|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#14186) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#14172)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2013 |
|
Nálam még annyit sem mentek...
Tudod, hogy nem voltam "vonatozós" gyűjtő.
A le-fel kapcsolós témát inkább hagyjuk, mert csak arra utaltam, hogy az oltnak a gyújt az ellentéte. De hála ennek a csodás nyelvnek, megannyi szinonima létezik egyazon jelentéshez.
Való igaz, mozdonyban ne nagyon gyújtogassunk. |
(#14187) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#14175)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2013 |
|
Majd holnap az egészséges munkaidőben Csíkos körülírja a dolgot, addig is egy link németül: fékrendszerek
Az ABC automatikus fékezési rendszert a Lenz nevéhez kötik, míg a HLU a Zimo sajátja.
A linken ott van minden összehasonlítás, nagyon hasznos ki anyag. |
(#14188) etwg válasza poiuyt hozzászólására (#14183)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2013 |
|
Akkor biztos ismered egyébb munkásságát is. Nemrégen a V&M is lehozott rola egy cikket |
(#14189) poiuyt válasza etwg hozzászólására (#14188)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2013 |
|
Azontúl, hogy a modellvasút nagy szerelmese volt és szakavatott fotósa nem túl sokat tudok róla. 1 éves voltam, mikor meghalt... na jó ez nem indok! |
(#14190) etwg válasza poiuyt hozzászólására (#14189)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2013 |
|
Akkor nézz utánna, mert érdemes.
|
(#14193) TTomasz válasza poiuyt hozzászólására (#14174)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Szia ! Nem kell Flexiben gondolkodni, mert az nehezíti az egyenes építését. Veszel 1m-es sínszálat meg G1-es talpfarácsot ( persze kapható G2,3,4 stb. talpfarács is csak nem gazdaságos), abból a legolcsóbb ezt megépíteni ( toldó papucsokat se felejts el kérni hozzá ) . Azt az egy db R12-es ívet készen érdemes megvenni. |
(#14194) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#14175)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
ZIMO HLU: a Zimo saját DCC vonatbefolyásoló rendszere. Nagyon szellemes, de nem minden dekóder ismeri (Tran, Zimo), cserébe viszont odakinnt is drágának számít.
Lenz ABC fékezés: egy pofonegyszerű valami, a régi Siba karos jelzőkkel is lehet kezelni a cuccost. Másik neve: Aszimmetrikus DCC. Ehhez is olyan dekóderek kellenek, amik ezt ismerik, de itt azért nagyobb a választék (Tran, Lenz, Kühn, Zimo, de pl. a Lenznél a standard kivitel nem tudja, és a Kühnből is csak a 45-ös!).
Pár olvasni/hallgani való erről:
ABC fékező modul
Itt van alkalmazási példa hozzá
Itt meghallgathatod, hogyan működik |
(#14197) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#14173)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Kösönöm válaszodat, nem aggódom, csak érdeklődő vagyok.
ABC: a Lenz cég (ha jól tudom) kitalált a DCC vezérléshez egy "egyszerű" módszert a modellvasutasok számára, amivel egy "vörös" (remélem jól írom) jelző előtt megállítható a szerelvény. A terepasztalkészítő egy egyszerű diódás áramkör beépítésével aktiválhatja a megállási lehetőséget. Technikailag úgy néz ki, hogy a DCC jel egyik feléből elvesznek kb 2 V-ot. Ezt érzékeli a dekóder és a beállított paraméterek szerint leállítja a mozdonyt. Ez elég finom érzékelést követel a dekódertől (dccvillanyos tudna erről mesélni. Ami a felhasználónak egyszerű, az a dekóderkészítőknél nagy munkát, tapasztalatot, áramkörtechnikai ismereteket igényel). Ha kapcsolóval (relével) rövidrezárjuk az áramkört eltüntetjük a feszültség különbséget és minden megy tovább az eredeti felállás szerint. Fontos, hogy a dekóder a jobb oldali sínszálon kell, hogy érzékelje a feszültségesést, így oldják meg, hogy aki "hátulról" érkezik az ne álljon meg a jelzőnél.
A dekóderben beprogramozható a megállási távolság.
Tapasztalatok szerint nem mindegy, hogy mekkora sebességgel megy a mozdony. A beállított értékhez képest eltérések adódnak. A tesztelt dekóderek között a Lenz-nél a legkisebb a távolság különbség. Tudni kell még, hogy a Tran dekóderek időalapon fékeznek, nem távolság alapon.
