|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#13304) kaTTonai válasza TT Putz hozzászólására (#13303)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Szia!
Húú de jó köszi szépen!
Büszkén fogom kergetni az asztalon...
Teljesen Dr a téma!
Üdv:Miki |
(#13305) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Az ESU dekóderekkel mi a tapasztalatotok? Megbízhatóak? |
(#13306) Blasius válasza hoTTo hozzászólására (#13239)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Figyeltem, de nem érnek össze. Egész egyszerűen mintha túl nagy erőt fejtene ki a Taurus kuplungján keresztül az Y-kocsira, és csúnyán berántja az ívekben. Vagy ez nem kellene, hogy gond legyen? Másik tippem: fém "kiskerekű" Y-kocsit a Taurushoz kapcsolva szebb a futás, inkább a fele műanyag-fele fém "nagykerekekkel" szerelt kocsikkal adódik probléma, talán mintha picit feljebb lenne ezáltal a kuplungjuk, mint a mozdonynak. |
(#13307) maTTato válasza kaTTonai hozzászólására (#13293)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Szia!
Ahogy kihámozom a srác csak az épületet tette közkincsé, de azt is méret nélkül. A többi kiegészítőt maga bütykölte hozzá jó kis fantáziával megáldva.
Ha jól megnézed, a tank egy kiszuperált tartálykocsiból van.
|
(#13308) kaTTonai válasza maTTato hozzászólására (#13307)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Nagyon tetszik,de az épületnek pl.nincsen teteje,ill. a kis oldalépület egyik fala lemaradt... |
(#13309) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13291)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Küldenék képeket a terepasztalomról,de nem tudom az email címedet.
Üdv:Miki |
(#13310) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13309)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Tedd ide, vagy majd Steve elküldi.
|
(#13311) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#13305)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Jók az ESU-k. Csíkos mesterem biztos felhoz majd pár ellenpéldát, nálam eleddig csak egy LokSound V4-gyel volt baj. A LokPilot-ok pár fontosabb paraméterben eléggé szűklátókörűek, de ez már csak a szőrszálhasogatók területe.
Szerintem dekóder és dekóder között alapszolgáltatásokban nem sok különbség van. Páran nem ismerik még az ABC fékmódust, de ha valaki ebből a szempontból keres, akkor biztosan azt fogja megtalálni, amire szüksége van.
Milyen modellbe, milyen feladatra kell? Egyébként az ESU supportja elég jó. Nálam naponta 2-3 mozdonyba kerülnek bele és panaszmentesek. |
(#13312) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13310)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Rendben.
Küldöm.
Várom a szerkesztett rajzot nagyon - nagyon!
Üdv.miki |
|
(#13313) maTTato válasza kaTTonai hozzászólására (#13312)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Jól látom, hogy az állomási vágányok nem futnak párhuzamosan?
A kétvágányú ív is mintha kicsit közel lenne...
Két vonat egymással szemben könnyen összeakadhat. |
(#13314) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13312)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2013 |
|
Szia
Én ide raknám a jelzöket. (nem tudom mennyit kivánsz felrakni, de itt nem lennének konfliktusban a szabályokkal.
A 4 zöld pont a bejárati jelzöket jelöli. A 2 vágányu alagut elött akár kettö is lehetne (azaz összesen 5), de ha jól látom ott nincs nagyon helyed, igy oda jobbak lennének egy, a sinek feletti hidra szerelt jelzök. 2 darab a vágányok felett (mellette nem lesz elég helyed). Ilyen jelzöt gyárit nem igen kapsz, kisszériások kinálnak ilyesmit maratott kivitelben. Igy, ha ezt nem tudod megoldani, akkor ne rakj oda semmit. (A jelzö bennt van az alagutban, igy kivülröl nem látszik.)
A másik alagut elé egy kellene a sziklába szépen bedolgozva.
Alul a két vágányt kellene védeni egy-egy jelzövel.
