|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#14555) TTomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 27, 2013 |
|
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A felső állomás egy, egyvágányos mellékvonal, kis rakodóval és fűtőházzal. Innen csatlakozik még a kőzúzóhoz egy vágány.
Szóval, szeretnék fényjelzőket elhelyezni. A helyes típusokat és helyüket szeretném megtudni a képek alapján.
Üdv: TTomi |
|
(#14560) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14550)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Rákerestem konkrétan a szabványra, a száma alapján. Mindössze egy 2011-es jegyzéket dobott föl, ami a hatályos MÁV szabványokat, honosított UIC döntvényeket és azok számát sorolja (254 oldal).
Egyébként mi van akkor, ha én kimegyek egy ilyen sorompóhoz, lemérem minden méretét (majd felkerekítem mondjuk 10 mm-re) és készítek róla egy halom CAD rajzot? Ha a gyártó ügyes volt, akkor a rajzok a szabvánnyal jó eséllyel egyeznek... |
(#14561) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Sziasztok!
A Tams Lokdecoder MM/DCC LD-G-31, és a Lenz 10231-01 Lokdecoder jó a mi méretünkben?
Van valakinek tapasztalata róla?
Köszönöm! |
(#14562) hoTTo válasza RoninTT hozzászólására (#14561)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
A Lenz Standard dekódere, a 10231-01 jó TT-hez, feltéve hogy a mozdony NEM652-es dekódert kíván. Pl a Piko Taurus, Hercules ilyen. Ez a dekóder nem tudja az ABC fékezést, ezt jó ha tudod. A Tams-ról nem tudok nyilatkozni. |
(#14563) V43-1182 válasza TTomi hozzászólására (#14555)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Lehetőségek tárháza: mit akarsz?
Milyen a csatlakozó állomásköz térközi, állomásközi?
Biztosított állomás? Nem biztosított? Ezek fogják behatározni. Ha konkrétan tudod akkor írom az alapján, de így csak kb. összeszedem.
Akkor a fűtőházi oldal- a kezdőpont felől- kell egy háromoptikás (+ esetleg hívó), sárga-vörös-sárga, a vonal felől. A zöld nem kell lévén nincs hová kijárni, ergo nem kell rá előjelzés. Ennek előjelzője kétoptikás zöld-sárga, vagy ha térközi a rendszer akkor a térközjelző játszik)
Az állomáson egyéni kijáratok esetén kicsit furcsa az elrendezés, mert az átmenő vágány (de mivel fejállomás nincs átmenő) a rakodóba csatlakozik - ilyen biztosan nincs a valóságban- az a kérdés milyen az állomásközi közlekedés? (térközi, vagy állomásközi), mert ennek függvénye a kijárat. Ha önműködő térköz lesz akkor a 4 optikás játszik az 1-2 vg, a fejtőtől 3vg csak 3 optikás).Ha nem akkor az 1-2 vágányokon csak háromoptikás (s-v-z) kell mert akkor a következő állomás előjelzőjére nem adsz előjelzést -ott lesz külön előjelző+bejárati- a rakodóról meg kettőoptikás ( v-z ,itt nem kell adni kitérő irányú alsó sárga 40 jelzést). A fűtőház felől biztos kell egy fedezőjelzőként funkcionáló tolatásjelző (kék-fehér és árbócos), valamint a rakodó felől is.
Bár azt kellene összehozni, hogy a 3 vágányt belekötöd a kihúzó felé, mert jelenleg ez az átmenőd, és így nem hiteles az állomás vágányhálózata.
A "light" változat ez egy nem biztosított állomás, kijárati jelzők nem kellenek, a bejárat egy kétoptikás z-v, és egy előjelző s-z. |
(#14564) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#14561)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Hali!
Mekkora TT mozdonyba?
Ezek csak azokba férnek bele, amikben a mi szokásainkkal ellentétben NEM652 aljzat van. Egy V36-ba, vagy egy BR81-be nem fog elférni egyik sem.
Amúgy a Lenz az egy nagyon jó dekóder, a Tams-ról már nem ilyen a véleményem, az sokkal kevésbé használható tisztességes üzemhez. |
(#14565) Lezlinilzen válasza V43-1182 hozzászólására (#14563)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
...vagy amikor a kevesebb a több : egyszerű "mezítlábas" nem biztosított állomások, állomástávolsági közlekedéssel. ( Esetleg alakjelzőkkel, ami profin kivitelezve nagyon szép lenne.) |
(#14566) kombi válasza TTomi hozzászólására (#14555)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Szívem szerint én egyáltalán nem raknék ide fényjelzőt, mert szvsz nem illik ide. A gőzös vontatási telep megléte miatt (ez többé-kevésbé meghatározza a korszakot is) erre az állomásra inkább alakjelzők illenének.
A másik gondom, hogy a valóságban egy ekkor állomás nagyságra nem indokolná komoly --és drága -- biztosítóberendezés telepítését.
Tehát itt az egyedi kijárati jelzők, valamint az iparvágányt és a fűtőházi kijáratot fedező tolatásjelzők is gond nélkül elhagyhatók.
Ugyanakkor mindenképpen érdemes lenne felrakni a vonal felől egy egykarú bejárati jelzőt és annak az előjelzőjét.
Ami esetleg még jöhetne, az egy sorompó a kihúzóvágányra --de csak arra -- , úgy hogy az iparvágányt már csak egy andráskereszt - és jelzőőr fedezné. |
(#14567) sunocske válasza kombi hozzászólására (#14566)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Esetleg egy közös kijárati jelző a nyílt vonal felé, az utolsó kijárati váltó után. |
(#14568) csíkosháTTú válasza TTomi hozzászólására (#14555)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Ide szerintem kell
- bejárati alakjelző az állomás elé
- egy tolatásjelző a fűtőház kijárati vágányához.
Slussz. Fényjelzőket nem tennék ide, habár Kispest többé-kevésbé ilyen állomás, és itt fényjelzők vannak a bejáraton, konkrétan 3 fény + hívó. |
(#14569) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14568)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Tolatásjelző sem kell. Nem lenne élethű alakjelzős állomáson egy fény tolatásjelző.
Terelési lehetőség hiányában kisiklasztósarut, vágányzáró sorompót, ezek hiányában baktert szoktak alkalmazni. Egy helyes kis őrhely egy szétcsúszott bakterral gyönyörű lenne. |
(#14570) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Segítséget kérnék Tőletek:
Hogyan lehetett ennek a bekötése. Hova volt bekötve a magasfeszültségű hálózat, melyikek lehettek a "kimenetek"?
A kereten álló barna színű porcelánoknak mi volt a szerepe? ( túlfesz-levezetők?)
Előre is köszönöm! |
|
(#14571) PAJERDT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
SegíTTség!
Sziasztok!
Ma kaptam Angliából egy egyébként hibátlan
Karwendel-Express szettet! (Fél áron)
Minden megvan hozzá...
Itt nézegetem, erre látom, hogy a postakocsi egyik
forgózsámolya feletti öntvénye össze-vissza repedt!
Valami anyaghiba lehet!
Szerintetek ilyet lehet még venni?
Volt már valakinek ilyen gondja?
Elöre is köszi!
Üdv.
|
|
(#14572) BR95 válasza PAJERDT hozzászólására (#14571)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Üdv!
Ottóéknál biztos van készleten. |
(#14573) hoTTo válasza PAJERDT hozzászólására (#14571)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Ez sajnos a szokásos jelenség ezeknél a kocsiknál.
Nálunk van belőle. vasuTTmodell |
(#14574) hoTTo válasza BR95 hozzászólására (#14572)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Pont ezt mondom |
(#14575) PAJERDT válasza BR95 hozzászólására (#14572)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Köszi! |
(#14576) PAJERDT válasza hoTTo hozzászólására (#14573)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Köszi már rendelem is!
Szegecs is van melléje?
Vagy csavaroznátok? |
(#14577) PAJERDT válasza hoTTo hozzászólására (#14573)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Bocsi, de honnan tudom, hogy első vagy hátsó kell?
A posta kocsi azon része mely tetején nincs kilátó...
|
(#14578) Gashpy válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14570)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Néhány kép a netről talán segít:
Vác
Máshol
Még egy
És még egy
Aztán ezeket mennyire tudod használni...
