Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       71/436    
(#15444) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#15443) Válasz Márc 28, 2013
Ugyan nem engem kérdeztél, de hátha segít.

Egy komplett, új, lendítősúllyal szerelt motor cca. 8-12.000Ft körül alakul.

Általában azért egy ilyen motor kipurcanása eléggé ritka, ahhoz nagyon kétbalkezesnek kell lenni, ha meg akarunk sütni egy ilyet. (Akinek nem tűnik fel, hogy a modelljének végsebesége még trafó max. állásában is csak kb. a fele a megszokottnak, és rendesen melegedik is a gép, az meg is érdemli!)
A szénkefék már nem ilyen húzósak. Ezeket a motorokat ki lehet tisztítani, attól tudnak megbetegdni, ha valaki veszi a fáradtságot, és gondosan megkeni őket. Ez ugyanis tilos!!! Ezek már nem a régi Zeuke/BTTB körmotorok, itt szinterbronz csapágyakban futnak a tengelyek, ezeket kenni nem kell, és nem is lehet!
Ha a kenőanygag bejut a motorba (tipusbaja a ROCO Szergejnek, mert szereléskor a gyárban nem spórolnak a zsírral), akkor szét kell szedni a motort, sebbenzinel kipucolni, és szükség esetén a keféket is cserélni.
(#15452) hoTTo válasza STTaradder hozzászólására (#15443) Válasz Márc 28, 2013
Ugyan engem sem kérdeztél, de itt találsz Tillig szénkefe árakat. Gondolom a többi cég is hasonló áron adja. A Kühn alapból ad a mozdonyaihoz egy pár szénkefét pluszban (meg tapadógyűrűt is).
A komplett motor árra Csíkos megadta már a választ.
(#15457) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#15443) Válasz Márc 28, 2013
Igen, tanult kollégák megadták a választ.
Éppen a napokban rendeltünk motort Bergheimből és 10 ezer ft. körül jár az ára.
A Tillig hivatalos motorárai pontosan 38 euróra vannak belőve. A mai árfolyamon kiszámolható.
Alternatív megoldások persze fellelhetők. Cseh kereskedőknél 300-450 korona környékén (x11 a ft ár) kapható több Mashima típus is, illetve a Conrad-on keresztül elérhető minden MotraxX is, ami nagyjából a Piko motorok kategóriája.
Mivel a Mashima az elmúlt évben voltaképpen lehúzta a rolót, így a pár évvel ezelőtti modellekben ezek kiváltására vannak motorok. Sajnos több esetben ezek forrása beazonosíthatatlan. Bár mindegyik lényegesen jobb, mint akár a Bühler, vagy az említett Mashima.
A fent említett cseh készletek még a raktári maradék a Mashima márkából. Ha elfogy, több nem lesz. Tavaly még kaptam a japán gyártótól árajánlatot, amiben úgy nagyjából 2500 ft-ra jön ki egy motor. Hozzá kell tenni, hogy ezek tengelyére még fel kell sajtolni a csigát és a lendítősúlyt is. Ez nem egyszerű mutatvány, de megoldható.
(#15459) STTaradder hozzászólása Válasz Márc 28, 2013
Köszönöm a válaszokat.
Ezeknél a szénkefe csere bonyolult?
/Alap szakmám szerint volt dolgom sokfajta kis villanymotorhoz, és javítottam őket. Tehát a választ eszerint szeretném./

A másik egy adott modellnél hogyan tudhatom meg a műszaki paramétereit? Pl hogy milyen motor van benne.
Van weboldal ahol megnézhetem modellszám alapján.
(#15461) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#15459) Válasz Márc 28, 2013
A Mashimák esetében könnyű a kefecsere. A régi Bttb kör- és kockamotoroknál úgyszintén.
A Bühlerek is jók ebből a szempontból.
A Piko által használt - bizonyos források szerint - Mabuchi motoroknak nem cserélhető a szénkeféje.
A Roco motoroké igen.

