|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#13355) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#13353)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A Krois digi kupplungjának az az egyetlen baja, hogy meg kell venni hozzá az ellendarabot is, mert a sima TT kupplungokkal nem jó... |
(#13356) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13352)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Köszi sikerült úgy ahogy mondtad! |
(#13357) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#13356)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A TéTéző Népet szolgálom! |
(#13358) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13327)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Ne nekem címezd!
Nagyon jól tudom. |
(#13359) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13334)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Az első Beckmann 103-asok valóban BR250-es alapra készültek, olyannyira, hogy még a maszk sem volt cserélve. De ez zsákutca volt. Aztán megszülettek a saját fejlesztésű belsők, ezekben van csigasúly. Ezek evolúciója lett a 218-as és az első - majdnem - egységes mozdonybelső a Tillignél. |
(#13360) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#13358)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Most miattad kétfelé megy azonos menetparancsra egy OFF PIKO E11-es két motorja! (Mert elkötöttem a narancs és szürke vezetéket!)
Tudom, de hátha követi az érdeklődő kolléga a fórumot |
(#13361) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Sziasztok!
Információra lenne szükségem.
Az első szériás Csörgőknek a festésénél a tető, és az oldalrácsozat színe az fehér, vagy pedig valami nagyon világos szürke volt-e.
Sajnos ahány fotót megnézek róluk, mindnél másnak tűník, nem tudom egyértelműen eldönteni.
Ha valakinek lenne pontos adata ezzel kapcsolatban, kérem ossza meg velem! |
|
(#13362) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#13340)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Na azért a Laci remotjában van egy kevéske réz is ám! Szerintem az kiadja a 65 g-ot. |
(#13363) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#13361)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Most fotókat nem tudok adni Neked, mert akkoriban még nem tudtam fotózni, amikor ilyenek jártak errefelé. Emlékeim szerint világos szürke volt, világosabb, mint a főkeret. Fehérre nem emlékszem. |
(#13364) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13360)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
És melyik az erősebb? |
(#13365) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#13364)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A szélső!
|
(#13366) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#13361)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Az nagyon világos szürke.
Ezek a fotók rendszerint be vannak égve. A többszörös szkennelés, meg miegymás során túl lett emelve a világos szint, ezért látszik fehérnek. Szerintem fújhatod a vastagcsíkos személykocsik csíkjának színére. |
(#13367) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13365)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Csak óvatosan, mert aztán hozhatod kerékesztergára a cuccost. |
(#13368) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#13367)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Azóta azért töprengtem egy kicsit, és rájöttem, hogy miért akar kétfelé menni egyszerre!
Ha jól érzem akkor Kend majd a jövő héten for errefelé járni? |
(#13369) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13368)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Hát ez a hét már nem fér bele. Holnap irány Nürnberg. |
(#13370) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Csíkos, Gábor, köszönöm Nektek a gyors válaszokat!
Akkor az Indóház Extra címlapján lévő gép színárnyalatait veszem alapul.
Feri |
(#13371) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#13370)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Épp azt akartam javasolni, hogy abból a kiadványból nézz jó fotót.
G. |
(#13372) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#13362)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
És még ott van a Modmüller ütköző...
A sátrakat külön nem mértem, de szerintem elenyésző a különbség. Eredeti állapotában is nehezebb volt. |
(#13373) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#13372)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A súlyvesztést a kínai gazdaság rohamos fejlődésével magyarázom. Minden fémet elszipkáznak a világból, szegény Tillig így kénytelen szergejét fogyókúrára fogni. És ez csak egy a számos elméletem közül.
|
|
(#13374) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A legutóbbi klubnapon beszélgettünk a modulozásról, és akkor jegyzeteltem egy kicsit azzal a céllal, hogy összeszedjünk és tisztázzunk pár dolgot a témában mind a pálya, mind a gördülőállomány oldalról, valamint a 2013-as Temofeszten való éles szereplésünkről.
Terveim szerint még a héten sikerül összeállítanom egy gamma verziót, amit aztán jól rásózom Gashpy és térköz teTTestársakra, hogy saját gondolataikkal kiegészítve gyúrjanak belőle egy bétát. Utána kellene valaki, aki mentesíti a nyers szöveget az elütésektől és egyéb nyelvtani anomáliáktól, majd megint másvalaki, aki mindezt elérhetővé teszi a bttb.hu-n.
Persze a többi érinteTT is tehet hozzá, csak jelezze szándékát e-mailben, hogy bele tudjam dolgozni a munkába az ő kérdéseiket, gondolataikat és felvetéseiket. |
(#13375) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#13373)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Akkor tegyük félre az elméleteket!
Szerinted hogyan lehetne megkenni zsírral a csigát az újabb hajtású kivitelen, ha olyan lenne a ballaszt benne, mint a régiben?
És ez csak az egyik konstrukciós ok...
Mellesleg jobb az újabb Tillig futásra, mint a régié. Szokványos modellüzemben meg így is elég a vonóereje. |
(#13376) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13375)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szerintem az oldalán lévő karmok kilazításával lejön a súly és kényelmesen hozzá lehet férni. Szerencsére ez nem napi rutin.
Tényleg, a dekódernek hol van fenntartott hely? Ha annó arra kerülne a sor, a régit kéne fogyókúrára fogni? |
(#13377) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
SziaszTTok!
Ennek a gyönyörűségnek ki lehet az elkövetője?
Végre valaki aki szintén ágyazatos sínekből építkezett!!
Nem ismeri valaki?
Üdv:Miki
Link javítva. Frankye |
(#13378) etwg válasza BR95 hozzászólására (#13353)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Meg az, hogy hova teszed az egész mechanizmust, nagyon kevés olyan mozdony van, ahova ezt kisebb gonddal be lehet szerelni. A többibe nagyon körülményes, meg ahogy Steve is irta, ellendarab is kell hozzá. |
(#13379) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#13376)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Alul van az aljzat az újban, a súly és a műanyag keret között.
De sírva könyörgöm, nézd már meg a két forgóváz felső részét!
Ja!
Nem kell a régiből sem faragni semmit, ha digizni akarod. Csak megfelelő dekóder kell hozzá. |
(#13380) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#13377)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Nincs is olyan messze tőled a srác. |
(#13381) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#13380)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szia Gábor!
Esetleg valami közelebbit meg szabad tudni róla?
Név,elérhetősége stb.?
Üdv:Miki |
(#13383) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#13381)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Üdv!
Hogy haladsz a raklapozással ? majd kérünk fotót róla |
(#13384) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13379)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Remélem erre még egy jó darabig nem kerül sor. Hozzászólásommal mindössze az M62 evolúciós fejlődését taglaló diskurzushoz szerettem volna egy kis pluszt adni... |
(#13385) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#13369)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Jó utat, Marinát üdvözöljük! (mi sajnos nem tudunk menni... ) |
(#13386) hoTTo válasza IsTTen hozzászólására (#13354)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Tanulunk a nagyoktól. Ma voltam a Tescoban, auto akksit venni, mert hirdették, hogy 15990 a Bosch akksi. Hát nem is volt belőle
Nade, nálunk azért van most Lenz akció, mert pár napja állapodtunk meg a Lenzzel, hogy viszonteladójuk leszünk, és az első nagy adag rendelnivalóhoz jó lenne ha minél többen csatlakoznának. Ezért jan 31-ig van egy 10%-os kedvezmény, hívhatjuk előrendelési kedvezménynek, a német modell kereskedők most úgyis ezt tolják minden felé. Majd ha lesz raktáron cucc, akkor drágább lesz... |
(#13387) IsTTen válasza hoTTo hozzászólására (#13386)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
És akkor most lehet rendelni és majd megjön egyszer valamikor vagy mi a helyzet ezzel? |
(#13388) IsTTen válasza hoTTo hozzászólására (#13386)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
LE-10411-01=Tillig 66013?
LE-10312-01=Tillig 66016 vagy 66018?
Valamint 8 tűst keresek a Taurusba. LE-10433-01 vagy LE-10410-01? |
(#13389) kaTTonai válasza bcs szgab hozzászólására (#13383)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szia!
Csiszolás folyamatban,de nem tudom milyen festéket használjak...
Üdv:Miki |
(#13390) kozma555 válasza etwg hozzászólására (#13378)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szia etwg!
Azt az infót kaptam,hogy te foglalkozol TT-ben amerikai modellekkel. Egy ismerősöm szeretne ilyesmit az asztalára.
Tudnál adni valami elérhetőséget amin elérhet?
Köszönettel : András |
(#13391) etwg válasza kozma555 hozzászólására (#13390)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
TT-ben amerikai modellt még nem csináltam, de ami nem volt, még lehet.
Van egy titkos álmom, és valoszinü ezzel fogok kezdeni:
BOX CAR
Már sok minden megvan az uj tervhez, és talán tavasszal nekifogunk a fiammal.
A H0-ban már van egy amerikai témáju terepasztalom:
Ferkel Lines RR |
(#13392) kozma555 válasza etwg hozzászólására (#13391)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Engem nem visz rá a lélek,hogy nekiessek ilyennek, bár már többen kerestek meg a dologgal. A magyar témában sem érem be magamat soha. |
(#13394) TTomi válasza kaTTonai hozzászólására (#13312)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Egy kép a vágányok feletti jelzőkről.
|
|
(#13396) etwg válasza kozma555 hozzászólására (#13392)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Nekem nagyon tetszik a mult század elejei amerikai vasut - föleg az erdei meg a hegyi vasutjaik.
Ilyen témát szeretnék ujra modellezni immár TT-ben. A mai modern amerikai vasut számomra unalmas, végtelen hosszu vonatok, hatalmas méretü jármüvek igen nehezen hozhatók össze az általáben rendelkezésre állo hellyel. Egy modern amerikai vonat 2-3 diesellel a vonat elején meg legalább 10-20 kocsival még TT-ben is több méter és aligha illik egy 300mm-es ivbe.
Sajnos TT-ben amerikai modelleket aligha tudsz szerezni.
A Rokal ugyan kihozott néhányat, de hát azok mérete minden csak nem a mai felfogás szerinti TT.
Pariser a BTTB-vel sem jutott messzebb egy félig kész prototipustól meg, ha jól emlékszem két átfestett modelltöl.
Van néhány kisszériás GP9 meg hasonlo mozdonykasznikat gyártanak maratott rézböl Tillig alvázakra.
Nagyon függ a kortól, melyiket szeretnéd modellezni. |
(#13400) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
|
(#13401) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13343)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Szia!
Mesterem!
Első két db karos jelző a helyén van...Éjjel nem bírtam magammal beszabtam...
Mivel zárjam le,mivel álcázzam az állítóművet?Valami olyan megoldás kellene amit bármikor ki lehet bontani...
További kérdésem lenne:
Van valami jó ötleted a pályaudvari vágányok fehér hungarocell eltüntetésére?Az a bajom ha a jól bevált fűrészporos-faragasztós trutyival kihézagolom akkor a váltómotorokhoz nem jutok hozzá ha esetleg javítani kell...Burkoljam az egészet terepszőnyeggel,és csak fektessem le rá a vágányokat?
Várom bölcs tanácsaidat!!!
Üdv:Miki
("ifjú padavan")
|
(#13402) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Hogy nem csak a Vaterán lehet szörnyű dolgokat tapasztalni, arra az alábbi példa a német Ebay-ről:
Bővebben: Link
Szegény V36 egyenesen a trágyadombról. Tiszta penész az egész, el lehet képzelni, hol tartotta nemtelen tulajdonosa. Noch dazu im guten Zustand (jó állapotban) megjelöléssel. És már van rajta öt licit??!!! Meiningeniek a szívükhöz kapnak. Ráadásul több képen is lehet gyönyörködni benne - legalább lesikálta volna előtte.
Link javítva. Frankye |
(#13403) etwg válasza róbertke hozzászólására (#13400)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
|
(#13404) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13401)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Nem látom, hogy szabtad be, de rendszerint ott a környéken pléh fedelekkel (kárómintás stb.) szokták lefedni a huzalvezetéket.
Ilyesmit kinyomtathatsz a nyomtatóval (mintát biztosan találsz a nagy web világban). A széleken kb 15 cm-es fehér beton fal övezi a csatornát (abba/arra rakják a lemezeket, amik kb 40 cm széles és 60-80 cm hosszu darabok).
Ha a jelzö mechanizmust lesüllyeszted a terep alá, akkor ez a fedölap ugy 10-15 cmt áll ki a földböl. Modellben, ha a betont modellezölécböl csinálod akkor abba alulról beragaszthatsz 2 gombostüt, és igy egyszerüen leszurhatod a megfelelö helyre.
Ne felejtsd el, hogy a huzalvezeték az állomás felöl jön, igy azt vagy arra "vezeted" valosághü módon, vagy néhány méter után teljesen eltüntetheted a föld alá. Ahol ritkán kell megnyitni ott a vezetékcsatornát betonlapokkal fedik, amik idövel "terepszinüvé" válnak. (azaz majdnem láthatatlanok). |
(#13405) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13401)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Idézet: „Van valami jó ötleted a pályaudvari vágányok fehér hungarocell eltüntetésére?”
Barna/szürke csomagolopapirból vágj ki megfelelö méretü darabot, ami lefedi az egész állomás területét.
Ezt a munkaasztalon (ne a terpasztalon) szórd be szürke kövezetimitácioval (fürészpor, valodi durva por vagy hasonló anyagok). Ha megszárad, akkor az egészet rakd át az állomásra - nem kell okvetlenül mindenhol odaragasztani, elég a széleken, hogy ne kunkorodjon fel. Erre rakd rá a sineket. |
(#13406) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#13389)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Vagy valami szürkés modellfestékkel érdemes festeni, vagy temperával/vízfestékkel, csak ne áztasd nagyon mert talán faipari ragaccsal ragasztottam és az nem szereti a vizet. |
(#13407) bcs szgab válasza lakasi hozzászólására (#13402)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Nem biztos hogy penészes, lehet hogy ők így antikolnak mondjuk 10 euróért nem olyan rossz, a vaterán ezt 10 000 ft fölött kínálnák |
(#13408) róbertke válasza lakasi hozzászólására (#13402)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
|
(#13410) maTTato válasza lakasi hozzászólására (#13402)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2013 |
|
Szerintem rosszul látod. A tag csak megpróbálta minél élethűbbre patinázni... |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 5:12:49 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|