A problémák úgy küszöbölhetők ki, hogy viszonylag egységes sebességgel járatjuk az adott részen a mozdonyokat. (automatikus vezérlésnél). Dióhéjban így néz ki ez a technológia. |
(#14199) jvnd válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14194)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Most látom kár volt írni, mert Istán már válaszolt. |
(#14200) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#14186)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
"...Való igaz, mozdonyban ne nagyon gyújtogassunk..."
Látszik, hogy nagyon fiatal vagy Anno a gőzös kifejezetten igényelte a gyújtogatást, anélkül el sem akart indulni az a fránya masina |
(#14201) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#14197)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Mindegyik dekóder idő alapon fékez, de csak egyedül a Lenz csinálta meg, hogy erre az esetre legyen benne egy spéci fékezés, ami mindig egy beállított idő alatt fékezi le a modellt, függetlenül adtól, hogy milyen a kezdősebesség.
A többi dekóder a CV4-be írt éretéket használja, a Tran is. Utóbbi azért nem tudja teljes Lenz redszert, mert a Zimo elfoglalja a memóriát (amúgy sem egy egyszerű szoftver van benne), így a Lenz-nek csak ennyi hely jut. A többi nem Lenz dekóder sem jobb ennél. |
(#14205) sunocske válasza kombi hozzászólására (#14200)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Sőt, a dízelmozdonyhoz hasonlóan forralja a vizet. Csak ez utóbbinál nem üzemszerű, míg a gőzösnél alapfeltétel |
(#14206) poiuyt válasza etwg hozzászólására (#14190)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Rendben, megígérem! |
(#14207) poiuyt válasza TTomasz hozzászólására (#14193)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Köszönöm, ez valóban jó ötlet és ahogy utána számoltam, tényleg a legköltséghatékonyabb! |
(#14213) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Sziasztok!
Nekiálltam egy V42-esnek. Jelenleg elég kezdetleges állapot jellemzi, de a lényeg már látszik. Az áramszedő ideiglenes, nincs rögzítve és nem ez lesz a végleges sem...csak kicsit dob rajta.
Részletes beszámoló és további képek hamarosan az oldalamon Bővebben: Link
Addig ízelítőnek két kép |
|
(#14218) GABA TT válasza lakasi hozzászólására (#14157)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2013 |
|
Öröm számomra, hogy az én álltam készített modell is érdemes volt bemutatásra ezen a kiállításon. Köszönöm a BTTB klubb résztvevőinek. |
(#14226) Frankye moderátori
válasza szergely001 hozzászólására (#14213)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2013 |
|
A dupla postot kivettem. |
(#14228) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#14218)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2013 |
|
Remélem, idővel egyre több modelled vehet részt ilyen kiállításon.
|
(#14229) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 21, 2013 |
|
Tisztelt Klubtársak és Modulozók,
A múlt hétvégi sikeres jelenlét után ismét kaptunk egy meghívást. A 424-es klub március 8-10 között Mátyásföldön tart kiállítást.
Ide is elmennénk kis csapatunkkal, de mindenképp számítanánk további klubtárs(ak) jelenlétére, segítségére.
Tervünk lenne, hogy a meglévő, ágyazatos "klubasztalt" összekössük a modulokkal, illetve hogy a meglévő modulok mellé továbbiakat rakjunk.
Kérem, hogy aki érez magában annyi elhivatottságot a hobbink iránt, hogy fel tud áldozni akár egy, vagy két, netán három napot a hétvégéjéből, akkor jelezze nekem mail-ben, hogy milyen formában tud részt venni az eseményen.
Sok látogató lesz, sokaknak kell elmesélni eleve a TT méret jelenét és mindemellett elég sokat kell beszélni a modulokról és azok kivitelezéséről. De akár csak simán vezérlői státust is be lehet tölteni, ha valaki nem szeret beszélni.
Nagyon számítunk a segítségre.
Köszönöm a figyelmet Peti és Dénes nevében is!
G. |
(#14239) szergely001 válasza Frankye hozzászólására (#14226)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2013 |
|
Köszi szépen! |
(#14264) Mk48 2024 válasza masTTertape hozzászólására (#14229)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Amenyiben nem lesz jelenésem másuTT, mert addigra lerendeződik, akkor egy vasárnapot bevállalok. |
(#14267) tt73 válasza hoTTo hozzászólására (#14231)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
No, akkor megnézzük. Elcipelem a családot.