Ha csak TT modelleket nézünk, akkor egyrészt könnyen levezethetőek a felhasznált motorok, viszont nagyon sok az átfedéses időszak.
A Zeuke érában indult a körmotor, a későbbinél egy kicsivel nagyobb átmérőjű változata. Nagyjából 1970-től van a klasszikus körmotor, de ezek között is volt a 9V-os, startos kivitel. Ha jól emlékszem, volt még 4,5V-os is, de lehet hogy butaságot beszélek. Ezek a kisebb feszültségű motorok a kezdőkészletes mozdonyokban (2 tg-es BR92, francia villany, kisszergej) voltak. Aztán, ha javítgatták, szervizelgették, akkor kerülhetett bele 12V-os változat is.
Nagyjából 1988-tól jött a kockamotor, elsőként BR01-esben, majd sorra kerültek bele a modellekbe, voltaképpen 1996-ig talán, amikor megjelentek az első, Bühler meghajtásra optimalizált mozdonybelsők. Ekkor igen sok átfedés volt, ezért a pontos modell ismeretében lehet megállapítani a motor típusát.
Eddig csak 3 pólusú motorról beszélünk.
A Bühler aztán elég sok modellben játszott még: Beckmann, Schirmer, Lorenz, stb.
Nem tudom pontosan, de talán a kétezres évek elején jöhetett be a Mashima. 5 pólus, kicsi, de erős és viszonylag olcsó motor, nagyon sok méretben. Általában a 2010-ig szériában gyártott Tillig modellekbe ez került.
Majd ezután, de főleg a japán földrengés után a gyártó szép lassan kikerült az európai modellekből és újabban tök ismeretlen motor kerül a Tillig mozdonyokba.

A Roco esetében hellyel közel azonos motorról beszélhetünk, míg a Pikónál az elmúlt két évben tértek át a pocsék Mabuchi/MotraxX klónokból az igencsak barátságos, de ugyancsak kínai erőforrásra.

Tehát csak úgy lehet pontos motortípust meghatározni, ha megmondod az adott modell cikkszámát, vagy típusát.
2009 óta az Indóházban megjelenő modelltesztek esetében megírom a motor típusát, de a német szaklapok, TT tesztjei is rendre említést tesznek a felhasznált motorokról.

Egy biztos. A gyári katalógusok sehol nem foglalkoznak ezzel. A beszállítói források mindig valahogy kényesen voltak kezelve, főleg azért, mert egy modellév alatt bármi történhet és hogy ne kelljen az esetleges változások során magyarázkodni.
(#15463) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#15461) Válasz Márc 29, 2013
A régi startos cuccokban 9V-os motor volt, nem? 2db lapos elemről is lehetett hajtani őket, és a vezérlőjük is max 9V-ot tudott.
(#15464) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#15461) Válasz Márc 29, 2013
Egy kicsit utána néztem a legújabb Tillig modellekben használt motoroknak. A rányomtatott kódok alapján egy bizonyos kínai Shenzen Kinmore Motor Ltd. kerül képbe, aki döbbenetesen sok mikro- és nagyformátumú motort gyárt.
Ami a megdöbbentő, hogy a gyártó átadási ára 0,1-3 USD per db., viszont a minimális rendelési tétel 1000-10000 db.!
Érdekes, hogy egy bőven 1000 ft-os ár alatt beszerzett termékből hogy lesz 12000 ft a nap végén...
Nyilván a beszerzési ár darabszámfüggő, de az is elképzelhető, hogy a Tillig több ezer motort rendel, hiszen minden modellbe ezt rakja. Tehát inkább 500 ft egy motor beker ára. Plusz vám és szállítás, mert ugye eu-n kívülről jön. Aztán valahol, valaki rátolja a lendítő súlyokat és ezután lesz csak felhasználásra kész. Aztán persze áfa és egy egészséges profit. Csak az a kérdés, hogy mi számít egészségesnek...
(#15466) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#15463) Válasz Márc 29, 2013
A 8391-es csz-ú motoron 4,5 V van.
A 8390-es a 9 V-os.
A 8310-es a 12 V egykihajtás és a 8311-es a kétkihajtású.
Csak ebből gondoltam, hogy volt 4,5 V-os üzem is valaha.
Ja és a startos (narancssárga) vezérlőbe 6 db. másfél V-os bébielem ment bele.
(#15467) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#15464) Válasz Márc 29, 2013
Voltak más idök is, egy másik kinai gyárban a 90-s évek elején ugy kellett motort rendelni, hogy egy müszaknyi termelés volt az alapár.
Azaz ki kellett elöre fizetni a gyár egy müszakát, és ami kijött az motor volt - anno 12000 darab.
Az meg, hogy mi mibe kerül az nagyon sok mindentöl függ, és igen ritkán hanyagolható el ilyen cikkek esetén. (pl. hány honap/év alat fogy el a legyártott darabszám, hiszen abban fekszik honapokig a töke.

