28, 2013
Szerintem várj még velük.
Van ott egyébb munka is.
Elöbb csináld meg azt, majd akkor meglátjuk az egész asztalon, hogy hova kell jelzö (ha kell egyáltalán ). Majd egy kettönek azért találunk értelmes helyet, de nem ott ahol most állnak.
(#13284) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13283) Válasz Jan 28, 2013
Persze nem akarom elkapkodni,csak a helyüket tereprendezéskor ki kellene jelölnöm,mert nem akarom füvesítés után szétvagdosni az egészet...

Üdv:Miki
(#13285) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 28, 2013
Lezli Laci!

Leszel "gmailon?"

Üdv:Miki
(#13286) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13284) Válasz Jan 28, 2013
Meg van valahol a pályád terve (alagutakkal stb.)?
(#13288) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#13270) Válasz Jan 28, 2013
Az lehet, hogy most már nincs, de néhány évvel ezelőtt, nosztalgia-napon vonatvezetősködtem fent, és akkor még volt. Mégpedig - ha jól emlékszem - Hárshegyen, a kezdőpont felőli bejárati jelzőn volt ilyen, az első vonatnál.
(Azóta lehet, hogy megszűnt...)
(#13289) Frankye válasza kaTTonai hozzászólására (#13284) Válasz Jan 28, 2013
Ha mindenképpen ez elé az állomás elé szeretnéd őket telepíteni, akkor az alagút bejáratánál lenne a legjobb helyük (tekintettel arra, hogy a valóságoshoz közelebb állna, ha az alagútban benne(!) lennének. De akár máshol (az asztal más helyén) is jók lehetnek.
Mindenképpen a két vágány külső oldalaira tervezd őket, mert kétvágányú (és párhuzamos egyvágányú) pályánál a külső oldalon van a jelzők helye.
(#13290) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13286) Válasz Jan 28, 2013
Sajnos nincsen,már többször próbáltam megrajzolni ...
De nagyon hülye vagyok hozzá.Ha küldök fényképeket nem tudnál segíteni?

Üdv:Miki
(#13291) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13290) Válasz Jan 28, 2013
Ha le tudod fényképezni az egészet akkor igen. (akár két képben is egymás mellett).
(#13292) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13290) Válasz Jan 28, 2013
FE-LEJTSD EL A BE-JÁ-RA-TI JEL-ZŐ-KET!

Szakadj már el tőlük!
Ahogy nézem azt a három korábbi képedet, én a helyedben az állomási vágányokhoz tennék kijárati jelzőket! A bejárati jelzők meg "nem látszanak", mert a rendelkezésre álló területen nem tudod őket úgy elhelyezni, hogy ne röhögjön ki egy vasúthoz abszolút laikus néző sem.
(#13293) kaTTonai válasza maTTato hozzászólására (#13188) Válasz Jan 28, 2013
Szia!

A letöltéseknél a kis mozdony tároló és tankoló-val küzdök...

Ez nem teljes építhető épületet tartalmaz igaz?

Üdv:Miki
(#13294) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13292) Válasz Jan 28, 2013
Kérek engedélyt!

Értettem!

Szürke jelentéktelen ponTTá zsugorodva,jelentem Csíkos MesTTernek,,hogy én is megértettem!!

Tessék így kommandírozni a hülye bakájával és megérti a lényeget!!!A sok szakmai segíTTség nem jó,de ebből már érteTTem!!!Végig erre ilyen válaszra vártam!!!!!
Ott szép és jó helyen lesz!!!Nem is kell nagy "földmunka" hozzá....
Ha kérhetem esetleg be tudnád nekem az egyik régi képen jelölni,hogy pontosan hova telepítsem?Nagy segíTTség lenne és legalább nem kergetném az ápolttársakat sem ez őrületbe a baromságaimmal...

Üdv:Miki(ex-ftőrm.)
(#13295) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13292) Válasz Jan 28, 2013
...például Budapest Déli pu.
(#13296) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Jan 28, 2013
Miklós!
Egy apró részlet felett elsiklottál : bejárati jelzők meg "nem látszanak",
Virágh Úrnak teljesen igaza van.
(#13297) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13294) Válasz Jan 28, 2013
Na ide figyeljék Kend!
Vegye kezébe az fények által mutatott képet megörökíteni képes masinériáját, oszt azzal csináljék Kend egy távlati képet az vaspályárul! Az villanyos postagalamb segítségével repítse el az fotógráfiát vagy ide Pestszentlőrincz végvárába, vagy nemes és nemzetes etwg uram birtokára, az nyugati végekre!

Majd utánna möglátjuk!

Kívánok Kendteknek az jó egészségöt, és töröktül mentességöt! Mára elköszönnék, mert sok még az dolog itt az végekön!

Vitéz lőrinczi Virágh István
(#13298) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13296) Válasz Jan 28, 2013
Szia!


Hát ezért tessék mán szegény vidéki parasztnak segíTTeni!

Szóval és cselekedettel.

Köszi,megfogadom a Hírös Vitéz Lőrinczi Virágh Pesta

kigyelmes szavait!!!

Üdv:Én
(#13299) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13291) Válasz Jan 28, 2013
Köszönöm Kendnek a jóságát este küldöm a képeket!

ÜdvVidéki Paraszt)
(#13300) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13297) Válasz Jan 28, 2013
Köszönöm szépen Nagy Jó Uram ékes szavait,bitang jó kedvem támadt tőlük hirtelen!
Este falumba iramodok és sebtiben megbűvölöm azt a fények által mutatott képet rögzítenyi képes masinérijámat oszt birizgálom serényen!
Oszt küldöm Kendnek izibe!

Hű AlaTTvalói Hálával:Miki
(#13301) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13300) Válasz Jan 28, 2013
Tudja Kigyelmed, hogy kinek ám az alaTTvalója!
Nem vagyon én királ!
Csak egy céhbéli mesterember isten kegyelmibül, minekután még vastagnyakú kálomista is.
(#13302) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#13300) Válasz Jan 28, 2013
Mindazonáltal Kigyelmed felettébb vajúdik azon terepasztalján.
Bába szükségeltetik eme szüléshez, az már bizonyos.
(#13303) TT Putz válasza kaTTonai hozzászólására (#13300) Válasz Jan 28, 2013
kaTTonai ftőrm!

Amennyiben a DR vasútját modellezed, küldenék Neked valamit.
Persze szigorúan ajándékba...
A többit emailben.
Kérek egy levelet a attilaPONTputzKUKACgmailPONTcom-ra.
Én annyit szórakoztam a leveleiden, hogy szeretném ha egy TT Putz kocsi szaladgálna az asztalodon. Persze DR témában.

üdv
TT Putz
(nagyon) kisszériás műhely
Lapozás       46/436    
Frissek
  2024. Nov, 12. Kedd
23:00:03
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés