|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#15164) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Kedves Olvtársak!
Valakinek véletlenül nincs a héten dolga Debrecenben (vagy onnan Budapesten)?
Bp-Db viszonylatra keresnék valakit, aki egy kisebb csomagot eljuttatna a Civis-városba...
(Nem olyan off, mert TT-s kocsi keresi fuvarosát... ) |
(#15166) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#15164)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Nyugati végekre nem gyün Kend valamikor?
Üdv:Vidéki Paraszt |
(#15167) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Az ember minden nap tanul újat! Azt hittem a gyárilag előkészített Tillig személyvagon (tényleg az is ) , aminek csak a tetejét kell levenni, bele a panelt és kész a világítás. Hát, ja, csak ép a gyári áramszedés nem viszi fel az áramot
Mesterünk szerint ez normális 2 wagonból másfél ilyen
Most már értem JVND Jóska miért mondta, ő ki szokta szedni ezeket és vezetéket tesz be helyette! De akkor minek ez oda bele gyárilag?
Fél OFF:
Gábor feltöltöttem ahova írtad. Remélem meg is kapod.
Komolyan fogalmam sincs lesz-e olyan világ, ahol egyszerűen mennek a dolgok.
tudom türelem-türelem........... |
(#15169) TTomasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
sunocske nyomdokán írtam egy cikket, aminek folytatást is szántam csak ép nem boldogulok a közzé telével.
Mihelyst találok rá időt és megoldást valahol közzé lesz téve. Mivel 26 képet tartalmaz, ami mind 5MB feletti, ezeket egyesével kéne átméreteznem pl., hogy ide feltegyem. Már most rágják a fülem itthon, hogy menjek, ide ezt csináld meg azt, szóval katasztrófa hogy a fényképezőgép 10megpixeles a net meg 512KB-ot kezel Egy makro képből meg 490kB-on lófüle sem látszik
D. köszönöm az újságot nagy segítség volt, hogy lássam Tillig hogy képzeli el . A többiektől meg még egy kis türelmet kérek
|
(#15185) Gashpy válasza kaTTonai hozzászólására (#15166)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Egy héten belül biztosan nem Pedig le kéne ugranom Sztgyörgyre is. Kőszeg meg át lett rakva április elejére.
Tényleg, az előbbi debreceni fuvarhoz hasonlóan...
Nem jár mostanában valaki Zeg felé? |
(#15188) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#15148)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Én a sajtón keresztül intézem, de kimondottan tévés forgatásokhoz.
Azért megkérdezheted mindkét cégnél a sajto@ címen. Lehet, hogy a gysevnél nme ez, de utána nézek. |
(#15191) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Sziasztok!
Valaki elküldené jvnd (Véndorffy Józsi) telefonszámát az email címemre? Sajna otthonhagytam a telefonom.
Köszi,
Robi |
(#15192) jvnd válasza rwirtz hozzászólására (#15191)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Megírom. |
(#15193) jvnd válasza TTomasz hozzászólására (#15167)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Látod, látod, érdemes megfontolni amit mondok.
A képek átdolgozásához, tudom ajánlani a Paint.Net nevű programot (ingyenes). Megnyitod a képet rámész a "save as" menüpontra, majd a megjelenő ablakban egy csúszka segítségével állíthatod a nagyságot (KB-ban is mutatja a nagyságot). Kb 30 mp alatt méretezhető így át egy kép.
Sok sikert. |
(#15194) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#15167)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Hát igen. Elvileg a konstruktőr így is képzelte el, ahogy leírtad, és maga az elgondolás jó is! Ugyanis gyártható, nem kell forrasztgatni, elég lenne egyszerűen összerakni a modellt, és nincs gond.
Nevezetesen a Te REKO készleteddel a következő bajok voltak:
- két vagon alatt az egy oldalon szigetelt kerekek szigetelt fele ugyanarra a sínre esett, ergo így nem szedték az egyik pólust.
- mindhárom vagon bal oldali áramfelvezető lemeze, ami az alvázról vinné fel a tető alá az áramot, szerelés közben elcsúszott a gyárban, így nem ült be abba fészekbe, amit a gondos konstruktőr eleve azért alakított ki, hogy minden klappoljon.
Ergo: a gyárilag szerelt világítás előkészítés jelen esetben egyik vagonnál sem funkcionált!