Tavaly volt házösszeépítő szakkör, azt szerették. |
(#14273) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#14229)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Attól függ, hogy a bolgár barátom jön-e azon a hétvégén.
Ha nem jön, akkor nagy valószínűséggel péntek 10-15 között tudok menni.
Ha jön, akkor viszont csak látogatóként szombaton, de a sráccal együtt és biztos hogy lesz ezer kérdése |
(#14277) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Sziasztok!Hétvégére egy két szösszenet tőlem
Talán a múlt hónapban kérdezte valaki, hogy EW2 csúcssíneinek hány mm az átállása . Valamivel kevesebb mint 3mm, de ép most szerelem 6db 2-es típusú váltó alá a Tillig állítóművét. EW2-höz 5mm re kell állítani az állítási hosszt, Flex IBW2-höz meg 6mm-re. Különben nem jön létre szoros zárás a tősínnél és a felvágás/siklás könnyen előfordul. A flex IBW-nél a vékonyabb huzal nem jó csak a vastagabb ( amit hozzá adnak a 86110 állítóműhöz. 86112 -nél ilyen dilemma már nincs, csak egy huzalt adnak hozzá
Az állítóművek alapból 8mm-re vannak be állítva és nem 6mm-re, mint a rajz mutatja. Az már sok(8mm); a túlfutás miatt visszanyílik a csúcssín és felesleges feszültségek is keletkeznének.
|
(#14278) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#14229)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
A végén én már nem is kellek |
(#14279) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Egy kis érdekesség, ha valakit érintene, hamarosan a honlapomon is fennt lesz.
DCC dekóder is van a világítás panelen, jó minden 2 tengelyes porosz kocsiba. |
|
(#14280) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#13711)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Építettem egy IBW2-t Flexből a szűkebb íve R353, tehát szűk ívről sehol sem beszélhetünk, még a 2011 és 12-es új modelleknél sem. Tillig BR01 mégis kisiklott rajta. Felakadt a szemem a hiba nálam van az biztos! mivel barnított sínnel dolgozom a fatalpfarácson kicsit össze folynak már az elemek a színe miatt és nem vettem észre a szerszámoktól rumlis épülő asztalon, hogy bizony a két vezetősínt (barna műanyag ) nem toltam még be a helyére. Mihelyst helyére kerültek megszűnt a problémám A cikkedből eszembe jutott az a mondat hogy : Vasútmodellnél ennek kicsit kevesebb a jelentősége...............
És igen : a forgózsámolyos és merev alvázú dízeleknek ez az alkatrész nem kell . Ők vezetősín nélkül gond nélkül átmennek ezeken a váltókon! Vagyis minden mozdonyt elő ami csak van és próbálni. pl a Piko Taurus vagy a Tillig BR218 nem jó próba mozdonynak ezek még talán sín nélkül is körbe mennek bárhol BR01 szoknyás vagonokkal egy ideális próba szerelvény ( de úgy hogy a szoknyásokon a forgóvázon fent vannak a laprugók ). A BR 23 papírjára végre ráírta a Tillig min. R310! ezt hiányoltam a BR01-ről.
|
(#14281) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#14280)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Idézet: „A BR 23 papírjára végre ráírta a Tillig min. R310! ezt hiányoltam a BR01-ről. ”
Mert a BR01 mozdonyrész nyaklik alul, és simán befordul a régi 286mm sugarú Zeuke/BTTB íveken is. |
(#14282) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14279)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Szia! Az áramszedést hogy oldotad meg ? Tengelyről?
Ha emlékszel még a a 2t REKO kocsijaim KKK és az áramszedés kerékkarimáról ................, és itt még a DCC is bejön ami nem szereti ha kisiklik vagy akadozik az áramfelvét .
Ezért kérdem.... |
(#14283) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14281)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Na országos fórum vitát nem szeretnék indítani de a legújabb ÖILtender BR01 ep.III. cikkszámát most nem tudom fejből . Tillig R300 (flexiből) modellsínen csak sebesség korlátozással megy el ! kb 6-8V-nál (mit tudom én mekkora modellsebesség az ) már a nagy csatolt kerekei fel-fel akarnak mászni a sínszál tetejére , mert nem bírják az ívet ! nincs difi benne (mint hogy a többi mozdonyban sem ) Lehet hogy Bttb gömbölyű felületű sínen beveszi utazósebességen az ívet de Tillig modellsínen nem. Az R300-as íven a Roco BR18as a Tillig BR 52 és a BR 01 bizony visított! A Roco BR18 nem siklott ki, de úgy ugrált mint egy kenguru , ugyan az miatt mint a Tillig BR01! A BR23-ast nem tudom kipróbálni már nincs már R300-as ívem |
(#14284) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#14277)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Köszönöm!