Úgy vélem, a falon lévők álltak ellen a húzásnak, és onnan ment le egy kábel a kereten lévőre, ahonnan aztán bevezették a delejt a házba.
De én kohász vagyok, nem villanyász |
(#14579) hoTTo válasza PAJERDT hozzászólására (#14577)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
A fekete öntvényen ami eltört hány "dudor" van? Nézd meg a képeket, van 1 és 2 dudoros, a dudor nincs festve. Ez azért van így, hogy "3 lábon" álljon a kocsi, így fekszik fel billegés nélkül a kocsiszekrény. Magánvéleményem, hogy ha a kocsi egyik végén széttört az öntvény, a másik is el fog, sajnos - bár azt lehet már cserélték. Nézd meg nagyítóval a többi kocsin is az öntvényeket! |
(#14580) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14569)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Azért nem hiTTem volna, hogy egy kocavasutasnak kell emlékeztetnie arra egy vezért, hogy tolatásjelző alakjelző formájában is létzeTT ám! |
(#14581) PAJERDT válasza hoTTo hozzászólására (#14579)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Rendben! Köszönöm a gyors segítséget!
Este megnézek mindent, azt annak megfelelően
rendelek!
Amúgy is kell még más is! Köszi, még egyszer!
|
(#14582) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#14571)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Mint tanult barátom hoTTo írta, van náluk, és valóban tipusbaj volt! Az újabb Tillig eilzugwageneken már nem jellemző. Én szívem szerint cserélném az összes kocsin, és valóban úgy van, ahhogy Ottó írta, az egyik végén kettő, a másikon egy "dudorra" fekszik fel a forgóváz. |
(#14583) PAJERDT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14582)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Neked is, köszi! Szegecselnéd vagy csavaroznád? |
(#14584) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14580)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Ez így van, és nagyon szép is az alak tolatásjelző. Ám egy ilyen csekély forgalmú állomásra nem valószínű, hogy tennének tolatásjelzőt. |
(#14585) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#14583)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Mit kell azon szegecselni, vagy csavarozni? |
(#14586) hoTTo válasza PAJERDT hozzászólására (#14583)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Az a szegecs nem csak a belső világítás áram felvitelét szolgálja? Most nincs ilyen kocsi nálunk, nem tudok ránézni... |
(#14587) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14570)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Napközben sajnos nem tudok bekapcsolodni, mert a forum motorja nem igen támogatja a W7-es PC-ket. (Nekem meg tegnapelött át kellett állnom. Mindent látok, csak válaszolni nem hagy.... )
Szoval a barna szigetelökre ment a vonalvezeték (az oszlopról). Innen egy sodronnyal lett átkötve a trafok fehér szigetelöire.
A kimenet többnyire földben ment,, vagy a másik oldalon hasonló modon hagyta el a trafoházat. |
(#14588) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#14587)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Köszönöm szépen.
Még egy kérdés : hogyan hogy 3 ilyen bemenet van?
|
(#14589) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14588)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Nem tudom pontosan az adott esetben, de valoszinü, hogy több trafo van a házban, vagy több irányból volt a betáplálás. Egy-egy trafonak 3 bemenete van.
Néha volt (fontosabb helyen) tartaléktrafo is, vagy csak elökészités, hogy azt baj esetén aránylag gyorsan be lehessen épiteni. Ilyenkor a vezetékezés megvolt, de maga a trafo nem volt ott.
Még talán annyit, hogy egy ilyen trafoházhoz nem /majdnem/ vizszintesen mentek a huzalok az oszlopról, hanem a magas oszlop közvetlenül a ház mellett állt, és onnan mentek le a drotok a függöleges szigetelökre. |
(#14590) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14570)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Most, hogy kinagyitottam a képet látni vélek ott még valamilyen falitartókat is. Ilyen esetben oda szokták kifesziteni a vizszintes drotot még egy vizszintes szigetelövel. (kb. ugyanolyan nagy mint a barna).
A szigetelö másik végéröl ment az élö vezeték az oszlopra, és egy ives leágazás a barna állo szigetelökre.