Öszegezve: a konstruktőr nagyon ügyes volt, hogy ezt így kitalálta. Csak figyelni kell(ene) az összeszerelére, nem nagy ügy. Meg számon kéne kérni a dolgozóktól a minőségi munkát, illetve a minimális odafigyelést, meg rendesen megtanítani őket a munkafolyamatra.
Ja, még valami: az összes új, forgóvázas Tillig kocsin ilyen a konstrukció. |
(#15195) Frankye válasza jvnd hozzászólására (#15193)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Az IrfanView nevű kis programocska is tud ilyet, ráadásul "csoportosan" is. (És ez is ingyenes.) |
(#15197) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#15111)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Aki lemaradt volna róla: Közlekedés XXI.
A végén akad néhány ismerős arc is. |
(#15199) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Kérnék egy tanácsot akinek ilyen mozdonya van.
V 100-as mozdony érdekelne hogy használható-e toló mozdonynak, a terepasztalon a rakodó (tároló) vágányoknál?
Most egy Br 107-es van ennek szánva, a "hossza" miatt.
A V 100 elég rövid-e erre a célra?
Köszönöm |
(#15200) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#15199)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
V100 Lüp: 116 mm
V75(BR107) Lüp: 105 mm |
(#15207) STTaradder válasza masTTertape hozzászólására (#15200)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Tehát 1 cm.
Értem kösz. |
(#15208) gumidani válasza maTTato hozzászólására (#15122)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Vasúthistória évkönyv 1993 - 376-379. oldalak,
Kubinszky-Nagy-Túróczy: Ez a vonat elment - 38-43. oldalak
Ha nem jutsz hozzájuk, akkor írj! |
(#15209) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#15199)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Hamár "V", vagyis DR III. korszak, akkor:
V75: dízel-elektromos tolató mozdony, cseh gyártmány, a DR-nél Lipcse környékén állt forgalomba V75 (1970-től BR107) sorozatjellel. Használták könnyebb tehervonatok rövidebb távolságú továbbításában is.
V100: dízel-hidraulikus vonali mozdony. A mellékvonali gőzösök kiváltására készült az NDK-ban. A kisebb V60 és a nagyobb V180 közötti űrt töltötte be. Univerzális gép, teher és személyvonatokat is húzott, mellékvonalakon, de nagyobb városok környéki forgalmában fővonalon is. Gyakran vitt anno emeletes vonatokat is (2 részest).
Később BR110 lett belőle, változatlan feladatkörrel.
Némileg hosszabb, erősebb motorral szerelt változata a BR112.
Készült belőle tolató gép is, ezt a sárga festéséről lehet felismerni. A végsebességét csökkentették 60km/h-ra, és nem volt vonatfűtése sem, ez a BR111-es.
BR114 sorozatjellel még erősebb motoros változata is volt.
A német egyesítés után a DB AG-nél a végén már csak tolató szolgálatban vetették be, mára kivonták a forgalomból Németországban.
Szóval: toltaó gépnek én inkább a V75-t használnám, a V100-at nem. (Hacsak nem V. korszakos a terepasztalod.) |
(#15210) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15209)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Még valami, ha a V75 nagyon nagy gép lenne, és helyszűkében vagy:
Klasszikus tolató mozdony volt a DR-nél a V60-as (később BR106, rudazathajtású, négytengelyes), a Tillig gyártja (gyártotta), eredetileg JATT konstrukció.
Lásd iTT!
A másik pedig a még ennél is rövidebb V36 (későbbi BR103), a klasszikus Zeuke/BTTB gép. Vannak belőle nagyon szép példányok, némileg leporolva a Tillig is gyártotta egy jó darabig.
régi konstrukció
új modell |
(#15218) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15209)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Hu kapok olyan bő leírásokat hogy végképp elbizonytalanodok
Nem tudom mit értesz V. korszakos terepasztalon?
De leírok egy kis elemzést a modellezésem sajátosságairól.
A terepasztalom két részből áll személyiségem okán, egy működő rész aminek alapja a lehető legújabb kivitelezésű mozdonyok (hárpis vagyok a digitalizálásra és a zárfényre vagyis a lehető legprofibb működő lemodellezésre) mindamellett hogy tudom ebben a méretben sok a kompromisszum.
A dízelmozdonyokat majd a villanymozdonyokat részesítem előnyben.
Tehát itt a Hercules, Taurus, Br 285, Br 232 az alap pillére a terepasztalnak.