A 3. kör nem tudom milyen minöségü, ha csak valami alárendelt vonal (gyári iparvágány stb.), akkor elég lenne oda egy tolató jelzö vagy az sem (piros pont).
Ami viszont kellene a két sárga pötty helyén valamilyen fedöjelzö arra a váltora, ami mögöttük következik. Megint kérdés, hogy milyen minöségü az a vonal.
Iparvágány esetén teljesen felesleges, hiszen akkor csak 1 vonat lehet kint a pályán, és azon van a "vágány kulcsa", azaz maga után zárja a pályát, meg a váltokat is ezzel a kulccsal kezelik. Ilyen esetben nem kell semmilyen jelzö. (Az alagut elé kell, mert abba nem igen küldhetik be a személyzetet kezelni a váltokat stb.)
|
|
(#13315) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13314)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Egy apró megjegyzés, hogy a német vasutakon (most mindegy, hogy DB vagy DR) kétvágányú pályán általában kötött a menetirány. Emiatt gyakran nem alkalmaznak bejárati jelzőt a helytelen (menetirány szerinti bal) vágányon. Ez azért volt jó, mert leegyszerűsítette a biztosítóberendezések tervezését és építését. Ezt modellvasúton is megtapasztalhatjuk, sokkal egyszerűbb áramkör elegendő egy kötött menetirányú, önműködő térközjelzős pályához, mintha azon váltakozna a menetirány. |
(#13316) hamel válasza TTomasz hozzászólására (#13263)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
"A ma kapható Tillig Szergej miben jobb konstrukció a 10 évvel ezelőtt kaphatónál ? Én úgy tudom nem történ fejlesztés nála " A hajtás sokat változott, az első szériákban a motor tengely bumszli vastag csigában végződött, a mostaniban meg kardánnal, csiga lehajtás házzal. Az első széria még NDK időkből maradt tehnika, szerencsére tovább fejlesztették.
|
(#13317) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#13311)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A hírhedt MÁV-os 014-es Nohab-ba, MÁV-os Taurus-ba és a MÁV-os M62-esbe keresek dekódereket. Különösebben nagy elvárásom nincs velük szemben. Egy Roco-t (10884) és két Tilliget (66013,66018) néztem ki első körben de elég drágának tűnnek az ESU-hoz képest. Mind a három mozdonyba más dekóder kell (6 tűs,8 tűs ,plux12). |
(#13318) etwg válasza sunocske hozzászólására (#13315)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Nem tudok ilyen szabályról semilyen vasuton, de attól még lehet
A kétvágányu pályákon sem okvetlenül arra szolgál a jelzö, hogy az állomás közötti forgalmat kezelje, hanem hogy fedezze az állomást tolatás alatt.
Valoban lehetne egy közös jelzö is. (Lehet, hogy arra van valamilyen kiegészitö tábla).
Az adott esetben azonban ez nem lenne a legjobb megoldás, mert itt, ha jól látom, a jobboldali pálya (belsö kör) az állomás jobboldali végén ( a képen a közelebbi) nincs kapcsolata a többi vágánnyal (hiányzik a váltó, kivéve az iparvágányt), igy egy közös jelzö blokkolná a szomszédos vágányon is a tolatást.
Én inkább ugy fognám fel az egész állomást, hogy az nem egy 2 vágányú vonalon van, hanem két egyvágányu vonal ágazik ki belöle, mindkettön mind a két irányba járnak a vonatok..
Ennek inkább lenne értelme az állomás vágányzata alapján is.
Amugy csak egy apro megjegyzés az egész vonalvezetéshez - a kezdö terepasztalok minden hibája fellelhetö rajta. Mindenáron a kétvágányu pálya vezetése. Egy ilyen vonalvezetéshez abszolut nem illö állomás (tul kicsi és egyszerü), ami pl. nem indokolja az üzemanyag telepet, mert nem valoszinü, hogy egy ilyen állomáson leakasztják a mozdonyt tankolni. A tolato csapat sem tudja ezen az állomáson összerakni a vonatot, azaz ök is elmennek avval a néhány kocsival valamelyik szomszédos állomásra, ahol összegyülik egy vonatra valo vagon - és ott lesz üzemi telep, tankolási lehetöség vagy kisebb mühely stb.)