Erre azért van szükség, mert a vizszintes vezeték feszül, de egyben ki van téve a szél stb. hatásának, azaz mozog. Az elágazás ezt hivatott kompenzálni, és egy fix pontra kerül a nagyfeszültség (az állo barna szigetelök felsö végére). Onnan meg be a trafoházba.
Belül lehet, hogy kapcsolok is voltak, mert a trafo maga lent volt a nagy szürke ajtok mögött (innen gondolom, hogy csak kettö).
Az oldalakon levö felsö ajtok meg a vas I profillal a kapcsolok beépitését segitették. |
(#14591) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14584)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Nagy Jó Uram!
Teljesen igaza van, illetve lenne!
Csakhogy a modellvasúti üzemben még az ilyen kisforgalmú állomásokon is jóval sűrűbb a vonatforgalom, mint a nagyvasúton. Méreteket kicsinyítünk, torzítunk, mindenben kisebbek vagyunk, csak egy valamiben növeljük meg alaposan a valóságot, ez pedig a vonatforgalom sűrűsége!
Amúgy, egy kicsit anakronisztikus a képen az állomás, mert:
Ad 1: a BR56.20 a relatíve nagy tengely nyomása miatt eleve fővonali gép volt (ez a kisebb baj)
Ad 2: kétállású fűtőház ide? Ha kell is, akkor max. egy egyállásost tudnék elképzelni. De, ha igaza van a kollégának - és valljuk be egy elképzelt modellvasúti üzemben erre egy perc alaTT tud magyarázatot adni - akkor egy ekkora fűtőházi telepről kiálló gépet egy tolatásjelzővel "kezelni" kellene. |
(#14593) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#14553)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Tényleg nem azért, hogy a szőrszálat hasogassam, de gondolom a szabványok leírásai is megjelennek valamilyen formában "hivatalosan", mit például a törvények és módosításaik a "Magyar Közlönyben".
Szerintem ha bárka a papír alapú Közlönyt szkennelve vagy bárhogy, a netre kiteszi, az ugyanúgy megsért egy halom jogszabályt. De ha van itt jogi tudor, akkor talán tőle kellene megkérdezni, ez az én véleményem, nekem így tűnik logikusnak. |
(#14595) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14591)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Ez is igaz. Ám sok állomást említhetnék, ahol - elvileg - a döglött kutya sem akadályozna meg abban, hogy a közlekedő vonat elé kimehessek a fűtőházból. Sem egy terelőváltó, sem saru, sorompó, tolatásjelző, de még a bakter is csak akkor jönne ki a helyéről, ha már hallaná az eseményt az ajtaja előtt. Mondom elvileg, de gyakorlatilag is megtörténhet, csak emberi hiba kell hozzá. Ilyen pl. Zalaegerszeg.
Elég nagy fűtőháza, viszonylag nagy állomási forgalma van csoport kijárati jelzőkkel, helyszíni állítású váltókkal, gyalogbakterokkal.
Véleményem csak arra irányult, hogy sokkal élethűbbé lehet tenni egy asztalt, ha nem akarunk ráerőltetni mindent, amit szeretnék látni rajta ( jelzők, sorompók, fűtőház).
Én magam is beleestem ebbe a hibába a kezdeteknél, iszom is most a levét, de nem tenném még egyszer.
|
(#14596) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#14590)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Igen, a vízszintes feszítőket már én is kiszúrtam,sajnos a környezetében mindent letaroltak, egy árva oszlop sem maradt tanúnak.
Hogy a trafók hol lehettek, azt sem tudtam kinyomozni, a leágazások feliratai tisztán olvashatók belül a falakon, ( DISZELI leágazás, DISZEL I., DISZEL II. stb.)
Lényegében nekem elég annyi, hogy a barna szigetelőkön pihentek a vezetékek, onnan kötötték őket a fehér bevezető porcelánokhoz, a feszítőkön meg a tartósodrony volt.
Csak mert nem akarok hülyeséget modellezni.