Igazából "Térköz" Gyuriéhoz hasonló teljesen mechanikus váltóállításon töröm a buksimat de úgy, hogy az egész rendszer "padló alatti" legyen, a "kézi állítóművel" a modul oldalán. |
(#14286) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#14282)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Két előnye van a régi porosz "Durchgangswagen-eknek":
- kicsiségükhöz képest van bennük némi súly,
- a rövid tengelytáv miatt sokkal stabilabbak a sínen, nem billegnek olyan nagyon.
|
|
(#14288) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#14283)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Ich bien sorry!
Nekem a régi, még átdolgozás előtti BE01-esem van, a III. korszakos szenes, a 01 114-es.
Lehet, hogy az újakon már nem olyan lötyögősek oldalirányba a csatolt kerekek? De volt nálam már új kiadású is, az simán húzott 4 modwagent a pályán. |
|
(#14290) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#14285)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Oké, várom! Sört szereted? |
(#14293) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#14284)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
2010 szeptember 4-én AKTT modul találkozásán volt egy pofon egyszerű EW2 mechanikus váltóállítás. Egy rúd az asztal alatt, megy egyik végén egy fogantyúval( pl kapupánt feje) az asztal oldalán kiált. A váltó alatt derékszögben fölfelé egy huzal rögzítve , ő a konkrét vezérlő. Kicsit arrébb az asztal aljára egy kapcsoló rögzítve ( pl olyan amit Térköz is használ) és kapcsoló billenő feje meg szintén a rúdhoz rögzítve. Ő felel a polaritásért és a végállás rögzítésért. A rudat pl. egy derékszögben meghajlított lapos vassal (minden barkácsboltban kapni kb. aranyszínű 4 vagy 6 luk fúrva rajta) tudod az asztal aljára rögzíteni. Az egyik lukat a rúd vastagságára kifúrod . (2db kell egy rúdhoz) és kész vagy.
Kihúz -betol az állítás .
|
(#14295) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14288)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Na az enyém egy teljesem másik "fekete gépmadár"
Tillig 02001 az új konstrukció. Ennél nem lehet a szerkocsit lekapcsolni és a két egység közötti kapcsolat kurz kinematikás. A BR01 ről és a BR23 ról lentebb vannak képek. Érdekeség hogy ez a Wagner terelős BR23 már nem is kapható , pedig később került gyártásba míg a BR01.5 Öil ami mai napig megvehető.
képek a gépekről MasTTertape oldaláról: Bővebben: Bővebben: Link
Innen jött velem a 02001 , a BR23-asra a nyálat lehetet itt még csak csurgatni |
(#14297) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#14295)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Amit az előző hozzászólásom képén látsz, az nem a sajátom, az még nem kameraképes, sajnos. Az az egyik, már újabb konstrukciós Tillig 01-es, pont olyan a szerkezete, amit leírtál. (Csak ennek nem olajos a szerkocsija.) |
(#14298) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14297)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Értem! A Tillig 02010-ese járhatott nálad |
(#14299) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Köszi Mindenkinek a segítséget!
A feszültségszabályzóra ekkora hűtőbordát szántam.
/persze a másik -sima- oldalára csavaroznám.
Szerintetek elég nagy lesz?
Köszi!
|
|
(#14301) etwg válasza RoninTT hozzászólására (#14299)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
PWM-re akár 20-30 A-re is.
Lineáris áramkörre kb 5-6 A-ig.
|
(#14303) RoninTT válasza etwg hozzászólására (#14301)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Erre kell:
|
|
(#14305) etwg válasza RoninTT hozzászólására (#14303)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Az attol függ, hogy mekkora energiát kell elföznöd.
Pl. Bemenet 20 V, kimenet 12 V ilyen esetben 8x3A=24W -t fogsz eltüzelni - erre elégnek néz ki. (Nem ismerem a hütö jellemzöit. Viszont, ha átmész a hobbielektronik.hu-ra, ott van egy sereg példa a hütö számolására).