Sokkal inkább azt kéne alapul venned, hogy kb. mennyi a motorok (stb.) valos értéke, azaz hány orát piszmognál el vele.
Hogy a háznuk táján maradjunk, hány modellgyár van ahol saját maguk által gyártott motorokat haszanálják (ROCO, részben a FLM meg a Märklin) a többi Bühler motort vagy távolkeletit használ. Az áruk nem sokban különbözik.

(#15468) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Márc 29, 2013
Üdvözletem az Uraknak!

Már csak a helyére kell illeszteni az épületeket, kialakítani a környezetüket és kész lesz a bánya.
Most csak a fotózás kedvéért tettem a leendő helyére :

szoc épület ...jpg

szoc épület ...jpg

szoc épület ...jpg
 
(#15469) V43-1182 hozzászólása Válasz Márc 29, 2013
TTomasz
Néhány kérdésem lenne a vágányspirállal kapcsolatban, mert én is tervezek egyet, de iránymutatást nem találtam.
Szóval a spirál kétvágányú lenne (a peresvit MÁV vagonokkal kísérleteztem, hogy ezek elférjenek egymás mellett). Így kísérleti úton a sugarakra kb. R425 és R465 jöttek ki - flexi sínből. A körcikkek 60° lennének R390-R500 méretekkel. A magasságra is számoltam:
- anyagvastagság (12mm rétegelt lemez)
- sín + alátét gumi (én ezt tervezem használni a nem látható helyeken a parafa helyett, ez valami darált gumi, műanyag vulkanizálva, rakodáshoz használják csúszásgátlónak) 8mm
-villanymozdony emelt áramszedővel 60-65 mm
-elvileg az illesztéseknél még egyszer a rétegelt lemez (12mm) , mert a terv az hogy itt rakok keresztbe valami lemezt, ezt két oldalról menetes-szárral lehetne beállítani, de alulról átfedéssel tennék be egy kisebb körcikkű rétegelt lemezzel, az átfedések miatt.
Szóval ez így 92-97 mm, azaz egy teljes körön az emelkedés 100 mm lenne.
A teljes magasság két kör, de az elején és a végén a bevezetések miatt, a két körcikk ellentétes irányú lenne.
Kérdéseim: A sugarak mennyire jól választottam meg?
A magasság?
A Nálad látott megoldás, mármint hogy az alaplemezbe van a tartó kialakítva, akkor az illesztéseknél hogyan merevítesz? Hová teszed a merevítő tartókat: a körcikk közepére vagy a végére tervezed?
(#15470) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#15467) Válasz Márc 29, 2013
Persze! Kérdésfelvetés volt a részemről, sőt inkább egy nyitva hagyott gondolat. Nyilván sehol senki nem fogja levezetni, hogy egy fél dolláros alkatrészből miért lesz 50 dollár.
Ha megnézed ezeknek a gyártóknak a honlapját, akkor olyan számokat találsz, ami elképzelhetetlen magyar, vagy európai fejjel. Pl. az említett motorból évi 80 milliós gyártási kapacitás áll rendelkezésre.
Ez nem semmi, de ha figyelembe vesszük, hogy ilyen motorok kerülnek CD/DVD játszókba, vibrátorokba és minden egyéb játékba, akkor óriási a felvevő piac. Az is elképzelhető, hogy pl. a Tillig nem közvetlenül a gyártótól veszi, hanem már egy európai elosztótól, így ott is van árlépcső.