Én inkább kiépitenék egy hosszabb, de egyvágányu pályát (az asztal közepén egy 8-s vonavezetéssel. A másik vágányt meg teljesen degradálnám iparvágányra. Ezzel nyernék legalább egy (söt talán kettöt is) extra vágányt az állomáson, amin lehetne tolatni, és értelmet is kapna a tolatás, hiszen vonatokat lehetne összeállitani az egyvágányu fövonal irányába. Az alagutak is szebben néznének ki (kis lyukak) és szerintem szebb lenne). |
(#13320) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#13317)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A Nohabba és a Szergejbe mehet ugyanolyan 6 tűs. Ugyanis a Nohab PluX12-ese tudja fogadni a 6 lábú verziót.
8 lábúhoz (NEM 652) szerintem a leggazdaságosabb megoldás a Viessmann 5238-as a maga 5500 körüli árával. A következő lépés akár a Kühn 025-ös is lehet, de ezek pár százas differenciával egy árban vannak a hasonló tudású NEM 651-esekkel, azaz 8000 ft körül mozognak.
Remek választási lehetőség a DigiTools dekóder, ezek - tudtommal - 6600 ft körül vannak mindkét változatban. |
(#13321) sunocske válasza etwg hozzászólására (#13318)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Hát, nekem úgy tűnik, hogy egy kétvágányú fővonal és egy egyvágányú mellékvonal van a terepasztalon (a kép jobb oldalán az emelkedő mellékvonal eltakarja az egyik vágányt, ez zavarhatott be.
Egyébként valóban táblával jelzik, ha az adott vágányhoz az adott irányból nem tartozik hozzá bejárati jelző. Elvileg ilyenkor a szomszédos vágány jelzője vonatkozik rá. |
(#13322) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Mementó.
Tegnap tudtam meg, hogy elhunyt Béla úr, a Szív utcai modellbolt tulajdonosa. Ismert szereplője volt a hazai vasútmodellezésnek és a keskeny nyomközű vasutazásnak. Díjat is nyert H0 méretarányú, keskeny nyomközű modelljével. Fura, sajátos véleménye volt a TT méretről. Amikor jó pár éve először benéztem hozzá, ott ült a kis kuckójában és éppen valamit mókolt. TT-t kerestem, mire kikelt magából, hogy minek az nekem, az nem méret, ki az, aki ilyet vesz, stb. Persze volt egy jelentős polcnyi tétele, ahonnan volt mit válogatni. Pár mondat után már megenyhült és miután akadt egyértelműen közös téma, már közvetlen beszélgetés is kialakult. Aztán többször is benéztem hozzá, mindig kellett pár perc, hogy mogorvaságából oldódjon. Volt, hogy külföldi kisvasutas rendezvényen futottunk össze. Fogta fényképezőgépét és bőszen kattogtatta a hálás témán.
A boltot már tán bő egy éve becsukta, egészségi állapota nem engedte meg, hogy a modellkereskedelem vergődésébe beszálljon. Béke poraira.
A másik szomorú ügy, hogy év elején szembesültünk a ténnyel, hogy a kőbányai Modellvasút Center bezárta üzletét. Maga a kereskedelem megy tovább, de jelenleg csak webshop szinten. Pozitív kicsengés, hogy keresik az új helyet, úgyhogy van még remény. Ha netán valakinek van tudomása olyan kiadó üzlethelyiségről, ami az eddigi helyszín közelében van, akkor jelezze.