Valoszinü azonban, hogy egyszerübb lesz megépiteni a szerkezetet, és egy jol szellözö térben függöleges bordákkal beszerelve meglátod, hogy mennyire melegszik. Ha még egy ora mulva is rá tudod tenni a kezed, akkor minden rendben van. |
(#14312) jvnd válasza RoninTT hozzászólására (#14303)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Szia. (nem kell megfogadni csak tanács) A 4A-es híd helyett én 10-12A-est raknék be ehhez a tervezett kimeneti áramhoz (árban nincs nagy különbség), valamint azt is hűtőbordára érdemes felszerelni. |
(#14313) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Urak,
A mátyásföldi kiállításra szép számban jelentkeztek klubtársak. Olyan nincs, hogy valaki "nem kell". Minden adatközlő, hozzáértő sokat segít egy ilyen kiállításon. Ha mást nem, annyit biztosan, hogy lehet egy kicsit játszani az asztalon. Azért négy vonatot vezetni három független pályán, két vezérlővel, igazán kihívás.
Jóska, itt írtál egy privát üzenetet, de ha kérhetem - és a többiektől is - inkább a mail címemre küldjétek a kérdéseket és a részvételi szándékot, mert ott könnyebben átlátok mindent.
Az nem baj, ha sokan vagyunk (legalább időközben a többiek el tudnak menni kajálni, wc-re, bandázni).
Ha valakinek van különleges modellje, vagy épülete, tereptárgya, azt mind kihozhatja. Szerintem a nőnapi beidegződések miatt a péntek nem lesz annyira ütős, de a hétvége mindenképp.
Jó buli lesz. |
(#14315) masTTertape válasza TTomasz hozzászólására (#14295)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Nekem van egy gondolatom erről a kerék-ívsugár-mozdonyhossz témáról. TT-ben soha nem hallunk szabványosított kerékprofilról, ami akár a NEM szabványtól eltérő is lehet. Lásd írás OFF méretről
Tehát ha csak a Tillignél maradunk, akkor ugye folynak a modellfejlesztések, készülnek a módosított futóművek, kijönnek az ilyen-olyan futási tulajdonságú mozdonyok, de soha nem hallani az alkalmazott kerekek szabványairól, előírásairól. Amennyire én tudom - a nagyvasútnál főleg ez határozza meg a sínen maradást -, a futófelület kúpossága, a karima átmeneti rádiusza, maga a karima mérete, mind a futásjóság alapfeltétele. Nyilván modellben a tömeget, ergo az adhéziót nem lehet leképezni, ezért kell mindenféle más megoldáshoz folyamodni.
Lehet, hogy a gyártó által használt kerekek nem alkalmazkodnak szabványhoz, csupán a karima mérete a meghatározó, hogy sínen maradjon a modell.
Ami pedig a pályaépítést illeti: szerintem sokat segítene az ügyön, ha bevált gyakorlat lenne az ívek túlemelése... |
(#14316) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Nos a Tillig elismerte, hogy az új fejlesztésű 02500 és 02501-es cikkszámú V200-as mozdonyoknak rosszul sikerült a kuplungfoglalata.
LINK NÉMETÜL
Ez hasonló problémát jelentett, mint az ominózus Nohab forgóváz törések, de itt maga a konstrukció volt rossz és könnyen kijárt a kuplung a helyéről. Ezáltal, ha pár kocsit mögé akasztottunk, akkor egyszerűen kiszakadt a helyéről. Vásárlói panaszok nyomán ezt a problémát orvosolták a szerszám módosításával.
Akinek van (lesz) ilyen modellje, számítson erre a problémára, illetve ha már megvásárolta, akkor garanciálisan cserélhető az alkatrész. |
(#14317) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
SziaszTTok!
Előrelépés raklapok ügyében.
Első próbálkozás...Lehet valami filctollal még az éleket át kellene húzni,de nem tudom a fóliáshoz milyen szín passzolna.
A fa raklapok csiszolás után,festésre várnak.Köszönet érte az alkotónak!!!
Üdv:Miki |
(#14318) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Én barom a képeket meg lehagytam...
|
|
(#14319) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#14316)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Én még ki se próbáltam a Nohabomat vagonokkal...
No holnap mögé akasztok ezt-azt...
Üdv:Miki |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 21:09:14 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|