A saját maguknak motorokat gyártó modellgyárak már igencsak a múzeumi kategóriát erősítik. A Roco már rég nem gyáron belül szerzi be, hanem az is kínai, vagy japán forrás. FLM detto. A Märklin még kapaszkodik, de lásd mi lett pár éve az eredménye a konzervatív hozzáállásnak...
(#15471) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#15470) Válasz Márc 29, 2013
Idézet:
„A Märklin még kapaszkodik,...”


Hogy oda ne rohanjak mindjárt!
A Märklin évek óta az általad is megnevezett gyártó 3 pólusú motorját teszi bele az olcsóbb modelleibe, lásd V80. De pl. a Trix H0 BR185, ER20 modelleiben is ilyen van. A remek ötlet alapján megcsinált, de alaposan elszúrt kivitelezésű Sinus motorok már nincsenek új modellekben, pl. a Trix H0 TGV-ben ugyanaz a Bühler van, ami pl. a Fuggerth-ben is. A sokat dícsért és valóban kiváló Trix H0 1012-es osztrák villanygép alatt meg egy Athern hajtás van, motorostul.

Hol van már a tavalyi Märklin...
(#15472) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15471) Válasz Márc 29, 2013
Asszem pont erről beszélek.
Itt állnak sorba nálam a Märklin-Hamo csodák és bizony ezekben még anyag volt.
Azt szerettem volna kifejezni, hogy a Märklin még kapaszkodik a tradicionális, európai firma, meglehetősen idejét múlt kategorizálásába, de ők sem hagyhatják figyelmen kívül, hogy az életben maradáshoz drasztikusan csökkenteni kell pl. a beszállítói költségeket. És ha ezt a távolkeletről oldják meg, akkor onnan.
(#15473) TTomasz válasza V43-1182 hozzászólására (#15469) Válasz Márc 29, 2013
Olvastam ,de telefonról ügyetlenul írók és lassan . Este kb20körül leirom hogy csináltam . A plusz 12mm nem kell szerintem.Sajnos munkahelyem új szűrő van így hsz sem tudok onnan írni .
(#15475) STTaradder válasza masTTertape hozzászólására (#15461) Válasz Márc 29, 2013
Értem akkor nem más-más a motor az egyes típusoknál.
Hanem inkább beszerzés függő volt a váltás.
(#15476) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#15470) Válasz Márc 29, 2013
Az a másik dolog, hogy egy amit a kinaiak mondanak a másik meg valoság.
Azt, hogy 80 millios a kapacitásuk az szép és valo, a másik meg, az, hogy ki tud ebböl a kapacitásból kiszelni magának egy darabkát. ès ott megy az igazi öldöklés. Ha csak rá gondolsz manapság minden uj autoban legalább 4 ilyen vasutomodell méretü motor van (tükrök, ajtozárak stb.) és hány millio auto készül szerte a világban évente.
A vasutmodellmotorok legnagyobb kinja, hogy nagyon elütnek az ipari motoroktól - föleg a szimmetrikus kivitelben (mindkét végen tengely, és nagyon örülhet a megrendelö, ha évente meg tud kaparintani néhány müszakot ilyen motorok gyártására - ez nagyon fel tudja nyomni az árat, és gyakran igen sok kézen keresztül megy egy ilyen megrendelés......
A Roco tudtommal a mai napig gyárt és fejleszt motorokat Glognitzban. Azt nem tudom, hogy minden modellbe ilyen kerül, vagy csak egyes tipusokba.
(#15477) etwg válasza V43-1182 hozzászólására (#15469) Válasz Márc 29, 2013
Nagyon egyszerü a feladat.
Az R500-s egy kör 6,28x500=3,14m hosszu.
Ha 3 cm/m emelkedést veszel alapul, akkor egy kör alatt 9,4 cm-t fog emelkedni. Hát ez éppenhogycsak kijön, ha ilyen vastag hordozokkal dolgozol.
Ezért kell a spirálisokban a lehetö legvékonyabb anyagokat használni. Untig elég az 5mm rétegelt lemez, meg a 2 mm-es gumi vagy parafa. A széleken van elég hely az alátámasztáshoz, igy a merevség aligha okoz gondot.
(#15478) V43-1182 válasza TTomasz hozzászólására (#15473) Válasz Márc 29, 2013
Persze, ráér. Néhány kép a tervről, egyenlőre papíron.
Középre betettem az alátétgumit, hogy látszódjon.
etwg:
A két sínkör sugara a R425 és R465.
A körcikkek mérete A belső az a 390 és a külső az 500
A 12 rétegelt-lemezzel azért számoltam, mert ez van most itthon, de ahogy számoltam kell a rá- és kivezetésekkel 13db 60° körcikk.
A méretből a sín+alátét adott, az anyagvastagság spórolható, a mozdonymagasságból az áramszedő működési magasságát is lehet spórolni (valami vezetést adni az áramszedőnek, hogy ne az asztalba akadjon el), illetve Tomi is írta a maradék 12mm is spórolható. Akkor így 5+8+65 járunk cca. 80 mm-nél.

DSC00129.JPG

DSC00130.JPG
 
(#15479) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#15475) Válasz Márc 29, 2013
Azért nem.
Példának okáért: Bttb BR250. Ha messziről nézzük, akkor nem láthatjuk, hogy a három gyártási ciklusból, melyikből származik.
Így lehet benne körmotor, kockamotor és Bühler.
Viszont ha közelebbről nézzük, akkor egyértelmű a gyártási időszakra jellemző típusjegy, ergo már azt is tudni, hogy milyen motor van benne.
Tehát azért azt bizton állíthatjuk, hogy egy időszakban csak egyféle motor került bele.
A bolti készletek keveredése okozhat némi zavart. Pl. volt olyan időszak, hogy még Parisel fehérdobozos kiszállítás volt, de már a gyártó a Tillig, első szériás kék dobozába csomagolt. Sőt volt olyan, hogy a régi csomagolást csak felülcímkézték.
Így visszatekintve nagyon bonyolultnak tűnik az egész, de ha már nagyjából megérted a logikát, akkor nagyon könnyen beazonosítható a modell és a benne rejlő alkatrész is.
(#15480) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#15476) Válasz Márc 29, 2013
Még hogy 4!? 14!!! Az én kocsimban, ami már igencsak 15 éves, legalább ennyi DC motor van: 6 ajtózár, két tükör, fényszóróállítás, szellőztető terelőlapok, motor elektronikai mechanizmusok, úgyhogy van benne bőven, ami elromoljon.

A kétkihajtásos kivitel valóban kisebb szegmens lehet, de nem olyan nagy probléma egy centivel hosszabb tengelyt belerakni az alapmotorba.

A rocoról nem tudom, hogy hány százalékban épít be saját gyártású motort. Sajnos ezek azok az infók, amiket nem kötnek az orrunkra.
(#15481) DinoTT hozzászólása Válasz Márc 29, 2013
Sziasztok!

Apró rovatba raktam fel eladó portékát. Hátha valakit érdekel. Bővebben: Link

Üdv:

Dénes
(#15482) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#15468) Válasz Márc 29, 2013
Frankó lett! Mint mindig
(#15483) Lezlinilzen válasza BaTTka hozzászólására (#15482) Válasz Márc 29, 2013
Köszönöm!
( Nem az ablakkészítés lesz az emlékeim közül a legkedvesebb.)
(#15484) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#15480) Válasz Márc 29, 2013
Nem nagyon van a ROCO modellekben "idegen" motor. Pont ez a cég, ami sajátot épít be.

A már a csoporthoz tartozó Fleischmann is sajátokkal operál, néha még ma is. Pontosabban egy eltévelydésük volt, a BR95, ebbe ugyanaz a vacak került be, mint a PIKO Hobby Taurusba Pedig a modell nagyon szép, de a javtásakor elkezdett hullani a maradék hajam, amikor ezt "motort" megláttam benne.