És végül egy hasonló eset: február végén bezár a budaörsi Big Boy modellbolt. Ők végleg lehúzzák a rolót, mert elfáradtak. Hiába az RC kiegészítés, hiába a két üzlethelyiség, a várt forgalom nem hogy megkettőződött volna, hanem jócskán elmaradt. Most, az elkövetkező hetekben jelentős végkiárusítás lesz náluk. Noch, Auhagen termékekből legalább 10% engedmény, van sok régebbi Bttb, Zeuke és új Tillig, Roco modell, ezekből is lehet talán alkudni.
Úgyhogy ez van. Sajnos sem az idő, sem a közeg nem alkalmas arra, hogy a szeretett hobbinkhoz kapcsolódó kereskedelem tisztességes megélhetést hozhasson a vállalkozóbb kedvűeknek. |
(#13323) etwg válasza sunocske hozzászólására (#13321)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Nekem is úgy tünik, de ez elképzelés kérdése.
Még lehet változtatni az elképzelésen (a pályán már kevésbé ) |
(#13324) etwg válasza hamel hozzászólására (#13316)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Idézet: „Az első széria még NDK időkből maradt tehnika, ”
Nem hiszem, hogy az NDK idökböl ilyen maradt volna, mert abban az idöben a PIKO N-s mozdonyain kivül ilyen meghajtás ismeretlen volt (csiga a motortengelyen, azaz az elsö fokozatban).
Akkoriban a csiga mindig lent volt a kerekek felett.
(Amugy nagyon sokat szapulták már akkoriban is a DMV-sok az NDKs gyártokat egy ilyen innovációért, de nem jött össze az ország eltünéséig). |
(#13325) hoTTo válasza IsTTen hozzászólására (#13317)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
|
(#13326) DinoTT válasza IsTTen hozzászólására (#13317)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Az utóbbi hetekben több mozdonyomba is raktam Digitrax dekódert (árban a legjobbnak találtam) Tökéletesen működik mind, nem igényelt túl sok paraméter állítgatást.
|
(#13327) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#13320)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Tran DCX sorozata jó mindegyikbe, és nagyon szépen vezeti a TT-s modelleket. Csatlakozó tipustól függetlenül egységesen 8.000Ft műhelyben. Mindnek van a szokásoson kívül még két funkció kimenete, és ismeri a Lenz és Zimo fékezést, továbbá tudja a Zimo vonatszám azonosítást is. |
(#13328) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#13324)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Most lehet, hogy marhaságot mondok, de nem a Tillig féle MaTTra konstrukcót kapta meg a Szergej?
Úgy rémlik, hogy a Zeuke (Pariser) idején kezdődött a fejlesztés és végül Tillig úrék fejezték be...
Szerintem ez a hajtás már előrelépés volt (legalábbis nekem annak tűnt) a korábbiakhoz képest (az utolsó BTTB-s 119 és 250 hajtásáról meg nem is beszélve...)
|
(#13329) hamel válasza etwg hozzászólására (#13324)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Pedig a legutolsó BTTB prospektusban (1993) újdonságként volt egy fénykép az új E44 mozdonyról, ilyen motortengelyre szerelt csiga hajtással, tehát ők ezt kitalálták, biztos, hogy ekkor még az utolsó szoc. idők gyártmányai voltak.és a Tillig érában láttam viszont ezt a megoldást, csak akkor Bühler 3 pólusu motorral.
|
|
(#13330) etwg válasza hamel hozzászólására (#13329)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
1993-ban már a 3. tulajdonos volt a cocializmus után. Ez már Pariser vezetése alatt készült, és teljesen uj konstrukcio volt, illetve az akkoriban átvett kis szériások gyártmányai Mattra, Jatt stb.
(Mint sok más akkor- beleértve az amerikai modelleket is). |
(#13331) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#13328)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
De!
A legelsők igen, nekem is ilyen Taigatrommelem van.
Azonban, amikor megjelent a bordó, bajuszos MÁV M62 001, akkor új hajtást kapott a modell, megváltozott a forgóváz belseje, a modzony öntvény váza, más lett a motoron a lendítősúly is. |
(#13332) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13331)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Már nem emlékszem pontosan, de azt hiszem a Beckmann gyártotta ezt az alvázat.