Köszönöm a segítséget, szép estét, jó éjszakát kívánok mindnyájatoknak!
|
(#14597) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14596)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
A trafok egyöntetüen a földszinten a dupla szürke ajtók mögött voltak (sineken tolták be). |
(#14599) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14596)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Holnap megnézem Neked a helyi (volt)húsüzem trafóházi bekötését. Meg csinálok pár képet is, ha már oda megyek. Gondolom még nem kötötték le a hálózatról, bár ki tudja... |
(#14600) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14595)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Mi bajod Zalaegerszeggel???He?He?
Vigyázz magadra!
Üdv:Vidéki Paraszt |
(#14603) GcarTT válasza kaTTonai hozzászólására (#14600)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Zalaegerszegi fűtőház (is)-ha már szóba kerülTT:
Katt
Üdv:G' |
(#14604) TTomi válasza V43-1182 hozzászólására (#14563)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2013 |
|
Értem én, na de mitől forog a villanymotor?
Mindenkinek, aki hozzászólt a témához!
Amint látható a vágányzatból és a kérdésemből, semmi fogalmam sincs a vasútról. Most sokan gondoljátok hogy akkor miért nem kértem már az elején tanácsot? Nem tudom. Talán azért, mert ez egy meglévő anyagból, egy 30 éves álom valóra váltása. Igen, a hév is magával ragadt amikor neki fogtam. Igaz a 30 év alatt lett volna alkalmam tanulmányozni a dolgokat de nem így alakult a helyzet.
Szóval. Tervem szerint, egy térközbiztosított fővonalból kiágazó vonal, ez a pálya.
Saját elképzelésem szerint, egy "hívójelzős bejárati" jelzőt gondoltam, mivel tolatást, kisebb teherkocsi rendezést is gondoltam. ( " "-helyes megnevezés ) 1.- 2. vágányra 4 optikás jelzőt, a 3. vágányra tolatás jelző, plusz a fűtőházhoz is. Mondom,ez az én laikus elképzelésem volt. Nem tudom miért, de nagyon vonzott a fényjelző. Ahogy most felvetettétek a karos jelzőt, egyre jobban tetszik a dolog. Azt hiszem még egy párszor átolvasom az összes hozzászólást. Egyébként ez az asztal egy tanuló asztal, mielőtt nekifognék a nagy "Műnek"!
Köszönöm mindenki hozzászólását és ha még nem lett túl tárgyalva a dolog, akkor szívesen veszem a továbbiakban is. |
(#14606) PAJERDT válasza hoTTo hozzászólására (#14586)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
OK: Azért köszi, majd megoldom! Megyek rendelni! |
(#14607) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Jó reggelt Uraim!
A belvilága ilyen, arról nem készítettem sok képet, a modellezés szempontjából lényegtelen volt.
|
|
(#14608) Lezlinilzen válasza TTomi hozzászólására (#14604)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Mindenkit más vonz.
Engem az elhagyatott pályák, a gazos mellékvonalak...
Másokat az ICE, a Taurus, dupla vágány felsővezetékkel...
Az meg a harmadik kérdés, hogy mi az, amit a legélethűbben lehet modellezni a rendelkezésre álló lehetőségekkel. ( Bár ez sem szempont mindenkinél.)
A véleményem továbbra is az, hogy azt tegyünk egy asztalra, ami oda illik, amit az "oda illés" keretei között még elbír. És ne azt, amit mi akarunk.
A képeket látva az asztalod hangulatosan alakul, kár lenne elrontani egy fővonali berendezéssel. Egy Battka-féle "oldalba pisált" bakterház biciklis bakterral megtartaná ezt a hangulatot. |
(#14609) csíkosháTTú válasza TTomi hozzászólására (#14604)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Hali!
Én az állomás kijárati jelzőit nem telepíteném, mert zsúfolt lesz, ebben lezlinilzen kollégának igaza van. Tolatásjelzőből is elég lenne egy, a fűtőház közös kijáratához. |
(#14610) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14607)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Küldtem pár képet mailben. Ez ugyan nem akkora, de a lényeg ugyan az. |
|
(#14612) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Néhány nap, és a szivattyúház is készen lesz. Most így néz ki: |
|
(#14613) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14612)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
...az utolsó kép helyett : |
|
(#14614) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
....hogy egy ilyen szépség miért nem teTTszik Lezlinilzennek?
Itt |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 9:37:51 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|