Viszont az újabb fejlesztésű nagy villany gépeik (BR101, BR145, stb., H0-ről beszélek) 5 pólusú Bühlerrel mennek, csakúgy, mint az újabb generációs, szerkocsi hajtásos gőzösök (BR22, BR41, BR03, stb.).
(#15485) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15484) Válasz Márc 29, 2013
Khmm. Kérek engedélyt vitába szállni...
Éppen egy viseltes H0e BBÖ kisgőzös van itt rocoéktól és várja a motorcserét. Éppen a méretegyezőség miatt, helyes kis Mashima MHK 1020D figyel benne, aminek az egyik pólusa megszakadt.
A gyár válasza, hogy ez a motor már nincs, de küldenek helyette valami mást...
Szóval innentől kezdve nem hiszek a gyári, saját filozófiában...

Mindenre van igazoló, meg ellenpélda is. Kismillió modell van és ugyanennyi megoldás is.
(#15486) V43-1182 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#15468) Válasz Márc 29, 2013
A szállítószalag rácsos tartója az honnan való?
(#15488) etwg válasza V43-1182 hozzászólására (#15478) Válasz Márc 29, 2013
Nyilván, hogy a belsö kör lesz a mérvado, azaz 6,28x425=2,7m

3% emelkedésnél itt pontosan 8 cm-t kapsz, ami már kevés az általad választott felépitményhez.