Ilyent láttam (csigák a motortengelyen) korábban, azt hiszem az E 03-as mozdonyban még a 90-es évek legelején. |
(#13333) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13314)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm szépen a segíTTségedet és,hogy foglalkozol velem,megfogadom a tanácsot.
A jelölt helyeken lesznek a jelzők.
Még annyi kérdésem lenne a sárga jelöléseknél milyen jelzőt alkalmazzak?(Fedőjelző?)Képet linkelné be róla mire gondolsz?
Hálás köszönettel:Miki
|
(#13334) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#13332)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szerintem nem, az első Beckmann BR103-as alatt pl. BTTB BR250 alváz volt.
Amiről beszélünk, az a korai, nálam már Tilligként megismert konstrukció volt (1986 és 1996 közöTT nálam szünetelt mindenféle vasútmodellezés). A jellemzője, hogy két, többé-kevésbé jó kiegyensúlyozású, ménkű nagy csiga volt a motor tengelyére ráhúzva. Ezek játszották a lendítősúly szerepét is. Végülis működik, de hála istennek leszoktak róla Tillig-ék. Ugyanis ez a két bumfordi rézcsiga (egyenként is nagyobbak, mint a közöttük lévő kis Bühler motor) előszerettel starpálta le idő előtt a motor szintercsapágyait, így motor sokkal hamarabb halt bele az üzembe, mint a szénkeféinek kopási ideje... |
(#13335) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13318)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szia!
No igen kezdő vagyok,ezért is kértem-kérek tanácsokat...
A vonalvezetés tudom nem profi,de nagyon jókat lehet így is játszani rajta.Nekem ez a lényeg!
Majd a padláson-pár év múlva- készül hozzá még kiegészítés a dombon folytatódik a falu a templom irányába,végre majd jön valahonnan a vonat(alagút,hegy túloldala stb.)
Üdv:Miki |
(#13336) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#13321)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Valami ilyesmi volt a célom...
Üdv:Miki |
(#13337) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13333)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Ezt még el kell dönteni. Attól függ, hogy minek tervezed az a vonalat. Ha iparvágány akkor nem kell semmi (irtam korábban).
Ha nyilt mellékvonalnak tervezed, akkor el kell gondolkozni a vonal osztályán, és attol függöen megválogatni a jelzöket.
Ha csak tolato szolgálat van, akkor elég a tolato jelzö is.
Ha nyilt pálya, akkor két darab egykaros jelzö kell a sárga pontokra. |
(#13338) hamel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13334)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
"előszerettel starpálta le idő előtt a motor szintercsapágyait," Vajon egy tervező mérnöktől nem várható el, hogy ilyen tényeket előre lásson ? Szándékosan terveznek rosszat ?? |
(#13339) csíkosháTTú válasza hamel hozzászólására (#13338)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Nem gondolotak rá. Hibázni is lehet, ami sokszor csak évek múlva derül ki. Nálam még semmi baja, igaz, nem is megy annyit, mint egy keszthelyi H0-ás rokona. |
(#13340) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Egy kis érdekesség a szergely témához...
Hogy mit változtattak meg a hajtásban azt nem tudom, mert a modelleket még nem kellett szétszedni. (szerencsére) De az alant látható két gép között jelentős súlykülönbség van. A remot még V200 ként kezdte a pályafutását és jó régi darab. Az új külső Enyedi Laci bácsi kezét dicséri. A narancs már újabb Tillig. Mérleg nélkül is érezni a fogyást. Hogy a vonóerőben ez mit jelent nem tudom, mert megfelelő méretű tesztpálya hiányában nem próbáltam.
|
|
(#13341) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13334)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Én kb. 1990-91 ben láttam az E03-st, ahogy egy ismerösöm a fém alvázmaszkokat öntötte a Beckamannak Pirnaban - kaptam is töle néhányat. És ott láttam a mozdonyt. A villanymozdonyok már akkor sem érdekeltek nagyon, igy tovább nem foglalkoztam a modellel. Az alváz még megvan.... |
(#13342) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#13337)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Szia!
