Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       27/67    
(#14775) etwg válasza sunocske hozzászólására (#14774) Válasz Márc 7, 2013
(#14776) BaTTka hozzászólása Válasz Márc 8, 2013
Nálam ez készül éppen. Félve mondom, hogy lassan én is nekiállok az alagút portáljaimnak

3.3.jpg

3.4.jpg

3.7.jpg
 
(#14777) BaTTka hozzászólása Válasz Márc 8, 2013
Őket meg most fejeztem be.

2.2.jpg

2.4.jpg
 
(#14778) reszelozsir válasza BaTTka hozzászólására (#14776) Válasz Márc 8, 2013
És ráadásul a léc nálad sokkal magasabban van
(#14781) sunocske válasza BaTTka hozzászólására (#14776) Válasz Márc 8, 2013
Megszerkesszem neked? Utána csak ki kell vágni
(#14782) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#14777) Válasz Márc 8, 2013
Azért sem dicsérem meg!
(#14783) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#14782) Válasz Márc 8, 2013
Ne is Én sem ajnározom a váltóidat
(#14784) BaTTka válasza sunocske hozzászólására (#14781) Válasz Márc 8, 2013
Asszem a szerkesztés talán menni fog Csak a faragás...na azzal lehetnek gondok
(#14789) BaTTka hozzászólása Válasz Márc 8, 2013
Készülget Fehérvár is

3.1.jpg

3.4.jpg

3.5.jpg
 
(#14804) sunocske válasza BaTTka hozzászólására (#14784) Válasz Márc 8, 2013
És én ezt most el is higgyem?
(#14806) BaTTka válasza sunocske hozzászólására (#14804) Válasz Márc 8, 2013
Nem kötelező Tudom, "bizonyíték kell nem ígéret"
(#14807) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 8, 2013
No, tisztelt topictársak, beérett egy újabb project!

Szerkezetkész lett egy 22,5 fokos H0f váltó! Teljesen Z-sín kompatibilis, polarizált. A pontosságot, és a kidolgozottságot természetesen ennél a tökmagnál sem adtam alább, a legnagyobb eltérés +0,13mm.

Erről a helyről csókoltatom egyébként a BUSCH céget!

Egy H0f-ben modellező kolléga jóvoltából hozzám került egy csille, és egy bányász személykocsi. A váltót szépen elkészítem, a csillével próbáltam, tökéletesen műxik, a szívdarabon úgy megy át az az apró kerekű jószág, hogy meg sem döccen. Örö, bodottá!

Azután ráteszem a személykocsit, és megakad a vezetősínben! A két kocsi nyomtávja nem egyezik!!! Egy cégen, egy méretarányon, egy készleten belül!!! BakkeR! Szépen a vezetősínekkel kellett játszadoznom, hogy a csille még ne akadjon fel a szívdarabban, de a személykocsi át tudjon menni a vezetősínen. De sikerült!

2013-03-08_2...jpg

2013-03-08_2...jpg

2013-03-08_2...jpg
 
(#14808) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#14807) Válasz Márc 8, 2013
Még néhány kép

2013-03-08_2...jpg

2013-03-08_2...jpg

h0f_22,5.jpg
 
(#14809) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#14807) Válasz Márc 9, 2013
"Azért sem dicsérem meg!"
(#14810) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#14808) Válasz Márc 9, 2013
Nagyon szép.Milyen sinekböl csináltad? Még egy dolog ami a Busch vonatokhoz fontos : A talpfába bele kell kombinálni némi vasanyagot mert különben elvész a vonoerö
Én apro konzervdoboz pléheket ragasztgattam a talpfákra. A normális sineknél meg 3 vékony vasdrot "fekszik" a sinek között.
(#14813) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#14809) Válasz Márc 9, 2013
"Ne is..."
(#14814) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#14810) Válasz Márc 9, 2013
Köszönöm! PECO CODE 60-ból készült, 1mm-es egyoldalas nyákra forrasztottam. A vaslemezt majd az új gazdája megoldja, erre nem szólt a megbízatásom!
(#14815) vasasgabri válasza Váltógyártó hozzászólására (#14808) Válasz Márc 9, 2013
Gratulálok!
Szép lett, az érme az árát tükrözi?
(#14816) Váltógyártó válasza vasasgabri hozzászólására (#14815) Válasz Márc 9, 2013
Álmodj királylááááány...!
(#14817) Tapti hozzászólása Válasz Márc 9, 2013
Igaz, még kezdő vagyok a témában, de készítettem néhány fát és egy magaslest abból amit itthon találtam. Ezt behelyeztem a kép kedvéért egy mini diorámába, N-s méretben.