Ez a precizitásom része.
A V100 V. gen. ilyen.
A másik végletem az emlékeim: Várpalota mellett lakom itt egy a helyhez mérten nagy tolató vágány rendszer van amibe az átjáró is bele ér. Így régebben nem kevés időt veszteglett az ember az átjutásra várva.
Ezen a vonalon volt egy hely ahol egy régi gőzös egy vakvágányon állt.
Ebből áll néhány modellem (nem is mind kell hogy 100%-an működjön) ami már inkább az emlékeim része.
A Br107-em ilyen.
Műszaki hü..e gyerek vagyok így a terepasztal építés és a mozdonyok adják a modellezésem 95 %-át. |
(#15219) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#15218)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Mhhh...
Nézzük a német felosztást a korszakok szerint:
Kezdetektől 1925-ig: Ep. I. (első korszak)
1925-1945: Ep. II.
1946-1970: Ep. III.
1971-1990: Ep. IV.
1991-2005(?): Ep. V.
2006-tól (?): Ep. VI.
Na a Te BR107-es tolatód (ex. DR V75) az Ep. IV-be fér bele.
Ha az elképzeléseidet nézzük, akkor meg a BR202 (ex. DR V100), BR345 (ex. DR V60), BR365 (ex. DB V60) lehet az ideális tolató gép, vagy a BR290 (ex. DB V90). A DR BR103 (ex. V36) már nem nagyon érte meg ezt az időszakot.
Hogy értsd egy kicsit a német számozási rendszert:
Ep. III. végéig:
gőzösök: BRxx
dízelek: Vxxx (a V mögötti szám tízzel szorozva kb. a motor teljesítménye lóerőben, tehát: V36: 360LE-s gép)
villanyok: Exx
Ep. IV-től (DR ex NDK vasút):
gőzösök: BRxx
dízelek: BR1xx (1= dízel, xx: százzal szorozva a lóerő, vagyis pl.: BR118: 1800LE dízel gép)
villanyok: BR2xx
Ep. IV-től DB (ex. NSZK vasút):
gőzösök: BR0xx
villanyok: BR1xx
dízelek: BR2xx
Ep. V-től a DB-nél (majd az újra egységes DB AG-nél) a kis dízelek, tolató mozdonyok: BR3xx |
(#15223) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15219)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Nos e szerint leginkább IV-V gen. mozdonyok lesznek aktív modellek a terepasztalon.
Na majd meglátom melyiket digitalizálom.
Köszönöm |
(#15225) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15219)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
De azért azt sem szabad elfelejtenünk, hogy nagyon nagy százalékban vannak olyan TT vasútmodell kedvelők és használók, akik korszakoktól, nemzetektől és vasúttársaságoktól függetlenül játszanak a modelljeikkel. Nem egy olyan kedves gyűjtőtársat ismerek, aki konkrétan a piros mozdony után kék, zöld, sárga, stb vagonokat szerez be és nem nézi, hogy milyen a pályaszám, meg milyen vasúttársaság járműve az. |
(#15226) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#15225)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Idézet: „Nem egy olyan kedves gyűjtőtársat ismerek, aki konkrétan a piros mozdony után kék, zöld, sárga, stb vagonokat szerez be és nem nézi, hogy milyen a pályaszám, meg milyen vasúttársaság járműve az.”
Erre lehetne mondani, hogy játszik vele és nem a szegecset számolja! |
(#15229) BR01TT válasza masTTertape hozzászólására (#15225)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Hali!
Ha bele szólhatok,...... én sem szoktam izgatni magam nagyon a korszakokon. Eddig zömmel úgy vásároltam, hogy ami megtetszett,
Kezdetben eltökéltem magam, hogy csak gőzösöket fogok gyűjteni, de mindig megtetszett valami más is.
Talán úgy kellett volna csinálnom, hogy csak I-II korszak. Vagy csak I-es. De bár mi más is lehetne.
Ugyan azért gondoltam a régi korszakokat, mert kevesebb a választék a járművekből és talán pénztárca kímélőbb lenne.
Csak már elég sok minden össze jött, és ami meg van attól meg nem szívesen válok meg. Mert lehetne egy "profil tisztítást" csinálni, és a fent leírtak szerint újra kezdeni.