(#15489) TTomasz válasza V43-1182 hozzászólására (#15478) Válasz Márc 29, 2013
Itt vagyok Szóval a spirál amit építettem 6mm rétegelt lemezből van és több mint stabil TT-ben. A kivitelezési ötletet egy az egyben Martisz Gábor asztaláról lestem el. spirál építése A tartóknak (8M menetes szár ) az ívek belsején „kanyarítottam ki” a helyüket a fából . A menetes szárak az alaplaphoz fakötésű alátéttel és alul-felül egy –egy anyával megfogatva vannak. És ugyanígy a spirálon is. Nekem belül volt hely a száraknak, de ügyelni kell az űrszerelvény belógásra mivel ez ív. A méretben kapható leghosszabb modellt kell figyelembe venni. Ha ép nincs ilyen a szortimentedben, pl. készíts papírból egy ilyen hosszú csíkot, ( én egy vonalzót használtam erre. ) A cikkelyek összetoldása nálam lapos vassal alul, 1mm vastag csak! A 6mm él enyvvel és a parafa ágyazat semmiképp nincs toldva a találkozásoknál, ez is le van ragasztva . Kellő merevséget kaptam .Én 90°-os cikkelyeket használtam . Egy ilyen cikkelyt 2db menetes szár tart. Az emelkedési szög mérettől függetlenül 3,5%° lehet max. Vagyis 1m-en 3,5 cm-nél több emelkedést ne adj meg. Én ezt a Wintrack programra bíztam. Az ott megadott értékeket, használtam. Beállításuk az anyákkal pofon egyszerű. 6mm-es rétegelt lemez, 3mm-es parafa és Tillig modellsín az építő eszközeim. A toldásoknál a lapos vasaknál 65mm egyébként 66mm az űrszelvényem, és ha minden igaz kiengedett áramszedővel is elmegy egy villanymozdony. A H0 helyes ívekben, nem vagyok jártas, de Gábor mailben bármikor segít , biztos vagyok benne. Szóval én a toldásoknál nem tennék ilyen vastag rétegelt lemezt alá, illetve 6mm vastag bőven elég H0-ban is. A wintrack programhoz egy kis praktikum: a kiindulási pont az emelkedőhöz a földszinti sínkorona teteje és nem az asztal lap! Ha az asztallaphoz mérnéd az emelkedési adatokat, akkor nem lesz meg a kívánt űrszelvény a spirálban .
(#15490) etwg válasza TTomasz hozzászólására (#15489) Válasz Márc 29, 2013
A legegyszerübb (legsporolosabb), az egyik korábbi V&M-ben ismertetett eljárás, ahol egyenes lapszegmensekböl (deszkákból) lehet kirakni a kört (8-12 darab kell a körhöz). Ha ezeket a lapokat az illesztésnél egy-egy 20x40x2 mm alulemezzef fogod össze, amibe a menetes szárnak egy lyukat fursz a külsö végen akkor kapsz egy nagyon massziv és vékony konstrukciot.
Az alulapot meg lehet egy kicsit csavarni, igy a menetes szárra meröleges lesz a lap a másik vége meg megfelelö szögben támasztja alá a spirált.
(#15491) TTomasz válasza etwg hozzászólására (#15490) Válasz Márc 29, 2013
Igazad van !Nekem a fűrész és rétegelt lemez volt kéznél
(#15492) V43-1182 hozzászólása Válasz Márc 29, 2013
A méret: TT
Köszönöm szerintem még foglak nyaggatni ez ügyben, legfeljebb majd talin.
Legfeljebb kérek segítséget a wintrack-hoz is, bár konkrét tervem nincs, csak bizonyos részletek vagyok kész.
(#15493) TTomasz válasza V43-1182 hozzászólására (#15492) Válasz Márc 29, 2013
Ja hogyTT Elméletileg (és gyakorlatilag is) R353 R369 páros íven is elemegy egymás mellett két Halberstadti . Kédezz bátran Wintrack kurzus úgy is rég volt már itt a fórumon
(#15494) V43-1182 válasza etwg hozzászólására (#15490) Válasz Márc 29, 2013
Igen ez lesz a jó. Akkor a 6mm rétegelt lemezzel kijön a 80 mm emelkedés.
Viszont itt Tomi 3,5 ezreléket írt, de ezzel elvileg 3 jön ki.
Viszont a körrcikkeimet meghosszabbítom kb. 5-6 mm-el és felső maróval lemarom az alját-tetejét egy-egy oldalon ezzel anyagában meglesz a toldás oldva. (ragasztással rögzítve). A gumit ha ragasztom az valószínűleg nem ad akkora tartást, mint a parafa ágyazat. Az alulemezes megoldás is jó ötlet, vagy szélesebbet kell csinálni sugárirányba a cikkeket, hogy a menetes-szárak az űrszelvényen kívülre essenek.
Köszönöm mindkettőtöknek az ötleteket!
(#15495) etwg válasza V43-1182 hozzászólására (#15494) Válasz Márc 29, 2013
Ivben, föleg spiralisban, a kisebb emelkedes a jobb. Szegeny mozdonyok amugy tul lesznek terhelve, föleg ha hosszu kocsikat kell felvonszolniuk. En legalabb 1%-l kisebb emelkedest szoktam az ivekben valasztani.
(#15496) kombi hozzászólása Válasz Márc 29, 2013
Sziasztok!
Nem is tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek.
Most szembesültem azzal, hogy az egyik Roco Ludmillám fordítva megy...
A világítás és a zárfény irányhelyesen működik, de a mozdony menetiránya ennek épp az ellentettje.
Egyébként a mozdony lassan 15 éves lesz, nagyjából még az első szériák egyikéből való. És hát életét gyakorlatilag dobozban töltötte.
Anno egyszer, már nem is tudom, milyen oknál fogva szétkaptam a gépet, de forrasztásokhoz akkor sem nyúltam, és elvileg minden a helyére került vissza. Vagy mégis elkutyultam volna akkor valamit?
Mit lehet ilyenkor tenni?
(#15497) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#15409) Válasz Márc 29, 2013
Kedves Olvtársak!
Mint azt már korábban említettem, német kollegánk 4-én 14:50-kor érkezik Budapestre.
Így élve a felkínált lehetőséggel javaslom a szokott találkozónk áthelyezését erre a napra (Április 4). Örülnék, ha ezzel kapcsolatosan lenne 1-2 megerősítő visszajelzés...
A kérdés már csak az, hogy a modulos társak igénylik-e a szokottnál korábbi kezdést?
Bár a fő csapásirány a modulozás és a közös Temofesztes szereplés lenne, természetesen más témák és a szokott bandázgatás sincsenek kizárva...
Üdv:
Gashpy
(#15498) kombi válasza kombi hozzászólására (#15496) Válasz Márc 29, 2013
Közben Ludmilla kisasszony sikeresen meggyógyult.
Csak a motort kellett 180 fokkal elfordítani, és meg is szűnt a rakoncátlan magatartása a leányzónak.
Úgy látszik, anno fordítva sikerült összeraknom szegénykét...
(#15499) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#15498) Válasz Márc 29, 2013
Ez lett volna az egyik javaslat.
(#15500) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#15497) Válasz Márc 29, 2013
Igen.
(#15501) DinoTT válasza Gashpy hozzászólására (#15497) Válasz Márc 29, 2013
Támogatom az ötletet.
(#15502) terkoz válasza kombi hozzászólására (#15498) Válasz Márc 30, 2013
Bandi, estleg a sublótfiókban lapul egy Ludmilla ütköző a részemre?
Valahol egy vendégeskedés áldozata lett.
üdvgyuri
(#15503) terkoz válasza Gashpy hozzászólására (#15497) Válasz Márc 30, 2013
Nem hagynám ki semmi pénzért!
Az a korábbi kezdés mit jelent, 16h?
üdvgyuri
(#15505) lakasi válasza Gashpy hozzászólására (#15497) Válasz Márc 30, 2013
Mivel április 4. itt van az orrunk előtt, Istvánnak, a házigazdának kellene nyilatkoznia (pl nem foglalt-e a terem, vagy jó-e a 16 órai kezdés). Az eddigi tapasztalat szerint ő ritkábban nézi ezt a fórumot, ezért ha valakinek van telefonos elérhetősége felé, kérje meg, hogy tegye egyértelművé a dolgot. És köszönjük meg neki.
(#15506) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Márc 30, 2013
Urakok! Tisztelettel megkérek mindenkit, hogy a felesleges sortöréseket (amelyek kizárólag arra jók, hogy széthúzzák a hozzászólás hosszát) legyetek szívesek mellőzni!
Előre is köszönöm a megértést.
(#15508) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#15402) Válasz Márc 30, 2013
Gyorsan megnéztem a katalógusban, hogy van-e ilyesmi azoknál, amiket kinéztem, de nem láttam
(#15509) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#15468) Válasz Márc 30, 2013
Szia! Nagyon jó lett! Látom a csillagot meg a kilincset színesfémgyűjtők már elvitték.. A STAKO Auhagen elemek is megérkeztek, gondolom, honosítod a színét, meg még némi rozsda rá. Az Auhagen néha nem értem ép miért ilyen színben önti ki az elemeket, ha már színes öntést használ. Nem sok TT épület létezik már tőlük,ami nincs nekem és korábban nem gondoltam, hogy festegetem ezeket , de muszáj.
(#15510) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 30, 2013
Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen sínrendszert használ, illetve hogy az adott sínrendszerhez hol találok olyan összefoglalót mint anno volt a BTTB/Zeuke katalógusokban?!

Ugyanis van egy nagyon nagy halom BTTB/Zeuke sín de nem tudom eldönteni, hogy evvel álljak-e neki az asztalomnak, vagy inkább adjam el mind, és az árát kiegészítve valami mást keressek.

(#15511) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#15510) Válasz Márc 30, 2013
Ne használd, add el, vagy tedd félre és csinálj a gyerkőcnek belőle egy egyszerű asztalt (ha aktuális lesz) A Tillig katalógusában is ott van minden. Pont a minap néztem meg én is, miközben azon gondolkoztam, hogy amit mutattál tervet, hogyan lehetne átültetni az újabb rendszerre, nagyobb ívekkel, hogy minden elmenjen rajta (R310 és R357 használatával). De a legolcsóbb, ha a méteres sínszálakból és a 22cm-es flexi talpfarácsból építkezel. A kitérőkkel viszont bajba leszel...
(#15512) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#15496) Válasz Márc 30, 2013
"Kontár" minek szedi szét a modellt?

Fordítva tetted vissza a motort, leszel szíves a hossztengelye körül 180°-kal megfordítani.
Lapozás       71/436    
Frissek
  2024. Okt, 19. Szo
23:27:15
  Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt
Hirdetés