IMG_2213.JPG
 
(#14819) Tapti hozzászólása Válasz Márc 9, 2013
Nem unatkoztam, lévén hogy a kész pályával rendelkező asztalomat újra kell építenem kisebb méretben, így egy pár napja szinte csak agyalok és tervezek. Volt amit másoltam, és volt amit magam találtam ki.
Némi szavazást indítanék amolyan véleményezést, nem igazán tudok dönteni, hogy melyiket építsem meg.
Sajnos a hely igen csak korlátozott, mondhatni milliméterre!

Az első versenyző, egy saját kreálmány tároló pályaudvarral.
A második egy meglévő asztal másolata egy videó alapján.
A harmadik a Noch asztalának másolata(Baden Baden), ill. a bal oldalon ennek átszabott változata.
(#14822) Tapti hozzászólása Válasz Márc 9, 2013
Lemaradtak a képek.

Noch Baden-B...jpg

Saját terv.jpg

Terv02..jpg
 
(#14823) etwg válasza Tapti hozzászólására (#14822) Válasz Márc 9, 2013
A középsö nem rossz. Egy ket dolgot javasolnék.
1. az asztal széĺével párhuzamosan ne vezess vasutvonalat.
2. A két helixet egymásba lehet kombinálni kisebb átmérö belülre a nagyobbik kivülre ezzel sok helyet lehet nyerni.
3. az állomás akkor lehet egy kicsit átlós és marad helyed a leálló vágányokra.

Szép munka!
(#14827) BaTTka válasza Tapti hozzászólására (#14817) Válasz Márc 9, 2013
Nem rosszak azok a fák, és a magasles is jó lett
(#14828) BaTTka hozzászólása Válasz Márc 9, 2013
Jelentem az alagút portál ki van szerkesztve Most jön a faragás

1.1.jpg

1.2.jpg

1.3.jpg
 
(#14829) Tapti hozzászólása Válasz Márc 9, 2013
Köszönöm! Majd még agyalok ezen a helix dolgon. A párhuzamos vezetésen csak a nézők/irányító felé eső oldalt gondoltad?
(#14830) etwg válasza Tapti hozzászólására (#14829) Válasz Márc 9, 2013
Általában mindenhol ahol látható. Sokkal nagyobb asztal benyomását kapod ha nincsenek ilyen párhuzamos vonalvezetések. Elég 10 - 30 fok ferdeség is.
(#14831) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#14828) Válasz Márc 9, 2013
Ha kell Hilti szólj!
(#14832) Tapti válasza BaTTka hozzászólására (#14827) Válasz Márc 9, 2013
Köszi! A létra alig látszik, pedig az volt a legmunkaigényesebb dolog az egészben. Réz szálból van, és a fokok forrasztva vannak. Ezt is külön ki kellett találni, mert hagyományos módon a megolvadt ón magába rántotta a létrafokokat! (most már viszont szinte bármilyen korlátot el tudok készíteni )
A magas les fogpiszkálóból készült a fák kötöző drót, vizesek által használt kender, alkoholos filc, Faller szóróanyag,hajlakk.
(#14833) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#14831) Válasz Márc 9, 2013
Mit kezdenék egy TT-s Hiltivel H0-ás kőben
(#14834) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#14833) Válasz Márc 9, 2013
Ki mondta, hogy TT? Természetesen egy 1:1-re gondolok!
(#14835) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#14834) Válasz Márc 9, 2013
Olyanom nekem is van Csúnya dolgokat tudna vele művelni
(#14840) BaTTka hozzászólása Válasz Márc 9, 2013
Nagyjából ki is faragtam. Most pár napot várni kell vele, hogy teljesen kiszáradjon a gipsz. Akkor majd a köveket széleit kicsit lepattogtatom, meg még meglátom mit kíván

2.1.jpg

2.3.jpg

2.4.jpg
 
(#14842) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#14840) Válasz Márc 9, 2013
Szép lett, de ha már én lettem itt a fórum mumusa, udvari bolondja, hadd kritizáljak itt is egy kicsit