Csak egy iparvágány,fel a hegyre...A fűrészüzemhez.
Meg a keskeny nyomközű átrakóhoz...
Akkor nem kell semmi ha jól értem amit írt Kigyelmed!
Üdv:Miki |
(#13343) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13342)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Akkor nem kell semmi. |
(#13344) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Üdv Mindenki!
Volna egy bolond kérdésem: lehetséges-e pusztán (elektro)mágneses térrel (nincs mechanika) az asztal lapja alól szétkapcsolni a vagonokat, mozdonyokat? Illetve ha lehet, az milyen hatással lenne a dekóderekre a kocsikban, mozdonyokban?
Józsi |
(#13345) etwg válasza BR95 hozzászólására (#13344)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Igen, ha KADEE kuplungokat használsz.
Hatása nulla egyébb elektromos berendezésre.
|
(#13346) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#13344)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
A dekóderekre semmilyen hatással nem lenne. A villanyszámládra annál inkább
Amúgyis problémás, mert egy nem pulzáló erőteret kéne létrehozni, és valahogy a kupplungokban lévő akasztó elemet is ezzel azonos polarítású mágnessel ellátni, ha az erőteret létrehozó "kW/h nyelő" az asztal lapja alatt van. Ha felette, akkor mindegy, de meg kell oldani, hogy a plafon kibírja. Plusz a látogatókról mindkét esetben leszedetni előtte minden erre érzékeny tárgyat: mechanikus karórák, kulcscsomók, esetleg mágneskódos kocsikulcsok (VW-Audi konszern autói), szívritmus szabályzó készülék, stb.
Szerintem ez tudod miylen ötlet? Ilyen: |
(#13347) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13346)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Úgy is kezdtem: "bolond kérdés"...
Józsi |
(#13348) etwg válasza BR95 hozzászólására (#13347)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
|
(#13349) BR95 válasza etwg hozzászólására (#13348)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Köszönöm, majd otthonról, mert melóhelyen a videók tiltva vannak... |
(#13350) etwg válasza BR95 hozzászólására (#13349)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Ezek olyan kicsit, hogy elvileg mennie kellene.
|
(#13351) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Nem tudja valaki esetleg, hogy a MÁV-os Taurus-t hogyan kell szétszedni? Az ütközőket már kiszedtem és azt mondja az ábra, hogy ezután emeljem le a tetejét de ez sehogyan sem akar lejönni! |
(#13352) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#13351)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Pedig jó nyomon jársz!
Csak bátran! (Azért annyira ne!) Húzd kifelé óvatosan két oldalát, és az egyik vége majd megmozdul. Csak arra figyelj, hogy a világítás fényvezető/árnyékoló elemei is hajlamosak ilyenkor jönni az alvázzal együtt, pedig nem kéne. Egy használaton kívüli plasztik kártya (pl. egy telefonkártya) ilyenkor jól szokoTT jönni. |
(#13353) BR95 válasza etwg hozzászólására (#13348)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
És a Krois Model digikuplungjai? Ha jol gondolom, ott a kuplungtestben van egy tekercs, ami megemeli az ejtőhorgot, ha áramot kap a dekódertől. Mintha ilyesféle barkácsmegoldást a Boardon is láttam volna, igaz ott felülről húzott az elektromágnes...
Nekem a lényeg a szabadon megválasztott lekapcsolási hely lenne, meg hogy megspóroljam a szétkapcsoló vágányokat. Mondjuk utólag szerelhető elektromechanikus szétkapcsolót is gyárt valaki, ráadásul annyit, hogy el is ad belőle jó pénzért... |
(#13354) IsTTen válasza hoTTo hozzászólására (#13325)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2013 |
|
Köszi de úgy látom, hogy semmi sincs raktáron! |
|
|
2024. Dec, 29. Vas 18:53:59 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|