A mostani korszakok V, VI stb. meg szinte követhetetlenek a sok magánvasút, és egyéb festési variációk miatt. Ha csak A MÁV-ot nézzük az is már nehezen követhető, és gyűjthető.
Szóval az a gondom , hogy annyi szép dolog jelenik meg folyamatosan, és egyre jobb minőségben TT-be, hogy az ember szíve csak fáj utánuk.
Nagyon nehéz a döntés, hogy mi legyen. Nem beszélve arról, hogy nálam se a vitrinnek vannak gyűjtve, hanem bizony nyüstölgetjük őket az asztalon eléggé. Vagy is játszunk! |
(#15231) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#15226)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Azért nem feltétlenül.
Játszani szeret vele, meg gyönyörködni a mai modellek minőségében és részletességében, értékeli a kidolgozottságot, tehát valamilyen szinten a szegecsek sem hagyják hidegen, de nem ragaszkodik a szigorú vasútszakmai megfeleléshez.
Ez a jó az egészben. A vasútmodelleknél nincs NKH, ami ha nem ad a járműre engedélyt, akkor egy tapodtat sem mozdulhat. És elviekben a mozdonyvezetőnek (tehát nekünk, a gyűjtőnek) mindenre van "típusa"".
|
(#15232) masTTertape válasza BR01TT hozzászólására (#15229)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Igen, ezt alátámasztom.
Viszont a gyártók is ismerik az ilyen jellegű gyűjtői törekvéseket és nem hagyják annyiban, hogy valaki épp csak a gőzösöket gyűjtse. Bár kétségtelenül ezek a legdrágább modellek, mégis olyan fejlesztéseket és újdonságokat raknak elénk, ami megingatja az eltökéltséget.
Történetesen most futottam bele abba a felfedezésbe, hogy az új, korszerű villanymozdonyok sem szégyenkezhetnek az agyoncizellált gőzösök mellett. Példának okáért a Tillig új Tauruszát próbálgattam és emelgettem a kalapom rendesen. Mind külső kidolgozottságban, részleteiben, kütyüiben, mind pedig a beltartalom tekintetében hozza azt a színvonalat, amit egy kissé technokrata gyűjtő elvárhat egy mai modelltől.
És hát ez is egy gyűjtői, felhasználói szempont.
Az a szerencse, hogy sokfélék vagyunk, sokféle vásárlói attitűddel és ez teszi színessé ezt a hobbit. Ez is. |
(#15233) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#15232)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
OK, csak a kolléga belekérdezeTT
Nos, kezdtben én is szedtem össze mindenfélét, aztán, ha fájdalmas, ha nem, elkezdtem szelektálni. Nem tagadom, elsősorban a pénztárca mérete határozza meg az irányt, és a lehetőségeket. Én speciel a DR III. korszakot lőttem be magamnak. Nekem is fáj a szívem a Tillig új 1216 láTTán (irgalmatlanul jó modell lett, messze jobb a H0 testvéreinél!), de lemondok róla. OK, könnyű nekem, a műhelyben látok olyanokat, és szerelek is, hogy kvázi könnyebb lemondanom arról, hogy nekem is legyen Nálam max az E11 vagy E42 fogja képviselni a villanygépeket. DE miutánez a döntésem megszületett, így már könnyű tartanom magam ehhez.
Egyébként nem vitatom, hogy van létjogosultsága a mindeféle gyűjtésnek is. Csak én már öreg vagyok |
(#15235) Zsolt76 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Mint egyszerű amatőr hobbi játékosként és gyűjtőként szerintem a legfontosabb, hogy alapvető norma legyen, hogy a kiállításokon, bemutatókon autentikus legyen az üzemeltetett járműpark. Persze, néha itt is muszáj kompromisszumokat kötni, de ha már különböző korszakok, társaságok is közlekednek együtt (amit még meg is lehetne magyarázni), azért a szerelvények felépítése lehetőleg legyen hiteles. Ha egy kiállításon megnézik a srácok ésszerű magyarázatot tudjak adni nekik, hogy mi-miért. Később ebből tud kifejlődni az igényük az igényességük fele.
Otthon meg mindenki úgy és azt "tologat", ami neki örömöt okoz. |
(#15236) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15233)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
|
(#15241) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
....nemzetektől és vasúttársaságoktól függetlenül.....
Talán a teherforgalom itt nagyobb szabadságot tesz lehetővé. |
(#15246) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#15243)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Na és ez az, amit nem tudsz eladni a kiállításon a látogatóknak.
Éppen ezért alakultak ki zártkörű, menetrendes játékok, illetve van lehetőség a kiállítási kavalkádra. Még egy négyszeres idővel "lezavart" fktt-s modultali is halál unalom a vasútmodellt kedvelő, kiállításjáróknak. A nézelődőnek a sok, színes, kavargó modell kell.
És íme, megint egy két újabb szempont azon túl, hogy ki, mit, miért és hogyan gyűjt az asztalára, vagy moduljára.
Meglepő tapasztalás volt, hogy a kiállításon nagyságrendekkel nagyobb sikere volt a túrórudis hűtővagonnak és a dréheres söröskocsinak, mint az autentikusan összeállított, eltérő pályaszámú kocsikkal futó IC-nek. Még a speciálisnak számító Märklin asztalon is jobban ráizgultak a pöttyös tartályra, mint a majd' 100 évet átölelő jármű- és pályaépítési érdekességekre. |
(#15247) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#15246)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Elismerem, így van.
Hozzátenném még, hopy az általam kiállításon látott modulok nagy része egyvágányú. Mindez a relatíve nagy állomástávolságokkal, és térközös pálya híján az állomástávolságú követési renddel, bármilyen gyönyörűen is kidolgozott a terep, egy idő után -- épp a ritka mozgások miatt --mindenképpen unalmassá válik a nem vájtfülű kívülálló számára.
Az időtorzítás helyes megválasztása rendkívül fontos eszköz lehet ebben az esetben. Ugyanakkor nagyon sok múlik a menetrenden is. Mindezek mellett, véleményem szerint a megfelelő élményhez érdekében nem csak a pályát és az időt kell torzítani, hanem a forgalmat is: a valóságosnál nagyságrendekkel sűrűbb vonatközlekedést is kell biztosítani.
Gyere el egyszer hozzám, (rágtuk már a füled térközzel néhányszor ) egy szobányi területen összetákolt analóg pályán, 1 óra 20 percbe sűrítve fut egy 24 órás nap, speciálisan a pályára szerkesztett, igen változatos menetrendje.
Minimal artt stílus, nincs terep, fű, fa, nincs integető mámi a kertre nyíló ablakban, csak natúrszínű fa és azon a vágányok.
Első látásra rendkívül sivár az egész, de ha megmoccannak a vonatok és a bőven előforduló állomási tolatások miatt igencsak fel kell venni a harcot a másodpercmutatókkal, egy pillanat alatt megelevenedik az egész, és nem azzal törődsz, hogy nincs ágyazat, hanem azzal, hogy jönne már befelé a 854-es IC, de egy megkésett vonat tolatása miatt sehogy sincs szabad vágányod az állomáson.
Ja, és bár a szerelvény és a hozzá tartozó vonóerő nagyjából korszakhűnek mondható, de Túró Rudis tartálykocsi itt is van. A reggeli postavonat hozza, mint tejeskocsit és a tejüzem iparvágányára kell beállítani.. No és persze a nap végén ugyanúgy vissza is kell majd varázsolni a visszaérkező postára. |
(#15248) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#15246)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Na de az sem mindegy, hogy eleve kik alkotják egy-egy kiállítás célközönségét és milyen a kiállítók összetétele?
Pl. egy olyan kiállítás mint a kertvárosi, illetve amit a 424-esék a moduljaikkal "önerőből" szerveznek, kifejezetten a látványra épül és arra, hogy újabb és újabb gyermekeket, fiatalokat "neveljenek rá" a hobbira. Ezzel szemben a Temofesztet bár nyílt, én sokkal inkább szakmaibb jellegű kiállításnak gondolom, mint a 424-es féle (mindenféle negatív mögöttes tartalom nélkül) általam "van-itt-minden-mint-a-búcsúban"-nak nevezett típusú kiállítást.
A Temofeszt ráadásul azért is érdekes, mert nagy területen nagyon sok kiállító van. Így ott - szerintem - éppúgy megfér a két óránként induló, harminc egyedi pályaszámmal rendelkező kocsiból álló szénvonat a két Res kocsival közlekedő tolatóssal együtt, mint a húsz méterrel odébb egy másik modulrendszeren a térközönként szinte egymás seggébe érő, kevert korszakú és felségjelű kocsikból összeállított vonatok. Vagy épp egy asztalfióknyi terepasztalon körbe-körbe szaladó ötven éves Märklin kezdőkészlet.
Mert mindegyik előtt fog valaki állni párás szemmel: a kisgyereknek válogatás nélkül tetszik, ami mozog. A harmincas éveiben járó mozdonyvezetőnek a FREMO által fémjelzett katonás rend, a menetrendszerűség. A nagypapának pedig az esetlenül zakatoló kis Märklin gőzös, mert gyermekkorában ő is kapott ilyet az NSZK-ba disszidált nagybátyjától. És bárcsak tudná, hová kallódott a padláson... |
(#15249) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#15248)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Ja, a felsorolásból kimaradtam én:
Nekem minden tetszik, aminek pft-s vonatkozása van (szakmai ártalom). Tetszik egy szépen kivitelezett, nem túlbonyolított váltókörzet. A visszafogott, nem túlzsúfolt modulkígyó. Engem nem zavar, hogy fél órája nem ment rajta semmi, hosszú percekig el tudok nézegetni egy félig üres állomást, ha a kialakítása nem mond ellent a józan észnek és a vasútszakmaiságnak. Legyen az egy Rákospalota-Újpest méretű elágazóállomás, egy Fót méretű kisállomás.... Vagy éppen az egy szem vágánnyal és grandiózus váróhelyiséggel rendelkező Jászkisér felső megállóhely. |
(#15250) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Nem is gondoltam, hogy az ártatlannak tűnő kis megjegyzésemmel így belecsapok a lecsóba! ))
Itt mindenkinek igaza van.
Az érdeklődés a meghatározó. A különböző elvárásoknak egy kisebb találkozó, vagy speciális, szakmai rendezvény nem felelhet meg. Erre a TEMOFESZT a megoldás, ahogy tanult kollégám mondta, ott minden igény szerinti kiállított anyag megtalálható. Lehetősége van az egyszerűbb igényű látogatónak a fejlődésre, a szakmaib irány felé való eltolódásra, ha van késztetése. |
(#15252) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#15247)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Azért a kiállításokon jellemzően kétvágányú modulok dolgoznak, de persze mindig az adott szervező klub, vagy település, vagy bármi más határozza meg a fő attrakció milyenségét.
Köszönöm az invitálást, már sokszor lemaradtam a lehetőségről és sajnos mivel mostanában a napi rendes munkaidőmet egyrészt a tévézés, másrészt a vasútmodell szerviz tölti ki (konkrétan ezen a héten már elegem is van a modellekből, mert öt nap leforgás alatt közel 20 mozdonyba leheltem életet...), így nem sok esélyt látok a közeljövőben a szabadidőm vonatozással való eltöltésére.
Ha esetleg figyelemmel kísérted az elmúlt két kiállításon zajlottakat, akkor ott az is kiderült, hogy a TT mérettel sima rétegelt lemezen, vagy kopasz modulokkal voltunk jelen és nagyon jól elvitte a produkciót a sok és sokféle vonat, amik megfelelő rotációban közlekedtek a pályán. Tehát ez kétségtelen, hogy egy jól összehangolt és kellő figyelemmel lebonyolított forgalom maga mögé kényszeríti a terep kidolgozottságát. |
(#15253) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#15248)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Szerintem a TEMOFESZT ezért is jó. Hatalmas területen mindenki megtalálhatja azt, ami érdekli és bőven van lehetőség a modellezés sokrétűségét bemutatni. Aztán a látogató majd dönt...
Nálam most a III-IV. korszak átmenete lett a befutó (talán a sok BTTB modell miatt), diesel mozdonyokkal (valamiért bántja a szemem a villanymozdony drót nélkül), gőzös már csak mutatóban. A villanymozdonyaim meg pihennek és nem tudom eldönteni, hogy átlényegüljenek-e egy Csörgővé, vagy Búvárrá. |
(#15255) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#15248)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Igen, elismerem, hogy kiállítás és kiállítás között óriási különbségek vannak. Említhetnénk még pl. a gödöllői összejövetelt is, ahol meg kimondottan a magas minőségi szint a jellemző.
Az biztos, hogy a különféle kluboknak, eltérő filozófiájuk van. Aki eljut odáig, hogy nagy tömegeket megmozgató, esetenként meglepően sűrűn megrendezett kiállításaik legyenek, ott valóban a "cirkuszt és kenyeret a népnek" elv érvényesül. (a kenyér nem tudom mi ebben, de jól hangzott a hasonlat... )
A szakmaiságot meg tényleg a Temofeszt képviseli, viszont ebben az esetben is folyamatos fejlődésre van szükség, hiszen azért itt is előfordul igényes látogató.
A magam részéről azonnal elértéktelenedik egy-egy vasútszakmailag korrekt modul, ha a kezelője úgy "dolgozik", hogy a fél szalámis zsömle lóg ki a szájából, a pólóján ott az ingyenbabgulyás nyoma és talán még a sliccét sem húzta fel rendesen, mert rohant vissza a menetrendjébe a wc használata után (vagy közben). A fotókon, filmeken épp az orrát túrja, vagy akkorát ásít, hogy a rövid egyenpóló a mellkasáig ugrik fel szőrös pocakján. Gondolom, hogy Pataki Laciék erre most már külön felhívják a figyelmet, de még így is akad olyan játékos, aki annyira belemerül a vonatvezetésbe, hogy számára a látogató csak egy szükséges rossz a képletben.
Ezzel szemben pl. térköz Gyuri bátyám meg ingben, nyakkendőben, mosolyogva fogadja a látogatót, holott elképzelhető, hogy eközben épp azon jár a feje, hogy miért nem megy az egyik mozdony.
Szerintem az a jó kiállítás, ahol mindkét irányzat képviselői jelen vannak, de mégis a látványos, kommunikatív, látogatóbarát kivitelezés van túlsúlyban. És látom, hogy jó irányba tart a fejlődés.
Az meg csak hab a tortán, hogy speciel az általunk preferált modulrendszer mindkét elvárásnak meg tud majd felelni. És úgy érzem, hogy az emberi tényezővel abszolúte nincs baj. |
(#15257) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#15255)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Az emberi tényezős gondolatoddal maximálisan egyet kell értsek. A 2011-es kiállításon teljesen felborította nyugodt szemlélődő lelki egyensúlyomat, amikor a vésztői fűtőház két kezelője a tolópad-medencében nyomta vigyorogva, egymást kb. 80dB-lel anyázva a street-fightot ahelyett, hogy behozta volna a bejáraton álló vonatot (analóg üzem volt). |
(#15258) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
|
(#15268) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Na ha ezeket figyelembe veszem, az aktív vontatókat:
- én is inkább a nekem tetsző mozdonyokat veszem meg
- és típust is (mint írtam leginkább dízel és villany)
Ennek ellenére ezek nagyrészt egy korszakot ölelnek fel.
Ez alól az azóta megtetsző Nohab a kivétel eddig. |
(#15269) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy kicsit most a vonatozás szünetelt nálam, mert egyéb fontos és kevésbé fontos teendőim voltak, de újra billentyűzetet ragadtam és igyekszem a vonalat felvenni.
Itt a legújabb cikk: Link |
(#15271) STTaradder válasza róbertke hozzászólására (#15258)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Na a szőke fiatal hölggyel együtt gyűjtögetném a modellvasutaimat |
(#15282) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#15164)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Tehát nincs senki, aki egy Budapest-Debrecen fuvart lebonyolítana? |
(#15285) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#15282)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Szolnokig vagyok hitelesítve.
Sajnos most ismerős vezér sem jár erre, aki debreceni... |
(#15301) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Van olyan Taurus, Hercules TT-ben amiben van működő zárfény?
Ha igen melyik modellek?
Köszi |
(#15303) Csupaszem60 válasza STTaradder hozzászólására (#15301)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
|
(#15304) STTaradder válasza Csupaszem60 hozzászólására (#15303)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
A TILLIG-é értem kösz.
Herculesben pedig a Kühn modellek. |
(#15305) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#15037)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Modulos barátaim!
Szeretném ismét felhívni a figyelmeteket (és egyúttal megkérni minden érintettet), hogy március 29-ig adjátok meg nekem emilben, vagy privát üzenetben, hogy melyik modulok azok, amelyeket az október eleji TEMPFESZTRE be kívántok nevezni. Csak olyan modult jelöljetek, amelyek a legkésőbb a nyár végéig elkészül, hogy legyen lehetőség az összepróbálásra is!
(azokat is kérem, hogy írjanak, akik eddig szóban jelezték a szándékukat! )
Köszönöm!
Gashpy |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 9:51:25 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|