A peremkövek az alagut nyilása körül 5-10 cm-t kiállnak az alagutfal sikjából. Ezek kövek az alagut csövében is elkülönülnek a falazo kövektöl.
A nyilás tengelyében fennt egy trapézalaku kö (vékonyabb végével lefelé ) zárja az ivet, amit egyszerre falaznak alulról felfelé mindkét oldalon szimmetrikusan, majd ezzel az ékkövel zárnak le. Ez az ékkö tartja össze az ivet. Sok alaguton ki is szokták cifrázni.. Ez a kö hiányzik tieden.

(Mindezt csak neked mondom, aki kimagasló igényességgel csinálod fáid és egyébb modelljeid. )



Ime egy nagyon szép portál, még ma is ott a magyar cimer (a nyugati, lamacsi szebb végén)


Pozsonyi alagut
(#14843) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#14842) Válasz Márc 9, 2013

Tessék csak kritizálni. Én meg jól megvédem magam Ott van az a zárókő, csak nem látszik tisztán. Magasépítő volnék az egyik szakmám szerint, sokat felejtettem ugyan az elmúlt húsz év alatt, de azért az alapok még megvannak Tény hogy csinálhattam volna markánsabbra is , de statikailag nem kell annak annyira ék alakúnak lenni. Nálam a kő széle az ív sugarával fut, ennyi elég is. Asszem

A kiugrás meg tényleg a legáltalánosabb formája az alagút portálnak, de azért én találtam olyan képeket ahol ez nem annyira markánsan megfigyelhető Ezen a két képen például ember legyen a talpán aki megmondja hogy ez most kilóg, avagy nem

Mindettől függetlenül nem kizárt hogy újra csinálom, mert nagyok kövek, és rondán is faragtam

37074421.jpg

MG-7355.jpg
 
(#14844) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#14843) Válasz Márc 10, 2013
Biztos igazad van a szakmád miatt is, én meg csak képet látom.
Már csak valoban a szép munka felértékelése miatt, akkor csak egy általános megjegyzés, ami általában érvényes a hobbinkra.
Az atipikus dolgokat csak akkor szabad modellezni, ha pontosan ismerjük az eredetit! Ennek hiányában a tipikus megoldásokat kell kicsinyiteni.
Söt ki szoktuk emelni a jellemzö részleteket, hogy messziröl is lássák azt, hiszen a modelleken amugy is elvesznek az ilyen aproságok.
A multkor beszélgettünk az egyik topiktárssal, hogy kamera kellene a részletekhez mert a gyönyörü dolgok több méterre vannak a nézöktöl igy azok még véletlenül sem látják.


(#14845) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#14844) Válasz Márc 10, 2013
Most rátapintottál az egyik nagy dilemmámra

Én elsősorban a nagyobb méretarányokban dolgozó hogy úgy mondjam művészek alkotásait tekintem követendő példának. Ebből adódik, hogy folyamatosan azon kell vívódnom, mit lehet még megcsinálni és mit nem? Ha egyszer végre eldönteném hogy a "szabad szemnek", vagy a "fényképezőgépnek" modellezek ez a dilemma megszűnne.

Gondolom nem tűnik hihetetlennek, és talán nagyképűnek se, de a fáim, meg az épületeim, szabad szemmel sokkal jobban néznek ki mint a képeken. Néha ugyan egy-egy kép jól sikerül, de általában inkább az előbbi az igaz.

(#14846) RoninTT hozzászólása Válasz Márc 10, 2013
Én ilyet készítettem.
Még "finomításra" vár.

portal.jpg
 
(#14847) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#14845) Válasz Márc 10, 2013
Ez sokunk dilemmája nemcsak a tied!
A valosághü modellezés egyik nesztora John Allen (magyar nyelven eddig csak a V&M irt rola) eredetileg fényképész volt és modelljeit ugy épitette, hogy lélegzetelállitó valosághü modellképeket ist tudott csinálni (lásd a cikket ill. a könyvét)
Hasonló volt Paul Templar, aki világhirü zenész es amatör fényképész volt. Remekül érezték a kicsinyités mesterségét és a modelljeik a valoságban is gyönyörüek voltak. A Paul terepasztalát személyesen is láttam.
Szóval a kompromisszm keresése itt is jelen van és a fényképezés fortélyát is nagyon el kell sajátitani ill. ahhoz meg kell alkotni a modellben a feltételeket is - ez nem egyszerü!
Mindenkinek ajánlom a J.Allen könyvet valamint Willy Kosak kéoeit ( Hp1 cimü ujságban).
(#14848) etwg válasza RoninTT hozzászólására (#14846) Válasz Márc 10, 2013
Remek!

Ebböl is látni, hogy mennyit lehet egy ilyen egyszerü dolgon beszélgetni és elmerülni a részletekben. Azt hiszem mindenkinek jót tett ez a kis eszmecsere!

(#14849) reszelozsir hozzászólása Válasz Márc 10, 2013
Általánosan szólnék hozzá az alagútas témához. Igazából annyi féle van, hogy bőven lehet válogatni, ki milyet készít magának, ha már egyszer veszi a fáradtságot, és elbíbelődik vele, nem pedig egy kész terméket vásárol meg. Attól is függ, ki milyen képet talál elsőre a neten, de a személyes ízlés is biztosan sokat nyom a latban. A saját tapasztalatom alapján azt tudom mondani, hogy mire elkészítettem az utolsót, az első nagyon nevetségesnek tűnt mellette, úgyhogy helyette másikat csináltam (az meg jó lesz a festés próbálgatására) És szerencsére az alapanyag sem kerül sokba, hogy az ember sajnálja a próbálkozásokra...
Szóval hajrá mindenki, csak így tovább
(#14850) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#14849) Válasz Márc 10, 2013
Igy van, de azért vannak csapdák is.
Hajdanán amikor vasutakat épitették akkor "tipus tervek" alapján dolgoztak, azaz az alagutak fö jellemzöi egyformák voltak az adott vonalon.
(Egyforma kövek, épitési technika stb.).
Igy a modellvasuton is jó ha az alagut bejárata meg a kijárata egyforma.

Aztán jöttek a kivételek , egy-egy fontos csomopontban különleges portálok stb. épültek.
(#14851) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#14850) Válasz Márc 10, 2013
Igen, és szerintem, ha valakinek megtetszik egy forma, akkor az összeset így építi meg (nálam pl azért hasonlítanak egymásra), ha meg nem, akkor építés előtt olvassa el az előző írásodat
(#14852) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#14326) Válasz Márc 10, 2013
Befejeztem a Fugerth átalakítást. A gyári állítóműről letettünk, sz.tem egész jó végeredmény született. Végül is szigeteltre lett átalakítva. A hátsó sínek átkötését nem csináltam meg, mögötte majd meg kell táplálni a vágányzatot.

2013-03-10_1...jpg

2013-03-10_1...jpg

2013-03-10_1...jpg
 
(#14876) RoninTT hozzászólása Válasz Márc 11, 2013
Sziasztok.

Valahol régebben láttam egy olyan kis szerkentyűt, amivel könnyen lehetett ágyazatot készíteni.
Csak bele kellett önteni a kavicsot, végighúzni a vágányon, és már kész is.

Nincs meg valakinek a rajz?
Esetleg valami webcím?

Köszönöm!
(#14877) Tapti válasza RoninTT hozzászólására (#14876) Válasz Márc 11, 2013
(#14878) RoninTT válasza Tapti hozzászólására (#14877) Válasz Márc 11, 2013
Valami hasonló volt az is.
Volt egy rajz arról, hogyan kell kivágni lapokból, és összeállítani.
(#14884) Tapti válasza RoninTT hozzászólására (#14878) Válasz Márc 11, 2013
Sajnos az nekem sincs meg.

Ha esetleg valakinek meg van a készítéséhez szükséges rajz, egyebek, arra én is jelentkeznék.
(#15203) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#14852) Válasz Márc 20, 2013
A Fuggerth váltóknál is megoldható a rugóiddal a pozicionálás ? Ott műanyagba kéne berakni. A gyári műanyagrugó nem egy meggyőző szerkezet.
(#15204) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#15203) Válasz Márc 20, 2013
A kérdés jó!
Biztos meg tudnám oldani valahogy, de most nincs nálam Fugi váltó, nem tudom megnézni...
Lapozás       27/67    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
19:25:35
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés